План уроку "Стройові прийоми і рух без зброї"

Про матеріал
відпрацювання на практиці вихід зі строю та повернення в стрій, підхід до начальника та відхід від нього; виховувати ініціативу, кмітливість; прищеплювати учням навички дій у комплексі з усіх питань стройової підготовки;
Перегляд файлу

План - конспект уроку

Розділ ІІІ Стройова підготовка

 

Тема 1. Стройові прийоми і рух без зброї

 

Тема уроку Вихід зі строю. Підхід до начальника. Повернення до строю.   Тренування у виконанні стройових прийомів і руху без зброї.

Мета:

  • практично відпрацювати вихід зі строю та повернення в стрій, підхід до начальника та відхід від нього;
  • виховувати ініціативу, кмітливість;
  • прищеплювати учням навички дій у комплексі з усіх питань стройової підготовки; 

Очікувані результати:

Учень (учениця):

  • називає: строї та їх елементи;
  • розуміє: обов’язки солдата перед шикуванням і в строю; попередні та виконавчі команди;
  • виконує: команди які подаються в строю; вихід із строю та повернення до нього; підхід до начальника та відхід від нього, стройові прийоми без зброї;
  • дотримується правил безпеки при діях зі зброєю.

 

Учні повинні засвоїти терміни і поняття:

елементи строю (стрій, фланг, фронт, інтервал, дистанція, ряд, шеренга), обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю

Обладнання та матеріали:

Базові поняття та терміни:

стройова підготовка, попередні та виконавчі команди.

Форма проведення

пояснювально - ілюстративна.

Методи проведення:

розповідь, пояснення, демонстрація, тренування.

Місце проведення:

стройовий плац

Тип уроку:

практична робота

                  Міжпредметні зв’язки:

                  фізична культура.

Структура уроку

І.Організаційний етап ………………………………………………………… 2 хв.

ІІ. Тренування особового складу ……………………………………………. 5 хв.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності …….. 7 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу ……………………………………………... 23 хв.

1. Вихід зі строю.

2. Повернення до строю.

3. Підхід до начальника та відхід від нього.

4. Практичне відпрацювання команд. Тренування.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів …………3хв.

VІ. Підбиття підсумків уроку ………………………………………………….3 хв.

VІІ. Домашнє завдання ………………………………………………………… 2 хв.

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Шикування особового складу (двошеренговий стрій).

2.Перевірка учнів за списком та  зовнішнього стану учнів, віддача рапорту вчителю, привітання вчителя.

4. Виконання Гімну України

 ІІ. Тренування особового складу  

Стройове  тренування повороти на місці, розмикання та перешикування у складі відділення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

1.Опитування особового складу (узагальнення знань, отриманих на минулому занятті).

2.Фронтальна бесіда з елементами розповіді.

3.Оголошення теми, мети та порядку проведення заняття.   

 IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вихід зі строю

Для виходу зі строю подається команда, наприклад, «Учень Іванченко, вийти із строю на стільки-то кроків».

Учень, почувши своє прізвище, відповідає: «Я»,— а за командою на вихід із строю, відповідає: «Слухаюсь»,— і стройовим кроком виходить із строю на вказану кількість кроків, рахуючи від першої шеренги, зупиняється і повертається обличчям до строю.

Під час виходу учня з другої шеренги він злегка торкається долонею лівої руки плеча учня, який стоїть попереду, та робить крок уперед і не приставляючи правої ноги — крок праворуч, пропускає учня, який виходить із строю, а потім стає на своє місце.

Під час виходу учень попередньої шеренги його місце займає вучня, який стояв за ним.

Під час виходу із строю з колони по два, по три, по чотири він виходить із строю в бік найближчого флангу, попередньо зробивши поворот праворуч (ліворуч). Якщо поруч стоїть учень, то він робить крок правою (лівою) ногою вбік і, не приставляючи лівої (правої) ноги,— крок назад, пропускає учня, який виходить із строю, а потім повертається назад на своє місце.

2. Повернення до строю

Для повернення учня в стрій подається команда, наприклад, «Учень Іванченко, стати до строю» або тільки «Стати до строю». За командою «Учень Іванченко» учень, який стоїть обличчям до строю, почувши своє прізвище, повертається обличчям до начальника і відповідає: «Я», а за командою «Стати до строю», якщо він без зброї або зі зброєю в положенні «за спину», прикладає руку до головного убору і відповідає: «Слухаюсь»,— повертається в напрямку руху, з першим кроком опускає руку, рухаючись стройовим кроком, найкоротшим шляхом стає на своє місце в строю.

3. Підхід до начальника та відхід від нього

Під час підходу до начальника поза строєм учень за 5–6 кроків до нього переходить на стройовий крок, за 2–3 кроки зупиняється й одночасно з приставлянням ноги прикладає праву руку до головного убору, а тоді доповідає, наприклад, «Товаришу підполковник, учень Сидоренко за вашим наказом прибув». Після доповіді руку опускає (див. рис. 174).

Рис. 174. Підхід до начальника: а — зупинка; б — рапорт

Отримавши дозвіл іти, учень прикладає руку до головного убору і відповідає: «Слухаюсь»,— повертається в напрямку руху. Із першим кроком (постановкою лівої ноги на землю), опускає руку і, зробивши 3–4 кроки стройовим, далі рухається похідним кроком (див. рис. 175).

546756

                          а               б                   в                     г                    д                е

Рис. 175. Відхід від начальника: а — прикладання руки до головного убору;  б — поворот кругом; в — приставляння ноги; г — крок уперед; д — опускання руки; е — приставляння ноги

Під час підходу до начальника зі зброєю рука до головного убору не прикладається за винятком випадку, коли зброя перебуває в положенні «за спину».

4. Практичне відпрацювання команд

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1.Нагадування теми, навчально – виховної мети та ступенів досягнення.

2.Закріплення нових знань і умінь учнів

Контрольні питання

1. На скільки кроків виконується вихід зі строю за командою «Учень Іванченко, вийти зі строю»?

2. Під час підходу до начальника поза строєм учень за скількі кроків переходить на стройовий крок ?

VІ. Підбиття підсумків уроку

1.Зробити загальну оцінку класу.

2. Відмітити кращих учнів на занятті.

3. Перевірка ступеню засвоєння нового матеріалу учнями.

VІІ. Домашнє завдання

1. Відпрацьовувати вивчені стройові прийоми.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нарiжний Олександр Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 грудня 2021
Переглядів
3655
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку