Епіграф: Життя людського строки стислі.
Немає часу на поразку.
Л. Костенко
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
1. «Мозковий штурм»
- Хто такі шістдесятники, чому їх так називали?
План уроку
Тема. Життєвий та творчий шлях Ліни Костенко.
Особливості індивідуального стилю
Мета:
Тип уроку: урок-дослідження.
Методи, прийоми і форми роботи: розповідь викладача, робота у групах, дослідницькі повідомлення, «Мікрофон», засідання круглого столу, складання таблиці-схеми.
Обладнання: портрет Ліни Костенко,», фотоматеріали, виставка творів поетеси, навчальний плакат.
Епіграф: Життя людського строки стислі.
Немає часу на поразку.
Л. Костенко
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
1. «Мозковий штурм»
- Хто такі шістдесятники, чому їх так називали?
- Назвіть відомих «шістдесятників»: поетів, прозаїків, перекладачів, літературних критиків.
- Які теми висвітлювались «шістдесятниками»?
- Скільки хвиль арештів було, коли саме?
IV. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу
(Учні записують тему уроку, в ході розповіді роблять короткі записи).
Випереджувальні завдання.
І. Міні-проект «Життя - подвиг»
Завдання: «дослідникам» - ознайомити присутніх зі спогадами про поетесу; «біографам» - скласти усний літературно-хронологічний диктант «Життєвий подвиг Ліни Костенко»; «акторам» - підготувати інсценізацію поезії «Доля».
II. Міні-проект «Нев'янучий сад поезій Ліни Костенко»
Завдання: «літературознавцям» - дослідити проблематику поетичного доробку Ліни Костенко; декламаторам - підготувати презентацію поезій: виразне читання, ідейно-художній аналіз; «експертам» - розробити схему «Нев'янучий сад серцеспіву Ліни Костенко».
III. Міні-проект «Кодекс честі - заповідь нащадкам»
Завдання: «критикам» - підготуватися до засідання круглого столу «Чому творчість Ліни Костенко знайшла своїх шанувальників у всьому світі?»; «експертам» - скласти «Кодекс честі» за творами Ліни Костенко.
VI. Підбиття підсумків
VII. Домашнє завдання. Прочитати історичний роман у «Маруся Чурай».