Година спілкування: «Планета толерантності»
Мета: Познайомити вихованців з поняттям « толерантність», виявити основні риси толерантності, формувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій, культури різних народів, виховувати комунікативну культуру спілкування та взаєморозуміння. Продовжити формування толерантного ставлення однокласників між собою. Розвивати у вихованців терпимість до відмінностей між людьми.
Висловлювання:
«Людина, яка ненавидить інший народ, не любить і свій власний»
( М Добролюбов)
« Своїм терпінням ми можемо досягти більшого, ніж силою.»
( С.Брек)
«Нетерпимість є ознакою неуцтва»
(китайське прислів’я)
« Кожна зла людина не буває щасливою»
(Ювеал)
Хід заходу
Добрий день. Рада бачити вас у гарному настрої,сподіваюсь, сьогоднішня спільна робота не буде марною, а знання, які ви отримаєте, знадобляться вам.
Правила нашого спілкування:
Сьогодні ми почнемо нашу виховну годину із старовинної легенди, яка допоможе нам сформулювати мету нашої зустрічі.
Зустрілися раз білий і чорношкірий чоловіки.
Стали розмовляти:
Потім мудрець звернувся до чорношкірого:
Негр і білий присоромилися своєї суперечки і помирилися.
А мудрець подумав « Як добре, що всі ми різні. А то жити було б так нудно!»
Класний керівник - «Про що ця легенда, чого вчить?»
Проведемо дослід, який показує, що ми дуже різні.
1. Складіть аркуш навпіл.
2. Відірвіть верхній правий кут.
3. Знову складіть навпіл.
4. Відірвіть правий верхній кут.
5. Знову складіть.
6. Знову відірвіть верхній правий кут.
7. складіть аркуш надвоє.
8. Якщо можна, відірвіть правий кут.
9. Розгорніть аркуш і покажіть іншим.
- Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно? Чому аркуші відірвані по різному?
- Чи можемо ми сказати, що всі ви хто відірвав аркуші інакше, є гіршими за вас?
- Чого навчає ця вправа?
- А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та й не сперечатись одне з одним?
Толерантність – це та межа, яка стримує від втручання у думки, почуття, переживання, смаки іншої людини.
Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги, не перекладають відповідальність на інших.
Класний керівник Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати риси характеру, притаманну толерантній людині.
А соціальний ряд ( на дошці у стовпчик записане слово толерантність, учні по черзі називають риси характеру і виходять записувати їх )
Т – товариський
О – об’єктивний, особливий, оригінальний
Л – лояльний, лагідний
Е – енергійний, елегантний
Р – розсудливий, рівний
Н - надійний, найдорожчий
Т – терплячий
Н – незалежний, найдорожчий
І – інтелігентний, ідейний
С – співчутливий
Т – тактовний
Ь
Класний керівник Усі ми рівні й однаково можемо використовувати свої права. Отже, бути толерантною людиною значить поважати людей.
А чи можна вас вважати володарем цієї якості? Відповісти на це питання нам допоможе відділ досліджень.
Виконання тесту « Чи проявляєте ви толерантність?»
Проявляти толерантність – це означає розуміти один одного, ставитися один до одного терпимо, щоб будувати мирне майбутнє.
а) Не можна нічого зробити, оскільки війни будуть завжди!
б)Потрібно розуміти, чому вони відбуваються.
2.У школі проходить акція « Милосердя»…
а) це тебе не цікавить;
б) намагаєшся, чим можеш, допомогти ветеранам.
3. Ти опираєшся проти насильства…
а) насильством;
б) ти приєднуєшся до інших людей, щоб сказати ні.
4.Один товариш тебе зрадив…
а) ти мстиш йому;
б) ти намагаєшся порозумітися з ним.
5. Бачиш, коли сильний кривдить слабкого…
а) байдуже проходиш повз;
б) втручаєшся.
6. Ти не згоден з кимось…
а) ти не даєш йому говорити;
б) ти все – таки слухаєш його.
7. Учитель чекає відповіді учня…
а) кричиш з місця;
б) даєш можливість відповісти іншому.
8. У тебе в класі учень з іншої школи, іншого колективу…
а) ти не спілкуєшся з ним;
б) допомагаєш йому влитися в колектив.
Вибери ту відповідь,яку ти вважаєш правильною, і порахуй, скільки відповідей « б» у тебе вийшло.
( Обговорення результатів тестування.)
Ключ від тесту
Якщо у тебе 1 «б»:
Прекрасно! Ти прояляєш велику толерантність. Ти є майбутнім громадянином світу. Поясни своїм друзям, як тобі вдається.
Якщо у тебе від 3 до 5 «б»:
Так! Ти не дуже толерантний. Ти занадто прагнеш нав’язати свої ідеї, але проявляєш допитливість, і в тебе гарна уява. Використовуй ці якості для боротьби з не толерантністю.
Якщо у тебе менше 3 «б»:
Ай – ай –ай! Ти зовсім не толерантний! Однак якби ти був налаштований більш оптимістично, і тобі подобалося дискутувати, ти міг би стати більш щасливим! Давай, доклади ще трохи зусиль.
Класний керівник Дорогі діти! Толерантна особистість. Якими якостями повинна володітит така людина?
Продовжіть фразу: « Я…».
(відповіді учнів)
Класний керівник Наша Земля – це мсце, де ми можемо любити один одного, дотримуватись традицій і продовжувати історія планети Толерантності.
Що треба зробити, щоб наш клас, наша школа стала простором толерантності, щоб відношення між нами стали як можна більш толерантними.
Класний керівник Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь, що наша година спілкуавння залишить глибокий слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ.
Нехай кожен з вас, нехай наш клас,наша школа, наше село, наша Укаїна завжди будуть островами толерантності для всіх жителів великої планети Земля.