Дата проведення:
Місце проведення: швейна майстерня ліцею
Група ШК-П 41
Предмет: «Виробниче навчання»
Рік навчання: другий
Викладач: майстер в\н - Чорна Олена Миколаївна
Тема програми: Пальто жіноче д\с
Тема уроку: Обробка кишень
Мета:
Навчальна: : ознайомити учнів з різними методами виконання обробки кишень в верхньому одязі, сформувати і закріпити теоретичні знання, набути і вдосконалити практичні прийоми, вміння та навички з обробки кишені, навчити учнів правильно і якісно виконувати дану роботу.
Виховна: Виховати старанність, охайність, відповідальність, економне ставлення до витрат матеріалів, відповідальність за свою роботу.
Розвиваюча: В процесі роботи розвинути пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення, естетичний смак до оформлення одягу.
Тип уроку: урок по виконанню комплексних робіт ( урок комплексного застосування умінь,знань,навичок учнів)
Вид уроку: (Урок-змагання,проблемні ситуації,)
Метод: робота в малих групах
Матеріально-технічне забезпечення уроку: мультимедійний проектор, екран,ноутбук, зразки виробу пальто.
Комплексно-методичне забезпечення уроку: мультимедійна презентація нового матеріалу; картки-завдання (схеми та зразки послідовної обробки); кросворди, тестові завдання.
лекала, лінійка, крій тканини для виконання кишень в пальто, сантиметрова стрічка, ножиці, пристрої малої механізації, розпорювач, крейда, наперсток, набір голок для ручних робіт, альбоми із зразками, інструкційні картки по виконанню кишеньта дотриманню правил охорони праці, картки-лото, булавки, нитки, тканина, флізелін, праска, стіл прасувальний, зошит, роздатковий матеріал- питання естафет,інструкційні карти,картки-завдання,
Дидактичне забезпечення уроку:
Література:
Основна
Додаткова –Производственное обучение портных: Метод.пособие для средних проф.-техн. Училищ.-2-еизд.,перераб.и доп.-М.:Высш.Школа,1979.-188с.,ил. Ничкало Н.Г.- Педагогічна книга майстра виробничого навчання.-Київ «Вища школа», 1992р.
Міжпредметні зв'язки:
Хід уроку
І. Організаційна частина
Мета: Привітання, перевірка наявності учнів у класі, готовність їх до уроку і правильної організації робочого місця, зосередження уваги учнів на сприйняті нового матеріалу теми.
(1—2 хв.). Перевіряється наявність учнів і їх готовність до уроку.
Форма організації: фронтальна.
Методи навчання: за джерелом знань і умінь учнів словесні (бесіда).
II.Мотивація навчальної діяльності .
Мотивація навчання
Мета діяльності: заохочення учнів до сприймання навчального матеріалу.
Форма, організації навчання: фронтальна.
Методи навчання: за джерелом знань і умінь учнів - словесні, наочні (розповідь, пояснення, демонстрування).
Тип мотиву: ближня перспектива
Слово вчителя.
В даний час пальто - невід'ємний атрибут гардеробу ділових людей. У ході історії моди пальто зазнало чимало змін. На даний момент довжина пальто не обмежується .Тому немає нічого дивного в тому, що пальто є вічною класикою, яка актуальна в усі часи. Можна з упевненістю сказати, скільки б не мінялася мода-пальто ніколи не втратять своєї актуальності, оскільки це золота середина між модою і стилем, між зручним і прекрасним. Пальто підходять практично всім.
Найпопулярнішими моделями пальто залишаються фасони класичного покрою, оскільки вони є актуальними у всі часи і не залежать від примхи навіженої леді з ім'ям «мода».
Важливим чинником при виборі пальто також є тканина. На сьогоднішній день використовуються найрізноманітніші матеріали. Одні й ті ж моделі з різних тканин виглядають по-різному.
Вибір за Вами.
Вибір моделі залежить від Вашого смаку і настрою.
Учні отримали заздалегідь завдання для семінарського виступу, і представлять до нашої уваги мультимедійну презентацію.
Давайте переглянем деякі сторінки з історії, сподіваюсь вам буде цікаво. (Демонстрація фільму –презентації «Пальто. Що ми про нього знаємо?»- (3 хв.))
Прошу до виступу .
Ви уважно прослухали доповідь і подивились презентацію.Ви взнали багато нових назв пальто. Отже ви легко зможите визначити вид пальто яке пошиваєте.
Питання:
Які нові назви пальто ви почули вперше?
Як ви помітили , усі пальто різні .
За рахунок чого вони відрізняються одне від одного?
III.Вступне інструктування.
Мета діяльності: Підготовка учнів до активного і свідомого виконання операцій по обробці кишені
Форма організації: фронтальна, групова.
Методи навчання, словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрування зразків, інструкційних карт, схем обробки), практичні.
Мотивація
Ви помітили, що пальто мають різний вигляд,завдяки не тільки покрою, але й різним елементам і деталям.
Так, одним з елементів, який доповнює стиль і образ людини,є кишеня.
Багато чого не зробиш, поки не вивчишся.
Але багато чого слід зробити,щоб вивчитись.
Ніхто не стає майстром,не тренуючись у майстерності.
Ян Коменський
Під час роботи ми до нього неодноразово повернемося.
Я бажаю вам наполегливості, старанності та працездатності на цьому занятті. Мета нашого уроку: закріпити знання, які ви отримали на уроках теорії та набути і вдосконалити практичні вміння та навички з обробки кишені.
Що ви знаєте про кишені? (що вони бувають різні)
«По одежинці зустрічають, по розуму проводжають». Як давно це підмічено!
Мода завжди чуйно відгукується на ті умови, у яких їй доводилося виступа-
ти. Їй вистачало ідей на самі різні випадки життя. Багато років тому в чолові-
чому костюмі немалу роль відіграли пояса, якими підв’язували сорочки, каф-
тани, а до них прикріплювали невелику сумку – гаманець. Вже тоді виникло
запитання – куди подіти дрібні штучки, гроші, носові хустинки і т. ін. А що придумали люди, ви довідаєтеся, відгадавши загадку: «Це частина одягу, у вигляді пришитого мішечка, для носіння при собі дрібних речей і грошей».
Що це? Правильно – кишеня.
Так, одним з елементів, який доповнює стиль та образ людини, є кишеня.
Отже, що таке кишеня? Як вона виникла?
Я вас запрошую в кишенькову країну, в історичне минуле кишень
(Демонстрація фільму –презентації «Історія кишені»- (3 хв.))
Ви уважно переглянули презентацію і зрозуміли,що:
Багато чого не зробиш, поки не вивчишся.
А по скільки, ви закінчивши наш центр здобудете професію і отримаєте диплом «кваліфікованого робітника», то я сподіваюсь , що ви в деякій мірі будете професіоналами своєї справи.
На попередніх уроках ви вже виконували обробку різних кишень, тому давайте пригадаєм.
Щоб вам було цікаво, ми з вами проведем урок- гру.
Гра називається « Професіонал».
Правила гри :
«Листочка») визначити капітанів команд ( які будуть визначати кожного учасника, якій буде давати відповідь)
За кожну правильну відповідь нараховується-1 бал зображення «посміхнених» смайликів»
Пропоную зробити це у вигляді змагання на кінець уроку у нас вималюється певний результат по кожному учню. Кожна правильна відповідь буде фіксуватися .
Перший етап гри : «Конструктор».
На сьогодняшньому занятті ви будете виконувати такий вид робіт:
Звичайно, кишеня це деталь одягу призначена для зберігання дрібних речей та для оздоблення одягу. Дійсно, кишені під час виникнення одягу, мали лише функціональне призначення. З часом вони стали елементом без якого важко уявити такий одяг, як спортивний, джинсовий, дитячий, домашній і навіть святковий.
Отже, ця, здавалося б, сама прозаїчна деталь одягу із значенням суто утиліти може бути справжньою улюбленкою моди.Велику кількість комбінованих кишень може запропонувати сьогоднішня мода — один на іншому, один усередині іншого, накладний, а в ньому внутрішній і т.д. Кишені можуть розташовуватися де завгодно — на рукаві, на плечі, на спині, вище і нижче коліна, на кінцях довгого шарфа, на шкіряному поясі, на легкій літній кепці або шкіряній рукавичці...Таким чином, кишеня- це допоміжний елемент одягу. З часом вони стали елементом без якого важко уявити такий одяг, як спортивний, джинсовий, дитячий, домашній і навіть святковий.
Як за способом обробки можна розділити усі кишені?
Зміст завдання.
Бригадирові надається можливість вибрати із запропонованого набору карток—один. Кожний набір карток відповідає номеру питання. Команада повинна дати відповідь на вибрані питання. Учня, який має відповідати, визначає капітан.
Перелік питань:
краю кишені. Клапани бувають різної форми та конструкції)
Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.
Ми з вами згадали, які взагалі бувають кишені, які прорізні і накладні кишені обробляються на виробах верхнього одягу, що таке клапан і листочка.
На сьогоднішньому уроці ми роздивимось з вами прорізну кишеню з листочкою з настрочними кінцями і накладну кишеню на підкладці.
Як ви знаєте, кишені з листочкою бувають із вшивними кінцями та з настро-
чними. У кишені з настрочною листочкою є свої переваги: вона достатньо проста в обробці та краще за інші кишені підлягає ремонту. Листочку для кишені можна обробити будь-якої форми у залежності від моделі. Така кишеня може оброблятися як на жіночому, так і на чоловічому одязі.
Для якісної обробки кишені з настрочною листочкою необхідно дотримува-
тись технічних умов та знати деякі особливості обробки саме такої кишені.
Прорізні кишені з листочкою з настрочними кінцями можуть по різному роз-
ташовуватися на пілочці і мати горизонтальний, скісний і вертикальний вхід
в кишеню.
За формою листочки і клапани, як ми уже згадували, бувають прямокутни-
ми і фігурними, можуть мати різну ширину у залежності від моделі та дов-
жину – у залежності від розміру виробу.
Як правило, ширина настрочних листочок на бічних кишенях верхнього одягу більше 3 см, і тому підзор не використовується.
Сьогодні ви самостійно будете виготовляти кишені.Кожен ту кишеню, яка запланована для вашого пальто. Щоб вам було легше це зробити, давайте пригадаємо технологію виготовлення прорізної кишені і накладної на підкладці.
Тут доречним буде вислів:
Але багато чого слід зробити,щоб вивчитись.
Переходимо до ІІ етапу гри.
Закріплення.
Другий етап «Технолог».
А)2-4см;
Б)3-4см;
В)4-5см;
А)пришивають;
Б)настрочують;
В)зшивають;
А)відповідають розмірам основної деталі;
Б)менші за розміри основної деталі на 2.0-2.5см;
В )більші за розміри основної деталі на 2.0-2.5см;
А)хрестоподібними;
Б)прямими;
В)косими;
То, в якій послідовності ми обробляємо кишеню?
За підсумками гри команда , яка набрала більше балів першою починає наступне завдання. А саме :
Зміст першого завдання:
Одна учениця , із запропонованих карток (технологічне лото), на дошці складає технологічну послідовність обробки накладної кишені на підкладці, а інша складає технологічну послідовність обробки прорізної кишені з листочкою з настрочними кінцями.
Виграє та учениця , котра першою і вірно складе схему технологічної послідовності обробки кишені.
Далі в цей самий час по –одному з учасників з кожної команди для виконання іншого завдання.
Ніхто не стає майстром,не тренуючись у майстерності.
Зміст другого завдання:
А саме: Одна учениця, виконує – обробку накладної кишені на підкладці, а інша- прорізну кишеню з листочкою з настрочними кінцями.З кожною ученицею в парі працює помічник- контролер. Поки одна працює з електропраскою, напарниця заправляє машинку. Потім можна помінятись.
Виграє та команда котра першою виконає всі завдання.
Третій етап гри «Інженер з Охорони праці».
Контроль знань з питань охорони праці при виконанні робіт, допуск до роботи.
Зміст завдання.
Учневі, майстер виробничого навчання задає питання з охорони праці. Вірна відповідь учня, члена команди «допускає» команду до виконання практичних завдань.
Перед тим, як приступити до роботи давайте пригадаємо, яких правил з охорони праці, ви повинні дотримуватись а саме:
Перелік питань:
Час на підготовку до відповіді — 1 хвилина.
Щоб працювати вам було цікаво, пропоную вам під час роботи подумайте над таким питанням:
Проблемне питання:
Які, на Ваш погляд, можуть виникнути дефекти при обробці кишені з листочкою з настрочними кінцями?
IV. Самостійна робота учнів. Час на виконання — 5 годин.
Мета діяльності: активізація отриманих базових теоретичних і практичних знань і умінь та їх комплексне застосування на практиці.
Форма організації: індивідуальна
Методи навчання: практичні, наочні.
План роботи:
Оформлення звіту, щодо проблемного питання
Поточне інструктування.
Індивідуальне:
Мета діяльності: перевірка правильності виконання завдань, усунення типових помилок, що виникли в процесі виконання трудових прийомів після вступного інструктажу.
Форма організації: індивідуальна.
Методи навчання: словесні, практичні - пояснення, демонстрування.
В процесі роботи майстер індивідуально підходить до кожного учня, спостерігає за його роботою і за необхідності дає поради:
Перший обхід- проводиться після вступного інструктажу, коли всі учні приступили до роботи.
Другий обхід - здійснюється перевірка організації робочого місця, рівень засвоєння показаних трудових прийомів і операцій, раціонального використання матеріалів і інструментів, дотримання правил техніки безпеки.
Третій обхід - виявлення помилок при виконанні робіт і їх усунення.
Четвертий обхід- здійснюється аналіз третього обходу і попереднє оціни вання робіт.
Фронтальне:
Мета діяльності: у разі виявлення типової помилки роз'яснення її суті демонстрування шляхів її усунення або запобігання.
Форма орган і зації: фрон тальн а.
Методи навчання: наочні, словесні, практичні , пояснення, демонстрування.
Типові помилки та шляхи їх усунення.
Проводиться в разі виявлення типових помилок. Пояснення типових помилок.
V. Заключне інструктування.
Мета діяльності: узагальнення майстром найбільш характерних (типових: помилок , що виникли при виконанні окремих операцій і передбачення шляхів їх усунення.
Форма організації: індивідуальна, фронтальна.
Методи навчання: словесні - бесіда, пояснення.
1.Підведенпя підсумків уроку
Отже, на сьогоднішньому уроці ви закріпили набуті на основі теоретичних знань практичні навики, прийоми і уміння по обробці кишень, навчились правильно і якісно виконувати дану роботу.
Загалом, робота пройшла добре, у того хто був уважний майже не виникало помилок.
2.Характеристика типових помилок і шляхів їх усунення
Найбільш типовими помилками виявились:
3.Демонстрування кращих робіт
5. Оцінювання робіт і оголошення оцінок.
6.Видача домашнього завдання
Домашнє завдання: повторити застібки, і обробку бортів відрізними підбортами.
VI. Прибирання робочих місць
ДНЗ «Подільський центр ПТО »
План-конспект відкритого уроку
Тема: «Обробка кишень в пальто»
Чорна Олена Миколаївна
майстер виробничого навчання
м. Кам’янець-Подільський