Звіт "Аналіз роботи методичного об`єднання"

Про матеріал
Аналіз роботи методичного об`єднання вихователів нашої школи та планування на наступний рік.
Перегляд файлу

 

                        Аналіз  роботи  м/о за 2015-2016 н.р.

У 2015-2016н.р. м/о вихователів і кл. керівників  проводило виховну роботу  згідно програми Міністерства освіти України, діючого закону України про освіту, Концепції національно-патріотичного виховання, Конвенції ООН про права дитини .

Планування та облік організації учбово-виховного процесу , особливості складу пед. колективу та вихованців регулювали роботу над основною методичною темою «Дитина , родина і школа : доцільна організація роботи всіх учасників навчально-виховного процесу- запорука успішності учнів».

Були поставлені наступні мета та задачі :

Мета : Оновлення і удосконалення освітнього і виховного процесів.

Задачі :

- скласти умови для активування пізнавальної діяльності і підвищення рівня якості знань , умінь і навичок вихованців шляхом підвищення  ефективності пед. процесу та співпраці з батьками;

 - надання допомоги вихователям і кл. керівникам у плануванні , організації і аналізі педагогічної діяльності, у розвитку сучасного стилю мислення;

- вивчення і використання  нових форм. методів і концепцій виховної роботи;

- ознайомлення з досягненнями передової пед. практики з метою удосконалення наукового рівня вихователів і кл. керівників;

- створення умов для підвищення пед. майстерності і самоосвітньої діяльності педагогів;

- виявлення  і узагальнення в роботі вихователів і кл. керівників передового пед. досвіду;

-  сприяти позиціонірованію школи на ринку освітніх послуг і продовжувати створювати позитивний імідж закладу.

Для реалізації поставлених задач була розроблена система заходів для педагогів, яка включала в себе :

  • засідання м/о;
  • курси підвищення кваліфікації , атестація;
  • індивідуальна робота по темам самоосвіти ;
  • робота в творчих групах;
  • знайомство з досвідом роботи творчих педагогів ;
  • уроки та виховні заходи відкритого перегляду, взаімовідвідування ;
  •  участь у конкурсах, семінарах, педрадах, тощо ;
  • розробка методичних  рекомендацій для педагогів; індивідуальні консультації;
  • оновлення шкільного сайту.

 Протягом року проведено 5 засідань методичного осередку. Засідання методичних об’єднань мали відповідну структуру, де обговорювались, проводились, аналізувались:

  • результати навчально-виховної роботи;
  • ознайомлення з нормативно-правовими документами;
  • динаміку зростання (спаду) успішності та вихованості  учнів;
  • діяльність членів методичних об’єднань щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;
  • новітні форми і методи превентивного виховання;
  • аналіз уроків , самопідготовок та  виховних заходів;
  • стан виконання навчально-виховних планів і програм;
  • інновації, їх ефективність;
  • стан реалізації принципу єдності навчання, виховання і розвитку особистості;
  • робота гуртків та секцій;
  • стан позакласної роботи;
  • система та результативність підвищення професійного рівня вихователів та кл. керівників;
  • результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах;
  • аналіз роботи за рік та перспективне планування.

 Важливим моментом у кадровій роботі із забезпечення високого методичного та професійного рівня діяльності  педагогічного колективу є курсова перепідготовка та атестація. Перепідготовка вихователів запланована на 17 жовтня 2016р. Атестація педагогічних працівників 2015-2016 навчального року проходила за планом заходів з проведення атестації, який передбачає  перевірку строків проходження курсів підвищення кваліфікації  педпрацівників: закріплення кураторів, оформлення методичних папок для накопичення матеріалів ; складання графіка проведення уроків відкритого перегляду та заходів, вивчення  рівня кваліфікації, професійної діяльності та загальної культури в педколективі, серед учнів та їх батьків, аналіз проведеної роботи .
  До складу м/о у 2015-2016 н.р. входило 36 вихователів. З них :

 

Освіта ,категорія, звання

Кількість на початок року

% відсоток від загальної к-ті на початок року

Кількість на кінець року

% відсоток від загальної к-ті на кінець року

Вища освіта

        32

          88,8

           32

          88,8

спеціаліст

         14

        38,8

           13

        36,1

Спеціаліст II категорії

          5

         13,8

            5

         13,8

Спеціаліст I категорії

        13

       36,1

           14

       38,8

Спеціаліст вищої категорії

        4

        11,1

           4

        11,1

Зв. «методист»

          3

         8,3

           3

          8,3

Зв. «ст.. вихователь (вчитель)»

        2

          5,5

          3

         8,3

 

Атестацію у цьому навчальному році проходили 6 вихователів. Результат  атестації :

  1. Вовк С.Г.(вихователь) встановлено 9 тарифний розряд ,присвоєно звання «старший вихователь».
  2. Семенець О.В. (вихователь) – присвоєно  категорію « спеціаліст першої категорії ».
  3. Чикарьова О.Л. (вихователь)- присвоєно  категорію « спеціаліст другої категорії ».
  4. Маєвська А.В. (вихователь)- підтверджено категорію «спеціаліст».
  5. Красноружев С.П.(вихователь)- підтверджено  категорію «спеціаліст першої категорії ».
  6. Передерій Ю.В. (вихователь)- присвоєно  категорію «спеціаліст другої категорії».

Для аналізу діяльності тих , хто атестується , на початку року був розроблений  графік проведення виховних заходів  і уроків відкритого перегляду :

 

            П.І.П.

Жовтень

Листопад

Грудень

Лютий

Березень

Семенець О.В.

 

Виховний захід «Добро починається з тебе»

Самопідготовка

 

Брейн ринг до Дня птиць

Вовк С.Г.

 

Самопідготовка

 

Виховна година «Україна-моя Батьківщіна»

Свято для мам «Міс весна»

Передерій Ю.В.

 

 

 

Самопідготовка

Спортивне свято «Козацькі розваги»

Режимний момент

Маївська  А.В.

 

Спортивне свято «Козацькі розваги»

 

Самопідготовка

Свято для мам «8 березня»

Чикарьова О.Л.

 

 

Самопідготовка «В гостях у зими»

Виховний захід «Свято ввічливості»

Свято «8 березня»

Красноружев С.П.

 

 

Режимний момент

Класна година «День соборності України»

Самопідготовка

  Педагоги показали  високий рівень майстерності у спілкуванні з дітьми , організації виховного процесу , творчій підхід до роботи .

 При проведені уроків та самопідготовок вчителі та вихователі намагались використовувати основні принципи організації інтерактивного уроку:

  • поділ класу на групи зі змінними залежно від характеру завдання, складу учасників;
  • проблемність завдання, яке збуджує і активізує учнів, спонукає замислюватися над матеріалом;
  • створення учнями власної оригінальної версії виконання завдання;
  • створення на уроці атмосфери співробітництва;
  • емоційне піднесення й почуття розкутості.

 Хоча і були деякі зауваження : не завжди спостерігався диференцирований підхід , перевіряється правильність виконання завдання, діти дають відповідь не повними реченнями , тощо. Тому вихователям і кл. керівникам було доручено провести самоаналіз своїх уроків та виховних заходів і виправити помилки .

   На початок навчального року в колективі вихователів налічувалось 6 молодих спеціалістів ( Маївська А.В., Сулім І.Г., Чікарьова О.Л., Чорна К.С., Чмелюк М.О., Новгородська О.К.). Їм у допомогу були призначені наставники ( Остапенко В.М., Рощіна Л.М., Ходаківська О.М.). Також були розроблені і включені до річного плану роботи м/о заходи , направлені на підготовку і удосконалення пед. діяльності молодих спеціалістів : лекція «Система планування виховної роботи», бесіди «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом», «Організація учнівського самоврядування », практичні заняття «Складання плану виховної роботи на I семестр», «Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу та групи», «Вивчення особистості школярів», «Моделювання годин спілкування», «Організація роботи з активом батьків».  Молоді спеціалісти відвідували уроки самопідготовок і виховні заходи досвідчених вихователів , допомагали робити аналіз цих заходів , підготували та провели свої заходи , зробили самоаналіз роботи за рік.

  Протягом року вчителі і вихователі удосконалювали свою пед.майстерність:   вивчали і використовували нові форми і методи виховної роботи , працювали над темами самоосвіти.  Всім педагогам на початку року було дано завдання оновити  свою сторінку на шкільному сайті (портфоліо , сценарії). Завдання було виконано частково- 65,5%  вихователів і кл. керівників прийняли участь у цій роботі . Тому, на вересень 2016р., обов`язково  всім педагогам заповнити цю прогалину в своїй роботі.  

   Учні , які навчаються у школі є своєрідною «візитною карткою» : те , як вони поводять себе , напрямую демонструє визначені стандарти , прийняті у школі.      Метою виховної роботи з учнями є забезпечення процесу набуття ними соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин , формування особистісних рис громадян України , розвиненої духовності , фізичної досконалості , моральної , художньо-естетичної , трудової , екологічної культури. В основу системи виховної роботи у 2015-2016 навчальному році  було покладено концепцію національно-патріотичного виховання, тому, на початку року, вихователі і класні керівники отриали завдання  створити  проекти за такими напрямками виховної роботи: національно-патриотичне, морально-етичне,превентивне,естетичне, екологічне, трудове .
   Виховна робота планувалась та проводилась з урахуванням вікових особливостей учнів .
  В рамках проекту національно-патриотичного виховання виховна робота педагогічного колективу була спрямована на пробудження та розвиток національної свідомості , гордості за свою країну , народ . Ці завдання реалізовувались шляхом творчого використання принципів національного виховання під час організації виховної роботи , формування шанобливого ставлення до рідної мови , культурної спадщини, історичних цінностей , народних традицій і звичаїв. Цьому сприяли : перший урок «Україна єдина»,години спілкування : «Про що розповідає нам Герб України» , «Державні символи України» , «Народні символи України» , «Я-громадянин»; конкурси малюнків : «Тільки пам`ять не сивіє», «Голодомор», виставка поробок : «Знай і люби свій рідний край», тощо.На високому організаційному та емоціональному рівні пройшли заходи до Дня українського козацтва , до Дня міста , до Дня української писемності та мови, тощо. На протязі року школа активно співпрацювала з краєзнавчим музеєм: були проведені лекції-екскурсії «І світу не впізнаєшь, не знаючи свого краю», «Голодомор-трагедія України 1932-1933р.», «Репресії в нашому краї», «Звичаї та обрядим нашого краю».

Залучення учнів до моральних цінностей нашого народу реалізовувалось шляхом формування почуття відповідальності в учнів з врахуванням рівня моральної свідомості , розуміння своєї ролі в суспільстві , особистої причетності до загальної справи ; розподілу громадських доручень, як в межах класного колективу , так і на рівні школи . Цьому сприяла

 участь учнів школи у  підготовці до святкування Дня міста , акція «Серце до серця» , «Збери кошик солдату».  Класні керівники та вихователі школи в системі проводили бесіди , години спілкування на морально-етичні теми , які були направлені на формування в учнів особистісних якостей та рис характеру на основі норм моралі та загальнолюдських моральних цінностей: б. «Хто про старих дбає , той гідною людиною зростає » , б.«Що таке гендерне насилля», в.г. «Джерела духовності рідного краю»,вітання ветеранів педагогічної  праці та дітей війни з Днем вчителя та Днем Перемоги,  тощо... 
     Належна увага приділялась педагогічним колективом школи формуванню в учнів толерантного ставлення до інших культур , традицій . Шляхи реалізації були такі : тематичні виховні заходи у рамках відзначення Дня Європи в Україні , предметний тиждень іноземних мов , підготовка відео презентацій , тощо .
 

  Як і в попередні роки , протягом 2015-2016 навчального року значна увага приділялась превентивному вихованню  учнів школи . Робота проводилась у двох основних напрямках : просвітницькому та профілактичному . Завдання  правової освіти виконувались шляхом виховання в учнів поваги до Конституції України , законодавства України , державної символіки , вивчення учнями основних положень Загальної декларації прав дитини , основ державного , трудового , громадянського , сімейного, екологічного та іншого  права . Доброю традицією стало проведення тиждней  правових знань, який включав такі  заходи : тиждень правової освіти та виховання ;  акція «16 днів без насилля»; тиждень «Проти злочинності та правопорушень». В рамках цих заходів були проведені конкурс малюнків «Права дитини» , бесіди , тренінги , анкетування , тощо .
  З метою профілактики правопорушень та негативних проявів у поведінці учнів , був організований контроль за відвідуванням занять учнями школи , проводились бесіди з учнями та їх батьками , щодо недопустимості пропусків занять без поважної причини, складалися акти обстеження сімей , які потребують посиленої педагогічної уваги . Значна увага приділялась дітям , які складають так звану «групу ризику». З метою профілактики правопорушень , негативних проявів у поведінці учнів, поліпшення позаурочної виховної роботи з правового виховання , активізації співпраці з правоохоронними органами в школі проводились :

- засідання ради з профілактики правопорушень ;

- психолого-педагогічна діагностика та профілактична робота з учнями девіантної поведінки;

- консультації  для батьків , батьківський лекторій ;

- спільна робота зі службою у справах дітей при Кам`янсько-Дніпровській райдержадміністрації РЦСССЦДМ ,з  Кам`янсько-Дніпровським ВПГУНП  України у Ззапорізькій обл.

  Правовиховна робота в школі сприяла вихованню в учнів почуття громадянської відповідальності за свої вчинки і формуванню негативного ставлення до проявів беззаконня та будь-яких форм насильства .
  

 Становлення гармонійно розвиненої особистості неможливе без фізичного виховання. Протягом навчального року здійснювався моніторинг здоров’я учнів. В школі були проведені  змагання з футболу , піонерболу, волейболу , баскетболу, легкої атлетики, конкурси «Тато , мама ,я –спортивна сім`я», «Я і Тато», «Козацькі розваги» . Учні школи в складі шкільних спортивних команд приймали участь у міських  та обласних  змаганнях з  волейболу , легкої атлетики. На базі оздоровчого табору «Чайка» до Дня туризму і спорту проходив туристичний похід , в якому приймали участь всі учні школи. Яскравою подією стало відкриття футбольного міні поля зі штучним покриттям, яке стало дуже популярним місцем збору всіх  учнів,навіть у віхідні дні.
  Класні керівники та вихователі проводили години спілкування на тему «Якщо хочеш бути здоровим – загартовуйся !» , «Чистота рук – запорука здоров’я» , бесіди зтехніки безпеки. Організовані уроки ЛФК та  фітнесу, сеанси масажу, медичний контрольза здоров`ям дітей і дорослих, фізеотеропевтичні процедури, працював стоматологічний кабінет .
Велика увага зі сторони педагогічного колективу приділялась формуванню в учнів здорового способу життя . Класними керівниками  та вихователями до Всесвітнього дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими проведені заходи , які включали години спілкування «Ще раз про СНІД» , «Що необхідно знати про ВІЛ та СНІД» , конкурс малюнків, тощо.

Художньо-естетичне виховання в школі було організоване на уроках музики, образотворчого мистецтва , художньої культури та в позаурочній роботі . Один з важливих напрямків цієї роботи – це виявлення найбільш талановитих дітей , які стають опорою при підготовці свят , участі у  конкурсах. Протягом навчального року в школі проводились численні конкурси , виставки малюнків, творчих робіт. Учні прийняли участь в обласному конкурсі поробок «Знай і люби свій рідний край»(відправлено 15 робіт , з яких 6 отримали призові місця); дитячих конкурсах малюнків : «24 річниця незалежності України», «Права дитиниі» , «СНИД-чума людства», «Про молоко», «Моя новорічна мрія» «Захистимо природу», тощо; виставках стіннівок до Дня вчителя,Дня української мови та писемності, Дня цивільної оборони, шкільний дитячий хор під керівництвом Бут Є.М. неодноразово займав перші місця на обласних конкурсах …

Треба зазначити , що педагоги активно використовували інтерактивні форми роботи : тематичний концерт до Дня вчителя, ювілею школи, відкриття футбольного міні поля, Дня молока; театралізовані вистави «До нас прийшов Миколай», новорічні казки; тематична дискотека «Міс Осінь»,тощо. Такі форми роботи створюють позитивне ставлення дітей до навчально-виховного процесу , забезпечують високу активність всього колективу, сприяють визначенню спільної думки .
    Екологічне виховання в школі проводилось на уроках біології , хімії, фізики, ОБЖ та в позакласній роботі . Проводився місячник екологічного виховання, в рамках якого : конкурси дитячих малюнків «Захистимо природу», «Чорнобиль» , заходи до Дня довкілля , трудові десанти з благоустрою території школи, прийняли участь в акції «Зробимо країну чистою» . На годинах спілкування учні висловлювали своє ставлення до природи , до навколишнього світу . Тематика годин спілкування була така : «Земля наш спільний дім», «Люби та охороняй рідну природу» , «Збережемо планету для майбутнього» , «Брати наші менші» , тощо .Учні 3 класу разом з працівниками лісництва саджали на території школи дерева.

 Трудове  виховання: у школі були створені та плідно працювали 5 гуртків , роботою яких керували небайдужі вчителя школи «Умілі ручки» -Передерій В.Ф., «Художнє слово»- Сулим О.А.,хор-Бут Є.М.. танцювальний – Лактіонова Л.І., «Веселий художник»- Камисова Л.В., та дві секції: футбол-Лобур С.В., волейбол – Марковіч О.Ю.

  Протягом навчального року в школі продовжувала працювати дитяча організація «Учнівська планета» , до якої входять учні віком від 6 до 17 років і яка діє на засадах добровільності , рівноправності . Учнівське самоврядування сприяє формуванню у дітей усвідомлення своєї значимості у вирішенні важливих справ громадянського життя , сприяє єднанню учнівських колективів .

  Організація дитячого самоврядування в нашій школі у 2015-2016 н.р.   проводилась відповідно до нормативно-правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи навчального закладу.

  Шкільне самоуправління працювало у такому складі останній рік. Це певним чином вплинуло на організацію самоврядування в школі. Разом зі звичайною роботою по реалізації основних завдань самоврядування, пошуком та розвитком творчих особистостей, виникла необхідність створення сприятливих умов для підготовки  нової команди. Для цього було надане завдання спостерігати на протязі року за класним самоврядуванням, щоб виділити  нових лідерів інадати їм неохідні знання та уміння.

  Протягом року кожного тижня проводились тематичні та робочі лінійки. Тематичні були спрямовані на формування свідомої поведінки школярів, профілактику наркоманії, алкоголізму та тютюнопаління, запобігання нещасних випадків та попередження правопорушень, а також присвячувалися визначним подіям в житті суспільства.

З метою пропаганди шкільної форми, формування особистої культури школярів, естетичного виховання учнів проводилися рейди «Урок», «Шкільна форма», «Запінення» , «Чергування».

Приділялося багато уваги організації дозвілля та відпочинку школярів у позаурочний час. Проводилися тематичні музичні вечори та різноманітні заходи.

   У 2015-2016навчальному році продовжилося впровадження рейтингової системи оцінювання участі класів у навчально-виховному процесі.  

   Дитяче самоврядування було ініціатором та організатором проведення  благодійних акцій, метою яких було надання матеріальної допомоги дітям та сім’ям, які опинилися у скрутному становищі. Також  діти  приймали участь у благодійних акціях до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом та акції «Серце до серця», «Збери кошик солдату» Лідерами шкільного самоврядування була організована акція до Дня Святого Миколая «Подаруй дитині іграшку». Проаналізувавши  роботу шкільного самоврядування за 2015-2016 навчальний рік, можна визначити коло питань, над якими необхідно працювати у 2016-2017 навчальному році: організація дозвілля на перервах та у позаурочний час (оскільки у цьому році спостерігався високий рівень травматизму серед учнів молодшої та середньої ланок ), звернути увагу на дотримання санітарно-гігієнічних вимог, посилити контроль за відвідуванням школи учнями.

Пріоритетні завдання м/о на 2016-2017н.р.

1.Забезпечувати виконання Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, виконання державних програм по здійсненню початкової, базової та загальної середньої освіти, впровадження концепції національно-патриотичного виховання молоді. Забезпечення реалізації права громадян

 на загальну середню освіту, формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.
2. Підвищувати якість навчально-виховного процесу, рівень підготовленості учнів з усіх навчальних предметів на основі передових досягнень педагогічної науки, запровадження інноваційних технологій, посилення дієвості методичної роботи та психологічної служби.
3. Посилити персональну відповідальність кожного педагога за збереження життя і здоров’я дітей, навчального майна та приміщень, обладнання кабінетів, спальних кімнат , шкільної їдальні, спортивного інвентарю. Продовжити дієву роботу з превентивного виховання: пропаганди здорового способу життя, попередженню інфекційних захворювань, наркоманії, алкоголізму, тютюнопаління. правопорушень серед школярів.
4. Продовжити цілеспрямовану роботу над провідною загальношкільною проблемою   «Формування інформаційно-комунікативної компетентності учнів на засадах особистісно-орієнтовного та діяльного підходів в умовах санаторної школи-інтернату», відповідно до якої  обрати нову науково-методичну тему. Продовжити роботу над програмами  : національно-патриотичне виховання, морально-етичне, превентивне, естетичне , екологічне та трудове.
5. Надати більшої дієвості виховній та позакласній роботі з учнями, забезпечити їх моральний, культурний та фізичний розвиток, посилити індивідуальну роботу з дітьми на основі психологічних досліджень. Підвищити роль м/о,батьківських комітетів, громадськості, спрямувати їх зусилля на розв’язання нагальних потреб школи. 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку