Завдання календарно-тематичного планування:
6 клас
«Загальна географія»
(70 годин, 2 години на тиждень)
Програма: Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» є формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, щоб вони зберігали і захищали довкілля і усвідомлювали сталий розвиток, були готові брати участь у вирішенні питань довкілля і розвитку суспільства.
Учнів 6 класів орієнтують на формування:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також важливість національної ініціативи; спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.
Учнів 6 класів орієнтують на:
Вивченням наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» прагнуть сформувати учня духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінним членом суспільства, який здатний вести здоровий спосіб життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.
Учнів 6 класів орієнтують на:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» є забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Учнів 6 класів орієнтують на:
Скорочення: ЕБСР – екологічна безпека та сталий розвиток, ЗБ – здоров’я і безпека, ГВ – громадянська відповідальність, ПФГ – підприємливість і фінансова грамотність.
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Примітка |
1 |
|
ВСТУП. Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. Основні друковані та електронні джерела інформації, їх значення. Інструктаж з БДЖ. |
ЕБСР ЗБ ГВ |
|
2 |
|
Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. Дослідження: Спостереження за змінами у природі. |
|
|
3 |
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю. Уявлення про Землю у давнину. Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея.
|
ГВ ПФГ |
|
4 |
|
Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі. |
ГВ ПФГ |
|
5 |
|
Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана. |
|
|
6 |
|
Навколосвітні експедиції, їх географічне значення (Дж. Кук, І. Крузенштерн, Ю. Лисянський). Відкриття Австралії і Антарктиди. |
|
|
7 |
|
Сучасні дослідження. Дослідження Землі у ХХ та на початку ХХІ ст. |
ГВ |
|
8 |
|
Тематичне оцінювання. Вступ. Розвиток географічних знань про Землю. |
|
|
9 |
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті. Способи орієнтування на місцевості. |
ЗБ |
|
10 |
|
Способи зображення Землі. Масштаб. |
ЗБ |
|
11 |
|
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу |
ЗБ |
|
12 |
|
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану. Умовні знаки плану. |
|
|
13 |
|
Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків. |
|
|
14 |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. |
|
|
15 |
|
Географічні координати. Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
|
|
16 |
|
Правила відліку географічної широти. |
|
|
17 |
|
Правила відліку географічної довготи. |
|
|
18 |
|
Практична робота 2: Визначення географічних координат за географічною картою. |
|
|
19 |
|
Тематичне оцінювання. Земля на плані і карті. |
|
|
20 |
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі. Літосфера. Внутрішня будова Землі. |
ЗБ ГВ ПФГ |
|
21 |
|
Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
|
22 |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
|
|
23 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
|
|
24 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання. |
|
|
25 |
|
Робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
|
26 |
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
|
27 |
|
Основні форми рельєфу суходолу. Рівнини. |
|
|
28 |
|
Гори. |
|
|
29 |
|
Рельєф дна світового океану. Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
|
|
30 |
|
Тематичне оцінювання. Літосфера. |
|
|
31 |
|
Атмосфера. Будова атмосфери. |
ЕБСР ЗБ ГВ |
|
32 |
|
Як нагрівається атмосферне повітря? |
|
|
33 |
|
Атмосферний тиск. |
|
|
34 |
|
Температура повітря. Теплові пояси Землі. Практична робота 4. |
|
|
35 |
|
Вітер. |
|
|
36 |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
|
37 |
|
Хмари і туман. |
|
|
38 |
|
Опади. |
|
|
39 |
|
Погода |
|
|
40 |
|
Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз. |
|
|
41 |
|
Клімат. Зміни клімату.
|
|
|
42 |
|
Тематичне оцінювання. Атмосфера. |
|
|
43 |
|
Гідросфера. Гідросфера – водна оболонка Землі. |
ЕБСР ЗБ ГВ ПФГ |
|
44 |
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. |
|
|
45 |
|
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер |
|
|
46 |
|
Властивості вод Світового океану. |
|
|
47 |
|
Рухи води в Світовому океані. Багатство вод Світового океану. |
|
|
48 |
|
Води суходолу. Річки. |
|
|
49 |
|
Живлення, водний режим і робота річок. |
|
|
50 |
|
Озера. |
|
|
51 |
|
Болота. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
|
|
52 |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. |
|
|
53 |
|
Підземні води. |
|
|
54 |
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
|
55 |
|
Тематичне оцінювання. Гідросфера. |
ЕБСР ЗБ ГВ ПФГ |
|
56 |
|
Біосфера та ґрунти. Біосфера – сфера життя на Землі. |
|
|
57 |
|
Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану. |
|
|
58 |
|
Властивості ґрунтів. |
|
|
59 |
|
Природні комплекси. |
|
|
60 |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
|
61 |
|
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
|
|
62 |
|
Тематичне оцінювання. Біосфера та грунти. Природні комплекси. |
|
|
63 |
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей. Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі.
|
ГВ ЕБСР |
|
64 |
|
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
|
65 |
|
Держави світу. Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу. |
|
|
66 |
|
Держави-сусіди України на політичній карті світу. |
|
|
67 |
|
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
|
|
68 |
|
Вплив людини на природу. Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
|
|
69 |
|
Тематичне оцінювання. Планета людей. |
|
|
70 |
|
Дослідження: Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
|