План роботи шкільного методичного об'єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (українська мова та література, зарубіжна література, російська мова, іноземні мови, історія та правознавство) на 2018-2019 н.р.
СОЛОНЧАКІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО - ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів- дошкільний навчальний заклад»
Куцурубської сільської ради ОТГ
Код 40137258 , вулиця Очаківська 25, с. Солончаки, Очаківський район, Миколаївська область, 57540,
тел.(05154)- 99-240, e-mail :solon4akisch@i.ua
_____________________________________________________________________
Затверджено науково - методичною радою
Солончаківського НВК
Голова О.В. Сафронова
Протокол № 1 від «____» серпня 2018 р.
План роботи
шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (українська мова та література, зарубіжна література, російська мова, іноземні мови, історія та правознавство) на 2018-2019 н.р.
Керівник шкільного методичного об’єднання
Дудник С.В.
ІІІ ЕТАП
Науково-методична проблемна тема школи:
«Забезпечення оптимальних умов для розвитку соціально-компетентної особистості учня, його нахилів, здібностей у процесі навчання і виховання»
Науково-методична проблемна тема шкільного МО:
«Формування ключових компетентностей учасників навчально-виховного процесу через створення інноваційного простору в системі науково-методичної роботи з учителями суспільно-гуманітарного циклу»
Тематика засідань шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу
№ |
План засідання |
Вид роботи |
Відповідальні |
||||
І засідання ШМО Вересень Методична скринька: «Нові методики та підходи в організації навчально-виховної роботи з метою підвищення інтересу та поглиблення знань учнів з предметів суспільно-гуманітарного циклу» |
|||||||
1 |
Проблемно-аргументований аналіз роботи ШМО учителів суспільно-гуманітарного циклу за 2017/ 2018 н. р. та завдання і шляхи їх вирішення у 2018/2019 н. р. Про розподіл доручень між членами ШМО. |
Інформація План роботи |
Дудник С.В. |
||||
2 |
Ознайомлення з інструктивно-методичними листами, щодо вивчення української мови і літератури, світової літератури та російської мови, англійської мови, історії у 2018-2019н.р., з вимогами до виконання письмових робіт учнів і перевірки зошитів у 5-9 -х класах, з методичними рекомендаціями щодо оформлення в класному журналі результатів навчальних досягнень |
Інформація |
Дудник С.В. |
||||
3 |
Навчання учнів 5 - 9 класів за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Психологічні труднощі у навчанні дітей: типологія, причини та шляхи їх подолання. |
Обмін досвідом |
Члени МО |
||||
4 |
Погодження планів індивідуальної роботи з обдарованими дітьми. |
Обговорення |
Члени МО |
||||
5 |
Про календарно-тематичне планування з предметів відповідно до діючих програм |
Обговорення |
Дудник С.В. |
||||
6 |
Про організацію діяльності ШМО у 2018-2019 н.р. |
Інформація |
Дудник С.В. |
||||
7 |
Організація підготовки учнів до участі в першому етапі Всеукраїнських олімпіад з української, іноземної ( англійської), російської мови та зарубіжної літератури, історії, правознавства |
Обговорення |
Члени МО |
||||
ІІ засідання ШМО Листопад Навчальний семінар: «Формування компетентностей учасників навчально-виховного процесу» |
|||||||
1 |
Реалізація змісту наскрізних змістових ліній на уроках суспільно-гуманітарного циклу Вимоги до вибору методів навчання і їх комплексного поєднання на сучасному уроці |
Обмін досвідом |
Члени МО |
||||
2 |
Про адаптацію п’ятикласників. Роль учителя у шкільній адаптації учня |
Обмін досвідом |
Члени МО |
||||
3 |
Про підсумки проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад із предметів суспільно-гуманітарного циклу та конкурсу знавців рідної мови імені П. Яцика |
Довідка |
Дудник С.В. |
||||
4 |
Забезпечення науково-методичного супроводу професійного зростання вчителя. Експрес-огляд «Радимо прочитати». |
Обговорення |
Члени МО |
||||
5
|
Організація взаємовідвідування уроків. Аналіз особливостей сучасного уроку. Організація та проведення предметних тижнів
|
Графік відкритих уроків. Плани проведення предметних тижнів |
Дудник С.В. |
||||
6 |
Комунікативна спрямованість іноземних мов та мов нацменшин як засіб у вихованні громадянської позиції, патріотизму, високих моральних якостей особистості.
|
Доповідь |
Головко К.В. Дудник С.В. |
||||
ІІІ засідання ШМО Січень Засідання професійного клубу: «Розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на основі особистісно-орієнтованого підходу в умовах впровадження Державного стандарту освіти»
|
|||||||
1 |
Про підсумки виконання навчальних планів та програм за I семестр 2018/2019 н.р |
Інформація |
Дудник С.В. |
||||
2 |
Про підсумки роботи МО за І семестр 2018/2019 н.р |
Звітна інформація |
Дудник С.В. |
||||
3 |
Про результати підсумкових контрольних робіт з української мови, історії, зарубіжної літератури, англійської мови за I семестр 2018/2019 н. р. Рекомендації вчителям щодо вдосконалення рівня орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів. |
Звітна інформація |
Дудник С.В. |
||||
4 |
STEM-освіта: проблеми та напрямки впровадження |
Доповідь |
Дудник С.В. |
||||
5 |
«Роль та місце вчителя у формуванні мобільності учнів» (круглий стіл) |
Із досвіду роботи |
Рак В.М. |
||||
6 |
Дослідницько-пошукова робота на уроках мови і літератури у формуванні читацької компетентності школярів у світлі Концепції літературної освіти |
Презентація |
Дудник С.В. Кротова О.Я. |
||||
7
|
Про хід атестації вчителів. Творчий звіт вчителя. |
Презентація
|
Дудник С.В.
|
||||
Робота між засіданнями
|
|||||||
1 |
Поповнити навчальні кабінети дидактичними матеріалами, тестовими завданнями для тематичних атестацій |
Розробка дидактичного супроводу до уроків |
Члени МО |
||||
2 |
Інформаційно-комунікативна компетентність вчителя. |
Робота з самоосвіти |
Члени МО |
||||
3 |
Обмін досвідом з колегами щодо розвитку учня як особистості в умовах компетентісного підходу до навчання |
Обмін досвідом |
Члени МО |
||||
4 |
Робота з молодими спеціалістами та наставництво. |
Методичні консультації |
Члени МО |
||||
5 |
Вивчення результативності самоосвітньої діяльності |
Інформація |
|
||||
6 |
Підготовка до Шевченківських днів, ознайомлення з планом проведення. |
План проведення |
Кротова О.Я. Дрозд Л.П. Рак В.М. |
||||
7 |
Узагальнення результатів роботи протягом навчального року та визначення перспектив її планування на наступний рік |
Творчі звіти |
Члени МО |
||||
ІV засідання ШМО Березень Методична сесія: «Моніторинг професійного і творчого рівня педагога та його вплив на розвиток особистості учня та якість навчання» |
|||||||
1 |
Практичні заняття, система диференційованих завдань для правильної організації підготовки учнів до ДПА |
Інформація |
Рак В.М. |
||||
2 |
Підготувати і проаналізувати відкриті уроки, заняття, які демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, нестандартні форми і методи навчання, володіння новими технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня. |
Обговорення |
Члени МО |
||||
3 |
Підготовка методичних матеріалів учителів суспільно-гуманітарного циклу до друку у фахових журналах |
Обговорення |
Члени МО |
||||
4
|
Про результативність участі учнів у ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад, Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Т.Г.Шевченка та конкурсі знавців української мови ім.П.Яцика. |
Інформація
|
Кротова О.Я
|
||||
5 |
Формування компетенцій здорового способу життя в дітей та молоді через спільну діяльність школи, сім'ї, роботи з формування в дітей та молоді компетенцій здорового способу життя |
Обмін досвідом |
Члени МО |
||||
6 |
Семінар-тренінг на тему: «Професійна мобільність педагога або чому треба вчитися і змінюватися все життя?» |
Тренінг |
Дудник С.В. |
||||
V засідання ШМО Травень Лабораторія досвіду |
|||||||
1 |
Про підготовку учнів 9 класу до участі в ДПА 2018/2019 н.р |
Інформація |
Рак В.М. |
||||
2 |
Про результати моніторингу якості знань учнів за 2018/2019 н.р. |
Інформація |
Дудник С.В. |
||||
3 |
Про підсумки виконання навчальних планів та програм за 2018/2019 н.р. |
Інформація |
Дудник С.В. |
||||
4 |
Про підсумки роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2018/2019н.р. |
Інформація |
Дудник С.В. |
||||
5 |
Ділова гра «Діамант». Обговорення перспективних завдань роботи МО, пропозицій щодо планування роботи з самоосвіти членів МО на наступний навчальний рік. |
Обговорення |
Члени МО |
||||
Науково-методична проблемна тема вчителів
№ п/п |
Прізвище, ім’я, по батькові учителя |
Предмет
|
Тема самоосвіти вчителя |
1. |
Дудник Світлана Володимирівна |
Російська мова, зарубіжна література
|
Формування компетентності продуктивної творчої діяльності на уроках зарубіжної літератури та російської мови |
2. |
Кротова Ольга Ярославівна
|
Українська мова та література
|
Формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови та літератури |
3. |
Дрозд Людмила Петрівна |
Українська мова та література
|
Компетентнісний підхід на уроках української словесності шляхом використання елементів нових освітніх технологій |
4. |
Рак Віктор Михайлович
|
Українська мова та література, історія, правознавство |
Формування соціальної компетентності учнів у діловому партнерстві учитель – учень, шляхом застосування інформаційно- комунікаційних технологій. |
5. |
Головко Ксенія Василівна |
Англійська мова
|
Проектна технологія як засіб реалізації компетентнісно орієнтованого підходу у навчанні англійській мові |
Мета і завдання МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2018 - 2019 н. р.:
освіти:
- Конституції України,
- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення
про загальноосвітній навчальний заклад»;
- Національної доктрини розвитку освіти в Україні в XXI столітті;
- державної програми «Вчитель».
2. Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання української мови та
літератури, історії, іноземної мови, зарубіжної літератури, формування в учнів
практичних умінь і навичок.
3. Навчати школярів користуватися всіма багатствами мовних засобів, формувати у
школярів уміння і навички зв’язного усного і писемного мовлення.
4. Забезпечувати засвоєння учнями орфографічних та граматичних норм української
літературної мови.
5. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках української мови, української
літератури, історії зарубіжної літератури, творчо підходити до кожного уроку,
впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.
6. Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні технології
та інновації.
7. Регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури,
періодичних видань.
8. Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому
творчі здібності учнів.
9. Проводити індивідуальну роботу з обдарованими учнями і з невстигаючими учнями.
10. Використовуючи різні засоби, форми і методи навчання, виховувати в учнів любов
до рідної мови, повагу до культури і традицій свого народу, інших народів світу.
11. Організувати проведення у школі тижні рідної мови та української літератури ,
історії, іноземної мови, зарубіжної літератури, предметів художньо-естетичного
циклу.
12. Використовувати у своїй роботі розроблені методики вивчення і визначення
психолого – педагогічних , медико – фізіологічних особливостей особистості.
13. На уроках з предметів суспільно – гуманітарного циклу особливу увагу приділяти:
- розвитку зв’язного мовлення;
- збагаченню активного словникового запасу;
- розвитку діалогічного мовлення;
- удосконаленню якостей читання;
- розвитку оперативної пам’яті;
- формуванню духовної культури школярів.
14. Залучати учнів до участі в олімпіадах з російської мови та зарубіжної літератури,
історії та правознавства, з української мови та літератури, конкурсі ім.
П. Яцика, Т. Шевченка;
Основні напрямки та форми роботи методичного об’єднання вчителів суспільно - гуманітарного циклу: