ПЛАН РОБОТИ ШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ
ВСТУП
Діяльність вчителів природничо-математичного циклу спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничо- математичного циклу, виконання державних програм викладання предметів природничо-математичного циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
Методична робота в МО – це цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємопов'язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу МО в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
МО ставить перед собою слідуючи завдання:
вдосконалення роботи з учнями шляхом використання інноваційних технологій, співпраціучня та вчителя;
активізація творчого потенціалу вчителів;
розвиток пізнавальних здібностей учнів;
робота з обдарованими дітьми;
формування в учнів навичок самоосвіти, творчості і пошуку.
Методична робота в МО спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу МО в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
Погоджено на засіданні МО
протокол № _
__ від _____________ р. Затверджую
Директор школи
ПЛАН РОБОТИ
ШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ
на 20----/20----н.р.
Керівник МО:
ВСТУП
Діяльність вчителів природничо-математичного циклу спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничо- математичного циклу, виконання державних програм викладання предметів природничо-математичного циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
Методична робота в МО – це цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу МО в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
МО ставить перед собою слідуючи завдання:
Методична робота в МО спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу МО в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
ПРОБЛЕМА РМК (20 -20 р.р.):
«ТВОРЧА СПІВПРАЦЯ УЧИТЕЛЯ ТА УЧНЯ - НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА СУЧАСНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ»
ШКОЛА ПРАЦЮЄ НАД НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ:
«ОСОБИСТІСНО СПРЯМОВАНИЙ РОЗВИТОК ШКОЛЯРІВ ШЛЯХОМ ТВОРЧОЇ СПІВПРАЦІ ПЕДАГОГІВ ТА УЧНІВ»
ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ:
«ТВОРЧА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ В ПРОЦЕСІ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ УЧИТЕЛЯ»
ЗАВДАННЯ МО:
Основні завдання МО на 20 /20 навчальний рік.
1. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів МО, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи.
2. Вдосконалювати якість викладання предметів природничо-математичгого циклу шляхом впровадження ІКТ.
3. Розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів.
4. Поглиблювати знання з предметів, використовуючи курси за вибором, факультативи.
5. Системно вивчати і оволодівати сучасними методами інноваційних технологій в науково-дослідницькій і проектній діяльності.
Мета методоб’єднанння вчителів природничо-математичних наук:
І. СКЛАД ЧЛЕНІВ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ
№ п/п |
ПІБ учителя |
Освіта |
Фах |
Посада |
Кваліфі- каційна категорія |
Стаж |
Класи |
Рік остан. атестації |
Дата проход. курсів |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОГО І МЕТОДИЧНОГО РІВНЯ ЧЛЕНІВ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ
№ п/п |
ПІБ |
Тема (проблема) |
Термін |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
ІІІ. ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ
№ п/п |
Зміст роботи (тема уроку, практичного заняття…) |
Дата виконання |
Хто виконує |
Примітки |
||||
Засідання № 1 Тема: ”Нормативно-правове забезпечення викладання природничо-математичних наук у 20 /20 н.р.” |
||||||||
1 |
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу за 20 /20 навчальний рік |
Серпень (ІV тиждень)
|
|
|
||||
2 |
Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання на 20 /20 н. р. |
|
|
|||||
3 |
Методичні поради. Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу з природничо- математичних дисциплі за новими програмами. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу природничо-математичних дисциплін у 20 / 20 н.р. |
|
|
|||||
4 |
Обмін досвідом. Організація та проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. |
|
|
|||||
5 |
Діагностування вчителів. |
|
|
|||||
|
|
|||||||
Робота в період між засіданнями: 2. Проведення предметних тижнів (за окремим планом). 3. Підготувати учнів до участі в І та ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з дисциплін. |
||||||||
Засідання № 2 Тема:” Ефективність роботи вчителів природничо-математичного циклу для забезпечення якості освіти”. |
||||||||
1 |
Калейдоскоп ідей. Використання міжпредметних зв’язків під час вивчення |
Грудень (ІІІ тиждень)
|
|
|
||||
2 |
Моніторинг результативності навчання учнів за І семестр. Результати проведення предметних олімпіад. |
|
|
|||||
3 |
Педагогічний діалог. Використання методу проектів у навчанні. |
|
|
|||||
4 |
Майстер-клас із застосуванням інноваційних технологій. |
|
|
|||||
5 |
Перегляд новинок репозитарію «Відкриті уроки». |
|
|
|||||
|
|
|||||||
Робота в період між засіданнями: 1. Робота з обдарованими дітьми. Участь учнів в конкурсах, МАН. 3. Знайомство з новинками фахової літератури 4.Участь в педагогічних конкурсах. |
||||||||
Засідання № 3 Тема: ”Професійна компетентність вчителя як необхідна умова ефективного процесу навчання” |
||||||||
1 |
Марафон ідей. Педагогічна компетентність сучасного педагога. |
Лютий (ІІІ тиждень)
|
|
|
||||
2 |
Творча дискусія. Вернісаж педагогічних сюжетів |
|
|
|||||
3 |
Обговорення результатів І, ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з природничих дисциплін. |
|
|
|||||
4 |
Засідання «Від уроку до наукової роботи». |
|
|
|||||
5 |
Огляд новинок методичної та науково – популярної літератури. |
|
|
|||||
|
|
|||||||
Робота в період між засіданнями:
|
||||||||
Засідання № 4 Тема: «Обмін думками. Прийоми конструювання сучасного уроку ” |
||||||||
1 |
Вернісаж педагогічних сюжетів. Креативність та її прояви при вивченні предметів природничо-математичного циклу |
Квітень (ІІІ тиждень)
|
|
|
||||
2 |
Педагогічна скарбниця. Звіт вчителів про самоосвітню діяльність, стан виконання програмового матеріалу, результативність педагогічної діяльності. |
|
|
|||||
3 |
Огляд нормативно-правових документів щодо порядку закінчення 20 /20 навчального року, проведення ДПА. Затвердження матеріалів ДПА з предметів. |
|
|
|||||
4 |
Підведення підсумків роботи МО у 20 /20 н.р. Визначення завдань МО на 20 /20 н.р. |
|
|
|||||
5 |
Презентація педагогічних новинок. |
|
|
|||||
|
|
|
||||||
ІV. ВИВЧЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРСПЕКТИВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
№ з/п |
Заходи |
Термін |
Відмітка про виконання |
1. |
Виявити ефективний педагогічний досвід учителів на основі:
|
Грудень-січень |
|
2. |
Провести опитування вчителів щодо їх нахилу до інноваційної діяльності |
Листопад |
|
3. |
Створити комп’ютерний банк ідей передового перспективного досвіду |
Квітень |
|
4. |
Залучити учителів школи до співробітництва з видавництвами |
Протягом року |
|
5. |
Вивчити та узагальнити систему роботи вчителя біології
|
Протягом року |
|
6. |
У процесі взаємовідвідування уроків вивчати та впроваджувати в практику елементи перспективного досвіду |
Протягом року |
|
7. |
Продовжити роботу педагогічної майстерні |
Протягом року |
|
8. |
Брати активну участь у роботі районного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного напряму |
Протягом року |
|
|
|
|
|
V. ВИВЧЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
№ |
Зміст роботи |
Дата виконання |
ПІБ учителя |
1 |
Застосовувати різні види контролю: поточний, періодичний, тематичний, підсумковий. |
Протягом року |
|
2 |
Виконувати різні форми перевірки навчальної діяльно-пізнавальної діяльності учнів |
Протягом року |
|
3 |
Провести контрольні зрізи знань з предметів (семестрові). |
Грудень, травень |
|
4 |
Аналіз результатів контрольних робіт. Вироблення рекомендацій для усунення недоліків. |
Грудень, травень |
|
5 |
Аналіз рівня знань, умінь, навичок та успішності учнів. |
В кінці семестру |
|
VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Хто виконує |
1 |
Розробити індивідуальний план роботи з обдарованими дітьми. |
Вересень |
|
2 |
Робота вчителів-предметників з обдарованими учнями з підготовки до олімпіад |
Жовтень Листопад |
|
4 |
Залучити дітей до участі у проведенні предметних тижнів. |
Жовтень |
|
5 |
Участь у Міжнародному природничому конкурсі “Колосок”,Кенгуру», «Левеня». |
Листопад Квітень |
|
6 |
Планування роботи факультативів, гуртків |
Вересень |
|
7 |
Залучати обдарованих дітей до роботи еколого-натуралістичного гуртка. |
Протягом року |
|
8 |
Залучати учнів до активної участі у підготовці і проведенні предметних тижнів. |
В дні проведення |
|
9 |
Забезпечити участь учнів у конкурсах, турнірах, змаганнях. |
Протягом року |
|
10 |
Розробка завдань для розвитку творчих здібностей учнів (по предметах) |
Протягом року |
|
11 |
Обговорення питання «Шляхи виявлення обдарованих учнів» |
Лютий |
|
12 |
Організувати позакласну роботу з обдарованими дітьми |
Протягом року |
|
13 |
Організація виставок робіт творчо обдарованих учнів |
Березень |
|
14 |
Використовувати у навчанні інтерактивні методи та новітні технології. |
Протягом року |
|
VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ
№ п/п |
Зміст роботи |
Дата виконання |
Хто виконує |
|
1 |
Провести предметні тижні
|
Жовтень, лютий, квітень |
|
|
2 |
Організувати роботу еколого-натуралістичного гуртка. |
Протягом року |
|
|
4 |
Випускати предметні газети. |
Раз в місяць |
|
|
5 |
Провести шкільні олімпіади. |
Листопад |
|
|
6 |
Взяти участь у районних олімпіадах |
Грудень |
|
|
7 |
Дослідницька робота учнів з біології та екології. |
Протягом року |
|
|
8 |
Участь учнів в конкурсах. |
Протягом року |
|
|
9 |
Участь учнів у Міжнародному природничому конкурсі « Колосок», «Левеня», «Кенгуру». |
Листопад, квітень |
|
|
10 |
Прийняти активну участь у акціях охорони довкілля. |
Вересень-жовтень, квітень |
|
|
11 |
Організувати учнів на проведення конкурсу-виступу екологічних бригад. |
Березень-квітень |
|
|
12 |
Організувати участь в конкурсах і акціях. |
Протягом року |
|
|
13 |
Робота еколого-натуралістичного гуртка: «Юний еколог» |
Протягом року |
|
|
14 |
Участь в конкурсі: «Новорічна композиція», «Збережи ялинку», «Годівничка», «День зустрічі птахів» |
Березень |
|
|
15 |
Участь учнів у Міжнародному природничому конкурсі « Колосок» |
Листопад, квітень |
|
|
16 |
Участь учнів у Міжнародному конкурсі «Кунгуру», «Левеня». |
В час проведення |
|
|
17 |
Участь в екологічних конкурсах |
В час проведення |
|
|
ГРАФІК ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ УРОКІВ
ТА ПОЗАКЛАСНИХ ЗАХОДІВ
№ з/п |
Тема уроку та позакласного заходу |
П.І.Б. вчителя |
Дата і мета |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|