План роботи команди фахівців, які супроводжують освітній процес
учнів 5-х класів під час адаптаційного періоду
№ |
Заходи |
Мета |
Термін |
Відповідальний |
|
|
|
4 клас |
|
1 |
Визначити вчителів- предметників і класного керівника з урахуванням особливостей класного колективу і вчителя, який працює з дітьми в початковій школі. |
Оптимізація майбутнього адаптаційного періоду вихованців 4-го класу |
квітень |
Адміністрація |
2 |
Провести діагностичний мінімум / виявлення особистісних характеристик учнів, рівня пізнавальних здібностей, особливостей навчальної мотивації, згуртованості класного колективу/. |
Розширення аналітичної інформації щодо складання індивідуального портрету учнів та характеристики класного колективу |
квітень |
Психологічна служба |
3 |
Провести загальні збори батьків 4-го класу та майбутнього класного керівника, вчителів-предметників, з метою ознайомлення з вимогами вчителів середньої школи, підручниками, програмами 5-го класу. |
Знайомство з майбутніми педагогами, їх вимогами. Забезпечення підтримкою батьками вимог школи |
квітень |
Зам.директора з НВР, вчитель початкової ланки, вихователь,майбутній класний керівник, лікар, психологічна служба, вчителі-предметники |
4 |
Взаємовідвідування уроків |
Ознайомлення з особливостями учнів та колективу дітей, організацією навчальної діяльності та їх навчальними можливостями
|
квітень - травень |
Зам.директора з НВР, вчитель початкової ланки, вихователь,майбутній класний керівник, лікар, психологічна служба, вчителі-предметники |
5 |
Провести аналітичну роботу щодо збору первинної інформації з характеристик дітей вчителем початкової ланки, вихователем та результатами проведення |
Підготовка до проведення ШПМПК |
травень |
Вчитель початкової ланки, вихователь,майбутній класний керівник, лікар, психологічна служба |
6 |
Провести засідання ШПМПК щодо готовності учнів 4-х класів до переходу у середню ланку |
Підведення підсумків готовності дітей до навчання у середньої ланці, стану фізичного та психологічного здоров’я дітей, проектування плану роботи подальшого супроводу учнів у наступному навчальному році |
травень |
Зам.директора з НВР, вчитель початкової ланки, вихователь,майбутній класний керівник, лікар, психологічна служба, вчителі-предметники |
7 |
Вивчення особових справ учнів та індивідуальних карток психолого-педагогічного супроводу дітей. |
Ознайомлення з особливостями розвитку дітей, їх сімейним станом
|
серпень |
Зам.директора з НВР, кл. керівник, лікар, психолог, соціальний педагог, вихователь, вчителі-предметники |
8 |
Медичний огляд учнів 5 класу, заповнення листів здоров’я
|
Визначення рівня здоров’я учнів, груп по здоров’ю |
вересень - жовтень |
Лікар |
9 |
Батьківські збори: «Готовність учнів до навчання у 5 класі» |
Ознайомлення батьків з особливостями психофізичного розвитку молодших підлітків та можливостей батьківської підтримки під час адаптаційного періоду дітей
|
вересень |
Зам.директора з НВР, кл. керівник, лікар, психолог, соціальний педагог, вихователь |
10 |
Анкетування батьків |
Виявлення відношення батьків до навчального процесу, запитання, побажання
|
вересень |
Кл. керівник, вихователь. |
11 |
Проведення установчого ШПМПК |
Визначення дітей що мають потребу навчання за ІПР та проектування плану роботи командного супроводу визначених дітей. Обговорення щодо впровадження єдиних педагогічних умов навчання п’ятикласників. |
вересень |
Зам.директора з НВР, кл. керівник, лікар, психолог, соціальний педагог, вихователь, вчителі-предметники. |
12 |
Консультації для вчителів – предметників працюючих в 5 класі
|
Рекомендації щодо використання на уроках здоров’язбережувальних технологій, врахування в освітній діяльності особливостей окремих учнів та класного колективу. |
вересень |
Психологічна служба |
13 |
Програма занять для учнів 5 класу для зменшення впливу стресогенних факторів, пов’язаних із переходом до середньої школи |
Надання допомоги учням щодо зниження рівня тривоги, підвищенню комфортності |
вересень – жовтень |
Психологічна служба |
14 |
Взаємовідвідування уроків |
Ознайомлення з особливостями учнів та колективу дітей, організацією навчальної діяльності та їх навчальними можливостями
|
вересень - жовтень |
Зам.директора з НВР, кл. керівник, лікар, психолог, соціальний педагог, вихователь, вчителі-предметники |
15 |
Психодіагностика пізнавальної, емоційно-вольової, особистісної сфер учнів
|
Визначення рівня комфортності учнів в адаптаційний період. Аналіз психологічного стану дітей
|
жовтень |
Психолог |
16 |
Поглиблена психодіагностика пізнавальної, емоційно-вольової, особистісної сфер учнів що потребують освіти за індивідуальною траєкторією розвитку.
|
Визначення рівня комфортності учня в адаптаційний період. Аналіз психологічного стану дітей |
жовтень |
Психологічна служба |
17 |
Індивідуальні консультації для учнів, батьків та педагогів |
Надання допомоги учасникам НВП щодо зниження рівня тривоги, підвищенню психологічної комфортності
|
протягом року |
Психологічна служба |
18 |
Діагностика соціальної адаптації учнів 5 класу до навчання у середній ланці
|
Виявлення рівня сформованості соціальної адаптації учнів |
жовтень |
Соціальний педагог |
19 |
Проведення ШПМПК щодо аналізу успішності проходження адаптаційного періоду учнями 5-х класів |
Аналіз успішності проходження адаптаційного періоду учнями 5-х класів |
жовтень |
Зам.директора з НВР, вчитель початкової ланки, вихователь, класний керівник, лікар, психологічна служба, вчителі-предметники. |
20 |
Проведення підсумкової ШПМПК щодо аналізу успішності проходження адаптаційного періоду учнями 5-х класів на кінець навчального року |
Підсумковий аналіз успішності проходження адаптаційного періоду учнями 5-х класів, визначення учнів що потребують подальшої психолого-педагогічної підтримки |
березень |
Зам.директора з НВР, вчитель початкової ланки, вихователь, класний керівник,лікар, психологічна служба, вчителі-предметники. |