Приготування страв і гарнірів з круп,
макаронних виробів і бобових
2017
План заняття
Тема програми «Приготування страв і гарнірів з круп, макаронних
виробів і бобових»
Тема уроку «Приготування страв і гарнірів з макаронних
виробів »
Мета уроку:
Тип уроку: урок удосконалення умінь та формування навичок.
Вид уроку: самостійна практична робота.
Дидактичне забезпечення: пано-аплікації із макаронних виробів роздатковий матеріал: картки з завданнями, технологічні картки та схеми, таблиця співвідношення крупи і рідини при приготуванні каш.
Матеріально – технічне забезпечення: механічне та теплове обладнання гарячого цеху, ваги, каструлі місткістю 1-2 л., казани; сковорідки, ножі, розробні дошки «ОС», друшляк, сито, лопатки, листи та форми для випікання, столові ложки, виделки, лотки, збивалки, дерев’яні копистки, шумівки, мірний посуд, терки, посуд для нп/ф, посуд для відпуску, сировина.
Міжпредметні зв’язки: технологія приготування їжі з основами товарознавства, тема «Страви і гарніри з круп, бобових і макаронних виробів»; устаткування підприємств харчування: теми «Механічне та теплове обладнання гарячого цеху»; фізіологія харчування: теми «санітарні вимоги до обробки сировини та умов збереження», «санітарні вимоги до реалізації готової їжі та обслуговування відвідувачів», «Основи особистої гігієни та виробничої санітарії»; товарознавство продовольчих товарів: тема «товарознавча характеристика круп, бобових і макаронних виробів»; охорона праці: теми «Охорона праці та техніка безпеки в гарячому цеху».
Тривалість уроку: 6 годин.
Література:
Хід уроку
1 Організаційний момент -5 хв.
1.1 Рапорт чергового.
1.2 Перевірка спецодягу та правил дотримання особистої гігієни.
1.3 Перевірка домашнього завдання (виготовлення технологічних карток
(Додаток А), забезпечення сировиною).
2 Вступний інструктаж – 40 хв.
2.1 Повідомлення теми, мети і плану проведення уроку (2 хв.).
2.2 Мотивація знань учнів (3 хв.)
Значення страв з круп, бобових, макаронних виробів в харчуванні людини (вступне слово майстра в/н).
2.3 Перевірка володіння учнями матеріалом, за темою попереднього уроку та уроків теоретичного навчання (15 хв)
Кожні бригаді було видане домашнє завдання , а саме пошукова робота. Ви повинні були знайти цікаві факти , історію походження макаронних виробів.
1 БИГАДА
2БРИГАДА
3БРИГАДА
А зараз до мене 4 учні. Вам потрібно демонстраційному столі вибрати макаронні вироби за їх видом.
Отже Ілля –трубчасті
Сергій – фігурні
Юля - ниткоподібні
Вова – стрічкоподібні
Назвіть терміни варіння , механічну кулінарну обробку перед варінням.
2.4 Пояснення нової теми.
2.5 Розбір завдань по бригадно
Бригада №1 макарони відварні з грибами
Макарони відварні з кисломолочним сиром
Бригада №2 макарони відварні з сосисками
Макарони відварні з твердим сиром
Бригада №3 макарони відварні з шинкою
Макарони відварні з жиром або сметаною.
2.6 Перевірка учнів з питань охорони праці в гарячому цеху (5 хв.):
- Яке устаткування використовується в гарячому цеху?
Електричні плити, жарова шафа, гриль електричний, фритюрниця, універсальний привід, сковорода електрична, апарат паро варильний, автоклав, котли харчо варильні, допоміжне устаткування, столи, столи з мийними ваннами,мікрохвильова піч,вагове обладнання.
Перед початком роботи перевіряємо надійність кріплення заземлення, наявність діелектричного килимка, цілісність кнопок, ручок керування, санітарний стан обладнання. Працюючий повинен стояти біля кнопок керування.
- Які вимоги до наплитного посуду?
Наплитний посуд , крижки повинні мати цілі ручки. Нижня частина посуду рівна без отворів.
Кришки з наплитного посуду необхідно знімати на себе. Дочекатися виходу пару для уникнення опіків.
Для зняття посуду з плити використовують тільки сухий рушник. Мокрий швидко прогрівається, можливо дістати опік.
Наплитний посуд переміщають по плиті повільно без різких рухів тримаючи сухим рушником за ручки при закритій кришці.
Гарячі рідини необхідно зливати тільки в напрямку від себе в глибокий посуд, а бо в зливну ванну.
Промивають макаронні вироби після приготування тільки окропом тримаючи посуд сухим рушником в напрямку від себе.
Кожна бригада готує страву із розрахунку на 2 порції: одна за традиційною рецептурою, а інша з застосуванням інновацій (заміна якого- небудь з продуктів на подібний, але більш корисний для організму та який покращує органолептичні показники, можливі зміни операцій технологічного процесу, оригінальна подача страви, тощо).
- обговорення типових помилок ;
- виконання майстром прийомів роботи та коментарі до них;
Показ дій:
Як перевірити чи закипіла вода в наплитному посуді?
Як необхідно погружати продукти в киплячу воду?
Як правильно злити окріп з посуду?
Як приготувати макарони з сосисками?
Як приготувати макарони відварні з грибами?
- виконання учнями дій, необхідних при приготуванні страв для закріплення навичок;
- відповідь майстра на запитання учнів;
- підведення підсумків вступного інструктажу.
3 Поточний інструктаж (4 год. 30 хв.)
3.1 Майстер в/н оголошує критерії оцінювання практичної частини заняття
3.2 Перевіряє, чи всі учні приступили до роботи, правильність організації робочих місць.
3.3 Цільові обходи майстра робочих місць учнів.
3.4 Надає практичну допомогу у:
- правильному підборі інструменту, інвентаря, посуду;
- здійсненні технологічного процесу, попереджує про можливі помилки та складності.
Майстер в/н під час виконання завдання звертає увагу на дотримання норми часу, відповідності ваги сировини, нп/ф і порцій згідно технологічних карток, правил санітарії та гігієни, технічних вимог безпеки праці.
Додаткові продукти для прикрашення страв необхідно ввести в рецептуру.
3.4 Надає допомогу у доведенні страви до смаку, в оформленні страви для бракеражу.
3.5 Прийом майстром виконаних робіт.
4 Заключний інструктаж (45 хв.)
4.1 Доповідь бригадирів про результати роботи.
4.2 Розбирання майстром в/н позитивного та негативного.
4.3 Бракераж страв та виставлення оцінок
4.4 Аналіз результатів дослідницької роботи (застосування інновацій).
4.5 Перелік контрольних питань та завдання на наступне заняття.
Контрольні питання: