Суть проекту: Проект зорієнтований на інтеграцію в систему освіти питань енергозбереження та залучення підростаючого покоління до навчально-практичної діяльності з питань ефективного використання енергоресурсів.
Виконавці проекту: учнівський, педагогічний колектив, технічний персонал ДПЗЛ, батьківська громадськість.
Актуальність даного проекту полягає в тому, що проблема сьогодення - енергетика й енергозбереження, є актуальною не лише для навчального закладу, а й для нашої країни загалом. В цьому переконалися наші учні, приймаючи участь в Міжнародному конкурсі «Енергія і середовище», мета якого знайти нові шляхи енергозбереження в нашій країні.
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
Проект
« Прості рішення енергозбереження »
Суть проекту: Проект зорієнтований на інтеграцію в систему освіти питань енергозбереження та залучення підростаючого покоління до навчально-практичної діяльності з питань ефективного використання енергоресурсів.
Виконавці проекту: учнівський, педагогічний колектив, технічний персонал ДПЗЛ, батьківська громадськість.
Актуальність даного проекту полягає в тому, що проблема сьогодення - енергетика й енергозбереження, є актуальною не лише для навчального закладу, а й для нашої країни загалом. В цьому переконалися наші учні, приймаючи участь в Міжнародному конкурсі «Енергія і середовище», мета якого знайти нові шляхи енергозбереження в нашій країні. Ми переконані - кожна людина повинна замислитися над тим, як зменшити споживання електроенергії, тепла і води, при цьому не позбавляючи себе можливості комфортного існування. Адже наше життя не можливе без побутової техніки, теплої води і тепла в наших оселях. Але, ресурси нашої планети постійно зменшуються зі стрімкою швидкістю, це ми й хотіли довести нашим учням під час проведення рейду до Дня енергозбереження.
Ми намагаємося довести до дорослих та дітей важливість цього питання, бо неефективне використання електричної енергії є головною причиною існуючих на Землі екологічних проблем, одна із яких зміна клімату.
Мета проекту: удосконалення системи роботи з питань інтеграції енергозбереження в навчально-виховний процес та придбання учнями, педагогами та батьками необхідного рівня побутових знань з енергозбереження для формування нового світогляду на проблему енергозбереження.
Завдання проекту:
Напрямки реалізації:
1. Удосконалення управлінської діяльності з питань впровадження енергозбереження в навчально-виховний процес.
Для цього необхідно:
2. Кадрове забезпечення.
Для оволодіння мінімумом знань, необхідних для формування навичок ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, необхідно створити систему підготовки працівників ліцею з питань впровадження енергозбереження, а саме:
3. Моніторинг використання енергетичних ресурсів
Енергоаудит приміщень ДПЗЛ черговими групами
4. Організація інформаційно - роз’яснювальної роботи, зорієнтованої на пропаганду енергозбереження.
Успішність заходів щодо енергозбереження неможлива без масового поширення інформації про економію енергії серед широких мас населення. Тому необхідним є:
5. Здійснення інтеграції теми енергозбереження у навчальну діяльність
6. Проведення позакласних виховних заходів з питань раціонального використання енергоресурсів.
Важливо створити мотивацію для заощадження ресурсів і енергії, виховати навики екологічно стійкого і безпечного стилю життя, залучити їх в корисну діяльність з енерго- і ресурсозбереження.
Для цього заплановано:
7. Очікувані результати:
Моніторинг результативності проекту буде здійснюватися на підставі розробленого діагностичного інструментарію за двома напрямками:
- рівень формування нового світогляду дітей на проблему енергозбереження.
Етапи реалізації проекту
1 етап - Організаційний
1. Створення творчої групи «Енергоефективність в дії» з залученням педагогів, ліцеїстів, батьків учнів.
2. Визначення мети й завдань проекту. Обговорення та затвердження плану дій з виконання проекту.
3. Розподіл обов'язків серед членів творчої групи.
2 етап -Творчий
1. Участь у Міжнародному конкурсі «Енергія і середовище
2. Проведення тренінгів для учнів і педагогів «Енергоефективні технології»
3. Проведення Тижня енергоефективності
3 етап - Практичний
Заходи з підвищення енергоефективності
|
Визначити відповідальних за енергозбереження та енергоефективність. Проводити консультації з відповідальними працівниками
|
|
Здійснити інвентаризацію енергетичного обладнання.
|
|
Провести енергоаудит у закладі.
|
|
Провести ревізію водозабезпечення та водопостачання з метою усунення самовиливу води. За необхідністю здійснити заміну запірної арматури, кранів, вентилів тощо |
|
Проводити роботи по очищенню систем опалення, зовнішніх та внутрішніх мереж каналізації та водостоків на основі сучасних прогресивних методів очищення
|
|
Ліквідувати пошкодження теплової ізоляції на тепломережі ліцею |
|
Запровадити системи керування витратами тепла з регулюванням необхідного рівня температури у приміщеннях у залежності від погодних умов та у неробочий час
|
|
Здійснити заміну віконних блоків на склопакети, дверей на металопластикові.(За наявності коштів)
|
|
Обладнати вхідні двері засобами автоматичного закриття
|
|
Провести заміну ламп розжарювання на енергозберігаючі лампи
|
|
Здійснити заміну старого енергоємного технологічного обладнання (електроплити, холодильники та інше) на сучасне менш енергоємне
|
|
Контроль за санітарно-гігієнічним станом приміщень (освітлення, вентиляція, фарбування у світлий колір стін)
|
|
Забезпечити виховання ощадливого ставлення до використання паливно-енергетичних ресурсів шляхом навчання та широкої популяризації, пропаганди економічних, екологічних переваг енергозбереження серед учнівської молоді. |
|
Провести утеплення даху |
|
Проводити постійний моніторинг енергозбереження та енергоспоживання, ефективності впровадження заходів з енергозбереження, дотримуватись лімітів на споживання електричної, теплової енергії та води.
|
|
Здійснювати контроль за використанням додаткових електрообігрівальних приладів в приміщенні у разі невідкаладної необхідності. |
|
Практичні заняття з батьками учнів «Економію енергоресурсів - у кожен дім». |
|
Створення комп’ютерної презентації: «Поради з енергозберігання ». |
|
Тематична виставка літератури «Впровадження сучасних енергозберігаючих технологій» в ліцейній бібліотеці |
|
Конкурс агітаційних плакатів, листівок, газет, творів, карикатур : «Збережемо енергію разом». |
|
Волонтерська акція з розповсюдження листівок «Бережіть тепло!», «Бережіть енергію» серед жителів району |
|
Години спілкування «Молоді та енергоощадливі » |
Підсумки практичного впровадження проекту
2. Забезпечення максимального використання енергозберігаючих ламп освітлення ( за 2014 р. було встановлено 93 енергозберігаючих ламп);
3. Проводиться своєчасний ремонт діючого обладнання, модернізація застарілих та зношених пристроїв;
4. Проводиться щоденний облік споживання теплової енергії, холодної та гарячої води, електроенергії, відстеження та корегування (зменшення) їх споживання;
5 . Проводиться застосування ефективних тепло ізолюючих матеріалів, утеплення вхідних дверей та вікон.
Економія тепла (Гкал)
Економія світла
Економія води
2013 рік-160 Гкал
2014 рік -149 Гкал