Плану-конспект відкритого заняття спортивної секції із ЗФП у групі першого року навчання (12-14 років)

Про матеріал
Навчити в’язати вузли «схоплювальний, петля Прусика», «штик»; та виконувати елементи туристської техніки.
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Маріупольська

загальноосвітня школа I-III ступенів № 58

Маріупольської міської ради Донецької області»

учитель фізичної культури

Бріскіна Валентина Володимирівна

 

 

D:\2. ОШ № 58\туризм в школе 58\IMG_3619.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

 

 

 

 

Плану-конспект відкритого заняття спортивної секції із ЗФП у групі першого року навчання  (12-14 років)

 

 

 

 

 

  На тему: 1. Навчання в’язання вузлів «схоплювальний, петля Прусика», «штик»;

               2.  Виконання елементів туристської техніки.

 

 

 

Автор: В.В. Бріскіна, учитель фізичної культури  ЗОШ № 58,  

                         кваліфікаційна категорія « Спеціаліст вищої категорії».

 

 

 

Маріуполь – 2019

 

 

План - конспект

                     заняття  спортивної секції із ЗФП

                        у групі першого року навчання  (12-14 років)

                                            тема: «Туризм»

 

Варіативний модуль: «Туризм».

 

Тема заняття: В’язання вузлів та  техніка проходження “підйому, траверсом, спуску”.

 

Тип заняття. Комбінований.

 

Метод. Суворо регламентовані вправи.

 

Мета. Навчити в’язати вузли «схоплювальний, петля Прусика», «штик»;

           та виконувати елементи  туристської техніки.

 

Завдання уроку:

  • дидактичні:- навчити в’язати туристські вузли: «схоплювальний, петля                 

                       Прусика», «штик»;

                    - закріпити техніки проходження «підйому, траверсом, спуску»;

                    - перевірити правильність в’язання вузла «вісімка»;   

  • оздоровчі:   сприяння укріпленню здоров’я вихованців.
  • виховні:      виховання почуття колективізму, товариськості та взаємовиручки засобами особистісно-орієнтованих технологій при вирішенні актуальних педагогічних задач з метою посилення мотивації навчально-тренувальної діяльності.

 

  • розвивальні: сприяти розвитку координації рухів, рівноваги та витривалості.

 

 

Інвентар:  гімнастична лавка, репшнури, мотузка, канат, колоди, «мишоловка», рукавиці, каримати, секундомір,

 

 

Розробила: Бріскіна Валентина Володимирівна, керівник секції ЗФП 

                    (ЗОШ № 58)   

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Маріуполь, 2019р.

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

з/п

 

Зміст заняття

Дозуван

ня хв.

Діяльність

учителя

 

Діяльність

вихованця

 

Організаційно – методичні вказівки

 

І

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.   

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

ІІ.

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

 

1.

 

 

 

2. 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

D:\2. ОШ № 58\Джура сокил\туризм\Туризм 2019 1 место\IMG_4651.JPG     Підготовча частина  -  25 хв.

Шикування, вітання, перекличка, повідомлення задач заняття.

 

 

Інформація про правила поведінки та техніку безпеки на занятті.

 

 

 

 

 

Вимірювання ЧСС за 10 сек.

 

 

 

 

 

 

Теоретико-методичні знання:

F:\диск D\МАМИНА ПАПКА 2\Все мои фильмы\Архыз\Архыз-2009г\Изображение 141.jpg Бесіда про користь занять туризмом у плані вирішення актуальних задач по зміцненню здоров’я та вихованню рухових і морально-вольових якостей. Види спортивного туризму.

C:\Users\User\Desktop\5клас консп.открытого занятия ЗФП на аттестацию 2019г\загруженное.jpg 

 

 

 

     Альпінізм

F:\диск D\МАМИНА ПАПКА 2\Все мои фильмы\Архыз\Архыз-2009г\Изображение 019.jpg                                                               Гірський

F:\диск D\МАМИНА ПАПКА 2\Все мои фильмы\Архыз\Архыз-2009г\Изображение 135.jpg                                     

 

   Пішохідний                        

F:\диск D\МАМИНА ПАПКА 2\Все мои фильмы\Архыз\Архыз-2009г\Изображение 139.jpg                                             Водний

C:\Users\User\Desktop\5клас консп.открытого занятия ЗФП на аттестацию 2019г\images (1).jpg                                                   

                                      

 

        Кінний                                                         

D:\2. ОШ № 58\туризм в школе 58\IMG_3574.JPGF:\диск D\МАМИНА ПАПКА 2\Все мои фильмы\Архыз\Архыз-2009г\Изображение 022.jpg                                                        Лижний

 

           

 

     Велосипедний                                       

                                         Автомобільний

Перевірка домашнього завдання

                                                      

D:\2. ОШ № 58\туризм в школе 58\IMG_3574.JPGКомплекс  загальнорозвивальних вправ                                                                            

  • Легкий біг в колоні по одному.

За сигналом: - правим- лівим боком приставними кроками; - спиною вперед, лицем вперед; різка зупинка.

  • рухи головою : вперед-назад, вправо- вліво, кругові  рухи;
  • різноманітні  рухи руками, повороти і нахили тулуба вправо-вліво;             
  • кругові  рухи тазом і тулубом;
  • різноманітні   рухи у  гомілковостопних,

      колінних  і тазостегнових суглобах;

  • нахили тулуба вперед і назад у в.п.

 ноги нарізно «на ширині  плечей» і «ширше 

плечей»;

  • випади правою (лівою) ногою вперед і вбік;
  • легкі стрибки та  різноманітні  махові  рухи ногами.

вправи на поставу: в.п. основна стійка: 1-2 – дугами назовні руки вгору долонями всередину, піднятися на носки ; 3-дугами всередину руки в сторони  долонями вниз ; 4- руки вниз - в.п.

Бігові вправи по залу із виконанням завдання по діагоналі:                                 

  • біг з високим підніманням стегон;
  • захльост  гомілки;
  • біг прямі ноги вперед «ножиці»;
  • стрибки з ноги на ногу;
  • пришвидшення. 

 

Інформаційна пауза в рамках особистісно-орієнтованої технології : бесіда про майбутні змагання і важливість доброзичливих внутрікомандних взаємостосунків. 

 

 Основна частина – 55 хв.

В’язання вузлів

Навчити в’язати туристські вузли: «схоплювальний, петля Прусика», «штик»;                       

 

Закріпити техніки проходження «підйому, траверсом, спуску»;

 

Змагання: подолання смуги перешкод (6 етапів).

Шикування в групи по 5 учасників (3 хлопчики +2 дівчинки).

1 етап: В’язка вузлів раніше вивчених:   «вісімка»; «прямий»; «схоплювальний, петля Прусика»; «штик» (за жеребом).  

D:\2. ОШ № 58\Джура сокил\туризм\Туризм 2019 1 место\IMG_4651.JPG                      

 

 

 

 

 

 

2 етап: « Паралельна переправа» 

D:\2. ОШ № 58\Джура сокил\туризм\Туризм 2019 1 место\IMG_4660.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 етап:  Рух  по колодах.

D:\2. ОШ № 58\Джура сокил\туризм\Туризм 2019 1 место\IMG_4694.JPG 

 

 

 

 

 

 

4 етап:  Проходження «мишоловка».

D:\2. ОШ № 58\туризм в школе 58\IMG_3427.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

D:\2. ОШ № 58\Джура сокил\туризм\Туризм 2019 1 место\IMG_4683.JPG5 етап:  «Проходження «підйому, траверсою, спуску».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 етап:  Подолання  «рову» з використанням підвішеної мотузки (маятника).

D:\2. ОШ № 58\Джура сокил\туризм\Туризм 2019 1 место\IMG_4688.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна частина – 10 хв. 

 Вправи для відновлення дихання і вправи на увагу в ходьбі та на місці.

 

 

 

Вимірювання ЧСС за 10 сек.                                 

 

 

 

 

 

Підбиття підсумків заняття.

 

 

 

 

Домашнє завдання: 

Навчитися  в’язати туристські вузли.

 

 

 

Організований вихід із заняття.

 

1.30

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

2.хв

 

 

30 с

 

1 хв

 

1 хв

1 хв

 

1 хв

 

1 хв

 

1 хв

 

1 хв

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

10 хв.

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

 

 

30 с.

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

Перекона-тися в наявності спортив-ної форми та взуття.

Нагадати про ТБ.

 

 

Сигнал на початок і кінець підрахун-ку.

Фіксація результа-тів.

Стимуля-ція творчої активності вихован-ців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінки

 

Терміновий аналіз у ході кожної вправи.

    - \\­ -

    - \\­ -

    - \\ ­-

    - \\ ­-

    - \\ ­-

    - \\ ­-

    - \\ ­-

Командн-ий  рахунок і команди коригуючого характеру

Терміно-вий аналіз у ході кожної вправи.

 

Налашту-вання вихован-ців на ефективну діяльність

 

 

Показ

 

Подача команди і терміно-вий аналіз

 

Подає сигнал

і вмикає секундо-мір

 

Термінове коригування і суддівство

 

 

 

 

 

 

Термінове коригування і суддівство

 

 

 

Термінове коригування і суддівство

 

 

 

 

Термінове коригування і суддівство

 

 

 

 

 

 

Термінове коригування і суддівство

 

 

 

 

 

Подача звукових і зорових сигналів

Сигнал на початок і кінець підрахун-ку.

 

Короткий аналіз заняття

 

 

 

 

 

 

 

Підвище-на увага

 

 

 

 

 

Підраху-нок ЧСС за 10 с і оголоше-ння  результа-ту

 

Проявлення творчої активнос-ті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В’язання вузла «вісімка».   

Чітке виконан-ня всіх вимог і ме тодичних вказівок

    - \\­ -

    - \\­ -

    - \\ ­-

    - \\ ­-

    - \\ ­-

    - \\ ­-Чітке виконання команд

Чітке виконання всіх вимог і методич-них вказівок

Питання-відповіді.

 

У кожного   в руках мотузка

Чітке виконання коригувань

 

В очікуван-ні черги команди грають у волейбол.

 

Учасники тягнуть жереб і за сигналом в’яжуть вузли.

 

 

Учасник рухається по мотузці боком, пристав-ним кроком, тримаю-чись двома руками за верхню мотузку.

 

Чітке виконання завдання

 

 

Чітке виконання завдання

 

 

 

 

Чітке виконання завдання

 

 

 

 

 

 

Підвище-на увага

 

 

 

 

 

 

Чітке виконання завдання

 

 

 

 

Підраху-нок ЧСС за 10 с та оголошення результа-тів

 

Питання-відповіді

 

 

 

 

При виконанні будь-якого етапу:

-бути уважним і не квапитися;

-при підйомі траверсом на мотузці може знаходитися тільки одна людина.  Вузол повинен бути вище верхньої руки учасника та “проштовхуватися” вгору у міру підйому. Забороняється затискати вузол у кулак. 

 

Норма 15 ударів за 10 с.

 

 

 

Форма бесіди : питання-відповідь.               Альпінізм – підкорення гірських вершин і проходження перевалів певним маршрутом;             Гірський туризм – походи на висоті більше 3000 м із подоланням локальних перепон; Пішохідний туризм переміщення на рівнинах і гірській місцевості, на висоті менше 3000 м;     Водний туризм – сплави по річках на плотах, байдарках, каяках, рафтах, вітрильний туризм; Кінний туризм                Лижний туризм – гірськолижні спуски, сноубординг, гонки на лижах  по нерівній місцевості;  Велосипедний туризм – велопробіги різної складності, командні змагання у велогонках.                                                                              Автомобільний туризмтуристи мають можливість планувати свою поїздку самостійно і без сторонньої допомоги, не підлаштовуючись під розклади поїздів і літаків.

 

Перевірити правильність в’язання вузла «вісімка».   

 

 

Фронтальний метод

 

 

Темп – швидкий

 

 

 

 

Почергово правою і лівою ногами.

 

 

 

На рахунок 1-2 – вдих, пальці випрямити і зімкнути, подивитися вгору ; на  рахунок 3-4 -    видих

 

Фронтальний метод

Темп – максимально швидкий. 

 

 

 

 

Вказати на ключові моменти засвоєння елементів техніки у світлі вирішення особистісно-осмислю-ваних задач

 

Перевірка виконання завдань

 

 «Підйом, траверс, спуск» виконуються в рукавицях із рухом по мотузці.

 

 У графі «дозування»

 вказано сумарний час усіх чотирьох команд.

Груповий, змагальний метод.                

При помилковому виконанні завдання  учасник отримує 5 штрафних секунд          

 

 

Між деревами одна над другою натягнуті дві мотузки довжиною 8-10 м, нижня - на висоті 1,5м. 

На мотузці може знаходитися тільки один учасник, при падінні з  мотузки учасник  отримує 5 штрафних секунд  

 

 

 

Задача: пройти по колодах. При торканні землі учасник  отримує 5 штрафних секунд  

 

 

 

 

 

 

 

Задача: проповзти під сіткою, не торкаючись її. При порушенні даного правила учасник отримує 5 штрафних секунд  

 

 

 

 

 

 

 

  «Підйом»   і «спуск» виконуються послідовно у рукавицях з рухом по мотузці. Може рухатися тільки один учасник.

При підйомі мотузка не повинна торкатися землі.

Техніка спуску по перильній мотузці виконується спортивним способом. Мотузка проходить за спиною туриста, виконуючи опорну функцію.

 

Задача: учасник, тримаючись за мотузку руками, повинен пролетіти за фінішну лінію.  При торканні ногою землі до  фінішної лінії учасник отримує 5 штрафних секунд  

 

Після завершення 6 етапу вимикається  секундомір.

 

Темп повільний, стежити за диханням.

 

 

 

 

 

Фіксація відновлення пульсу. Норма 15 ударів за 10 с.

 

 

 

 

Аналіз відповідей вихованців. Вказати на типові помилки і способи їх усунення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 липня 2019
Переглядів
1425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку