План уроку історії України

Про матеріал
Тема: «Проголошення Незалежності України» Методична мета: розвиток пізнавальної активності учнів за допомогою інноваційних форм роботи. Мета: сформувати в учнів цілісне уявлення про взаємозв'язок подій 1985 – 1991рр. та проголошення Незалежності України, розвивати різні види вмінь, навичок, активізувати пізнавальний інтерес до історії України ХХ століття, сприяти розвитку всіх видів інтелекту ( практичного, креативного, емоційного й соціального) як умови всебічного розвитку особистості, її самореалізації формувати активну громадянську позицію і виховувати почуття патріотизму.
Перегляд файлу

ПЛАН  УРОКУ

з предмета «Історія України»

 

Тема: «Проголошення Незалежності України»

Методична мета: розвиток пізнавальної активності учнів за допомогою інноваційних форм роботи.

Мета: сформувати в учнів цілісне уявлення про взаємоз ‘вязок подій 1985 – 1991рр. та проголошення Незалежності України, розвивати різні види вмінь, навичок, активізувати пізнавальний інтерес до історії України ХХ століття, сприяти розвитку всіх видів інтелекту ( практичного, креативного, емоційного й соціального) як умови всебічного розвитку особистості, її самореалізації  формувати активну громадянську позицію і виховувати почуття патріотизму.

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми роботи: словесний, пошуковий, наочний, мультимедійні технології, самостійна робота, конспектування, фронтальне  опитування.

Форма роботи: колективна ( технологія співпраці викладача та учнів)

КМЗ уроку: підручник , Конституція України, карта, атласи з історії України, портрети державних діячів,  державна символіка, таблиці, презентація, дидактичні матеріали.

МТЗ уроку: мультимедійні засоби

Основні терміни і поняття: Декларація про державний суверенітет, Акт проголошення Незалежності України, СНД, референдум, Президент України.

Основні дати і події:  24 серпня 1991р. – Акт проголошення Незалежності України,  1 грудня 1991р. – референдум і вибори Президента України,

30 серпня  1991р. – указ про заборону Компартії України, 8 грудня 1991р. – Біловезька угода, утворення СНД, припинення існування СРСР.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть :

 характеризувати процес здобуття Україною Незалежності, заснування посади Президента України, аналізувати « Акт проголошення Незалежності України», визначати історичне значення утворення незалежної України.

                        

                   Епіграф уроку:                 Вставай, народе, в єдину лаву.

                                                             Шикуй братерство всіх наших мов

                                                             Вставай творити свою державу

                                                             Вставай, народе, твій час прийшов

                                                                                                ( Д. Павличко)

 

                                    ХІД УРОКУ:

І.Організаційний момент.

Вступне слово викладача. Давайте  згадаємо етапи української державності в історичному контексті розвитку нашої держави.

Дослідницька робота: виступ учня – історика з історії державотворення  (випереджальне завдання).

Бесіда:

  1. Який період у розвитку політичного життя УРСР привів до проголошення Незалежності України?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перегляд фільму «СРСР в період горбачовської «перебудови» (1985-1991р.). Розпад СРСР.

Аналіз фільму.

Виступ учня – дослідника :   постать в історії - М. Горбачов, (випереджальне завдання)

ІІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

Тема та мета уроку: на сьогоднішньому уроці ми маємо з’ ясувати, яким чином і за яких умов Україна здобула Незалежність.

Наше проблемне питання на уроці:

«Проголошення Незалежності України – це наслідок збігу обставин чи закономірне явище?»

Форми роботи: технологія співпраці викладача і учнів.

Викладач: для реалізації мети складаємо план уроку.

План уроку:

1.Активізація суспільно – політичного життя за часів «перебудови».

М. Горбачов.

2.Декларація про державний суверенітет.

3.Спроба державного перевороту (ДКНС)

4.Проголошення Незалежності України.

5.Референдум 1грудня 1991р.

 

ІV. Засвоєння нових знань.

Перегляд фільму « 20 кроків до мрії. Проголошення Незалежності України»

Аналіз фільму.

Хронологічна хвилинка: використовуючи цифри, які показані

 на дошці, скласти дати пов’ язані з проголошенням Незалежності України.

Робота з історичною термінологією: декларація, референдум, суверенітет, путч, ДКНС, Акт проголошення Незалежності України, вибори.

Робота з підручником:  опрацювати  документи (Декларація про державний суверенітет, Акт проголошення Незалежності України), (стор.260, 265)

Завдання до документа: визначити історичне значення цих документів.

Виступ учня – дослідника:   постать в історії – Л.Кравчук, (випереджальне завдання)

Розповідь викладача:  щодо проголошення Незалежності України: прийняття Верховною Радою УРСР 24 серпня 1991р. Акта про Незалежність України було цілком закономірною подією. 4 вересня 1991р. синьо – жовтий прапор був піднятий над будинком Верховної Ради УРСР.

Повідомлення учня – дослідника:  щодо державної символіки

 ( випереджальне завдання) .

Розповідь викладача:  щодо референдуму та виборів Президента України.  Всеукраїнський референдум 1грудня 1991р. став вирішальною подією на шляху повної ліквідації центральних владних структур і було обрано Президента України. Ним став Л.М. Кравчук.

V. Закріплення нових знань і умінь учнів

Бесіда:

  1. Коли було проголошено Незалежність України?
  2. Із якою метою було проведено референдум  1 грудня 1991р.?
  3. Хто став першим Президентом України?

Тестові завдання:

1.В якому році в СРСР була започаткована політика перебудови?

  А). 1985р.;

  Б). 1986р.;

   В). 1987р.;

   Г). 1988р

2.З іменем якого радянського лідера пов’ язують появу понять «гласність», »нове політичне мислення», «демократизація»?

А). Л. Брежнєва;
Б). Ю. Андропова;

В). К. Черненка;

Г). М. Горбачова

3. Чи правильне твердження? Чорнобильська катастрофа:

1. Стала найбільшою у світі аварією в атомній енергетиці

2. Має далекосяжні наслідки і зачепила не тільки Україну

А). Обидва варіанти правильні;

Б). Тільки перший варіант правильний;

В). Тільки другий варіант правильний;

Г). Обидва варіанти правильні

4.Що стало приводом до спроби державного перевороту в СРСР

 19-21 серпня 1991р.?

А). Призначення дати підписання нового союзного договору;

Б). Раптова хвороба  М. Горбачова;

В). Декларація про державний суверенітет;

Г). Результати Всесоюзного референдуму

5. Яку вимогу страйку – голодування  студентів у Києві в жовтні 1990р. задовольнила Верховна Рада УРСР?;

А). Націоналізація власності КПУ та комсомолу;

Б). Відставка прем’єр – міністра В. Масола;

В). Відбування призовниками військової служби на території України;

Г). Не підписання Україною нового союзного договору

6. Працівники, якої шахти започаткували шахтарський страйк в Україні в 1989р.?;

А).«Ясинуватська –Глибока»;

Б). «Центральна – Північна»;

В). «Червоногвардійська»;

Г). «Центральна – Ірміно»

7. Установіть відповідність між датами:

1.28 жовтня 1989р.               А).Закон про економічну самостійність УРСР;

2.16 липня  1990р.                Б). Декларація про державний суверенітет УРСР;      

3.3 серпня 1990р.                  В). Референдум щодо подальшої долі СРСР;

4.17 березня 1991р.              Г). Акт проголошення Незалежності України;

                                               Д). Закон про мови УРСР

Викладач:  Повернемося до проблемного питання , яке було поставлене на початку уроку:

«Чи було проголошення Незалежності України випадковістю чи це була закономірна подія?»

Відповіді учнів.

VІ. Узагальнення та систематизація знань

Заключне слово викладача

Учні підбирають синоніми до слова «Україна» :

1. Незалежна
2. Суверенна

3. Демократична

4. Вільна

5. Єдина

6. Європейська

7. Правова

8. Самостійна

9. Рідна

10.Квітуча

11. Мирна

12. Неподільна

13. Співуча

VІІ. Рефлексія уроку:

Запитання до учнів:

Що нового ви узнали сьогодні на уроці?

Як ви вважаєте, ці знання збагатили ваш світогляд? Думку обгрунтуйте

VІІІ. Оцінювання знань

ІХ. Домашнє завдання :

опрацювати параграф 36,37 підручника, заповнити кросворд

  
 

                

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку