ЗАТВЕРДЖУЮ
Старший майстер
ДНЗ «Київське регіональне вище професійне училище будівництва»
___________________ Людмила КУЦ
___ _________ 20____р.
ПЛАН УРОКУ
Виробничого навчання
Професія: електрозварник ручного зварювання
Тема уроку: Збудження зварювальної дуги, та підтримка її стабільного горіння.
Тип уроку: урок формувань умінь і навичок.
Методи уроку: Наочний та практичний, пояснювально-ілюстративний.
Мета уроку: застосування інтерактивних методів навчання (робота в малих групах), навчальна: сформувати вміння технологічно правильно виконувати Тренування в запалюванні зварювальної дуги, сприяти вихованню самостійності, відповідальності, вмінню долати труднощі, розвивати логічне мислення.
Матеріально-технічне забезпечення уроку:
Засоби індивідуального захисту
Ручний інструмент – щітка по металу, молоток для збивання шлаку.
Матеріали: Пластини, електроди, зварювальний випрямляч.
Обладнання: зварювальний пост.
Міжпредметні зв’язки: охорона праці, матеріалознавство, технологія зварювальних робіт
Література:
Хід уроку:
І. Організаційна частина 5-хв.
1. Перевірка наявності учнів.
2.Відповідність спецодягу вимогам охорони праці (наявність спецодягу).
ІІ. Вступний інструктаж – 40 хв.
Повідомлення мети уроку: навчитися запалюванню зварювальної дуги та підтримці її стабільного горіння.
1.Згадаємо яких заходів безпеки ми повинні дотримуватись перед початком та в період виконання робіт?
Приблизна відповідь учня: Перед початком роботи зварник повинен пройти вступний інструктаж, перевірити заземлення та ізоляцію токопровідних частин. Зварник повинен бути в спецодязі який відповідає правилам безпеки.
2. Які бувають зварювальні пости?
Приблизна відповідь – Зварювальні пости бувають стаціонарні і пересувні
3. Що відноситься до індивідуального захисту зварника?
Приблизна відповідь – до індивідуального захисту зварника відноситься спец одяг з негорючих матеріалів, краги (рукавиці зварника), маска зварника.
4. Що відноситься до підготовки металу до зварювання?
Приблизна відповідь учня: Щоб підготувати метал під зварювання потрібно очистити, кромки от іржі та масла, при необхідності обробляємо кромки. Кромки можна обробити У-обр та Х-образним способом, обробляти можливо одну або дві кромки.
5. Що називається зварюванням?
Зварювання – технологічний процес утворення нероз’ємного з’єднання між матеріалами при їх нагрівання та/або пластичному деформуванні за рахунок встановлення міжмолекулярних і міжатомних зав’язків.
3. Викладення нового матеріалу, вивчення сучасних методів праці.
а) Організація робочого місця:
Зварювальним постом називається робоче місце зварника, обладнане всім необхідним для виконання зварювальних робіт. Зварювальний пост укомплектовують джерелом живлення (трансформатор, випрямляч), зварювальними кабелями, електродотримачем або пальником, пристосуваннями, інструментами, засобами захисту.
На робочому місці не повинно бути нічого зайвого, будівельного сміття. Під час роботи слід користуватись лише справним інструментом та обладнанням. Робоче місце має бути добре освітлене, мати приточно-витяжну вентиляцію. Після закінчення роботи потрібно прибрати своє робоче місце.
б) інструктаж з охорони праці:
Під час виконання зварювальних робіт потрібно дотримуватись вимог охорони праці. Потрібно працювати в спецодязі він має бути у вигляді штанів і куртки з негорючих матеріалів та захищати від теплових і світлових опіків має бути завжди чистим і цілим. Взуття на твердій гумовій підошві, руки в зварювальних рукавицях або крабах, обличчя та органи зору захищають зварювальні маски та окуляри.
в) інструменти та обладнання для даного виду робіт:
Зварювальний пост. Джерело живлення (зварювальний трансформатор або випрямляч). Діелектричний килимок, молоток зварника для зняття шлаку, щітка по металу, електродотримач, електроди, металева пластина.
г) Особистий показ майстром технологічних операцій з коментарями на робочому місці.
5. відтворення двома-трьома учнями трудових показів
6. видача завдань кожному учню, розподіл по робочим місцям, видача картки-завдання, інструкційно-технологічної картки.
ІІІ. Поточний інструктаж та самостійна робота учнів 270 хв.
1. Обхід робочих місць протягом самостійної роботи з метою перевірки:
а) організація і планування роботи учнем;
б) вибір раціональних засобів трудових прийомів;
в) надання необхідної допомоги учням у роботі;
г) виконання технологічного процесу під час опрацювання теми.
2. Охорона праці на робочих місцях.
3. Контроль якості виконуваних робіт.
ІV. Заключний інструктаж – 30 хв.
1. Аналіз виконаних робіт.
а) норма часу виробітку
б) якість виконаної роботи
в) розбирання помилок, допущених в процесі виконання роботи
2. Виставлення оцінок в журнал
3. Прибирання робочого місця
4. Домашнє завдання. Повторення теоретичного матеріалу