Планування 6 клас з інформатики за програмою Пасічник

Про матеріал
Планування укладене на підставі модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пасічник О.В., Чернікова Л.А.). Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795). Підручник «Інформатика». Підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Т.В.Тріщук. – Тернопіль: «Богдана», 2023.(Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.03.2023 № 254);
Перегляд файлу

 

 

6  клас

інформатика 35 годин, 1 год в тиждень

Планування  укладене на підставі модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи»  для закладів загальної середньої освіти (автори  Пасічник О.В., Чернікова Л.А.).                Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).

Підручник «Інформатика».  Підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти  / Т.В.Тріщук. –  Тернопіль: «Богдана», 2023.(Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.03.2023 № 254);

 

Дата уроку

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності 

Примітки

Розділ І  Презентації та анімації (6 годин)

1

 

Програмне забезпечення для  створення й відтворення  комп’ютерних презентацій. Етапи створення презентації  та вимоги до її оформлення.. 

Змістова лінія “Інформація. Дані.  Моделі”

Розпізнає життєві, навчальні проблеми,  для розв’язання яких можна застосувати  цифрові технології.

Визначає формат і обсяг даних, 

потрібних для розв’язання задачі,  підтвердження чи спростування 

тверджень.

Змістова лінія “Цифрова творчість” Створює мультимедійні презентації. Бере участь у представленні результатів  групової роботи.

Використовує програмне забезпечення  для простих розрахунків і візуалізації  результатів.

Змістова лінія “Безпека та 

відповідальність”

Зазначає джерела, використані у своїх  роботах.

Вибір апаратного та програмного забезпечення  для створення та перегляду комп’ютерних  презентацій.

Налаштування робочого простору програми  редагування комп’ютерних презентацій під власні  потреби.

Створення плану презентації з визначенням її  мети та обґрунтованим вибором макетів слайдів. Створення презентації та налаштування її показу. Налаштування властивостей та компонування  об’єктів слайдів презентації.

Додавання до слайдів гіперпосилань, ефектів  зміни слайдів та анімації.

Планування представлення презентації та виступ з  нею перед аудиторією.

Обґрунтований вибір та реалізація естетичного  оформлення слайдів.

Оцінювання презентацій за наданими критеріями. Укладання списку джерел для дотримання  авторських прав щодо об’єктів, використаних  презентації.

 

2

 

Об’єкти презентації та засоби  керування її демонстрацією

 

3

 

Типи слайдів.

Налаштування показу 

презентацій.

 

 

4

 

Ефекти анімації, рух об’єктів  в презентаціях. Різновиди та  сфери застосування анімації

 

 

5

 

Ефекти зміни слайдів.

 

6

 

Планування представлення  презентації та виступ перед  аудиторією.

 

Розділ 2 Інформаційні системи та мережі  (4 годин)

7

 

Інформаційні системи.

Апаратна і програмна 

складові інформаційної  системи, їх взаємодія.

Види програмного 

забезпечення. Прикладне  програмне забезпечення.  Поняття про ліцензії на  програмне забезпечення.

 

Змістова лінія “Інформація. Дані.  Моделі”

Наводить приклади поширення цифрових  інновацій у громаді, суспільстві,  застосування їх для навчання, 

комунікації і творчості.

Описує та оцінює позитивний і 

негативний вплив інформаційних  технологій на власне життя і суспільство. Змістова лінія “Цифрова творчість” Наводить приклади переваги 

конструктивної співпраці.

Змістова лінія “Цифрові пристрої” Описує взаємозв’язок програмного  забезпечення комп’ютера з апаратною  складовою.

Моделює роботу простої інформаційної  системи.

Наводить приклади наслідків/ризиків  встановлення і використання 

програмного забезпечення.

Наводить приклади онлайн-сервісів та їх  можливостей.

Використовує онлайн-ресурси для  навчання, задоволення власних інтересів  чи участі в суспільній діяльності.

Побудова моделі простої інформаційної системи,  пояснення її складових, призначення та  функціонування.

Пояснення взаємодії апаратної та програмної  складової інформаційної системи.

Налаштування цифрових пристроїв під потребу. Виділення груп програмних засобів, пояснення їх  призначення.

Порівняння видів дозволів на використання  програмного забезпечення та аргументація  необхідності їх дотримання, а також наслідків  порушення.

Наведення прикладів організації доступу до  Інтернету.

Наведення прикладів онлайн-сервісів та ситуацій  їх використання.

Самостійне ознайомлення з різними онлайн  сервісами (календарі, карти, фотоальбоми, новини  тощо).

Збереження даних в хмарних сховищах. Налаштування доступу до об'єктів в хмарному  середовищі для спільного використання. Виконання групових завдань з опрацюванням  спільного документу в онлайн середовищі. Пошук в Інтернеті аудіо і відео інформації для  перегляду. Пояснення основних принципів функціонування  та складових Інтернету речей.

 

 

8

 

Глобальна мережа Інтернет  та її сервіси. 

Хмарні сервіси для 

зберігання даних. Рівні й  способи доступу.

 

 

9

 

Колективна робота з 

документами в Інтернеті. Інтернет-ресурси для 

навчання, розвитку та  відпочинку.

 

 

10

 

Онлайн перекладачі.

Поняття Інтернет речей.

 

Розділ 3 Спілкування в Інтернеті (8 годин)

11

 

Види спілкування в  Інтернеті.

Поштові служби Інтернету.  Створення електронної  скриньки.

 

Змістова лінія “Цифрова творчість” Пропонує і дотримується правил  взаємодії і прийняття спільних рішень  під час створення колективного проєкту. Змістова лінія “Цифрові пристрої” Обирає актуальні і безпечні засоби і  способи комунікації для себе і пропонує  їх іншим особам.

Пояснює переваги і недоліки цифрової  комунікації.

Змістова лінія “Безпека та 

відповідальність”

Розуміє важливість балансу між 

екранним часом і власним добробутом. Наводить приклади і застосовує заходи  безпеки та захисту особистого 

інформаційного простору, пристроїв і  даних.

Створює і використовує надійні паролі. Не розголошує конфіденційні дані про  себе та інших осіб.

Пояснює, що таке “цифровий слід” та  онлайн-репутація, відповідально формує  їх у себе.

Пояснення принципів функціонування служб  електронної пошти.

Пояснення небезпек, пов’язаних з використанням  електронної пошти.

Створення та використання поштової скриньки. Створення та використання адресної книги та  списку розсилки.

Спільне формулювання правил електронного  листування.

Відстеження власного цифрового “сліду”. Визначення та обговорення особливостей різних  видів спілкування в Інтернеті (профілі, групи,  коментарі та реакцій тощо).

Створення повідомлень та коментарів на різних  веб-ресурсах з дотриманням етичних, міжкультурних і правових норм інформаційної  взаємодії рідною, державною, іноземною мовами. Узгодження правил безпечного та відповідального  спілкування та поведінки в Інтернеті.

Розпізнавання різних видів небезпек та загроз в  Інтернеті. Наведення прикладів заходів для захисту  персональних даних.

Визначення ознак Інтернет-залежності у себе та  знайомих, способів подолання та уникнення Виконання групового проєкту з питань загроз в  Інтернеті, кібербезпеки, захисту цифрового  середовища (лепбуків, плакатів, коміксів,  анімацій, програмних проєктів тощо).

 

12

 

Надсилання, отримання,  перенаправлення  повідомлень.

Пересилання файлів.

 

 

13

 

Використання адресної книги  та списків розсилки.

Етикет електронного 

листування

 

14

 

Правила безпечного 

користування електронною

скринькою. Основні ознаки  спаму й фішингу

 

15

 

Месенджери.

Соціальні  мережі. Форуми. Чати. Веб конференції.

 

16

 

Правила онлайн спілкування

Види небезпек і загроз в  Інтернеті

 

17

 

Захист  особистого цифрового 

простору. Кібербезпека. 

 

18

 

Інтернет-залежність.

Цифрова гігієна.

 

Розділ 4 Алгоритми та програми. Ігрові проекти (11 годин)

19

 

Поняття про програмний  об’єкт у програмуванні.  Властивості об’єкта. 

.

Змістова лінія “Інформація. Дані.  Моделі”

Розрізняє та пояснює інформаційні  процеси в навколишньому середовищі в  контексті розв’язання конкретних задач. Обирає властивості об’єктів, що є  істотними для розв’язання задачі, і  визначає їх допустимі значення.

Робить висновки, наскільки отримані  результати експерименту з моделлю  відповідають гіпотезі/прогнозу.

Обирає та застосовує цифрові 

інструменти для збирання чи отримання  даних.

Змістова лінія “Цифрова творчість” Пропонує способи перевірки коректності  алгоритму та використовує їх.

Пропонує власні способи перевірки  правильності роботи проєкту.

Прогнозує зміну результату роботи  проєкту внаслідок внесення змін до  нього. Складає список підзадач для розв’язання  великої або складної задачі.

Визначає функціонал окремих частин  проєкту.

Складає проєкт з розв’язання окремих  підзадач.

Узгоджує взаємодію окремих підзадач у  модульному проєкті.

Надає доброзичливі і конструктивні  поради щодо вдосконалення процесу  та/чи результату спільної роботи.

Опис інформаційної взаємодії об’єктів у контексті розв’язання конкретної задачі.

Розкладання задачі на підзадачі (здійснення  декомпозиції задачі).

Визначення властивостей програмних об’єктів,  перелічування можливих значень цих 

властивостей.

Створення програмних проєктів з додаванням  об’єктів.

Змінювання значень властивостей об’єктів у  програмі.

Застосування вкладених алгоритмічних структур  повторення та розгалуження.

Визначення власних способів перевірки  правильності роботи програмного проєкту. Перевірка результату виконання програми на  відповідність гіпотезі/прогнозу.

Програмування опрацювання подій. Створення програмних проєктів з обробкою  даних, зібраних чи отриманих з допомогою  цифрових пристроїв.

Створення програмних проєктів з ігровим  сюжетом з поєднанням базових структур  алгоритмів.

Оцінювання відповідності обраного алгоритму  поставленій задачі. Отримання та надання зворотного зв'язку щодо  роботи програмного проекту.

 

20

 

Створення програмних 

об’єктів.

Поняття події. Види подій. 

 

 

21

 

Програмне опрацювання  події. 

 

22

 

Змінювання значень 

властивостей об’єкта в 

програмі.

 

 

23

 

Вкладені алгоритмічні 

структури повторення

 

24

 

Вкладені алгоритмічні 

структури розгалуження.

 

25

 

Поняття декомпозиції задачі.

 

26

 

 

Розв’язання задачі методом  поділу на підзадачі

 

27

 

Ресурси і стратегії для 

подолання перешкод

розв’язання проблем

 

28

 

Створення програмних об’єктів

 

29

 

Захист проектів.

 

Розділ 5 Інформаційна мозаїка (6 годин)

30

 

Інформація, дані, 

повідомлення. 

Види інформації, способи  подання, форми 

представлення.

 

Змістова лінія “Інформація. Дані.  Моделі”

Розпізнає дані різних типів і наводить їх  приклади.

Оцінює істотність/ важливість/ 

необхідність/ адекватність інформації в  контексті розв’язання 

життєвої/навчальної проблеми.

Пояснює схеми і діаграми систем  реального і віртуального світу.

Змістова лінія “Цифрова творчість” Бере участь у спільному проєкті (онлайн  та оф-лайн) із створення інформаційних  продуктів для реалізації власних і  суспільних інтересів.

Побудова схеми взаємозв’язків між поняттями  інформація, повідомлення, дані, інформаційна  система, інформаційний процес.

Порівняння способів подання повідомлень:  текстовий, графічний, звуковий, відео, умовні  жести та сигнали, комбінований.

Порівняння повідомлень, поданих різними  способами.

Перетворення повідомлень із застосуванням  різних способів подання та форм представлення  інформації.

Кодування та декодування інформації за заданими  правилами.

Визначення інформаційних процесів, що  відбуваються при роботі з різними пристроями. Встановлення причинно-наслідкових зв'язків,  побудова висновків на їх основі

 

 

31

 

Перетворення видів та форм  представлення інформації.

 

 

32

 

Поняття про кодування  інформації.

 

33

 

Інформаційні процеси та  системи.

 

 

34

 

Об'єкти, їх властивості та  значення властивостей.  Класифікації об'єктів

 

35

 

Повторення вивченого за навчальний рік

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. ЗОШ Жовтянська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Степенко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Планування
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
3233
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку