ПОГОДЖЕНО
План
роботи методичного об’єднання вчителів української мови та літератури
Народицького ліцею
Народицької селищної ради
на 2023– 2024 н.р.
Голова МО: Третяк Неля Миколаївна
Методична робота МО вчителів української мови та літератури - це цілісна система взаємозв"язаних дій і заходів, яка грунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів-словесників. У нашому навчальному закладі вона спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя; розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу школи, досягнення оптимальних результатів у навчально-виховному процесі.
МІСІЯ:
· створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;
· забезпечення освітньо-культурних потреб педагогів;
· розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.
ВІЗІЯ:
· упровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання в освітній процес;
· формування позитивного іміджу педагогічної діяльності.
Проблема, над якою працює методичне об’єднання:
«Інноваційні підходи до формування конкурентно спроможної особистості в умовах компетентнісно-зорієнтованої освіти».
Паспорт
методичного об’єднання вчителів
української мови і літератури Народицького ліцею Народицької селищної ради
Керівник методичного об’єднання: Третяк Н.М.
Кількісний склад членів методичного об’єднання: 3 учителі української мови та літератури.
Якісний склад членів методичного об’єднання :
Третяк Н.М. спеціаліст вищої категорії
Творче кредо:"Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом." (Л.Костенко)
Владиченко Т.М. спеціаліст І категорії
Творче кредо:"Навчаючи – учись, навчаючи – твори, у процесі творчості – навчай."
Луцько М.П. спеціаліст ІІ категорії
Творче кредо: «Прагну нести у дитячий світ знання й добро. »
Комарчук М.П. спеціаліст І категорії
Творче кредо: « Без творчого вчителя не може бути ні нової школи, ні нового суспільства, ні вільної України.»
І Положення
про методичне об'єднання
української мови та літератури
Методичне об'єднання української мови та літератури є структурним підрозділом, який здійснює навчальну, методичну, науково-дослідницьку роботу, забезпечує процес навчання в режимі функціонування і розвитку.
Методичним об'єднанням завідує спеціаліст з вищою кваліфікаційною категорією, який має досвід методичної роботи.
Методичне об'єднання забезпечує:
Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР, який контролює окремий предмет або цикл предметів.
Критерії методичної роботи
1. Результативність. Збільшення задоволеності вчителів процесом та результатом власної праці.
2. Створення творчої атмосфери, сприятливого морально-психологічного клімату.
3. Висока інформаційна насиченість змісту методичної роботи.
4. Вибір оптимальних форм і методів, адекватних сучасній і змісту методичної роботи.
Методичне об'єднання має право:
Режим роботи: має бути не менше 4 засідань, з них 2 організаційні, інші спрямовані на підвищення професійної кваліфікації вчителів та відзначаються практичною спрямованістю, науковістю, конкретністю, оптимальним поєднанням різні форм і методів цієї роботи.
Методичні об'єднання можуть бути створені за умови, коли до їх складу входить не менше 4 осіб.
У своїй діяльності вчителі МО керуються Конвенцією про права дитини, Конституцією i законами України, рiшеннями Мiнiстерства освіти i науки України.
ІІ.Відомості про членів методоб”єднання
№ |
ПІБ вчителя |
Педстаж |
Кваліфікаційна категорія |
Клас |
Проблемна тема |
1 |
Третяк Неля Миколаївна |
24 |
вища |
8,9, 11 |
Організація інтелектуально-пізнавальної діяльності на уроках української мови та літератури як засіб формування конкурентно спроможної особистості в умовах компетентнісно-зорієнтованої освіти. |
2 |
Владиченко Тетяна Миколаївна |
33 |
І |
6, 7, 9 |
Формування національної свідомості учнів на уроках української мови та літератури через сучасні підходи до створення середовища для всебічного розвитку особистості. |
3 |
Луцько Марія Петрівна |
4 |
ІІ |
5, 6 |
Формування образного мислення і сприйняття слова у спектрі інноваційних технологій. |
4 |
Комарчук Марія Петрівна |
15 |
І |
7, 8, 10 |
Впровадження продуктивних технологій як засіб набуття учнями життєвих компетентностей. |
ІІІ. Аналіз роботи за 2022-2023 н.р.
У 2022-2023 н.р. завдання методичного об’єднання
вчителів української мови та літератури були спрямовані на такі пункти:
1. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного само становлення.
2. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
3. Формування єдиного освітньо-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Було заплановано та проведено 4 засідання .
Опрацьовано та обговорено такі питання:
1. Загальні принципи дистанційного навчання.
2. Педагогічний процес в умовах дистанційного навчання: комунікація між учителем та учнями.
3. Засоби та інструменти дистанційного навчання.
4. Основні форми онлайн-комунікації.
Створення комунікативного простору.
5. Формування навчальних навичок в умовах дистанційного навчання.
6. Режими дистанційного навчання.
7. Дистанційне навчання для дітей з особливими потребами.
Практично було опробовано роботу на таких освітніх ресурсах ;
На підсумковому засіданні, яке відбулося 17 травня 2023р. кожен вчитель прозвітував про свої досягнення у педагогічній діяльності за 2022-2023 н.р., педагоги обмінялися інформацією про новинки під час проходження курсів підвищення кваліфікації. Комарчук М. П. презентувала посібник « Вивчаємо синтаксис». Голова МО, Третяк Н.М. підвела підсумок про участь учнів у Всеукраїнській олімпіаді з української мови та літератури, Міжнародному конкурсі знавців української мови імені П.Яцика та Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.
Було розставлено орінтири на наступний навчальний рік:
підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;
планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в міжатестаційний період.
ІY.Завдання методичного об’єднання
вчителів української мови та літератури
1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів МО.
2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного само становлення.
4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Y. Напрямки роботи
методичного об’єднання вчителів української мови та літератури
І. Діагностично-прогностичний напрям:
створення умов для компетентнісно- орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення, вдосконалення професійної компетентності;
вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;
створення системи інформаційної підтримки вчителів;
стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;
вдосконалення освітнього процесу.
ІІ. Навчально-методичний напрям:
забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;
моделювання продуктивної технології інноваційного освітнього процесу;
теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення освітнього процесу;
використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;
методичний супровід атестації педагогів.
ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:
підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;
планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в міжатестаційний період.
YI. Організація самоосвітньої роботи вчителів
У кожному з нас криються потенційні творчі можливості, і ми повинні працювати щосили, аби розкрити цей потенціал
Мартін Лютер Кінг
Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта - це свідомий рух
від: Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я - ретроспективного (яким я був у минулому)
до: Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)
Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання самоосвітньої роботи:
1) знати і розуміти сучасні тенденції розвитку освіти взагалі, початкової зокрема;
2) удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
3) організовувати свою діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо)
4) конструювати та реалізовувати сучасні програми навчання молодших школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій;
5) відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
6) проектувати власну програму професійно-особистісного зростання;
7) систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
8) підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.
Перше засідання ( 18 вересня 2023 р.)
Тема: Сучасні підходи до організації діяльності вчителя – словесника та навчання школярів у 2022-2023 н. р.
1. Аналіз роботи МО за 2022-2023 н.р.
2. Нормативно-правове забезпечення навчально-виховного процесу з української мови та літератури у 2023-2024 н .р.
3. Результати конкурсів та олімпіади з української мови.
4. Обговорення й затвердження плану роботи МО на 2023-20224 н.р.
5. Планування роботи з предмета в новому навчальному році.
6. Затвердження календарно-тематичних планів.
7. Опрацювання рекомендацій щодо ведення електронного журналу на платформі «Human».
Домашнє завдання:
1. Працювати над пошуками нових форм і методів навчання української мови, української літератури, застосовувати сучасні педагогічні технології навчання.
2. Поповнити навчальні кабінети дидактичними матеріалами.
3. Опрацювати матеріал:
2.//vseosvita.ua/library/embed/01009gwc-aa0b.doc.html
3. https://www.youtube.com/watch?v=IUjh-IIVpiQ
4. https://www.youtube.com/watch?v=1dA-5.Gaq_jvEhttps://www.youtube.com/watch?v=XfiOOH4mpvQ
4. Підготувати завдання для проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, ХХІV Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика, ХІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.
Друге засідання (листопад 2024 р.)
Тема: «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості»
Форма проведення: творча лабораторія
1. Форми і методи урочної та позаурочної роботи з мови та літератури, спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів.
2. Творча лабораторія словесника (психологічно-творча основа моделювання уроку літератури).
3. Розвиток креативності на уроках словесності.
4. Творчий звіт «Результативність впровадження інноваційних технологій навчання».
5. Підсумки проведення Іта ІІ етапів предметної олімпіади. Підсумки проведення І та ІІ етапів Міжнародного конкурсу імені П.Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка.
Домашнє завдання:
1. Працювати над пошуками розвитку творчих здібностей, умінь учнів у процесі навчання.
2. Підготуватися вчителям до презентації навчальних кабінетів української мови.
3. Опрацювати матеріал:
1.https://soundcloud.com/kultpodcast
2. https://marusichnatalia.mozello.com/produkcja/2-kurs-2-semestr/zasobi-movnogo-virazhennja-promovi
Третє засідання (січень 2024 р.)
Тема: « Оптимальний вибір форм і методів організації навчально-виховного процесу – запорука успішного навчання»
Форма проведення: панорама педагогічних ідей
1. Використання групових технологій у формуванні комунікативних компетенцій старшокласників.
2. Сучасні технології та розширення дидактичних функцій уроку.
3. Проблемні ситуації під час розв’язання правових ситуацій, їх значення у підвищенні ефективності уроку правознавства.
4. Стан обладнання навчальних кабінетів з української мови та літератури.
5. Ознайомлення з новинками методичної літератури.
Домашнє завдання:
Четверте засідання (березень 2024 р.)
Тема: «Сприяння розвитку і формуванню життєво компетентної особистості в умовах інноваційних освітніх технологій»
Форма проведення: тренінг
1. Впровадження інноваційних технологій на уроках української літератури.
2. Диференційовані домашні й тестові завдання як засоби освіти та розвитку учнів.
3. Розробка і впровадження в навчально-педагогічну практику уроків з використанням мультимедійних технологій.
4. Підготовка учнів 11-го класу до проходження НМТ з української мови і літератури.
5. Підготовка до проведення державної підсумкової атестації з української мови учнів 9-х класів.
Домашнє завдання:
1. Впроваджувати в роботу сучасні педагогічні технології: особистісно орієнтоване навчання, розвивальне навчання, інтерактивне навчання.
2. Підготуватися до звіту про виконання програм та навчальних планів.
3.Опрацювати матеріал: https://www.youtube.com/watch?v=jpEfJEPAE1w