План уроку за темою Solutions to problems (Enterprise 3) Unit 8

Про матеріал
План уроку за темою Solutions to problems (Enterprise 3) Unit 8. План містить завдання для розвитку усіх видів мовленнєвої діяльності.
Перегляд файлу

 

LESSON №

TOPIC: Solutions to problems

OBJECTIVES:

-       developing students’ speech habits;

-       improving skills in using vocabulary and grammar;

-       teaching students to communicate and enrich their knowledge and outlook by means of English;

-       developing social skills by solving other people’s problems;

-       enhancing listening skills by watching an authentic video;

-       using IT technologies for learning English;

 

LEARNING OUTCOMES:  by the end of the lesson learners will be able to

-       make up dialogues;

-       work in pairs;

-       use new vocabulary in speech;

-       work on the online platforms TESTENGLISH;  BRITISH COUNCIL;

-       elicit the necessary information;

-       evaluate personal progress;

-       use Conditional 1,2 and Future Clauses;

-       use imagination and critical thinking;

-       give definitions to words;

MATERIALS:  a video, an online task, a picture, a table, a presentation

                                                          PROCEDURE

I INTRODUCTION

  1. Describing a picture. Pupils describe the situation, identify the problem and offer their own solutions to the problem. They are supposed to use the following expressions.

d:\sys\Desktop\33.PNG 

d:\sys\Desktop\різне для уроків\describing a photo.PNG 

 

 

 

 

  1. Finish the sentence: When I have a problem, I ……

II VOCABULARY PRACTICE

  1. Giving definitions to the words:

Workplace, a child-minding centre, to retire, promotion.

  1. Translating sentences:

Вона отримає підвищення наступного місяця.

Він не збирається змінювати місце роботи.

Моя сестра нещодавно зайнялась новим хобі.

Дік почувається нещасним, коли не в змозі вирішити проблеми у школі.

Якби б я був на твоєму місці, я б зайнявся волонтерською роботою.

  1. Distinguishing confusable words: wb ex. 3 p.22.

 

III SPEAKING PRACTICE

  1. Dealing with a problem (watching a video, doing tasks)

https://learnenglish.britishcouncil.org/skills/speaking/b2-speaking/dealing-problem

  1. Eliciting useful phrases while watching the video.

-       What’s up?

-       Can we talk in private?

-       OK. I’m sure we’ll work it out.

-       Don’t worry, these thing happen.

-       I’ve got a bit of a problem.

  1. Working in pairs P1-P2. Children making up dialogues about their own problems, using phrases from the video.

 

IV GRAMMAR PRACTISING

  1. Checking hometask

https://test-english.com/grammar-points/b1-b2/zero-first-conditional-future-time-clauses/

  1. Grammar game (chain) P1-P2-P3-P4

If I had a magic stick I would……

 

 

 

V FEEDBACK

Did you learn any practical things at the lesson?

What was the most difficult(easy) task?

What activities at the lesson helped you to develop (listening skills, speaking skills)?

VI   EVALUATION

 

HOMEWORK

Read the text and do the task:

d:\sys\Desktop\HW.PNG 

 

 

 

 

 

 

 

 

RESOURCES:

https://test-english.com/grammar-points/b1-b2/zero-first-conditional-future-time-clauses/

 

https://learnenglish.britishcouncil.org/skills/speaking/b2-speaking/dealing-problem

 

https://www.google.com/search?sca_esv=602184151&rlz=1C1CHBD_ruUA885UA885&q=generation+gap+arguing&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwiC_ZnI34CEAxUNQfEDHcUqDJ

 

Lazer 1   MACMILLAN p.49 WB

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку