I. Оголошення теми й мети уроку
ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ . Основний зміст роботи
1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
2. Виконання учнями контрольної роботи.
Варіант І
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Для чого Орися, героїня твору М. Старицького «Оборона Буші», наказала Антосеві прийти в таємний льох?
А Щоб разом померти й залишитися з ним навіки;
Б щоб переховатися й разом урятуватися;
План уроку
Урок №
Тема. Контрольна робота. «Творчість І. Карпенка-
Карого, М. Старицького»
Мета: актуалізувати, закріпити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; виявити рівень знань,умінь та навичок з метою контролю й корекції;розвивати пам’ять, уміння аналізувати літературні явища, письмово висловлювати власні думки з приводу прочитаного, характеризувати героїв, зіставляти їх; виховувати кращі людські якості, любов до літератури.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.
Теорія літератури: жанри драматичного твору, трагікомедія,історико-романтична повість, засоби комічного, різні види описів.
Перебіг уроку
I. Оголошення теми й мети уроку
ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ . Основний зміст роботи
1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
2. Виконання учнями контрольної роботи.
Варіант І
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Для чого Орися, героїня твору М. Старицького «Оборона Буші», наказала Антосеві прийти в таємний льох?
А Щоб разом померти й залишитися з ним навіки;
Б щоб переховатися й разом урятуватися;
В щоб потім утекти в далекі краї;
Г щоб помститися юнакові за зраду.
2. Чому Націєвський, герой твору І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля», втік від нареченої, дочки Борулі Марисі?
А Він злякався Миколи, попереднього жениха Марисі;
Б вона виявилася не дуже багатою;
В подумав, що вона чекає дитину від іншого;
Г вона виявилася дуже некрасивою.
3. Який твір світової літератури можна вважати літературним попередником п’єси І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля»?
4. Продовжіть речення.
«Трагікомедія — це …»
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
5. Визначте засоби комічного в трагікомедії І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля».
6. Схарактеризуйте образи оборонців Буші (за повістю М. Старицького «Оборона Буші»).
Високий рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 4 бали.)
7. Виконайте одне із завдань.
А Продовжіть історію: «Якби Мартин Боруля здобув-таки дворянство…».
Б Напишіть твір-роздум «Патріотизм, відповідальність за долю батьківщини» (за твором М. Старицького «Оборона Буші» та власним досвідом).
Варіант ІІ
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Кому належав замок «Орлине гніздо» в повісті М. Старицького «Оборона Буші»?
А Стефану Потоцькому;
Б Антосю Корецькому;
В Лянцкоронському;
Г Чарнецькому.
2. Чому Мартину Борулі, герою однойменного твору І. Карпенка-Карого, відмовили у дворянстві?
А Він не вів дворянський спосіб життя;
Б у документах поплутали букви в прізвищі героя;
В виявилося, що документи Борулі підроблені;
Г Націєвський вирішив помститися за наречену.
3. Хто у світовій літературі був попередником М. Старицького в жанрі історико-пригодницького твору?
4. Продовжіть речення.
«Історико-романтична повість — це …»
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
5. Схарактеризуйте образ головного героя трагікомедії І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля».
6. Визначте роль пейзажів та інших описів у повісті М. Старицького «Оборона Буші».
Високий рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 4 бали.)
7. Виконайте одне із завдань.
А Продовжіть історію: «Якби Орися й Антось із повісті М. Старицького “Оборона Буші” не загинули…».
Б Напишіть твір-роздум «Прагнення вивищитися над оточенням, нехтуючи родовими традиціями, народною етикою та мораллю, у творі І. Карпенка-Карого “Мартин Боруля” і в наш час».
ІV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про І. Франка.