План уроку Тема. М. Старицький. Повість «Оборона Буші». Антимілітаристське спрямування твору, його образи та символи, художні особливості

Про матеріал

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Спробуймо визначити, в чому полягає антимілітаристське спрямування повісті М. Старицького «Оборона Буші».

3. Робота над характеристикою героїв.

Схарактеризуйте героїв, заповнивши таблицю й склавши схеми.

Герої

Цитати

Козаки

Сотник Михайло Завісний

Орися, дочка

сотника

Перегляд файлу

План уроку

Урок №

Тема. М. Старицький. Повість «Оборона Буші». Антимілітаристське спрямування твору, його образи та символи, художні особливості

Мета: допомогти учням усвідомити значення реалістичних та символічних образів твору, особливості характеротворення, функції картин  природи; розвивати навички аналізу епічного твору, характеристики персонажів, вміння порівнювати образи, зіставляти різні явища та поняття; виховувати тверді принципи, стійкість у життєвих незгодах, громадянські та патріотичні почуття.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Теорія літератури: образи-символи, засоби характеротворення,романтичний пейзаж.

Перебіг  уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

Літературний диктант.

1) Коли відбуваються події повісті М. Старицького «Оборона Буші»?

2) Чиїм володінням був раніше замок «Орлине гніздо» в Буші?

3) Від кого й чому велася оборона Буші?

4) Чий це портрет: «…Струнка постава… Здається легесенькою, прозорою. Вродливого личенька риси й елегантні, й шляхетні; в чорних, стиснутих бровах криється непорушна воля й відвага»?

5) Хто керував обороною Буші?

6) Кому доручили очолювати оборону замку?

7) Хто така Катря?

8) Ким для Орисі був Антось Корецький?

9) Яку таємницю довірив отець Василь Орисі?

10) Як після переходу на бік шляхти Антось зустрівся з Орисею?

11) Як чинили козаки, потрапивши в безвихідь, в оточення ворогів?

12) Чим закінчується твір?

IV. Форму вання вмінь та навичок учнів

1. Слово виладача

2. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Спробуймо визначити, в чому полягає антимілітаристське спрямування повісті М. Старицького «Оборона Буші».

3. Робота над характеристикою героїв.

Схарактеризуйте героїв, заповнивши  таблицю й склавши схеми.

Герої

Цитати

Козаки

 

Сотник Михайло Завісний

 

 

Орися, дочка

сотника

 

 

Антось

Корецький

 

 

Ватажки польської

шляхти (Потоцький)

 

 

 

Козаки

 

 

Михайло Завісний

 

 

Орися

 

 

 

Антось

 

 

Стефан Потоцький

 

 

 

 

4. Проблемні запитання та завдання учням.

1) Якими прийомами характеротворення користується автор для такого яскравого змалювання героїв у повісті?

 

2) Крім звичайних образів, у повісті М. Старицького є й образ-символ. Назвіть його.

5. Робота з текстом.

 Знайдіть у повісті пейзажі й проаналізуйте їх.

V. Закріплення знань, ум інь та навичок

Складання сенкану.

Складіть сенкан про основних героїв твору М. Старицького «Оборона Буші».

Н а п р и к л а д:

Орися

Ніжна і рішуча

Командує, втішає, любить.

Що сильніше за любов до Вітчизни?

Вибух.

Антось

 

Шляхетний і вірний.

Бореться, любить, страждає.

Як змирити отчизну й кохану?

Лицар.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку

Гра «Займи позицію».

Твір М. Старицького «Оборона Буші» мене вразив

Так

Окремими епізодами

Ні

або       Не зовсім

 

VІІ . Домашнє завдання

Підготуватися до тематичної контрольної роботи «Творчість І. Карпенка-Карого,          М. Старицького».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку