Справжня суть виховної роботи
полягає зовсім не у ваших
розмовах з дитиною,
не в прямому впливі на дитину,
а в організації життя дитини.
(А. Макаренко)
Розділи виховного плану:
1.5. Цілі та завдання виховної діяльності.
1.6. Психолого-педагогічна характеристика класу.
4. Заходи щодо охорони життя і здоров’я гімназистів:
4.1. Бесіди з попередження нещасних випадків.
4.2. Бесіди з дотримання правил дорожнього руху.
4.3. Бесіди з пожежної безпеки.
4.4. Бесіди з пропаганди здорового способу життя.
4.5. Бесіди з цивільної оборони.
5. Робота з батьками.
5.1. Педагогічне керівництво батьківським комітетом класу
І. Вступ
І.І. Нормативна база.
Проблемна тема гімназії:
“Реалізація компетентнісного підходу, як чинник підвищення навчально-виховного процесу в гімназії”.
План виховної роботи з гімназистами 6 – В класу складено відповідно до основних нормативно – правових документів:
національно – патріотичного виховання у загальноосвітніх закладах», «Про національно – патріотичного виховання виховання в системі освіти»;
1.2. Мета навчально – виховної діяльності гімназії.
Виховна робота у класі була підпорядкована загально гімназійній методичній проблемі
«Технологія діяльності педагогічного колективу з учнями різних рівнів навчальних досягнень та стимулювання їх соціальної, пізнавальної і творчої активності»
Головне завдання навчально – виховного процесу гімназії та колективу учнів 6-В класу – національно – патріотичне виховання гімназистів, формування компетентного випускника, нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей; сприяння розвитку ініціативності органів учнівського самоврядування, активізації участі гімназистів у позакласній роботі, художній самодіяльності.
Методична проблема класного керівника:"Створення психолого – педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень і формування активності та загальної культури учнів".
Виховні завдання реалізувалися через діяльність класного керівника та педагогічного колективу та спрямовувалися за основними напрямками змісту виховної роботи:
Протягом навчального року працювала над формуванням дружнього дитячого колективу. При розв’язанні цієї мети керувалася інтересами і проблемами учнів. У 5 – В класу у 2016-2017 н.р. визначила такі виховні завдання:
У виховній роботі використовувала різноманітні за формою та змістом заходи: години спілкування, класні збори, диспут, відверта розмова, конкурс, екологічний десант, благодійна акція, фоторепортаж, презентація-захист, школа лідера (робота учнівського самоуправління), літопис класного колективу, вікторина, танцювально – мистецька мозаїка, похід, поїздка до Запоріжжя та до м. Дніпро.
Виховна робота у класі протягом року проводилась за основними орієнтирами виховання:
У 5 – В класі навчалося 26 учнів. Із них – 12 хлопців та 14 дівчат. Віковий склад учнів від 10 до 11 років.
За підсумками 2016 – 2017 н.р. у класі 9 відмінників: Базарова Марія, Гайдар В., Дібровський Артем, Піхуля Валерія, Рогов Дмитро, Таран Андрій , Левченко Давід, Хелемендик Анна, Юренко Софія. Тринадцять учнів навчаються на достатньому рівні: (Авраменко Аліна, Богдан Крістіна, Герасименко Ксенія, Герасименко Юлія, Дименко Тимофій, Клейн Анастасія, Козирь Єлизавета, Пиріжок Віолетта, Суходоля Давид, Леоненко Анастасія, Нєфьодов Ігорь, Фіалковський Кирил, Черниш Єлизавета). Такі учні як Зінченко Андрій, Сніжко Єгор, Чермошенцева Анастасія, Кузьменко Кирил мають оцінки середнього рівня.
Якість знань у класі – %,
Навченість – %,
Середній бал – 9.6
За рейтингом на перше місце вийшов - Левченко Давід
Найвищих результатів учні досягли у вивченні гуманітарного та природничого циклу (ураїнська мова та література, зарубіжна література, англійська мова, німецька мова, російська мова, історія України, технології. Гірші результати показали учні з точних наук: математики, природознавства. Учні приймали активну участь в різних предметних конкурсах: «Соняшник», «Колосок», «Гринвіч», з української мови у районному турі (Левченко Д., Таран А.), де посіли призові місця.
Організаційним ядром класу є староста класу та завідуючі різними секторами, які обрані шляхом голосування на класних зборах. Лідер класу (Рогов Д.) користується авторитетом серед однокласників.
Учні класу прислуховуються до думки класного керівника, є першими помічниками в його роботі. Взаємини між учнями класного колективу грунтуються на дружній основі.
При виконанні спільної справи більшість членів учнівського колективу виявляють щиру зацікавленість. У будь-яких заходах більш активні такі дівчата та хлопці (Базарова Марія, Дібровський Артем, Піхуля Валерія, Рогов Дмитро, Таран Андрій , Левченко Давід, Хелемендик Анна, Юренко Софія, Авраменко Аліна, Герасименко Юлія, Клейн Анастасія, Козирь Єлизавета, Леоненко Анастасія, Фіалковський Кирил, Черниш Єлизавета ).
Усі заходи були спрямовані на формування згуртованого та працездатного колективу. Всі учні класу приймали активну участь у загальношкільних заходах, благодійних акціях, лінійках.
Стосунки у класi товариськi, толерантнi, приятельськi. Дiти виказують бажання органiзовувати самостiйно справи, але ще їм не все вдається, потребують підказки, поради класного керівника. 8 виховних годин з 16 у першому семестрі та 15 з 19 у другому семестрі були підготовлені та проведені учнями класу. Протягом року учні готувались до конкурсів, готували номери художньої самодіяльності на конкурс «Новорічна КВК з батьками», але це родинне свято не було проведене у зв’язку з карантином.
Ефективною вважаю роботу у напрямі поєднання зусиль педагогічного, батьківського і учнівського колективів щодо виховання учнів: батьків залучала до роботи у класі (генеральне прибирання класу щомісяця, виготовлення стендів для класу англійської мови), до участі у роботі батьківського комітету класу та гімназії, до загальногімназійних та класних справ і свят, батьки були присутніми на окремих годинах спілкування («Мої захоплення», костюмоване шоу «Хелоуін»), разом з батьками було здійснено походи на плантажі ««Оріхів – моє рідне місто», що сприяє відкритості навчально-виховного процесу класу та гімназії. У класі 7 учнів виховуються у неповних сім’ях але на навчанні та поведінці дітей це не відображалося .
Батьківський комітет :
Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює з адміністрацією гімназії. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу та в проведенні позакласних заходів.
У роботі з батьками використовувала в основному індивідуальні бесіди. Проводила батьківські збори, які відвідували більшість батьків. Під час батьківських зборів моделювала педагогічні ситуації, які б допомогли батькам розв’язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.
Протягом року проходили засідання батьківського комітету. На цих засіданнях розглядалися питання харчування дітей, допомога батьків гімназії, безпека дитини у Всесвітній мережі, профілактика ДДТТ та інші. Батьки гімназистів класу успішно працювали у роботі батьківського університету гімназії «Родинна просвіта».
Головними результатами виховної діяльності у 2016 – 2017 н.р. вважаю:
Серед невирішених проблем залишаються:
Соціально – психологічний клімат у класі позитивний. У взаємовідносинах учні проявляють тактовність, доброзичливість, почуття взаємної турботи і підтримки. Діти ставляться одне до одного із взаємоповагою, допомагають однокласникам у будь-яких ситуаціях, між школярами нема вагомих суперечок, панує доброзичливість і культура поведінки.
Таким чином, аналіз виховної роботи учнів 5-В класу показує, що реалізація цілей та завдань поставлених на початку року сприяла згуртуванню колективу, формуванню інтелектуального і морального потенціалу, створенню умов для творчого розвитку гімназистів. Результатом роботи класного керівника з учнями класу стала перемога та присвоєння звання «Кращій клас року».
Для успішного здійснення навчання і виховання учнів класу виховну роботу в класі спрямувати на:
1.6 Психолого – педагогічна характеристика класу.
У 6-В класі навчаються 29 учнів: 13 хлопців та 16 дівчат. Троє учнів перейшли з інших шкіл міста (Войтешонок Мєланія, Вагін Клім, Лавренко Ніколь). Більша частина класу відрізняється достатньою сформованістю всіх компонентів мотивації навчання. На уроках самостійні, активні. В них стійкими є такі мотиви навчання як обов’язок, пізнавальні інтереси. Про це свідчать результати за 5 клас:
Усі діти фізично здорові, розвинені. Якість знань становить % , навченість – %, середній бал класу . Діти дуже енергійні, прагнуть якнайшвидше пізнати навколишній світ.
Більшість дітей у класі з повних сімей, де обоє батьків виховують дитину, проте є сімї, де вихованням дитини займається лише мати (Богдан Крістіна, Герасименко Ксенія, Клейн Анастасія, Кузьменко Кирил, Лавренко Ніколь, Нєфьодов Ігорь, Фіалковський Кирил, Чермошенцева Анастасія).
Учні охоче беруть участь у громадському житті гімназії, прагнуть не відставати від діяльності інших класів. ( виставка творчих робіт «Люби і знай свій рідний край», збір макулатури, написання листів воїнам АТО, збір вітальних кошиків воїнам АТО, збір кришичок).
Частина учнів зайняті у гуртковій роботі: учнів відвідують танцювальний гурток, шаховий, займаються футболом, відвідують гімназійний хор, відвідують музичну школу, займаються греблею.
Протягом року практичним психологом гімназії проводились ряд анкетувань та досліджень, а саме :
Результати цих досліджень були надані класному керівнику та глибоко проаналізовані, тож
Ставлення учнів до свого класного колективу
Учнівський колектив – могутній засіб формування особистості, але лише тоді, коли психологічний клімат в ньому позитивний, безконфліктний. Ось чому вивчення психологічного клімату є дуже важливим. Для того, щоб знайти шляхи оптимізації психологічного клімату, потрібно діагностувати рівень його розвитку. Одна з таких методик - Опитувальник " Мій клас" (методика Боврозера у модифікації Ю. Гільбуха).
№ |
Клас |
∑ учнів |
Ступінь М = 15. Листопад/ березень 2016 – 2017 н/р. |
||
задоволеності |
конфліктності |
згуртованості |
|||
3 |
5-В |
25 |
11/ 11 |
8/ 7.5 |
10 / 11 |
|
|
% |
73 / 73 |
53/50% |
67/ 73% |
Клас |
∑уч. |
% |
Дезадаптовані учні |
|
|
|
|
постійна |
Набута протягом року |
5-В |
26 |
27 |
Рогов Діма, Сніжко Єгор, Хелемендик Аня, Гайдар Влад, Нєфьодов Ігор, Клейн Настя. |
Кузьменко Кирило |
Протокол дослідження за методикою Бовзорєва у модифікації Ю.Гільбуха «Мій клас» учнів 5-В класу станом на жовтень 2016 та березень 2017.
№ Прізвище учня |
Ступінь (виставлені бали при відповіді – так) |
|||||||||||||||||
задоволеності |
Конфліктності |
згуртованості |
||||||||||||||||
1 + 3 |
4 - 3 |
7 + 3 |
10 - 3 |
13 + 3 |
∑ 15
|
2 + 3 |
5 + 3 |
8 + 3 |
11 + 3 |
14 +3 |
∑ 15
|
3 + 3 |
6 - 3 |
9 + 3 |
12 + 3 |
15 + 3 |
∑ 15
|
|
Авраменко Аліна |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
13 |
Богдан Крістіна |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
11 |
Базарова Марія |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Герасименко Юлія |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
9 |
- |
+ |
- |
- |
- |
7 |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
11 |
Герасименко Ксен |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
13 |
Клейн Анастасія |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
11 |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
11 |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
9 |
Козирь Єлизавета |
+ |
- |
- |
- |
- |
11 |
- |
+ |
- |
+ |
- |
9 |
- |
+ |
- |
+ |
- |
7 |
Леоненко Настя |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
11 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
9 |
Пиріжок Віолета |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Піхуля Валерія |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
+ |
- |
- |
- |
7 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Чермошенцева Н |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
11 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
11 |
Черниш Єлизавета |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Юренко Софія |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Хелемендик Аня |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
11 |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
11 |
- |
+ |
- |
- |
- |
5 |
Гайдар Владислав |
- |
+ |
- |
+ |
- |
9 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
13 |
- |
+ |
- |
- |
- |
5 |
Дименко Тимофій |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
+ |
- |
+ |
- |
9 |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
13 |
Дібровський Артем |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
11 |
- |
+ |
- |
+ |
- |
9 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Зінченко Андрій |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
+ |
+ |
9 |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
13 |
Кузьменко Кирило |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
9 |
- |
+ |
- |
- |
+ |
9 |
- |
+ |
+ |
- |
- |
7 |
Рогов Діма |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
9 |
- |
- |
+ |
+ |
- |
9 |
- |
+ |
- |
- |
- |
5 |
Сніжко Єгор |
- |
+ |
- |
2 |
- |
6 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
13 |
- |
+ |
- |
- |
- |
5 |
Суходоля Давід |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Таран Андрій |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
+ |
- |
7 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Фіалковський Кіріл |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Левченко Давід |
+ |
- |
+ |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
15 |
Нефьодов Ігор |
+ |
+ |
- |
2 |
- |
8 |
- |
+ |
- |
+ |
- |
9 |
-- |
+ |
- |
- |
2 |
6 |
|
|
|
|
|
|
298 |
|
|
|
|
|
197 |
|
|
|
|
|
293 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
7,5 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
% |
73 |
|
|
|
|
|
50 |
|
|
|
|
|
73 |
|
|
|
|
|
|
265 |
|
|
|
|
|
203 |
|
|
|
|
|
256 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
10 |
Якісний аналіз.
жовтень 2016 - Емоційне незадоволення можливо і положенням в класі і відносинами з учнями і інше, що утруднює процес адаптації до нових умов навчання (8 учнів = 40%): наявне - Клейн Анастасія, Леоненко Настя, Юренко Софія, Хелемендик Аня, Гайдар Владислав, Рогов Діма, Сніжко Єгор, Суходоля Давід.
березень 2017 - Рогов Діма, Сніжко Єгор, Хелемендик Аня, Гайдар Владислав, Нєфьодов Ігор, Клейн Анастасія, Кузьменко Кирило – 7 учнів – 27%.
Висновок: відповідно емоційного сприйняття умов класного життя процес адаптації до умов навчання у середній ланці проходить з утрудненням у певної кількості учнів, яких ймовірно на сьогодні можливо назвати дезадаптованими.
Рівень сформованості самооцінки
Самооцінка — один із виявів самосвідомості особистості, самостійне визначення своїх вчинків, мотивів, переконань тощо. У ній виражається погляд людини на себе, свої можливості, від неї залежать стиль поведінки людини, характер її спілкування, моральний розвиток. Обрані психодіагностичні методики : методика визначення рівня самооцінки Т.Дембо, С. Рубінштейна.
Клас |
Учнів у класі |
Учнів було |
Рівні самооцінки |
|||||
Низькай |
Адекватний |
Висока |
||||||
= |
% |
= |
% |
= |
% |
|||
5-В |
26 |
26 |
5 |
19 |
17 |
63 |
4 |
20 |
∑ |
36 |
|
|
|
|
|
|
|
Протокол і аналітична довідка дослідження рівня сформованості самооцінки учнів
5 – В класу станом на 27.03.17.
№ |
Прізвище та ім’я учня |
Самооцінка |
Методика «Дерево» |
|||||||
|
|
Реальне положення |
Ідеальне положення |
|||||||
Н |
А |
В |
Р |
І |
||||||
1 |
Авраменко Аліна |
|
+ |
|
15 |
4 |
Прагнення впевненості, стабільності |
Успіх, не долаючи пер |
||
2 |
Богдан Крістіна |
+ |
|
|
4 |
10 |
Зсамооцінка прагнення до лідерства |
Праг-ня впевненості |
||
3 |
Базарова Марія |
|
+ |
|
11 |
12 |
Товариськість, потреба у спілкуванні |
|||
4 |
Герасименко Юл |
|
+ |
|
10 |
20 |
Прагнення впевненості,стабільності |
З-а само-ка праг-ня до лідерства |
||
5 |
Герасименко Кс |
|
+ |
|
17 |
20 |
Тов..потр у спілкуванні |
|||
6 |
Клейн Анастасія |
|
+ |
|
20 |
11 |
-а само-ка прагнення до лідерства |
Тов.потр у спілкуванні |
||
7 |
Козирь Ліза |
|
+ |
|
9 |
2 |
Несерйозність.Мотивація на розваги |
Товариськість, потреба у спілкуванні |
||
8 |
Леоненко Настя |
|
+ |
|
20 |
18 |
З-а само-ка прагнення до лідерства |
|||
9 |
Пиріжок Віолета |
+ |
|
|
2 |
10 |
Товариськіст, потреба у спілкуванні |
Праг-ня впевненості |
||
10 |
Піхуля Валерія |
|
+ |
|
4 |
17 |
З сам-ка прагнення до лідерства |
Адаптованість, |
||
11 |
Чермошенцева Н |
|
+ |
|
10 |
20 |
Прагнення впевненості,стабільності |
Праг-ня до лідерства |
||
12 |
Черниш Ліза |
|
+ |
|
18 |
12 |
Комфортне становище. Прагнення впевненості. стабільності |
|||
13 |
Юренко Софія |
|
+ |
|
11 |
10 |
Товариськість, потреба у спілкуванні |
Праг-ня впевненості |
||
14 |
Хелемендик Аня |
|
+ |
|
2 |
20 |
Праг-ння до лідерства |
|||
15 |
Гайдар Влад |
|
|
+ |
20 |
Завищена самооцінка прагнення до лідерства |
||||
16 |
Дименко Тимофій |
+ |
|
|
9 |
15 |
Несерйозність.Мотивація на розваги |
Праг-ня впевненості |
||
17 |
Дібровський Арт |
|
+ |
|
9 |
12 |
Тов, потреба у спіл-ні |
|||
18 |
Зінченко Андрій |
|
+ |
|
20 |
10 |
Завищена самооцінка прагнення до лідерства |
Комфортне становище .Праг-ння впевненості |
||
19 |
Кузьменко Кир |
|
|
+ |
20 |
10 |
||||
20 |
Рогов Діма |
|
+ |
|
9 |
20 |
Несерйозність.Мотивація на розваги |
Зс пра-ня до лідерства |
||
21 |
Сніжко Єгор |
|
|
+ |
9 |
1 |
Наст.на под.-ння переш |
|||
22 |
Суходоля Давід |
+ |
|
|
2 |
10 |
Товариськість, потреба у спілку-нні |
Комфортне становище. Прагнення впевненості. стабільності |
||
23 |
Таран Андрій |
|
|
+ |
20 |
15 |
Зав.самооцінка пра-ня до лідерства |
|||
24 |
Фіалковський Кір |
|
+ |
|
12 |
15 |
Товарискість, потреба у спілкуванні |
|||
25 |
Левченко Давід |
|
+ |
|
9 |
12 |
Несерйозність.Мотивація на розваги |
Тов, потреба у спіл-нні |
||
26 |
Нефьодов Ігор |
+ |
|
|
5 |
20 |
Втомленість,потреба у відпочинку |
Зс пра-ня до лідерства |
||
|
|
5 |
17 |
4 |
|
|
|
|
||
Висновок:
Отже, 39% учнів відчувають себе впевненими, енергійними та здатними на успіх, 16% учнів у цьому сумніваються, а 48 % мають низьку критичність до себе. Рекомендовано. 1. Надалі сприяти закріпленню у учнів адекватної самооцінки. 2.Звернути увагу на учнів з нестійкою самооцінкою – провести індивідуальні бесіди для з’ясування причини проблеми, якщо вона існує. 3. Більш пильніше приглядатися до цих учнів, та оперувати на кращі сторони.
Методика «Дерево». Реальне положення.
Соціометричний статус учня
Найбільш доцільним методом дослідження міжособистісних міжгрупових стосунків вважаємо «Соціометрію» Дж. Морено.
Неформальні лідери
Кл. |
∑ Уч |
Лідер |
Неформальні лідери – можливо ядро класу. |
|
∑ |
% |
|||
4-В |
20 |
4 |
20 |
Зінченко Андрій , Суходоля Давід, Леоненко Настя, Рогов Діма |
5-В |
26 |
3 |
12 |
Дібровський Артем, Рогов Діма, Левченко Давід |
Аналіз групового соціометричного індексу груп.
№ |
Клас |
∑ уч |
Кількість взаємних виборів |
Загальна кількість виборів |
Індекс групової згуртованості |
Рівень групової згуртованості |
1 |
5-В |
26 |
82 |
127 |
0,64 |
середній |
Отже, у 4 класі групова згуртованість класу була на вище середньому рівні, у п’ятому стала на середньому рівні. Колектив учнів 5 - В класу наповнений новоприбулими учнями, тому порівняння є лише візуальним, і допомагає зробити висновок про позитивні наслідки процесу адаптації у п’ятикласників в цілому.
Аналітична довідка і протокол соціоопитування учнів 5– В класу від 18.03.17.
З ким з однокласників ти б хотів сидіти за однією партою?
№ |
Прзвище учня |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1. |
Авраменко Аліна |
1 |
|
+ |
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|||
2 |
Богдан Крістіна |
+ |
2 |
+ |
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
Базарова Марія |
|
|
3 |
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
|
|||
4 |
Герасименко Ю |
|
|
|
4 |
|
|
+ |
+ |
|
+ |
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
Герасименко Кс |
+ |
|
|
|
5 |
+ |
|
+ |
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
6 |
Клейн Анастасія |
|
|
|
|
|
6 |
|
+ |
|
|
|
+ |
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
+ |
|
|||
7 |
Козирь Єлизав |
+ |
|
|
|
+ |
+ |
7 |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|||
8 |
Леоненко Настя |
|
|
|
|
+ |
|
|
8 |
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|||
9. |
Пиріжок Віолета |
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
9 |
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|||
10 |
Піхуля Валерія |
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
|
х |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
+ |
|
|||
11 |
Чермошенцева |
+ |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
12 |
Черниш Єлизав |
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
2 |
+ |
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|||
13 |
Юренко Софія |
+ |
|
+ |
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
3 |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
14 |
Хелемендик Аня |
|
|
|
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
+ |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
Дівчата =68 |
6 |
0 |
5 |
2 |
4 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
1 |
2 |
7 |
3 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
4 |
1 |
1 |
2 |
0 |
5 |
0 |
|||
|
= 24+22 |
2 |
0 |
1 |
1 |
2 |
1 |
0 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
15 |
Гайдар Владисл |
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
+ |
|
+ |
|
+ |
+ |
|
|
|
|||
16 |
Дименко Тимоф |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
6 |
+ |
+ |
|
+ |
|
|
|
|
+ |
|
|||
17 |
Дібровський Арт |
|
|
|
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
+ |
+ |
|
|
|
+ |
|
|||
18 |
Зінченко Андрій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
8 |
|
+ |
|
+ |
|
|
+ |
|
|||
19 |
Кузьменко Кир |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
9 |
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|||
20 |
Рогов Діма |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
|
|
0 |
|
+ |
|
|
+ |
|
|||
21 |
Сніжко Єгор |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
+ |
1 |
|
+ |
+ |
|
|
|||
22 |
Суходоля Давід |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
2 |
+ |
|
|
+ |
|||
23 |
Таран Андрій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
+ |
|
|
3 |
+ |
+ |
|
|||
24 |
Фіалковський К |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
+ |
|
+ |
|
|
|
4 |
|
|
|||
25 |
Левченко Давід |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
5 |
|
|||
26 |
Нефьодов Ігор |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
+ |
6 |
|||
|
Хлопці = 60 |
0 |
0 |
2 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
7 |
2 |
6 |
5 |
0 |
8 |
1 |
5 |
4 |
2 |
7 |
1 |
|||
|
= 21+19 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
2 |
3 |
0 |
3 |
0 |
3 |
1 |
0 |
4 |
0 |
|||
|
Дівчата =68 |
6 |
0 |
5 |
2 |
4 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
1 |
2 |
7 |
3 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
4 |
1 |
1 |
2 |
0 |
5 |
0 |
|||
|
= 24+22 |
2 |
0 |
1 |
1 |
2 |
1 |
0 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
|
∑ = |
6 |
0 |
7 |
2 |
5 |
5 |
5 |
6 |
6 |
5 |
1 |
3 |
8 |
4 |
7 |
2 |
Х |
5 |
0 |
12 |
1 |
6 |
6 |
2 |
11 |
1 |
|||
|
|
2 |
0 |
2 |
1 |
2 |
1 |
0 |
3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
4 |
2 |
4 |
0 |
2 |
3 |
0 |
4 |
1 |
4 |
1 |
0 |
4 |
1 |
|||
|
Статус навчання |
К |
І |
К |
П |
К |
П |
П |
К |
К |
К |
П |
П |
К |
П |
К |
П |
Л |
К |
І |
Л |
П |
К |
К |
П |
Л |
П |
|||
Статус відпочинок |
К |
І |
Л |
П |
П |
П |
К |
К |
К |
К |
П |
К |
К |
П |
К |
П |
Л |
П |
І |
Л |
І |
К |
П |
П |
Л |
І |
||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Пиріжок Віолета Авраменко Аліна
Богдан Крістіна Рогов Діма Левченко Давід
Кузьменко Кирило
Клейн Анастасія Базарова Марія Пиріжок Віолета Піхуля Лєра
Суходоля Давід
Нефьодов Ігор Дібровський Артем
Соціограма статусних виборів
Відкинуті - 2 учнів - 8%- Богдан Крістіна, Кузьменко Кирило.
Прийняті – 10 учнів – 38% - Герасименко Юля, Клейн Анастасія, Дименко Тимофій, Фіалковський Кирило, Козирь Єлизавета, Чермошенцева Анастасія, Нєфьодов Ігор, Сніжко Єгор, Черниш Єлизавета, Хелемендик Аня.
Кращі – 11 учнів – 42% - Авраменко Аліна, Базарова Марія, Гайдар Владислав,
Герасименко Ксннія, Леоненко Анастасія, Зінченко Андрій, Суходоля Давід,
Пиріжок Віолета, Піхуля Валерія, Таран Андрій, Юренко Софія.
Лідери – 3 учні – 12% - Дібровський Артем, Рогов Діма, Левченко Давід.
Висновок: рівень групової згуртованості класу 0,645 - середній рівень, у групі хлопців КВ = 38/59 = 0.644 – середній рівень, у групі дівчат КВ = 44/68 = 0.647 – середній рівень
Сформованість мотивації учіня
Щоб навчити дитину, треба не просто передати їй знання і вміння, а й викликати в неї відповідну активність, пізнавальну чи практичну. Важливим структурним елементом цієї активності є мотивація, в якій виявляється ставлення школярів до навчання. Саме від рівня її сформованості залежить успішність навчання дитини у п’ятому класі.
Методика «Анкета визначення мотивації у молодших школярів за Н.Лускановою»
Було встановлено 5 основних рівнів шкільної мотивації.
5-й рівень - 25-30 балів (максимально високий рівень шкільної мотивації, навчальної активності). Такі діти відрізняються наявністю високих пізнавальних мотивів, прагненням успішно виконувати всі пред’явлені школою вимоги. Вони дуже чітко додержуються всіх вказівок учителя, сумлінні й відповідальні, сильно переживають, якщо одержують незадовільні оцінки або зауваження педагога. Базарова Марія, Богдан Крістіна, Герасименко Юля, Герасименко Ксенія, Дименко Тимофій, Пиріжок Віолета, Піхуля Валерія, Суходоля Давід, Фіалковський Кіріл, Чермошенцева Наташа, Черниш Єлизав, Юренко Софія, Таран Андрій, Левченко Давід – 14 учнів – 54%.
4-й рівень - 20-24 бала (гарна шкільна мотивація). Подібний показник мають учні, що успішно справляються з навчальною діяльністю. При відповідях на питання проявляють меншу залежність від твердих вимог й норм. Подібний рівень мотивації являється середньою нормою. Дименко Тимофій. Леоненко Настя, Піхуля Валерія, Чермошенцева Наташа, Дібровський Артем – 5 учнів – 19%.
3-й рівень - 15-19 балів (позитивне відношення до школи, але школа залучає більше позанавчальними сторонами). Такі діти досить добре почувають себе в школі, однак частіше їх приваблює можливість поспілкуватися із друзями, учителями. Пізнавальні мотиви в таких дітей сформовані в меншому ступені й навчальний процес їх мало цікавить. Зінченко Андрій,Авраменко Аліна, Козирь Єлизавета, Рогов Діма, Нєфьодов Ігорь – 5 учнів - 19%.
2-й рівень - 10-14 балів (низька шкільна мотивація). Подібні школярі відвідують школу неохоче, зазнають труднощів у навчальній діяльності, перебувають у стані нестійкої адаптації до школи. Кузьменко Кирило, Клейн Анастасія, Сніжко Єгор, Хелемендик Анна – 4 учні – 15%.
1-й рівень - Нижче 10 балів (негативне відношення до школи, шкільна дезадаптація). Такі діти зазнають серйозних труднощів у школі: вони не справляються з навчальною діяльністю, мають проблеми в спілкуванні з однокласниками, у взаєминах із учителем. Школа сприймається ними як вороже середовище. Діти переживають, плачуть, можуть проявляти агресивні реакції, відмовлятися виконувати ті або інші завдання, відповідати тим або іншим нормам й правилам. Часто в подібних школярів відзначаються порушення психічного здоров'я. Гайдар Владислав – 4%. ( див. додатки з рекомендаціями психолога класному керівнику та учням класу).
1.7.Циклограма роботи класного керівника
Щоденно:
Щотижня:
Щомісяця:
Один раз на семестр:
Один раз на рік:
2. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ
ВЕРЕСЕНЬ
01.09 -08.09
Тиждень знань правил дорожнього руху
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Загально-гімназійні урочистості Патріотичне вих.-ня Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
День Знань. Свято Першого дзвоника «Здрастуй, гімназіє, дитяча країно!»
Перший урок «Україна - моя Батьківщина» |
01.09. |
Класний керівник |
|
Індивідуальн робота |
Знайомство з новими учнями класу, перегляд особових справ, Перевірка забезпечення учнів підручникми, шкільним приладдям, формою. |
01.09. |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Бесіда з Сніжком Є., Вагіним К. «Спілкування з товаришами» |
01.09 |
Класний керівник |
|
Ціннісне ставлення особистості до себе |
Години спілкування «Безпека життя» (з переглядом відеоматеріалів, зустріччю з працівниками ДАІ), - Єдиний урок з безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!»; - бесіда «Мій шлях до гімназії та додому». «Вміння правильно вибрати безпечну дорогу».
|
06.09 |
Класний керівник |
|
Громадянське вих.-ня |
Інф. хвилинка: Міжнародний день писемності (грамотності).
|
04.09 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Інструктаж з техніки безпеки під час проведення свят. Про дотримання техніки безпеки в гімназії
|
01.09
|
Класний керівник |
|
Робота з батьками |
Зустріч з батьками класу під час проведення загально гімназійного свята. Індивідуальна бесіда з батьками нових учнів(прогнозування результатів навчальної діяльності в основній школі) : Войтешонок М., Вагін К.,Лавренко Н. |
01.09
|
Класний керівник |
|
|
Зустріч із психологом гімназії та планування роботи на І семестр. Зустріч із соціальним педагогом та планування роботи на І семестр.
|
05.09
06.09 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Контроль за заповненням щоденників. |
07.09- 08.09 |
Класний керівник |
|
11.09-15.09
Тиждень фізичної культури і спорту.
Єдиний олімпійський урок .
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
11.09 |
Класний керівник |
|
ОБЖ Громадянське вих.-ня
|
ГКС: «Учнівські збори»: - планування роботи на 1 семестр; - основні положення Статуту гімназії, Правил для учнів, Кодексу честі гімназиста; - формування активу класу: розподіл доручень. |
13.09 |
Класний керівник,. |
|
Моральне вих.-ня ФЗСЖ |
Розсадити учнів. Провести бесіду про збереження шкільного майна. Організація харчування. |
12.09 |
Класний керівник |
|
Трудове вих.-ня |
Організація чергування в класі. Бесіда « Права та обов’язки чергового». |
13.09 |
Актив класу |
|
Громадянське вих.-ня |
Оформлення класного куточка |
11.09- 15.09 |
Актив класу |
|
Індивідуальна робота |
Індивідуальна консультація (Левченко Д., Юренко С.) «Ніколи не хвались, не можеш – не берись» |
14.09 |
Класний керівник |
|
Робота з батьками |
Вивчення матеріального стану в родині гімназистів Богдан К. та Кузьменка К. Обрання батьківського комітету у класі, делегування представників від класу до батьківського комітету гімназії. |
12.09 |
Класний керівник |
|
Робота з батьками |
Загальногімназійні батьківські збори:
Затвердження складу батьківського комітету гімназії та представників до Ради гімназії Тематичні класні батьківські збори:
|
13.09 |
Класний керівник Голова батьківського комітету |
|
18.09-22.09
Тиждень національно-патріотичного виховання
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
18.09 |
Класний керівник |
|
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Взяти участь у великому зборі гімназії на меморіалі «Пам'ятаємо. Шануємо. Гордимося» «Вічна їм пам'ять, вічна їм шана» |
19.09 |
Класний керівник |
|
Трудове |
Суспільно корисна праця (упорядкування пригімназійної території) |
|
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Бесіда з Войтешонок М., Лавренко Н. про виконання норм і правил поведінки в гімназії |
20.09 |
Класний керівник |
|
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
ГКС: година патріота (за участю воїнів – визволителів) «Україна – рідний край. Люби її і захищай». |
20.09 |
Класний керівник |
|
Патріотичне. вих-ня |
Організація учнів на участь у конкурсі малюнків «Моя Батьківщина» |
21.09 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Дороги – артерії міста |
22.09 |
Класний керівник Вагін К. |
|
25.09-29.09
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Громадянське |
День європейських мов День цивільного захисту |
26.09 |
Войтешонок М. |
|
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
25.09 |
Класний керівник |
|
Громадянське, художньо-естетичне |
День миру. Залучити учнів класу до участі у конкурсі-виставці творчих робіт «Безпека та мир в Україні» |
25.09 |
Класний керівник |
|
Моральне виховання |
ГКС: Психопрофілактика Година психолога. Методика ДВОР |
27.09 |
Психолог |
|
ОБЖ |
Безпечна дорога до школи, додому. |
28.09 |
Класний керівник |
|
Превентивне вих.-ня |
Рейд – перевірка стану підручників, зошитів; щоденників.
|
29.09 |
Актив класу |
|
Ціннісне ставлення до людей |
День працівників освіти. Свято «Доземний уклін вам, дорогі вчителі!» |
29.09 |
Актив класу |
|
Індивідуальна робота |
Консультація класного керівника: «Як керувати своїми емоціями? ( Фіалковський К.) |
29.09 |
Класний керівник |
|
ЖОВТЕНЬ
02.10.-06.10
Дні природничих дисциплін. Дні хімії. Біологічні дні. Природознавчі дні.
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
02.10 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Бесіда з Дібровським А., Тараном А. « Мої захоплення і досягнення» |
03.10 |
Класний керівник
|
|
Громадянське вих.-ня |
Інф. хвилинка: Всеукраїнський день бібліотек. |
04.10 |
Лавренко Н. |
|
ОБЖ |
Основні правила безпеки руху пішоходів. |
05.10 |
Рогов Д. |
|
Робота з батьками |
Педагогічна консультація з батьками: Фіалковського К. «Я і моя дитина» |
04.10 |
Класний керівник |
|
Худ.естет. вих.-ня |
ГКК: "Пізнай себе" |
04.10 |
Класний керівник, актив класу |
|
09.10-13.10
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
09.10 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Порадна бесіда : «Як швидше адаптуватися у колективі» ( Кузьменко К., Вагін К., Войтешонок М., Лавренко Н.) Обмін думками з учителями – предметниками з метою зясування психологічного клімату на уроках у класі |
10.10 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Дорожня розмітка, її види, призначення, роль у регулюванні руху транспортних засобів і пішоходів. |
12.10 |
Дібровський А. |
|
Моральне виховання |
Рейд: «Твій зовнішній вигляд»
|
12.10 |
Актив класу |
|
Робота з батьками |
Бесіда з батьками Герасименко К.: Спільне визначення перспектив та засобів розвитку доньки.
|
13.10 |
Класний керівник |
|
Патріотичне |
ГКК: «Козацький КВК» |
11.10 |
Класний керівник, актив класу |
|
17.10-20.10
Тиждень історії в гімназії.
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
17.10 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Бесіда на тему: « Золоте правило ввічливості» ( Гайдар В., Суходоля Д.) |
18.10 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Причини дорожньо-транспортних пригод. |
18.10 |
Класний керівник |
|
Превентивне вих.-ня |
Аналіз читацьких формулярів учнів у шкільній бібліотеці. Визначити кращого читача. |
19.10 |
.Класний керівник, староста |
|
Екологічне вих.-ня |
ГКС: «Сценарій фільму «Мальовнича моя Україна- оформляємо путівник» (захист проектів) |
18.10 |
Класний керівник, актив класу |
|
Робота з батьками |
Єдині педагогічні вимоги та правила поведінки. Кодекс честі гімназиста. Консультація для батьків, діти яких мають негативну поведінку.
|
20.10 |
Класний керівник |
|
23.10-27.10 –канікули
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
|
|
23.10 |
|
|
|
|
24.10 |
|
|
|
|
25.10 |
|
|
|
|
26.10 |
|
|
ЛИСТОПАД
30.10-03.11
Тиждень знань з безпеки життєдіяльності
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
30.10 |
Класний керівник |
|
Громадянське вих.-ня |
Інф. хвилинка: Всесвітній День чоловіків (перша субота листопада)
|
31.10 |
Юренко С. |
|
Індивідуальна робота |
Консультація класного керівника: «У нас роблять так» ( Дименко Т., Козирь Є., Базарова М.)
|
01.11 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Доржні знаки, їх призначення. |
02.11 |
Таран А. Класний керівник |
|
Громадянське вих.-ня |
Година психолога: Спілкування в житті людини. |
01.11 |
Психолог |
|
Робота з батьками |
Педагогічна консультація батькам Суходолі Д.: «Як краще готувати домашнє завдання.»
|
02.11
|
Класний керівник |
|
Ціннісне ставлення особистості до праці |
Генеральне прибирання класних кімнат
|
03.11 |
Актив класу |
|
06.11-10.11
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Громадянське вих.-ня |
Інформ.хвилинки: «Дні рідної мови».
|
09.11-10.11 |
Авраменко А. |
|
Ціннісне ставлення особистості до природи |
Акція «За чистоту рідного краю» (збір макулатури) |
10.11 |
Староста |
|
Громадянське вих.-ня |
Інформ.хвилинка: «Всесвітній день молоді». |
10.11 |
Актив класу |
|
Громадянське вих.-ня |
Учнівські збори:
|
08.11 |
Актив класу |
|
Ціннісне ставлення до себе |
Контроль відвідування гімназійних гуртків учнями класу |
24.10-28.10 |
Класний керівник |
|
13.11-17.11
Тиждень професійної орієнтації гімназистів
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
13.11 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Колективна бесіда про виконання статуту гімназії. ( Хелемендик А., Піхуля В., Черниш Є.) |
14.11 |
Класний керівник |
|
ФЗСЖ |
Порадна бесіда про користь загартовування. |
15.11 |
Класний керівник |
|
Моральне виховання |
Організація взаємодопомоги у навчанні (акція «Подаруй тепло свого серця товаришу») |
Протягом тижня |
Актив класу Класний керівник |
|
Трудове вих.-ня |
Рейд – перевірка стану підручників, зошитів; щоденників.Генеральне прибирання класної кімнати. |
16.11 |
Актив класу
|
|
Робота з батьками |
Бесіда з батьками Козирь Є.: “ Вісім практичних порад при підготовці домашнього завдання.” |
17.11 |
Класний керівник |
|
Ціннісне ставлення особистості до праці |
ГКС: «Професіїї наших батьків» за участю батьків класу.
|
15.11 |
Класний керівник. Актив класу |
|
20.11-24.11
Дні поезії
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
20.11 |
Класний керівник |
|
Моральне виховання |
Інф. хвилинка: Міжнародний день толерантності (інформація в куточок) (16 11) |
21.11 |
Актив класу |
|
ФЗСЖ |
Первинні засоби гасіння пожежі. Правила гасіння пожежі. |
22.11 |
Класний керівник Черниш Є. |
|
Трудове вих.-ня
|
Контроль за чергуванням у класі. (звіт трудового сектору) |
10.11 |
Трудовий сектор
|
|
Ціннісне ставлення |
ГКК: «"Чуйність і доброта – два крила, на яких тримається людство" до дня пам’яті жертв голодоморів. Акція «Засвіти свічку» |
24.11 |
Класний керівник |
|
Робота з батьками |
Інформування батьків Вагіна К., Войтешонок М., Лавренко Н. про хід і результати навчання, виховання й розвитку дитини. |
23.11 |
Класний керівник |
|
ГРУДЕНЬ
27.11-01.12
Тиждень поезії
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
27.11 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Порадна бесіда із Авраменко А., Богдан К., Зінченко А..: «Мій вільний час» |
28.11 |
Класний керівник |
|
Превентив не Вих.-ня |
Інф. хвилинка: Всесвітній день боротьби зі СНІДом; |
01.12 |
Герасименко К. |
|
ОБЖ |
Місце встановлення, правила утримання і порядок застосування первинних засобів пожежогасіння. |
29.11 |
Гайдар В. |
|
Превентивне вих.-ня |
Продовжити ведення тижневого обліку знань учнів, визначення учня класу за тиждень. |
30.11 |
Актив класу
|
|
Робота з батьками |
Бесіда з батьками Гайдара В. «Фізичний та психічний розвиток дитини» |
02.12 |
Класний керівник |
|
Громадянське вих.-ня |
Година психолога: Мої внутрішні друзі й мої внутрішні вороги.
|
18.11 |
Психолог |
|
Ціннісне ставлення до себе |
День пропаганди здорового способу життя. Презентація команди « Берегиня» |
01.12 |
Команда « Берегиня» |
|
Робота з батьками |
Університет педагогічних знань «Родинна просвіта» Заняття №1. «Актуальні питання виховання дітей» |
30.11 |
Батьківський комітет |
|
04.12-08.12
Тиждень правознавства. « Закон існує для того, щоб жити щасливо».
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІД |
ПРИМІТ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України
|
04.12 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Бесіда з Герасименко Ю., Рогов Д. про реалізацію намічених планів |
05.12 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Шкідливість і небезпечність паління. |
07.12 |
Суходоля Д. |
|
Превентив не |
Учнівські збори. «Підсумки навчання за листопад»: 1)-підсумки навчання; -результати рейд-перевірок; -дієвість класного куточка; -тижневий облік знань; перспективний план на грудень |
06.12 |
Староста актив класу |
|
Трудове вих.-ня |
Генеральне прибирання класних кімнат |
08.12 |
Учні класу |
|
Робота з батьками |
Батьківські збори: « Сім’я – джерело патріотизму» |
06.12 |
Класний керівник |
|
11.12-15.12
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬ НИЙ |
ПРИМІТ КИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
11.12 |
Класний керівник |
|
Громадянське вих.-ня |
ГКС: «Листівка своїми руками» майстер – клас |
13.12 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Дискусія із Клейн А., Кузьменко К., Черниш Є. «Мій зовнішній вигляд»
|
14.12 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Вогненебезпечність паління. Профілактика паління серед дітей. |
15.12 |
Зінченко А. |
|
Робота з батьками |
Підготовка до КВК |
Протягом тижня |
|
|
18.12-22.12
Тиждень родинного виховання
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
18.12 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Порадна бесіда з Пиріжок В., Герасименко К., Кузьменко К. «Моє місце у колективі» |
19.12 |
Класний керівник |
|
Моральне виховання |
Бесіда з хлопцями: Яким повинен бути сучасний юнак? |
20.12 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Правила безпеки під час грози. Види і способи захисту від ураження блискавкою в домі, , на вулиці, в лісі, під час роботи в полі. |
21.12 |
Піхуля В. |
|
Ціннісне ставлення особистості до себе |
День самоврядування у гімназії |
20.12 |
Актив класу |
|
Ціннісне ставлення особистості до людей Робота з батьками |
ГКК: « Новорічні дива: КВК з батьками |
20.12 |
Класний керівник |
|
25.12-28.12
НАПРЯМКИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
ДАТА |
ВІДПОВІДАЛ НИЙ |
ПРИМІТКИ |
Патріотичне |
Організація учнів на підняття Державного прапора України |
25.12 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота |
Профілактична бесіда з Леоненко А, Чермошенцевою А ., Герасименко Ю. про виконання правил поведінки в гімназії |
26.12 |
Класний керівник |
|
ОБЖ |
Пожежонебезпечні об’єкти. Новорічні свята: новорічна ялинка,електричні гірлянди; небезпека використання відкритого вогню (свічки, бенгальські вогні тощо). Користування печами, камінами. |
27.12 |
Класний керівник |
|
Індивідуальна робота Трудове вих.-ня |
Відзначити дітей, які досягли успіху у навчанні. Організувати учнів на генеральне прибирання класу .
|
28.12 |
Класний керівник |
|
|
|
|
|
|
Громад.вих.-я
|
Учнівські збори: «Звітуємо за перший семестр »: -підведення підсумків за перший семестр; -інструктаж з ТБ про безпечну поведінку в зимовий період. Підготовка і проведення новорічних свят: - фабрика Діда Мороза, - новорічні ранки і вечір «З Новим роком вітаємо» |
27.12 |
Класний керівник |
|
Ціннісне ставлення особистості до культури та мистецтва |
Свято «З Новим роком вітаємо» |
|
Актив класу |
|
3. ІНДИВІДУАЛЬНА ВИХОВНА РОБОТА
П.І гімназиста |
Форма роботи |
Тема |
Дата |
Примітки |
Сніжко Є., Вагін К. |
Бесіда |
Спілкування з товаришами |
01.09 |
|
Левченко Д., Юренко С. |
Індивідуальна консультація |
Ніколи не хвались, не можеш - не берись. |
14.09 |
|
Вагін К., Войтешонок М., Лавренко Н., |
Звіт |
Виконання норм і правил поведінки в гімназії |
20.09 |
Нєфьодовим І.,Герасименко К., |
Фіалковський К. |
Індивідуальна консультація |
Як керувати своїми емоціями? |
25.09 |
Кузьменко К., |
Дібровський А., Таран А. |
Бесіда |
Мої захоплення і досягнення |
03.10 |
Клейн А., |
Вагін К., Войтешонок М., Лавренко Н., Кузьменко К., Нефьодов І. |
Порадна бесіда |
Як швидко адаптуватися в колективі? |
10.10 |
|
Гайдар В., Суходоля Д. |
Індивідуальна консультація |
Золоте правило ввічливості. |
18.10 |
|
Дименко Т., Козирь Є., Базаровою М. |
Порадна бесіда |
А у нас роблять так! |
01.11 |
|
Хелемендик А., Піхуля В., Черниш Є. |
Колективна бесіда |
Виконання статуту гімназії |
14.11 |
|
Авраменко А., Богдан К., Зінченко А. |
Порадна бесіда |
Мій вільний час |
28.11 |
|
Герасименко Ю., Рогов Д. |
Бесіда |
Про реалізацію намічених планів |
05.12 |
|
Клейн А., Чермошенцевою А., Кузьменко К., |
Дискусія |
Мій зовнішній вигляд |
12.12 |
|
Пиріжок В., Кузьменко К., Герасименко К. |
Порадна бесіда |
Моє місце у колективі |
19.12 |
|
Леоненко А, Герасименко Ю., Чермошенцевою А. |
Профілактична бесіда |
Виконання правил поведінки в гімназії |
26.12 |
|
Види бесід з питань безпеки життєдіяльності із обов'язковим записом один раз на місяць у класному журналі:
4.1.Бесіди з попередження нещасних випадків.
4.3.Бесіди з пожежної безпеки.
4.4.Бесіди з пропаганди здорового способу життя.
4.5.Бесіди з цивільної оборони.
4.1. Попередження травматизму і нещасних випадків |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки під час проведення свят. Про дотримання техніки безпеки в гімназії
|
27.12 01.09 |
|
4.2 |
Бесіди з ПДР: |
|
1. |
Дороги – артерії міста |
22.09 |
2. |
Безпечна дорога до школи, додому. |
28.09 |
3. |
Основні правила безпеки руху пішоходів. |
05.10 |
4. |
Дорожня розмітка, її види, призначення, роль у регулюванні руху транспортних засобів і пішоходів. |
12.10, 02.11 |
5. |
Причини дорожньо-транспортних пригод. |
18.10 |
4.3 |
Бесіди з пожежної безпеки: |
|
1. |
Первинні засоби гасіння пожежі. Правила гасіння пожежі. |
22.11 |
2. |
Місце встановлення, правила утримання і порядок застосування первинних засобів пожежогасіння. |
29.11 |
3. |
Шкідливість і небезпечність паління. |
07.12 |
4. |
Вогненебезпечність паління. Профілактика паління серед дітей. |
15.12 |
5. |
Правила безпеки під час грози. Види і способи захисту від ураження блискавкою в домі, , на вулиці, в лісі, під час роботи в полі. |
21.12 |
4.4 |
бесіди з гігієнічного виховання та формування здорового способу життя: |
|
1. |
Здоровий спосіб життя. |
|
2. |
Піклування про здоров'я – обов'язок всіх членів сім'ї. |
|
3. |
Як загартувати себе. |
15.11 |
4. |
Здоров'я нації – здоров'я країни. |
|
4.5 |
бесіди з цивільної оборони |
|
1. |
Небезпека ігор з вибуховими речовинами і запалювальними засобами. |
|
2. |
Стихійні лиха – землетрус, пожежа, сильний вітер. |
|
5. РОБОТА З БАТЬКАМИ
5.1. Педагогічне керівництво батьківським комітетом класу:
План роботи класного керівника з батьками:
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
||
Організаційна робота |
|||||
1. |
Обрання батьківських комітетів у класі, делегування представників від класу до батьківського комітету гімназії |
До 12.09.2017 |
|
||
2. |
Надання допомоги батькам, що мають труднощі у сімейному вихованні дітей |
Протягом року |
кл. керівник |
||
3. |
Делегування батьків до університету педагогічних знань «Родинна просвіта». Заняття №1. «Актуальні питання виховання дітей» |
30.11.2017 |
кл. керівник
|
||
4. |
Залучення батьків до участі у годинах спілкування |
Протягом року |
кл. керівник батьківський комітет |
||
5. |
Проведення родинного свята «Новорічне КВК » |
22.12.2017
|
кл. керівник, батьківський комітет |
||
Загальногімназійні батьківські збори |
|||||
6. |
Загальногімназійні батьківські збори:
|
13.09.2017 |
Директор гімназії, заступники директора |
||
Класні батьківські збори |
|||||
7. |
Тематичні класні батьківські збори:
|
вересень, грудень |
|
||
Додатки
31.10.2011 №1243)
Основна школа
Підлітковий вік — складний відповідальний період становлення особистості (за Л.І. Божович, це період другого народження особистості), в якому формується соціальна спрямованість і моральна свідомість: моральні погляди, судження, оцінки, уявлення про норми поведінки, запозичені у дорослих. Шлях оволодіння ними відбувається через реальні стосунки, через оцінку їхньої діяльності дорослими. Наприклад, не одразу підлітки усвідомлюють, що волю загартовує і навчання, що відкрите визнання своїх помилок свідчить про сміливість, що усвідомлення своєї провини — крок до відповідальності. Знання моральних норм та еталонів взаємин розуміють не завжди глибоко, важко сприймають моральний релятивізм, тому оцінки вчинків інших категоричні, безкомпромісні. Моральні переконання ще не є нестійкими, проте вони стають специфічними мотивами поведінки. З'являються власні погляди, оцінки, які можуть швидко змінитись, але й протилежну точку зору підліток буде відстоювати так само пристрасно, як й іншу.
Важливі зміни відбуваються у мотиваційній сфері: потреба в самоповазі, в самоствердженні, у визнанні товаришів, у позитивному ставленні з боку друзів. З'являється орієнтація на майбутнє: мрії, ідеали, перспективні плани, віддалена мета. Проте для підлітка характерна й відмова від поставленої мети всупереч її об'єктивній значущості, бо воля ще слабка. Підлітки частіше діють за найбільш сильним мотивом, власною ж поведінкою вони ще не володіють, і самі визнають відсутність у себе вольових якостей.
Завданням педагогів є розвиток у підлітків вольової поведінки, використовуючи для цього емоційно привабливі цілі, підтримуючи їх наміри й уявлення про можливість досягти власного рівня домагань. У підлітків у вольовому акті ще слабко представлена виконавська частина. Очима підлітків основною причиною їх неуспішності у школі є лінощі. Практика свідчить, що не менше значення має забезпечення пізнавальної мотивації, розвиток інтересів. Для підлітків є характерною легкість виникнення переживань, емоційної напруги, їм важко стримувати свої радість, горе, образу, гнів. їхні емоції відрізняються ригідністю — інертністю, негнучкістю, навіть тенденцією до самопідтримування. Підлітки "купаються" у власному горі чи в почутті провини. Вони відчувають задоволення від будь-яких переживань, відчувають потребу в сильних емоційних насиченнях. Суперечливі прагнення, які виникають досить часто, ще більше підсилюють загальний емоційний фон, що призводить до виникнення стану афекту. Афективний стан може бути досить тривалим і виникати з незначного приводу. Треба вчити підлітків володіти своїми емоціями, усвідомлювати їх, говорити про них, виявляти у культурних формах.
Відбувається інтенсивний розвиток самосвідомості: виникає інтерес до свого внутрішнього світу, що веде до поглиблення та ускладнення процесу самопізнання. Підліткова рефлексія спрямована на розуміння самого себе, особлива увага приділяється власним якостям особистості, тому підвищується чутливість до оцінок з боку оточуючих, виникає орієнтація на реальні досягнення. Рефлексія відкриває недосконалість "Я", що глибоко та гостро переживається. Найбільший сплеск рефлексивності в учнів 7-8-х класів. Зростає критичність з приводу власних недоліків, наприклад, вже в 6 класі з'являються діти, які вважають себе нездібними до жодного з предметів.
Моральна мотивація ще не є стійкою, тому підліток легко піддається навіюванню, таким формам соціальної поведінки, які роблять його дорослим у власних очах.
Образи "Я", які створює у своїй свідомості підліток, дуже різноманітні: це фізичне "Я" (уявлення про свою зовнішність), психічне "Я" (про риси характеру, про свої здібності тощо). Але ставлення до всіх цих рис свого "Я" залежить від системи цінностей, яка формується завдяки впливу членів своєї сім'ї та ровесників. Саме тому одні гостро переживають відсутність зовнішньої краси, а інші — фізичної сили, дехто всю увагу спрямовує на підвищення результатів у спортивних видах діяльності. Образ "Я" ще нестабільний, уявлення про себе рухливе. Іноді випадкова фраза, комплімент або посмішка надовго порушують спокій душевного життя підлітка.
З образом "Я" пов'язана самооцінка. Для підлітка важливо знати не тільки, який він є, але й наскільки значущими є його індивідуальні особливості для оточуючих, а тому й для самого себе. Постійно відбувається порівняння: "Я такий, як усі" або "я не такий, як усі". В ідеалі самооцінка повинна складатися з порівняння самого себе сьогоднішнього з самим же собою, але учорашнім: "Я вчора і я сьогодні, а яким я стану (повинен стати) завтра?". Це складно, проте ефективно. Самооцінка має загальний характер та ще й занижена: підлітки перебільшують свої недоліки, успіхи дещо занижують. Але за заниженою самооцінкою може ховатись високий рівень домагань, на основі чого розвивається феномен "дискомфорт успіху". Підліток, маючи таку самооцінку, знецінює досягнення своїх ровесників, радіє їхнім невдачам. Така конфліктна самооцінка виникає за умови завищених вимог з боку батьків, або песимістичних уявлень про можливості свого сина чи доньки. У підлітка тоді виникає сильна реакція навіть на справедливі зауваження. Він шукає зовнішні причини для виправдовування своїх реальних невдач або тих, що прогнозуються. Такий "афект неадекватності" вимагає пошуку психологічного захисту у вигляді знецінення успіхів інших. Висока самооцінка повинна поєднуватись із здатністю диференційовано оцінювати свої досягнення і водночас бачити недоліки та перспективи покращення результатів за рахунок усунення недоліків.
Підлітки адекватно оцінюють товаришів, але завищують свою самооцінку. Загальне позитивне ставлення до себе, до своїх можливостей повинно залишатися незмінним, а недоліки — сприйматись як тимчасові, які можна усунути.
Самооцінка поступово емансипується від оцінок оточуючих і набуває все більшого значення як регулятор власної поведінки.
Крім реального "Я" виникає і "Я-ідеальне". Якщо рівень домагань високий, а свої можливості усвідомлюються недостатньо, тоді "Я-реальне" буде дуже відрізнятися від "Я-ідеального". Такий стан веде до невпевненості в собі, а в поведінці це виявиться в образливості, впертості, навіть агресивності. Якщо "Я-ідеальне" сприймається досяжним, воно спонукає до самовиховання, здійснення якого сприяє розвитку саморегулювання. Саморегулювання вміщує в собі вільну постановку мети та вибір засобів її досягнення. Деякі підлітки (3%) розробляють навіть програму самовдосконалення, але не всі мають силу волі та наполегливість, щоб здійснити її. Здатність ставити мету, усвідомлювати засоби її досягнення, використовувати свої можливості, передбачати результати є показником високої зрілості особистості, що з'явиться пізніше. В учнів основної школи виникає потреба в життєвому самовизначенні (закінчується 9 клас), спрямованості на майбутнє, визначенні свого життєвого шляху, майбутньої професії. Ця потреба конкретизується в новій соціальній позиції, яка розгортається на наступному віковому етапі.
Враховуючи вікові особливості учнів основної школи, у роботі з ними доцільно використовувати такі форми роботи:година спілкування, класні збори, година класного керівника, анкета думок, зустріч, відверта розмова, просвітницький тренінг, ярмарок солідарності, конкурс, гра-експрес, спартакіада народних ігор, родинне свято, родинна вітальня, рольова гра, вікторина, веселі старти та естафети, колективна творча справа (КТС) (жива газета, випуск газети, свято-презентація, усний журнал та інше), проект, школа етикету, операція, виставка-конкурс, ведення літопису класного колективу, фестиваль, колективне ігрове спілкування, похід, спартакіада, турнір, гра-анкета, колаж, ігрова програма, пошукова гра, акція (милосердя, благодійна, екологічна та інші), екологічна стежка, художня галерея, конкурс-ярмарок, виставка творчих робіт, трудовий десант, конкурс-інсценізація, конкурсна програма, інтелектуальна гра тощо.
Пам'ятайте, що конфлікти набагато легше попередити, ніж завершити. Чим гостріше і триваліша конфлікт, тим важче його закінчити. Навчайте школярів захищати свої законні інтереси без конфліктів.
Постійно контролюйте свої негативні емоції, вчіть цього школярів. Донесіть до дітей, що негативні емоції:
- Надають руйнівний вплив на здоров'я того, хто злиться;
- Погіршують якість мислення;
- Знижують об'єктивність оцінки оточуючих;
- За законом емоційного зараження викликають відповідну неприязнь у партнера по спілкуванню.
*Не з'ясовуйте стосунки з дітьми, батьками школярів, колегами у присутність учнів.
* Оцінюючи результати навчання і поведінку школяра, завжди спочатку звертайте увагу на те, що йому вдалося зробити і чого досягти. Опора на позитивне в навчанні і вихованні учнівьдозволяє підвищити ефективність роботи вчителя та сприяє профілактиці конфліктів між педагогами та школярами.
* Використовуйте гумор.
ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ або ЯК НЕ ПОСВАРИТИСЯ
Дружба - одне з найбільших багатств, які є на Землі.
1. Будьте завжди ввічливими, привітними, доброзичливими.
2. Намагайтеся, щоб спілкування з вами для людей було корисним і приємним.
3. Умійте слухати інших і не перебивайте.
4. Не бійтеся розпочати розмову, але не будьте нав’язливими.
5. Не розмовляйте без потреби голосно, не вживайте грубих слів. Не задавайте людям шкоди словом.
6. Вчіться відчувати настрій співрозмовника, його ставлення і до ваших слів. не виявляйте свого поганого настрою.
7. У спілкувані використовуйте звертання і ввічливі слова.
8. Якщо ви не праві, визнайте це.
9. Памятайте, навіть між друзями бувають сварки.
10.У кожної людини є своя точка зору, свій смак, те, що одним людям подобається, може не подобатися іншим. Поважайте точку зору співрозмовника.
11.Не говори неправду, бо тобі перестануть довіряти і дружити з тобою.
Правила поведінки з одноклассниками
1. Чи не відбирай чужого, але і своє не віддавай
2. Не бийся без причини.
3. Звуть грати - іди, не кличуть - спитай дозволу грати разом , це не соромно.
4. Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
5. Через оцінки не плач. Оцінка – це результат твоєї праці, якщо вона негативна необхідно попрацювати ще. З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за оцінки не ображайся.
6. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть .7. Не будь ябідою і не намовляй ні на кого.
8. Намагайся бути акуратним.
9. Частіше говори: давай дружити, давай це зробимо разом.
10. Пам'ятай! Ти не краще за всіх, ти не гірше всіх! Ти - неповторний для самого себе, батьків, вчителів, друзів!
Рекомендації психолога класному керівнику по згуртуванню учнівського колективу.
Щоб допомогти дитині відчувати свою комунікативну спроможність потрібно її навчити будувати і підтримувати прийнятні відносини з учителем та однокласниками. З цією метою рекомендую:
1. Створити в класі єдину систему традицій і цінностей.
Для цього можна запропонувати дітям відповісти на запитання анкети:
1). Яким, на твою думку повинен бути дружний клас?
2).Як зробити так, щоб клас став дружним?
3).Які традиції є в нашому класі?
4).Назви твої «можна» і «не можна» у класі.
5).Які заходи в класі, на твою думку, повинні стати традиційними?
2.Ввести традицію зворотного зв’язку.
В кінці кожної чверті і в кінці року діти пишуть записки, де можуть поставити запитання,написати щось наболіле, про що не можуть сказати вголос. На основі цього класний керівник планує виховну роботу.
3. Створити «ящик побажань».
4.Проводити якомога більше традиційних позакласних заходів.
5. Особливу роботу слід вести з «відкинутими» дітьми.
· Спробувати залучити їх до спільної діяльності класу.
Знайти для них доручення, де вони розкривали б свої кращі здібності.
· Частіше хвалити і заохочувати їх у присутності класу, але робити це за конкретно виконане ними дію або вчинок.
6. Робота в групах. На уроках можна організувати роботу по підгрупах, причому в кожній повинні бути як «Сильні», так і «слабкі» учні. Група повинна дотримуватися принципу
взаємодопомоги і підтримки, повинна бути мотивація на досягнення, а між групами необхідний момент суперництва.
7. Розподіл між учнями доручень. Для цього учні на дошці пишуть слова, які є знаковими для визначення майбутніх доручень. Потім хлопці визначають, яке постійне доручення в класі вони хотіли б виконувати.
– Чергові по класу, по школі, по поверху;
– Медична служба класу – фіксують пропуски занять, здають медичні
довідки в мед кабінет, організують відвідування хворих учнів;
– Бібліотечна служба класу – допомога в підборі літератури для сценаріїв класних
справ, аналіз читацьких інтересів класу;
– Чергові по їдальні і гардеробу; – Сценарна група і т. д.
– Господарська служба класу; – Служба озеленення;
Пам'ятайте !
1. Від класного керівника вимагається лише вміле керівництво діяльністю
учнів, надання їм свободи і самостійності.
2. Класний керівник повинен допомогти підтримувати ініціативу дітей.
3. Найголовніше – класний керівник повинен бачити маленький і великий успіх кожного учня в дорученій йому справі і вміло заохочувати його.