Комунальний заклад «Маріупольська
загальноосвітня школа I-III ступенів № 58
Маріупольської міської ради Донецької області»
учитель фізичної культури
Бріскіна Валентина Володимирівна
Методична розробка
Плану-конспект відкритого заняття спортивної секції із ЗФП у групі першого року навчання (12-14 років)
На тему: 1. Навчання в’язання вузлів «схоплювальний, петля Прусика», «штик»;
2. Виконання елементів туристської техніки.
Автор: В.В. Бріскіна, учитель фізичної культури ЗОШ № 58,
кваліфікаційна категорія « Спеціаліст вищої категорії».
Маріуполь – 2019
План - конспект
заняття спортивної секції із ЗФП
у групі першого року навчання (12-14 років)
тема: «Туризм»
Варіативний модуль: «Туризм».
Тема заняття: В’язання вузлів та техніка проходження “підйому, траверсом, спуску”.
Тип заняття. Комбінований.
Метод. Суворо регламентовані вправи.
Мета. Навчити в’язати вузли «схоплювальний, петля Прусика», «штик»;
та виконувати елементи туристської техніки.
Завдання уроку:
Прусика», «штик»;
- закріпити техніки проходження «підйому, траверсом, спуску»;
- перевірити правильність в’язання вузла «вісімка»;
Інвентар: гімнастична лавка, репшнури, мотузка, канат, колоди, «мишоловка», рукавиці, каримати, секундомір,
Розробила: Бріскіна Валентина Володимирівна, керівник секції ЗФП
(ЗОШ № 58)
м. Маріуполь, 2019р.
Хід заняття
№ з/п |
Зміст заняття |
Дозуван ня хв. |
Діяльність учителя
|
Діяльність вихованця |
Організаційно – методичні вказівки
|
І
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
ІІ.
1.
2.
3.
ІІІ
1.
2.
3.
4.
|
Підготовча частина - 25 хв. Шикування, вітання, перекличка, повідомлення задач заняття.
Інформація про правила поведінки та техніку безпеки на занятті.
Вимірювання ЧСС за 10 сек.
Теоретико-методичні знання: Бесіда про користь занять туризмом у плані вирішення актуальних задач по зміцненню здоров’я та вихованню рухових і морально-вольових якостей. Види спортивного туризму.
Альпінізм
Пішохідний
Кінний Лижний
Велосипедний Автомобільний Перевірка домашнього завдання Комплекс загальнорозвивальних вправ
За сигналом: - правим- лівим боком приставними кроками; - спиною вперед, лицем вперед; різка зупинка.
колінних і тазостегнових суглобах;
ноги нарізно «на ширині плечей» і «ширше плечей»;
вправи на поставу: в.п. основна стійка: 1-2 – дугами назовні руки вгору долонями всередину, піднятися на носки ; 3-дугами всередину руки в сторони долонями вниз ; 4- руки вниз - в.п. Бігові вправи по залу із виконанням завдання по діагоналі:
Інформаційна пауза в рамках особистісно-орієнтованої технології : бесіда про майбутні змагання і важливість доброзичливих внутрікомандних взаємостосунків.
Основна частина – 55 хв. В’язання вузлів Навчити в’язати туристські вузли: «схоплювальний, петля Прусика», «штик»;
Закріпити техніки проходження «підйому, траверсом, спуску»;
Змагання: подолання смуги перешкод (6 етапів). Шикування в групи по 5 учасників (3 хлопчики +2 дівчинки). 1 етап: В’язка вузлів раніше вивчених: «вісімка»; «прямий»; «схоплювальний, петля Прусика»; «штик» (за жеребом).
2 етап: « Паралельна переправа»
3 етап: Рух по колодах.
4 етап: Проходження «мишоловка».
5 етап: «Проходження «підйому, траверсою, спуску».
6 етап: Подолання «рову» з використанням підвішеної мотузки (маятника).
Заключна частина – 10 хв. Вправи для відновлення дихання і вправи на увагу в ходьбі та на місці.
Вимірювання ЧСС за 10 сек.
Підбиття підсумків заняття.
Домашнє завдання: Навчитися в’язати туристські вузли.
Організований вихід із заняття. |
1.30
1
30 с
3 хв
1 хв
2.хв
30 с
1 хв
1 хв 1 хв
1 хв
1 хв
1 хв
1 хв
3 хв.
5 хв.
5 хв.
10 хв.
5 хв.
7 хв.
7 хв.
7 хв.
7 хв.
7 хв.
4 хв.
30 с.
4 хв.
1 хв.
|
Перекона-тися в наявності спортив-ної форми та взуття. Нагадати про ТБ.
Сигнал на початок і кінець підрахун-ку. Фіксація результа-тів. Стимуля-ція творчої активності вихован-ців.
Оцінки
Терміновий аналіз у ході кожної вправи. - \\ - - \\ - - \\ - - \\ - - \\ - - \\ - - \\ - Командн-ий рахунок і команди коригуючого характеру Терміно-вий аналіз у ході кожної вправи.
Налашту-вання вихован-ців на ефективну діяльність
Показ
Подача команди і терміно-вий аналіз
Подає сигнал і вмикає секундо-мір
Термінове коригування і суддівство
Термінове коригування і суддівство
Термінове коригування і суддівство
Термінове коригування і суддівство
Термінове коригування і суддівство
Подача звукових і зорових сигналів Сигнал на початок і кінець підрахун-ку.
Короткий аналіз заняття
|
Підвище-на увага
Підраху-нок ЧСС за 10 с і оголоше-ння результа-ту
Проявлення творчої активнос-ті
В’язання вузла «вісімка». Чітке виконан-ня всіх вимог і ме тодичних вказівок - \\ - - \\ - - \\ - - \\ - - \\ - - \\ -Чітке виконання команд Чітке виконання всіх вимог і методич-них вказівок Питання-відповіді.
У кожного в руках мотузка Чітке виконання коригувань
В очікуван-ні черги команди грають у волейбол.
Учасники тягнуть жереб і за сигналом в’яжуть вузли.
Учасник рухається по мотузці боком, пристав-ним кроком, тримаю-чись двома руками за верхню мотузку.
Чітке виконання завдання
Чітке виконання завдання
Чітке виконання завдання
Підвище-на увага
Чітке виконання завдання
Підраху-нок ЧСС за 10 с та оголошення результа-тів
Питання-відповіді
|
При виконанні будь-якого етапу: -бути уважним і не квапитися; -при підйомі траверсом на мотузці може знаходитися тільки одна людина. Вузол повинен бути вище верхньої руки учасника та “проштовхуватися” вгору у міру підйому. Забороняється затискати вузол у кулак.
Норма 15 ударів за 10 с.
Форма бесіди : питання-відповідь. Альпінізм – підкорення гірських вершин і проходження перевалів певним маршрутом; Гірський туризм – походи на висоті більше 3000 м із подоланням локальних перепон; Пішохідний туризм переміщення на рівнинах і гірській місцевості, на висоті менше 3000 м; Водний туризм – сплави по річках на плотах, байдарках, каяках, рафтах, вітрильний туризм; Кінний туризм Лижний туризм – гірськолижні спуски, сноубординг, гонки на лижах по нерівній місцевості; Велосипедний туризм – велопробіги різної складності, командні змагання у велогонках. Автомобільний туризм –туристи мають можливість планувати свою поїздку самостійно і без сторонньої допомоги, не підлаштовуючись під розклади поїздів і літаків.
Перевірити правильність в’язання вузла «вісімка».
Фронтальний метод
Темп – швидкий
Почергово правою і лівою ногами.
На рахунок 1-2 – вдих, пальці випрямити і зімкнути, подивитися вгору ; на рахунок 3-4 - видих
Фронтальний метод Темп – максимально швидкий.
Вказати на ключові моменти засвоєння елементів техніки у світлі вирішення особистісно-осмислю-ваних задач
Перевірка виконання завдань
«Підйом, траверс, спуск» виконуються в рукавицях із рухом по мотузці.
У графі «дозування» вказано сумарний час усіх чотирьох команд. Груповий, змагальний метод. При помилковому виконанні завдання учасник отримує 5 штрафних секунд
Між деревами одна над другою натягнуті дві мотузки довжиною 8-10 м, нижня - на висоті 1,5м. На мотузці може знаходитися тільки один учасник, при падінні з мотузки учасник отримує 5 штрафних секунд
Задача: пройти по колодах. При торканні землі учасник отримує 5 штрафних секунд
Задача: проповзти під сіткою, не торкаючись її. При порушенні даного правила учасник отримує 5 штрафних секунд
«Підйом» і «спуск» виконуються послідовно у рукавицях з рухом по мотузці. Може рухатися тільки один учасник. При підйомі мотузка не повинна торкатися землі. Техніка спуску по перильній мотузці виконується спортивним способом. Мотузка проходить за спиною туриста, виконуючи опорну функцію.
Задача: учасник, тримаючись за мотузку руками, повинен пролетіти за фінішну лінію. При торканні ногою землі до фінішної лінії учасник отримує 5 штрафних секунд
Після завершення 6 етапу вимикається секундомір.
Темп повільний, стежити за диханням.
Фіксація відновлення пульсу. Норма 15 ударів за 10 с.
Аналіз відповідей вихованців. Вказати на типові помилки і способи їх усунення.
|