План роботи Школи зростання педагогічної майстерності „Шлях до майстерності”вчителів хімії та біології
МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ:
«ОВОЛОДІННЯ НОВИМИ МЕТОДАМИ ТА ПРИЙОМАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ»
ВСТУП
Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці і побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творчий початок.
На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота школи молодого вчителя займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань ШМВ,навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.
Формування вчителя як творчої особистості, здатної до створення якісно нового, значущого для практичної педагогічної діяльності- одне з найважливіших завдань сучасної науки і практики.
Від того, як пройдуть перші роки вчителя-початківця, залежить подальша робота в школі.
Тому й визначили одним з пріоритетних напрямів методичної роботи з педагогічними кадрами – становлення молодого вчителя.
МЕТА «ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»:
-формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.
-сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання, полегшити роботу вчителя і закохати його в нашу справу.
Погоджено на засіданні методичної ради
відділу освіти
протокол № ___ від _____________ р. Затверджую
Завідуюча методкабінетом відділу освіти
«_____» ________________ р.
План роботи
Школи зростання педагогічної майстерності
„Шлях до майстерності”
вчителів хімії та біології
на 20---/20--- н.р.
МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ:
«ОВОЛОДІННЯ НОВИМИ МЕТОДАМИ ТА ПРИЙОМАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ»
Керівник ШЗПМ:
ВСТУП
Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці і побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творчий початок.
На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота школи молодого вчителя займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань ШМВ, навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.
Формування вчителя як творчої особистості, здатної до створення якісно нового, значущого для практичної педагогічної діяльності - одне з найважливіших завдань сучасної науки і практики.
Від того, як пройдуть перші роки вчителя-початківця, залежить подальша робота в школі.
Тому й визначили одним з пріоритетних напрямів методичної роботи з педагогічними кадрами – становлення молодого вчителя.
МЕТА «ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»:
НАПРЯМКИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З МОЛОДИМИ ВЧИТЕЛЯМИ:
- у впровадженні новітніх педагогічних та інформаційних технологій.
2. Забезпечення накопичення й систематизації молодим спеціалістом навчальної та методичної літератури, інструктивних, нормативних та інших матеріалів та документів.
3. Створення творчих динамічних груп «наставник -молодий спеціаліст».
4. Проведення співбесід.
5. Організація тижня «Ініціатива та творчість молодого вчителя».
6. Оформлення «Портфоліо» з метою аналізу підвищення рівня його професійної та методичної майстерності.
Очікувані результати роботи з молодими вчителями
МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА «ШКОЛИ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»:
«ОВОЛОДІННЯ НОВИМИ МЕТОДАМИ ТА ПРИЙОМАМИ
НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ»
Аналіз роботи ШМВ вчителів хімії та біології
за 20 /20 навчальний рік
Аналіз підсумків роботи за 20 /20 н. р. показав, що мету, поставлену на початку року у справі навчання і розвитку педагогічної майстерності молодих педагогів, було реалізовано. Зріс рівень педагогічної майстерності вчителів. Цьому сприяла створена система методичної допомоги з боку методичного кабінету, наставників, досвідчених вчителів, яка була зорієнтована на таких напрямках:
здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання;
поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань з суміжних предметів; науково-методична робота з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду, визначення шляхів творчого його використання; здійснення заходів щодо підвищення освітнього науково-методичного та культурного рівня молодого вчителя.
Основними формами навчально-методичної роботи школи молодого вчителя були практичні заняття, співбесіди, відвідування уроків і позакласних заходів, тренінги. У 20 /20 н.р. було проведено 2 засідання школи молодого вчителя, на яких розглядалися як тематичні питання, так і поточні проблеми, які виносилися на розсуд колег.
Активно залучалися до роботи у школі молодого вчителя досвідчені педагоги: вчителі хімії та біології, які проводили відкриті уроки, позакласні заходи для молодих вчителів, надавали індивідуальну допомогу з питань планування.
Отже, правильно організована робота ШМВ дає можливість забезпечувати безперервність педагогічної освіти, а також формує потребу і здатність особистості до самоосвіти та самореалізації.
Пропозиції до плану роботи ШМВ на 20 /20 н.р.
1. Застосовувати у практичній діяльності сучасні педагогічні технології,
використовувати ігрові елементи, творчі завдання з метою активізації самостійної пізнавальної діяльності учнів.
2. Продовжувати впровадження на уроках інноваційні технології.
3. Працювати над самоосвітою.
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ
№ п/п |
Зміст роботи |
Дата виконання |
Хто виконує |
Примітки |
||
І засідання.Тема. Як зробити урок ефективним
|
||||||
1 |
Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на 20 /20 н.р. Час спілкування «Розповідь про себе». |
жовтень |
|
|
||
2 |
Методичні поради. Опрацювання нормативно-правових документів. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу на уроках природничих дисциплін у 20 / 20 н. р. |
|
|
|||
3 |
Дискусія – зустріч із досвідченими педагогами, присвячена питанню: «Інноваційні технології: пошуки, проблеми». |
|
|
|||
4 |
Анкетування молодих спеціалістів з питання: «Якої допомоги ви потребуєте». |
|
|
|||
5 |
Практикум. Шкільний урок: «Як навчити кожного»:організація учнівської діяльності як засіб формування духовного світу дитини; технологія педагогічного процесу; можливі шляхи забезпечення навчального процесу. |
|
|
|||
6 |
Відвідування уроків, позакласних заходів. Творча дискусія. Осмислення уроку як результат застосування інноваційної педагогічної технології. |
|
|
|||
7 |
Виступи молодих вчителів на тему «Шляхи та способи активізації пізнавальної діяльності школярів». Обговорення виступів.
|
|
|
|||
Робота в період між засіданнями: 1. Практичне опрацювання нормативно-правових документів про освіту. 2. Організація роботи з обдарованими дітьми (олімпійський резерв, творчі проекти). 3.Вивчення досвіду роботи вчителів школи, матеріалів щодо наявних яких в методичному кабінеті. 4. Відвідування уроків досвідчених учителів школи з їх наступним обговоренням. 5. Знайомство з новинками фахової літератури. 6. Самостійне опрацювання питання: «Способи активізації пізнавальної діяльності школярів». |
||||||
ІІ засідання. Тема. Розвиток педагогічної творчості та майстерності вчителів
|
||||||
1 |
З досвіду роботи. Метод проектів як ефективна технологія навчання. |
грудень
|
|
|
||
2 |
«Калейдоскоп ідей» (про методи і прийоми педагогічної майстерності ) |
|
|
|||
3 |
Майстер-клас. «Інноваційні родзинки, педагогічні кухні або рецепт успішного уроку». |
|
|
|||
4 |
Практикум. «Відвідування уроків, виховного заходу». |
|
|
|||
5 |
Тренінг. «Самоаналіз уроку як засіб підвищення ефективності професійної діяльності вчителя». |
|
|
|||
6 |
Проведення ділової гри «А я роблю так…» «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу». |
|
|
|||
7 |
Методична панорама: "Використання ІКТ на уроках хімії, біології» |
|
|
|||
Робота в період між засіданнями: 1.Участь в педагогічних конкурсах: ІКТ. 2.Опрацювання нормативно-правових документів щодо організації навчальної практики, екскурсій та порядку закінчення 20 /20 навчального року, проведення ДПА та ЗНО. 3. Обмін досвідом „Мої перші педагогічні знахідки”. 4. Опрацювання молодими вчителями літератури: Інноваційні педагогічні технології. 5. Підготовка до дискусії на тему «Інноваційні технології: пошуки, проблеми». 6. Підготовка звітів про виконання індивідуальних планів роботи молодих спеціалістів.
|
||||||
СПИСКИ МОЛОДИХ ВЧИТЕЛІВ ТА ЇХ НАСТАВНИКІВ
№ п/п |
ПІБ молодого вчителя |
Назва навч. закладу |
Освіта |
Фах |
Посада |
ПІБ наставника |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|