Рекомендовано майстрам виробничого навчання з професії "Перукар (перукар-модельєр)" для використання в освітній діяльності.
План уроку розроблений з урахуванням сучасних технологій і технік виконання перукарських операцій.
План
уроку виробничого навчання
Професія: 5141 перукар (перукар-модельєр)
Кваліфікація: перукар 2 класу
Тема програми: Фарбування волосся сучасними техніками
Тема уроку: Фарбування волосся за допомогою шапочки для мелірування
Мета уроку:
Навчальна: закріпити теоретичні знання учнів з предмету “Перукарська справа”; сформувати уміння учнів виконувати фарбування волосся сучасними техніками за допомогою шапочки для мелірування, з використанням сучасних технологій та матеріалів; вдосконалювати вміння застосовувати знання для розв’язання навчально-виробничих завдань; підбирати технологію фарбування відповідно до виду, типу волосся, загального образу та індивідуальних особливостей клієнта ; вдосконалювати професійні навички володіння інструментом.
Розвиваюча: сприяти розвитку логічної пам’яті і мислення, професійних навичок, творчої фантазії та художнього смаку під час виконання фарбування волосся сучасними техніками, умінню знаходити вихід з нестандартних ситуацій; надати можливості висловлювати свої думки.
Виховна: виховувати особисті якості перукаря: естетичний смак, почуття такту, вміння працювати з клієнтом, почуття відповідальності до дорученої справи, доброзичливість, ввічливість, любов до обраної професії, бажання творчого і професійного росту, прагнення до успіху.
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь, навичок
Вид уроку: урок-вправи
Методи проведення уроку: пояснювально-ілюстративний, наочний, практичний, бесіда, аналіз конкретних виробничих ситуацій
Дидактичне забезпечення: кваліфікаційна характеристика випускника, презентації, інструкційно-технологічні картки, ілюстрації зачісок, критерії оцінювання, прейскурант цін, типові помилки
Матеріально-технічне забезпечення:
Обладнання: мультимедійна система, сушуар, стерилізатор, муляж голови, ваги.
Інструменти і пристосування: шапочка для мелірування, гачок, гребінці різних видів, мірна ємкість, фен, щітка для укладання.
Перукарська білизна: пеньюари, рушники, одноразові комірці.
Матеріали: блондуюча пудра, окисник, рукавички, шампунь, бальзам, засоби для укладання і фіксації зачіски.
Міжпредметні зв’язки: «Перукарська справа», «Матеріалознавство», «Санітарія та гігієна», «Охорона праці», «Галузева економіка», «Професійна етика та культура спілкування».
Література:
1. Н.А.Горбатюк та інші «Основи перукарської справи»
К. : Грамота, 2005 р., стор.
2. Л. Г.Гутиря «Сучасна перукарська справа» Харків: Фоліо,1997 р., стор.
3. Матеріали з Internet- мережі
Хід уроку
І. Організаційна частина - 3хв.
1. Перевірка явки учнів
2. Огляд відповідності зовнішнього вигляду учнів вимогам охорони праці
3. Перевірка готовності учнів та майстерні до уроку
ІІ. Вступний інструктаж – 42хв.
Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати тему програми: «Фарбування волосся сучасними техніками»
В кваліфікаційній характеристиці випускника за кваліфікацією «перукар 2 класу» вказано, що ви повинні вміти фарбувати волосся барвниками різних груп, зафарбовувати сивину, знебарвлювати волосся, здійснювати часткове фарбування волосся сучасними способами, раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці, додержуватися норм технологічного процесу, не допускати браку в роботі.
Тема уроку: «Фарбування волосся за допомогою шапочки для мелірування» . Ми будемо її вивчати протягом уроку згідно з програмою навчання. На уроці ви вивчите технологічну послідовність виконання мелірування волосся за допомогою шапочки і будете відпрацьовувати прийоми виконання вправ по набору волосся гачком скрізь отвори шапочки, а також мелірування волосся за допомогою шапочки .
Матеріал теми знадобиться для вашої професійної діяльності в перукарнях.
2. Актуалізація опорних знань учнів
2.1. Практичне завдання (виконує один учень)
Підготувати робоче місце для виконання мелірування на шапочку
2.2. Випереджаюче завдання ( виконує один учень)
Підготувати презентацію за темою «Види мелірування»
2.3. Бесіда за питаннями
3. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення майстром виробничого навчання нового матеріалу з елементами бесіди.
3.1. Мотиваційна настанова.
Майстер: На попередніх уроках ми працювали за темою програми «Виконання фарбування волосся сучасними техніками».
(Фарбування волосся способом «балаяж», методами «штопки», «вуалі»)
Добре. А зараз розглянемо тему «Виконання фарбування волосся за допомогою шапочки для мелірування».
Як ви вважаєте:
- Чи важлива ця тема для засвоєння?
- Чи знайде вона застосування в вашій практичній діяльності?
- Чи згодні ви з думкою?
(відповіді учнів)
3.2. Вступне слово майстра виробничого навчання:
У всі часи робота перукаря була спрямована на те, щоб прикрасити зовнішність людини, зробити її привабливішою за допомогою зачіски, різних видів фарбування , наприклад освітлення окремих пасом волосся – мелірування.
3.3. Пояснення та показ нового матеріалу
Майстер :А зараз ми детальніше розглянемо технологію виконання мелірування волосся за допомогою шапочки.
Майстер: Назвіть барвники, які використовують при виконанні мелірування і чому?
Відповідь: Для виконання мелірування використовують І групу барвників – освітлюючу. Вони діють на роговий шар волосся, вступаючи в реакцію з натуральним пігментом , окислюють його і волосся утрачає свій колір, тобто висвітлюється.
За допомогою барвників І групи виконують :
Питання до учнів:
Давайте згадаємо , що таке балаяж?
Відповідь: балаяж – це процес висвітлення кінчиків волосся, якій виконують на короткому волоссі або на волоссі середньої довжини.
Питання до учнів:
Як Ви вважаєте, у чому основні схожість і відмінності між меліруванням на фольгу і балаяжем?
Відповідь: Схожість – висвітлення волосся; відмінності –висвітлення окремих пасом волосся по всій довжині( мелірування), висвітлення кінчиків по всьому волосяному покриву голови(балаяж)
Використання мультимедійної системи.
Сьогодні на уроці денним завданням буде виконання мелірування волосся за допомогою шапочки (демонстрація слайдів,розгляд технологічної картки виконання мелірування волосся)
Майстер:Причини неякісного фарбування волосся ?
Відповідь: На результат мелірування, який не задовольняє майстра – перукаря і клієнта через недостатне профарбування або отримання іншого,ніж очікуваний, кольору, можуть вплинути певні чинники.
Розгляд конкретної виробничої ситуації з безпеки праці:
Ви в своїй роботі будете користуватися електроінструментами , тому розглянемо ситуацію з охорони праці при роботі з електроінструментами.
Ваші дії при несподіваному возгорянні фену в процесі роботи?
3.4. Демонстрація майстром виробничого навчання трудових прийомів при виконанні мелірування волосся
- показ послідовності виконання мелірування за допомогою шапочки в робочому темпі;
- виділення окремих операцій та їх демонстрація (правильність розчісування волосся і одягання шапочки, послідовність витягування пасом волосся);
- повторний показ в уповільненому темпі і пояснення;
- показ кінцевого вигляду волосся, протягнутого скрізь отвори шапочки;
- показ послідовності змішування і нанесення висвітлюючого розчину на волосся.
4. Відтворення учнями трудових прийомів при виконанні мелірування під контролем і за допомогою майстра виробничого навчання.
4.1. Виконання розчісування волосся, одягання на голову шапочки, пояснення техніки.
4.2. Аналіз майстром роботи учнів.
4.3. Пояснення способів контролю і результатів праці.
5.Закріплення, узагальнення та систематизація знань і умінь учнів за темою «Фарбування волосся за допомогою шапочки для мелірування».
5.1.1. Ущільнене опитування з елементами демонстрації робочих прийомів:
5.1.2. Опитування учнів:
5.2. Повторення вимог безпеки праці при роботі:
5.3. Метод аналізу конкретної виробничої ситуації.
Прийшла клієнтка на мелірування. Волосся брудне , довжиною до 10 см.
Потрібно розрахувати вартість виконання послуги мелірування волосся за прейскурантом цін.
Запропонуйте варіант Вашого розрахунку. Обґрунтуйте своє рішення.
6. Підведення підсумків вступного інструктажу.
6.1. Оцінювання роботи учнів на уроці.
6.2. Ознайомлення учнів з денним завданням, нормами часу та критеріями оцінювання.
ІІІ. Поточний інструктаж
Цільові обходи робочих місць.
Перший обхід:
Другий обхід:
Третій обхід:
Четвертий обхід:
ІV. Заключний інструктаж