План роботи шкільного Бізнес клубу

Про матеріал

В формуванні елементів економічного мислення надзвичайно велику роль відіграє робота шкільного Бізнес – клубу. Його головна мета: формування стійкого інтересу учнів до економічної науки.

Членом Бізнес – клубу може бути кожний старшокласник гімназії 9-11 класу, який бажає приймати участь в його роботі, поважає його традиції та статут і хоче повязати свою долю в майбутньому з економічними професіями.

Клуб дає можливість творчого підходу учнів до вирішення економічних проблем, розвитку їх нахилів – здібностей, талантів, визначення майбутньої професії. Його завданням є поглиблення знань учнів з шкільних курсів «Економіка», «Економічна географія», «Основи підприємницької діяльності» через проведення цікавих зустрічей з людьми економічних спеціальностей, людьми, які досягли успіхів у бізнесовій діяльності

Перегляд файлу

ПРОГРАМА ДІЯЛЬНОСТІ  ШКІЛЬНОГО БІЗНЕС-КЛУБУ.

 

   В умовах розвитку української державності важливою складовою змісту громадянського виховання є економічне виховання, розвиток мотивації до праці, усвідомлення життєвої потреби трудової активності, ініціативи, підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та шляхів їх розвязання, готовності до соціальної творчості, як умови соціальної адаптації, конкурентноспро-

можності й самореалізації особистості в ринкових відносинах.

   В формуванні елементів економічного мислення надзвичайно велику роль відіграє робота шкільного Бізнес – клубу. Його головна мета: формування стійкого інтересу учнів до економічної науки.

   Членом Бізнес – клубу може бути кожний старшокласник гімназії 9-11 класу, який бажає приймати участь в його роботі, поважає його традиції та статут і хоче повязати свою долю в майбутньому з економічними професіями.

   Клуб дає можливість творчого підходу учнів до вирішення економічних проблем, розвитку їх нахилів – здібностей, талантів, визначення майбутньої професії. Його завданням є поглиблення знань учнів з шкільних курсів «Економіка», «Економічна географія», «Основи підприємницької діяльності» через проведення цікавих зустрічей з людьми економічних спеціальностей, людьми, які досягли успіхів у бізнесовій діяльності.

   Учасники Бізнес-клубу приймають активну участь в шкільних, міських та регіональних етапах Всеукраїнської олімпіади з економіки. На протязі останніх років займають перші місця при захисті наукових робіт при МАН. В цьому навчальному році юні бізнесмени спробують свої сили, приймаючи участь у науково – практичній конференції при Київському Національному Економічному Університеті.

   Можливістю клубу є екскурсії, ділові та рольові ігри. Вони дають змогу краще сформувати в учнів практичні навички та вміння, розвивати пізнавальний інтерес, активізувати самостійну діяльність, а в подальшому визначити власне місце у вивчених економічних процесах, зорієнтуватись на ринку праці, визначитись у майбутньому працевлаштуванні, обрати власний спосіб одержання майбутніх доходів.

 

 

 

 

 

           ПРОГРАМА РОБОТИ БІЗНЕС – КЛУБУ

 

   Розділ І. Вступ.

   Організаційне заняття. Ознайомлення з планом роботи. Розробка Статуту клубу, Кодексу честі юного бізнесмена. Вибори президента і ради клубу. Підготовка до презентації клубу. Створення економічних «Бізнес-вікон» клубу.

 

   Розділ ІІ. Тема 1.

   Економічна система. Зміст економічного кругообігу. Кругообіг у ринковій і плановій економіці. Принципи ринкової економіки. Особливості та принципи командної економіки.

 

   Брейн – стормінг: Перехідний характер економіки України. Форми переходу від командної до ринкової економіки.

 

   Ділова гра: Ви збираєтесь здійснити типологію країн за рівнем розвитку економіки. Які показники ви будете використовувати в першу чергу? Чому?

 

   Тема 2.

   Ринок. Як ринок вирішує основні проблеми економіки. Попит, пропозиція, ринкова ціна. Зміст закону попиту. Зміст закону пропозиції та ринкова рівновага.

 

   Тема 3.

   Гроші: їх основні функції та види. Роль банків у створенні грошей. Різні види ринків та особливості формування цін.

   Ринкові установи: особливості та зміст їх діяльності.

   Екскурсія до ринкової установи.

 

   Тема 4.

   Функції підприємства та підприємництва. Підприємницький дохід. Мотиви та умови підприємництва. Організаційні форми підприємництва.

   Що треба знати підприємцю?

   Цікав зустріч: з людиною справи.

 

   Тема 5.

   Менеджмент у підприємницький діяльності. Зміст управлінської діяльності. Функції планування, мотивації та контролю. Бізнес – план та основні вимоги до його складання. Вимоги до сучасного менеджера.

   Диспут: Чи може бути участь в органах учнівського самоврядування хорошою школою підготовки молоді до управлінської діяльності.

   Досвід.

   Філософія бізнесу Біла Гейтса.

   Ділова гра.

   Складання бізнес – плану.

 

   Тема 6.

   Маркетинг у підприємницький діяльності. Зміст маркетингової діяльності, відмінність між маркетингом та збутом.

   Функції маркетолога. Вивчення потреб споживача та його мотивації. Вивчення конкурентів. Рекламна політика фірми.

   Цікава зустріч.

   «Любіть клієнта, а не товар» - зустріч із маркетологом Мелітопольського мясокомбінату.

   Конкурс рекламних фірм.

   Бізнес екскурс: Маркетингове дослідження ринку.

   Екскурсія в рекламно – інформаційну службу.

 

   Тема 7.

   Податкова система в Україні. Прибутковий податок. Податок на додану вартість. Податок на доходи юридичних та фізичних осіб. Інші форми податків.

   Цікава зустріч: з представниками Державної податкової інспекції та податкової міліції.

   Ділова гра:

   Складання бюджету.

 

   Тема 8.

   Захист прав споживачів в Україні.

   Цікава зустріч: з ведучим тематичної сторінки споживача газети «Мелитопольские ведомости» та представником міського комітету по захисту прав споживачів.

   Бізнес – екскурс по програмі «Що в упаковці».

 

   Тема 9.

   Трудові ресурси України. Працездатні, зайняті, безробітні. Рівень безробіття. Причини і види безробіття.

   Цікава зустріч: «Сучасні проблеми зайнятості» з представником міського центру зайнятості населення.

   Дослідницьке завдання:

   «Я міністр праці».

 

   Розділ 3.  Тема 1.

   Україна – незалежна держава. Проблеми включення України в світове господарство.

   Господарські звязки України з країнами різного типу.

   Дослідницьке завдання:

   Складання схеми економічних звязків з іншими державами.

 

   Тема 2.

   Створення ігрової програми по захисту національного виробника і споживача.

 

   Ігрова програма.

   «Україна – це твоя країна, це твій вибір».

 

   Розділ 4.

   Підсумкове заняття.

 

   Аукціон економічних знань.

   (зі студентами економічних спеціальностей ВУЗів міста).   

 

 

 

      Методичну основу діяльності  Бізнес-клубу становлять:

 

  • Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Географія. Економіка. (Вид-во «Навчальна книга», 2005).
  • Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи економіки, 10 кл. Основи підприємницької діяльності. (Вид-во «Шкільний світ», 2001).
  • Програми для профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Програми спецкурсів і факультативів. (Вид-во «Абетка-НОВА», 2003, 2006).

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Недоступ Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Економіка (профільний рівень) 10 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1069
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку