Схвалено методичною радою
Протокол № 1 від ___ вересня 2020 року
План роботи
методичного об’єднання
вчителів математичного циклу
Стовпецького ліцею
Вербської сільської ради
на 2022-2023 навчальний рік
Керівник Свінтозельська В.М.
Науково-методична проблема
Формування ключових компетентностей здобувачів освіти в сучасному освітньому середовищі, що сприятимуть успішній самореалізації та конкурентоспроможності випускника закладу освіти
Науково-методична проблема
на 2020-2025 навчальні роки
вчителів математичного циклу
Стовпецького ліцею
Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти
План роботи
методичного об’єднання
вчителів математичного циклу
на 2022-2023 навчальний рік
№ з/п |
Зміст |
Відповіда- льний |
Форма проведення |
Термін виконання |
1. |
Засідання №1(06 вересня) Інструктивно-методична нарада
1. Аналіз роботи ШМО за 2021/2022 навч.р. Корегування планів роботи на 2022/2023 навчальний рік.
4. Затвердження графіка проведення відкритих уроків та позакласних заходів з предметів математичного циклу. Завдання членам МО: 1. Опрацювання нормативних документів: - програм та основних вимог до викладання предметів математичного циклу; - критеріїв оцінювання підсумкового та тематичного контролю навчальних досягнень учнів; - вимог до ведення шкільної документації. 2. Складання і затвердження календарно-тематичних планів. 3. Взаємовідвідування уроків. 4. Працювати з учнями, які мають початковий рівень знань для їх соціалізації в суспільстві |
Керівник МО
Члени МО
Керівник МО
Керівник МО Члени МО
|
Звіт
Інформація
Обговорення
Обговорення
|
Вересень |
2. |
Засідання № 2 (жовтень-листопад «____»________________2022 р) Засідання круглого столу
1. Обговорення та затвердження завдань шкільних олімпіад з предметів математичного циклу; 5. Адаптація учнів 5-х класів до навчання в школі ІІ ступеня. Особливості викладання навчальних предметів в 5 класі.
Завдання членам МО: 1. Підготовка і проведення І етапі учнівських олімпіад з дисциплін математичного циклу 2. Складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями. 3. Підготувати матеріали для проведення шкільних олімпіад з предметів. 4. Взяти участь у ІІ етапі учнівських олімпіад з базових дисциплін. 5. Взаємовідвідування уроків. 6. Розвивати на уроках творчі здібності учнів з метою їх успішної соціалізації
|
Керівник МО Члени МО
Члени МО
Члени МО
Члени МО
Соціальний педагог |
Обговорення
Презентація
Інформація
Інформація
Виступ |
Протягом І семестру |
3. |
Засідання № 3 (січень « »____________2023 р) Педагогічні обговорення
1. Впровадження STEM-технологій (з використанням міжпредметних зв’язків), як засобу формування наукового світогляду здобувачів освіти.
2. Мастер-клас ,,Елементи народознавства як засіб формування компетентностей на уроках математики”
6. Роль предметів математичного циклу в становленні особистості учня.
Завдання членам МО 1. Взаємовідвідування уроків та їх аналіз 2. Працювати над позитивним емоційним навантаженням уроків. 3. Опрацювання педагогічної преси за фахом. 4. Підготувати інформацію про навчальні досягнення учнів за І семестр.
|
Члени МО
Члени МО
Керівник МО
Керівник МО
Керівник МО
Члени МО |
Обмін думками і досвідом
Мастер-клас
Тренінг
Інформація
Інформація
Виступ |
Протягом року |
4. |
Засідання № 4 (березень «____»_______________2023р) Педагогічна майстерня
1. Підготовка стендової інформаційної наочності для випускників класу у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до державної підсумкової атестації. 2. Формування в здобувачів освіти навиків самостійного пошуку інформації під час вивчення предметів математичного циклу. 3.Про особливості проведення навчальних проектів з фізики .
Завдання членам МО: 1. Використовувати в навчальному процесі нові технології навчання та активні форми тематичного оцінювання, спрямовані на розвиток свідомості учня, підвищення ефективності і якості освіти. 2. Приділяти належну увагу мотивації навчальної діяльності учнів. 3. Використовувати краєзнавчий підхід у викладанні навчальних предметів. 4. Взаємовідвідування уроків та їх аналіз. |
Члени МО
Члени МО
Члени МО
|
Підготовка матеріалів
Обмін досвідом
Інформація |
Березень
Протягом ІІ семестру |
5. |
Засідання № 5 (травень «___»________________2023 р) Інформаційна скринька
1. Аналіз виконання навчальних програм членами шкільного методичного об´єднання.
Завдання членам МО: 1. Оформлення екзаменаційної документації 2. Консультації з предметів, що виносяться на ДПА та ЗНО 3. Опрацювання фахової літератури. 4. Проведення контрольних робіт за 2022- 2023 навчальний рік.
|
Керівник МО
Члени МО
Члени МО
Керівник МО
Керівник МО
Члени МО
|
Інформація
Повідомлення
Звіт
Обговорення
Обговорення
Обговорення |
Травень-червень |
Керівник МО математичного циклу _______________Свінтозельська Валентина Миколаївна
Аналіз роботи методичного об`єднання вчителів математичного циклу
Стовпецького ліцею
у 2020-2021 навчальному році
керівник методичного об`єднання
Свінтозельська В.М.
На початку 2020-2021н.р.педагоги ШМО вчителів
математичного циклу почали працювати над науково-методичною проблемою:«Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти». В роботі над науковою проблемою визначили наступні пріоритетні напрямки на 2020-2021 н. р:
Члени МО працювали над розв’язанням першочергових завдань навчання
та виховання учнів за сучасних умов. З урахуванням рівня організації
навчально- виховного процесу, особливостей учнів, учителів. Члени МО
працювали над вирішенням наукової, методичної та виховної проблем.
Наукова проблема і забезпечення високого рівня якості та творчих
здібностей учнів на основі високого рівня професіоналізму вчителя у світлі
вимог закону України «Про загальну середню освіту», національної доктрини
розвитку освіти України.
Для здійснення цієї роботи вирішувалися наступні завдання:
Учителі ШМО неухильно виконують Державні стандарти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів. Членами ШМО були опрацьовані вимоги нормативно –правових документів МОН України, РОІППО щодо викладання предметів у 2020/2021 навчальному році. В практичній діяльності постійно використовується компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання учнів, методологія комп’ютерного навчання, продуктивні технології, інтерактивні техніки, спрямовані на розвиток особистості учня, підвищення ефективності та якості освіти.
Для реалізації напрямків, викладених вище, протягом 2021-2022 навчального року було проведено 5 засідань ШМО математичного циклу, на яких обговорювалися наступні питання:
За 2021-2022 н.р. всі вчителі методичного об'єднання виконали навчальні програми відповідно календарних планів.
Протягом року здійснювалася навчальна та виховна робота як на уроках, так і в позаурочний час.
Була організована та постійно велася системна підготовка учнів до І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін. Кожен вчитель працював над обраною власною підтемою проблемної теми, розуміючи, що основна мета освіти - всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
Створено певні педагогічні умови на уроках шляхом добору прийомів і методів контролю, що стимулюють учнів до ефективної навчальної діяльності, гуманну доброзичливу атмосферу, затишне комфортне середовище, систему неформальної ділової комунікації, в якій учитель і учень спілкуються як особистості, цінуючи унікальність і своєрідність один одного. Належна увага приділялася виконанню завдань розвивального, творчого, дослідницького характеру. Приділялася належна увага розвитку самоосвітніх навичок учнів. Реалізовані критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, передбачені Державними стандартами освіти, об’єктивно оцінювалися навчальні досягнення учнів. Особлива увага також приділялась самоосвіті та підвищенню кваліфікації педагогів ШМО.
Вчителі МО неухильно працюють над питаннями психолого-педагогічного супроводу навчання і розвитку учнів, збереження психічного і фізичного здоров’я учнів через запровадження життєзберігаючих технологій навчання. Вчителі ШМО особливу увагу приділяють підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів. Так, вчитель фізики Левчук В.Л. для якісного проведення лабораторних та практичних робіт при відсутності необхідного обладнання активно використовують віртуальні лабораторії. Для засвоєння навчального матеріалу з інформатики практична частина у ІІ семестрі виконувалася учнями вдома, результати перевірялися через електронну пошту. Вчителі ШМО спрямовують роботу на практичне застосування набутих на уроках знань. Діяльність педагогів спрямована на розвиток творчого потенціалу особистості, створення сприятливих умов для навчання і виховання інтелектуальних і творчо обдарованих дітей.
Були підготовлені і проаналізовані відкриті уроки, які демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, нестандартні форми і методи навчання, володіння новими технологіями, спрямованими на розвиток особистості.
Проаналізувавши роботу методоб’єднання, визначаємо такі проблеми:
Підсумки роботи дозволяють признати роботу методичного об’єднання вчителів математичного циклу задовільною. Методична робота проводилася за схемою та була спрямована на підвищення якості знань, практичної спрямованості навчання з метою успішної соціалізації учнів у суспільстві, розвиток пізнавальних та творчих здібностей кожного учня та учителя.
Виходячи з вище сказаного, ШМО намічає такі напрямки роботи в 2022 – 2023 н.р:
вчителям систематично працювати над підвищенням фахового рівня шляхом проходження online курсів.