План роботи методичного об`єднання вчителів математичного циклу

Про матеріал
Шкільні методичні об`єднання. План роботи методичного об`єднання вчителів математичного циклу .
Перегляд файлу

Схвалено методичною радою

Протокол № 1 від ___ вересня 2020 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи

 методичного об’єднання

вчителів математичного циклу

Стовпецького ліцею

Вербської сільської ради

 на 2022-2023 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник Свінтозельська В.М.

 

 

 

Науково-методична проблема

 

 

Формування ключових компетентностей здобувачів освіти в сучасному освітньому середовищі, що сприятимуть успішній самореалізації та конкурентоспроможності випускника закладу освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Науково-методична проблема

 на 2020-2025 навчальні роки

вчителів математичного циклу

Стовпецького ліцею

 

 

Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

 

 

План роботи

методичного об’єднання

вчителів математичного циклу

на 2022-2023 навчальний рік

 

№ з/п

Зміст

Відповіда-

льний

Форма проведення

Термін

виконання

 

1.

 

Засідання №1(06 вересня)

Інструктивно-методична нарада


Тема: Організація навчально-виховного процесу у 2022/2023 навчальному році.

 

1. Аналіз роботи ШМО за 2021/2022 навч.р. Корегування планів роботи на 2022/2023 навчальний рік.
2. Вивчення особливостей викладання предметів математичного циклу у 2022/2023 н.р.  Вивчення нових програм, змін до діючих програм, врахування їх при плануванні уроків.
3. Погодження календарно-тематичних планів з предметів математичного циклу.

4. Затвердження графіка проведення відкритих уроків та позакласних заходів з предметів математичного циклу.
 

Завдання членам МО:

1.   Опрацювання нормативних документів:

-   програм та основних вимог до викладання предметів математичного циклу;

-  критеріїв оцінювання підсумкового та тематичного контролю навчальних досягнень учнів;

-  вимог до ведення шкільної документації.

2.  Складання і затвердження календарно-тематичних планів.

3.  Взаємовідвідування уроків.

4.  Працювати з учнями, які мають початковий рівень знань для їх соціалізації в суспільстві

 

 

 

 

 

 

 

Керівник МО

 

 

Члени МО

 

 

 

 

Керівник МО

 

 

Керівник МО

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт  

 

 

Інформація  

 

 

 

 

Обговорення

 

 

Обговорення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вересень

2.

 

Засідання № 2 (жовтень-листопад

«____»________________2022 р)

Засідання круглого столу


Тема: Модернізація навчально-виховного процесу шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій.

 

1. Обговорення та затвердження  завдань шкільних олімпіад з предметів математичного циклу;
2. Інноваційні технології навчання у сучасній школі.
3. Реалізація діяльнісного підходу до навчання предметів математичного циклу через використання дистанційних технологій
4. Підготовка і проведення І етапу  предметних олімпіад, конкурсах  «Левеня», «Кенгуру»,

5. Адаптація учнів 5-х класів до навчання в школі ІІ ступеня. Особливості викладання навчальних предметів в 5 класі.

 

Завдання членам МО:

1.  Підготовка і проведення І етапі учнівських олімпіад з дисциплін математичного циклу

2.  Складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями.

3.   Підготувати матеріали для проведення шкільних олімпіад з предметів.

4.  Взяти участь у ІІ етапі учнівських олімпіад з базових дисциплін.

5.  Взаємовідвідування уроків.

6.  Розвивати на уроках творчі здібності учнів з метою їх успішної соціалізації

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник МО

Члени МО

 

Члени МО

 

Члени МО

 

 

Члени МО

 

 

Соціальний педагог

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення

 

 

Презентація

 

Інформація

 

 

Інформація 

 

 

Виступ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом І семестру

3.

Засідання № 3 (січень 

«         »____________2023 р)

Педагогічні обговорення


Розвиток предметно-методичних та професійних компетентностей
педагогів як засіб підвищення предметних та ключових компетентностей учнів.

 

1.  Впровадження STEM-технологій (з використанням міжпредметних зв’язків), як засобу формування наукового світогляду здобувачів освіти.

2.  Мастер-клас ,,Елементи народознавства як засіб формування компетентностей на уроках математики”

3.  Практичне заняття з педагогами на тему: «Банк інновацій».


4.  Підсумки проведення ІІ етапу Всеукраїнських шкільних олімпіад, учнівських конкурсів.
5.  Моніторинг навчальних досягнень учнів 5-9 класів з предметів математичного циклу за І семестр.

6.  Роль предметів математичного циклу в становленні особистості учня.

 

Завдання членам МО

1.  Взаємовідвідування уроків та їх аналіз

2.  Працювати над позитивним емоційним навантаженням уроків.

3. Опрацювання педагогічної преси за фахом.

4. Підготувати інформацію про навчальні досягнення учнів за І семестр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Члени МО

 

 

 

Члени МО

 

 

 

Керівник МО

 

 

Керівник МО

 

 

Керівник МО

 

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обмін

думками і досвідом

 

Мастер-клас 

 

 

 

Тренінг

 

 

Інформація

 

 

Інформація

 

 

Виступ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

4.

Засідання № 4 (березень

«____»_______________2023р)

Педагогічна майстерня


Тема. Проблема розвитку творчості вчителів та здобувачів освіти в умовах соціалізації особистості. 

 

1.  Підготовка стендової інформаційної наочності для випускників  класу у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до державної підсумкової атестації.

2.  Формування в здобувачів освіти навиків самостійного пошуку інформації під час вивчення предметів математичного циклу.

3.Про особливості проведення навчальних проектів з фізики . 

 

Завдання членам МО:

1.  Використовувати в навчальному процесі нові технології навчання та активні форми тематичного оцінювання, спрямовані на розвиток свідомості учня, підвищення ефективності і якості освіти.

2. Приділяти належну увагу мотивації навчальної діяльності учнів.

3. Використовувати краєзнавчий підхід у викладанні навчальних предметів.

4. Взаємовідвідування уроків та їх аналіз.

 

 

 

 

 

 

 

 

Члени  МО

 

 

 

 

Члени  МО

 

 

Члени  МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовка матеріалів

 

 

 

Обмін досвідом

 

Інформація

 

 

 

 

 

 

 

Березень

 

 

 

 

Протягом ІІ семестру

5.

Засідання № 5 (травень

«___»________________2023 р)

Інформаційна скринька


Підсумки роботи методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2022-2023 навчальний рік.

 

1. Аналіз виконання навчальних програм членами шкільного методичного об´єднання.
2. Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів, їх участі в олімпіадах, всеукраїнських та міжнародних конкурсах.
3. Звіт вчителів МО математичного циклу  про самоосвітню діяльність за рік (друкування, участь у професійних конкурсах, робота з обдарованими учнями)
4. Творча майстерня вчителя «Наступність у роботі початкової і середньої ланки навчання. Перехід на НУШ» (з досвіду роботи)
5. Підсумки роботи шкільного методичного об´єднання за рік.
6. Вироблення рекомендацій до плану роботи МО математичного циклу на наступний навчальний рік.

 

Завдання членам МО:

1.  Оформлення екзаменаційної документації

2.  Консультації з предметів, що виносяться

     на ДПА та ЗНО

3.  Опрацювання фахової літератури.

4.  Проведення контрольних робіт за 2022-

     2023 навчальний рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник МО

 

 

Члени МО

 

 

Члени МО

 

 

 

Керівник МО

 

 

 

Керівник МО

 

Члени МО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація

 

 

Повідомлення

 

Звіт

 

 

 

Обговорення

 

 

 

Обговорення

 

Обговорення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Травень-червень

 

Керівник МО  математичного циклу _______________Свінтозельська Валентина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Аналіз                                                                                                                 роботи методичного об`єднання  вчителів математичного циклу

Стовпецького ліцею

 у 2020-2021 навчальному році 

                                                                   

 

 

 

 

керівник методичного об`єднання

Свінтозельська В.М.

 

 

                      

 

 

 

   На початку 2020-2021н.р.педагоги  ШМО вчителів

математичного циклу почали працювати над науково-методичною проблемою:«Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти». В роботі над науковою проблемою   визначили наступні пріоритетні напрямки на 2020-2021 н. р:

  • удосконалювати форми і методи індивідуальної роботи вчителів з учнями;
  • впроваджувати в систему своєї роботи передовий досвід кращих вчителів  та працювати над підвищенням свого методичного рівня викладання навчальних предметів;
  • приділяти увагу роботі з обдарованими дітьми;
  • приділяти належну увагу роботі з учнями, які мають початковий рівень знань;
  • приділяти належну увагу використанню інноваційних технологій  на уроках;
  • продовжувати  відвідування відкритих уроків та взаємовідвідування уроків вчителями ШМО;
  •  вчителям систематично працювати над підвищенням фахового рівня шляхом проходження online курсів, самоосвіти.  

Члени МО працювали над розв’язанням першочергових завдань навчання

та виховання учнів за сучасних умов. З урахуванням рівня організації

навчально- виховного процесу, особливостей учнів, учителів. Члени МО

працювали над вирішенням наукової, методичної та виховної проблем.

Наукова проблема і забезпечення високого рівня якості та творчих

здібностей учнів на основі високого рівня професіоналізму вчителя у світлі

вимог закону України «Про загальну середню освіту», національної доктрини

розвитку освіти України.

     Для здійснення цієї роботи вирішувалися наступні завдання:

  1. Неухильно виконувати Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на  основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів.
  2. Вести самоосвітню діяльність щодо зростання рівня теоретичних знань з питань формування навченої, впевненої та успішно соціалізованої в громадському суспільстві особистості.
  3. Забезпечувати досягнення всіма учнями рівня державного стандарту освіти, створювати належні умови для навчання на високому рівні учнів з високими навчальними можливостями.
  4. Вести освітню діяльність таким чином, що б знання, отримані учнями, відповідали вимогами сучасного життя.
  5. Добиватися на уроках підвищення якості навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень рівня предметної підготовки, результатів ДПА, через впровадження проектних технологій навчання.
  6. Постійно надавати рекомендації  учням і батькам для найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, організації домашньої самостійної роботи, дотримання режиму праці та відпочинку.
  7. Продовжувати працювати над питаннями психолого-педагогічного супроводу навчання і розвитку учнів, збереження психічного і фізичного здоров’я учнів через впровадження  життєзберігаючих технологій навчання.

              Учителі ШМО неухильно виконують Державні стандарти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на  основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів. Членами ШМО були опрацьовані вимоги нормативно –правових документів МОН України, РОІППО щодо викладання предметів у 2020/2021 навчальному році.  В практичній діяльності постійно використовується компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання учнів, методологія комп’ютерного навчання,  продуктивні технології, інтерактивні техніки,  спрямовані на розвиток особистості учня, підвищення ефективності та якості освіти.

 Для реалізації напрямків, викладених вище,  протягом 2021-2022  навчального року було проведено 5 засідань ШМО математичного циклу, на яких обговорювалися наступні  питання:

  • затвердження :    плану роботи МО на 2021-2022 н.р., завдань МО на 2021-2022  н.р.
  • Опрацювання листа Міністерства освіти і науки України  “Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2021/2022 навчальному році”
  • Нормативно – правова база організації навчально – виховного процесу у 2021-2022 н.р..
  • Підготовка і проведення І етапу  предметних олімпіад, конкурсах «Левеня», «Кенгуру», …
  • Обговорення та затвердження  завдань шкільних олімпіад з предметів математичного циклу
  • Обговорення плану проведення предметних тижнів
  • Використання міжпредметних зв’язків під час вивчення предметів математичного циклу для забезпечення соціалізації учнів
  • Педагогічна компетентність сучасного вчителя в умовах соціалізації учнів
  • Система роботи над помилками як одна з основних форм подолання прогалин у знаннях і вміннях учнів
  • Аналіз семестрових контрольних робіт, навчальних досягнень учнів 5-11 класів з дисциплін математичного циклу за результатами  І семестру
  • Аналіз результатів шкільної  та районної олімпіади з дисциплін математичного циклу.
  • Пробне ЗНО
  • Організація повторення навчального матеріалу як необхідна складова навчального процесу
  • Роль предметів математичного циклу в становленні особистості учня.
  • Як вчителю-предметнику розпізнати булінг в класі та що робити
  • Підготовка стендової інформаційної наочності для випускників 9 і 11 класів у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання
  • Обговорення рівня навченості учнів з предметів, що виносяться на ЗНО та ДПА
  • Формування в учнів навиків самостійного пошуку інформації під час викладання предметів математичного циклу
  • Аналіз участі учнів в різноманітних конкурсах математичного циклу.
  • Формування компетентностей учнів, які є наскрізними лініями програми предметів математичних дисциплін, через продуктивну творчу діяльність
  • Оновлення змісту й форми роботи вчителя в  контексті НУШ

              За 2021-2022 н.р. всі вчителі методичного об'єднання виконали навчальні програми відповідно календарних планів.

              Протягом року  здійснювалася навчальна та виховна робота як на уроках, так і в позаурочний час.

              Була організована та постійно велася системна підготовка учнів до І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін. Кожен вчитель працював над обраною власною підтемою проблемної теми, розуміючи, що основна мета освіти - всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.

Створено певні педагогічні умови на уроках шляхом добору прийомів і методів контролю, що стимулюють учнів до ефективної навчальної діяльності,  гуманну доброзичливу атмосферу, затишне комфортне середовище, систему неформальної ділової комунікації, в якій учитель і учень спілкуються як особистості, цінуючи унікальність і своєрідність один одного. Належна увага приділялася  виконанню завдань розвивального, творчого, дослідницького характеру. Приділялася належна увага розвитку самоосвітніх навичок учнів. Реалізовані критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, передбачені Державними стандартами освіти, об’єктивно оцінювалися навчальні досягнення учнів. Особлива увага також приділялась самоосвіті та підвищенню кваліфікації  педагогів ШМО.

Вчителі МО неухильно працюють над питаннями психолого-педагогічного супроводу навчання і розвитку учнів, збереження психічного і фізичного здоров’я учнів через запровадження  життєзберігаючих технологій навчання. Вчителі ШМО особливу увагу приділяють підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань,  системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.  Так, вчитель фізики Левчук В.Л. для якісного проведення лабораторних та практичних робіт при відсутності необхідного обладнання активно використовують віртуальні лабораторії. Для засвоєння навчального матеріалу з інформатики практична частина у ІІ семестрі виконувалася учнями вдома, результати перевірялися через електронну пошту. Вчителі ШМО спрямовують роботу на практичне застосування набутих на уроках знань. Діяльність педагогів спрямована на розвиток  творчого потенціалу особистості, створення сприятливих умов для навчання і виховання інтелектуальних і творчо обдарованих дітей.             

Були підготовлені і проаналізовані відкриті уроки, які демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, нестандартні форми і методи навчання, володіння новими технологіями, спрямованими на розвиток особистості.

Проаналізувавши роботу методоб’єднання, визначаємо такі проблеми:

  • недостатній рівень сучасного науково-методичного забезпечення з математики; фізики, інформатики та технологій;
  • в недостатній мірі використовуються інтерактивні технології під час викладання математичних дисциплін через відсутність матеріально-технічного забезпечення;
  • недостатня результативність участі в районному етапі предметних учнівських олімпіад.

Підсумки роботи дозволяють признати роботу методичного об’єднання вчителів математичного циклу задовільною. Методична робота проводилася за схемою та була спрямована на підвищення якості знань, практичної спрямованості навчання з метою успішної соціалізації учнів у суспільстві, розвиток пізнавальних та творчих здібностей кожного учня та учителя.

Виходячи з вище сказаного, ШМО  намічає такі напрямки роботи в 2022 – 2023 н.р:

  • удосконалювати форми і методи індивідуальної роботи вчителів з учнями;
  • удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, методичної і фахової підготовки членів МО;
  • впровадження найбільш ефективних технологій навчання та виховання школярів;
  • впроваджувати в систему своєї роботи передовий досвід кращих вчителів закладу освіти та працювати над підвищенням свого методичного рівня викладання навчальних предметів;
  • розвиток позитивної мотивації творчості педагогів, мотивації до навчання учнівського колективу;
  • приділяти увагу роботі з обдарованими дітьми;
  • приділяти належну увагу роботі з учнями, які мають початковий рівень знань;
  • приділяти належну увагу використанню інноваційних технологій та на уроках;
  • проведення системної підготовки учнів до здачі ДПА,ЗНО.
  • продовжувати  відвідування відкритих уроків та взаємовідвідування уроків вчителями ШМО;

вчителям систематично працювати над підвищенням фахового рівня шляхом проходження online курсів.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Планування
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку