Математична гра
Ця гра схожа на відому гру “Морський бій”.
На дошці зображене поле для гри, а на ньому розміщені кораблі: 1 чотирищигловий, 1 трищигловий, 2 двохщиглові і 3 однощиглові. Проте клітинки таблиці (крім першого рядка і совпця0 закриті.
Грають дві команди, по 5 учнів у кожній.
Капітани по черзі називають клітинку, яку слід відкрити. Ведучий відкриває її та ставить запитання, правильна відповідь на яке оцінюється 1 балом. Якщо в клітинці, яку відкривають записана буква, то команда отримує додаткові 2 бали, якщо дає правильну відповідь на запитання (буква є першою в слові, що треба відгадати). Якщо вгадано корабель, команда має можливість заробити додаткові бали, відповідаючи на всі запитання сусідніх клітинок (по горизонталі і вертикалі навколо корабля).
Запитання.
А1. Відрізок, який поділяє трикутник на дві рівновеликі частини.(Медіана)
Б1. Перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на пряму, що містить протилежну сторону(друга буква слова). (Висота)
В1. Напрямлений відрізок. (Вектор)
Г1. Відрізок, що сполучає будь-які дві точки кола . (Хорда)
Д1. Квадрат і ромб мають рівні периметри. Площа якої фігури більша?
(Квадрата)
Е1. Інструмент для проведення прямої лінії. (Лінійка)
А2. Точка перетину висот трикутника.(Ортоцентр)
Б2. Розшифруйте запис ТТП.(Теорема про три перпендикуляри)
В2. Твір з математики давньогрецького математика Евкліда.(Начала)
Г2. Твердження, яке не потребує доведення. (Аксіома)
Д2. Промінь, який виходить з вершини кута і ділить його
навпіл.(Бісектриса)
Е2. Одиничний вектор.(Орт)
А3. Правильний шестигранник.(Куб)
Б3. Одиниця вимірювання величини плоских кутів, що дорівнює градуса.(Мінута)
В3. Одиниця кількості інформації.(Байт)
Г3. Кут, градусна міра якого дорівнює 1800 (остання буква слова) (Розгорнутий)
Д3. Кого з математиків називають “коперником геометрії”?(М.І. Лобачевського)
Е3. Найбільша хорда кола.(Діаметр)
А4. Кут, величина якого дорівнює радіан.(Розгорнутий)
Б4. Розділ геометрії, що вивчає властивості фігур у просторі.(Стереометрія)
В4. Твердження, що потребує доведення.(Теорема)
Г4. Математичний “бублик”.(Тор)
Д4. Яке з двох тверджень “означення” і “ознака” є теоремою?(Ознака)
Е4. Прямокутник, у якого всі сторони рівні.(Квадрат)
А5. Висота бічної грані піраміди.(Апофема)
Б5. У якому многокутнику кількість його діагоналей дорівнює кількості
сторін.(У п’ятикутнику)
В5. Одне з основних понять математики, яке виникло у зв’язку з потребою
лічби предметів (Число)
Г5. Форма глобуса.(Куля)
Д5. Обмежений колом.(Круг)
Е5. У якому трикутнику сума двох кутів дорівнює третьому?(У
прямокутному)
А6. Кут, вершина якого лежить на колі, а сорони перетинають
коло.(Вписаний)
Б6. Чотирикутник, протилежні сторони якого попарно паралельні.(Паралелограм)
В6. Плоскі фігури, площі яких рівні.(Рівновеликі)
Г6. У якому трикутнику середини трьох висот лежать на одній прямій?(у
прямокутному)
Д6. 45 хвилин у школі.(Урок)
Е6. Чи можна різносторонній трикутник розрізати на два рівних
трикутники?(Ні)
Таблиця
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
1
|
М |
И |
|
Х |
|
Л |
2
|
|
|
|
А |
|
О |
3
|
К |
|
|
Й |
|
|
4
|
Р |
|
|
|
|
К |
5
|
А |
|
Ч |
|
|
|
6
|
В |
|
|
|
У |
|