План роботи
вокального гуртка «Веселі голоси»
Пояснювальна записка
Пісня – це голос душі народу, ліричний вияв його співучої вдачі. Нікого не потрібно переконувати у важливості музичного розвитку дошкільника. Саме музика знаходить дорогу до душі дитини, спонукає її до самовираження, знайомить з навколишнім світом. Відвідування дошкільниками гуртка «Веселі голоси» - це не лише засіб забезпечення виконання естетичних та освітніх завдань з музичного виховання, а й важливий засіб укріплення психічного та фізичного здоров’я , розвитку та мовленнєвих здібностей дитини.
План музичного гуртка «Веселі голоси» з вокально обдарованими дітьми шостого року життя розроблений відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.12 № 615, Програми «Дитина».
Пісенна творчість сприяє розвитку музичних здібностей дошкільників, естетичного смаку, впливає на них всебічно й гармонійно. У дитячих піснях, так як у казці, через явища природи, повадки тварин можна показати людські радощі і печалі, особливості побуту, звичаї, світобачення. Пісня впливає на розвиток мови, слуху, ритму, голосу, формує у дитини яскраву уяву.
Метою роботи вокального гуртка «Веселі голоси» є становлення духовного світу особистості дитини, створення умов для формування внутрішньої потреби суб’єкта у неперервному удосконаленні та в реалізації своїх художньо-мистецьких здібностей і творчих можливостей.
Навчити дітей естетично і повноцінно осмислювати музичні твори, співвідносити почуте та самостійно виконане з власними уявленнями й загальнолюдськими цінностями – є головним завданням виховання дошкільників на заняттях у гуртку.
Завдання:
План музичного гуртка з вокально обдарованими дітьми шостого року життя розрахований на один рік навчання з інтенсивністю проведення занять один раз на тиждень (щовівторка), згідно з нормативами часу проведення занять 30 хвилин.
Поданий план дає можливість ознайомити дітей з нескладними, доступними для сприйняття дітьми творами класичної, народної, розважальної, хорової, театральної музики; засвоїти пісні, дидактичні ігри, музично-ритмічні вправи, та розширити і реалізувати набутий досвід під час інтегрованих та комплексних занять. Такий комплексний підхід до змісту вокальної роботи з дошкільнятами не тільки робить заняття змістовними, різноплановими, цікавими, дає можливість визначити здібності дітей для їхнього подальшого розвитку в музичній школі та самодіяльних колективах вокального напрямку (сучасного, народного співу.)
Матеріал плану поділено на чотири розділи, які відповідають завданням вокальної роботи з дітьми старшого дошкільного віку. Кожен розділ має декілька тем, які розкривають повністю зміст розділу. Кожна тема розрахована на певну кількість занять в яку включене комплексне або інтегроване заняття з керівником гуртка зображувальної діяльності, як підсумкове. На початку травня запланований звітний концерт вихованців гуртка «Пори року зустрічай, пісні весело співай».
Перший розділ – «Давайте познайомимось» - діагностика музичного розвитку дітей, має на меті визначення співочого діапазону вихованців, відчуття ритму, виконання ритмічних малюнків, вокальних вправ, ігрових вправ для дикції, дихання, вмінні визначати напрямок мелодії та показувати його за допомогою руки.
Другий розділ – «Неповторна осінь» - сприяє вокальному розвитку дітей, формуванню співацьких навичок: співацької постави, дихання, дикції, правильного звукоутворення, вміння співати виразно; спрямований на ознайомлення з творчістю композитора Харківської області М.Ведмедері та композиторів класиків, виконанню пісень із збірки «Люблю я музику і квіти» М.Ведмедері; передбачає розкриття творчого потенціалу дітей, розвиток фантазії.
Третій розділ – «Чародійниця зима» - основний зміст роботи спрямований на розширення співочого діапазону, музичного слуху, відчуття ритму, музичної пам'яті, вокальних та артистичних здібностей; ознайомлення з творчістю композиторів Харківської області М.Шуть, М.Ведмедері та світових композиторів класиків, виконанню пісень із збірок «Люблю я музику і квіти» М.Ведмедері, «Веселі нотки» М.Шуть.
Четвертий розділ – «Народна скарбничка» - спрямований на залучення дітей до народної творчості, фольклору, збагачення знань дітей з різновидом народних пісень; сприяє вмінню використовувати розучені пісні в різних видах музичної діяльності, вихованню любові та інтересу до музики і співу, розвитку естетичних почуттів та художнього смаку, формуванню навичок культури поведінки та культури одягу, вихованню морально-вольових якостей.
Навчально-тематичний план музичного гуртка «Веселі голоси»
на …………навчальний рік
Назва розділу |
Перелік тем |
Кількість занять |
1.«Давайте познайомимось» |
1.«Я - здібний» |
2 |
2.«Неповторна осінь» |
1 «Королівство Музики» 2«Осінь, осінь вже прийшла» 3. «Люблю я музику і квіти » |
1 3 4 |
3.«Чародійниця зима» |
1.«В полі віхола гуде, біла зимонька іде» 2. «Музичний візок» 3. «Веселі нотки» |
4
4 4 |
4.«Народна скарбничка» |
1 «Українське надбання» 2. «Музичні ігри для дітей» 3.Звітний концерт вихованців гуртка «Веселий концерт». |
4 3 1
|