Урок формування і вдосконалення умінь.
|
Урок географії у 6 класі
ТЕМА : Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів. Складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, розн вітрів ; опис погоди.
МЕТА : Навчити опрацьовувати матеріали своїх спостережень за погодою;
робити висновки про стан погоди, давати її опис. Розвивати спостережливість , уміння аналізувати показники стану погоди, на їх основі виконувати графічні зображення. Виховувати інтерес до пізнання природи , уважність , акуратність.
ОБЛАДНАННЯ : Календарі природи , кольорові олівці , простий олівець , лінійка , практикум з курсу « Загальна географія 6 клас », календарі погоди за 5 клас.
ТИП УРОКУ : Урок формування і вдосконалення умінь.
ХІД УРОКУ:
Перевірка наявності необхідного обладнання для проведення практичної
роботи.
Добрий день , усіх вітаю На практичному занятті.
До роботи закликаю, щоб згадати нам поняття .
В розділі « Атмосфера », що вивчались, щоб графіки й діаграми вірно будувались.
Не будемо гаять дорогоцінний час, інтелектуальна розминка чекає на нас.
1) Гра «Далі , далі»
Дати швидко відповідь , по черзі, на рахунок 1,2,3
Клас ділиться на 2 групи . Учні ставлять запитання гравцям протилежної команди , називаючи прізвище того , хто відповідатиме . Якщо учень не відповів , то дає відповідь сам автор запитання . Потім запитання ставить суперник.
IV. Виконання практичної роботи.
Варіант 1 - за жовтень Варіант 2 - за січень Показники , які характеризують мінусову температуру , відмічайте синім олівцем, а позитивну - червоним.
(Завдання 1 , стор. 25 )
Визначення максимальної (°С , мінімальної °С , амплітуди °С, середньої місячної °С.
Висновки про переважаючу погоду (теплу , холодну , прохолодну).
Як сонце ввечері закриє хмара сива,
Знай, від солодких снів дівчат розбудить злива...
Діти користуються минулорічними щоденниками спостережень за природою.
а) заповніть таблицю кількості опадів за сезонами, використовуючи показники спостережень.
ПОРИ РОКУ |
Кількість опадів, мм |
Зима |
|
Весна |
|
Літо |
|
Осінь |
|
б) За даними таблиці побудуйте діаграму опадів за сезонами. Стовпчики діаграми кожного сезону зафарбовуйте різним кольором.
(Завдання 2 , стор. 26)
Варіант 1 - січень
Варіант 2 - жовтень
а) Проаналізуйте дані спостережень і заповніть таблицю на стор. 26.
б) На схемі підпишіть напрямки вітру. ( стор. 27 )
в) Над безкраїм степом
В невідому путь
Хмари чередою
Білою пливуть...
І.С. Нікітін
Побудова діаграми хмарності на схемі ( стор. 27 ), використовуючи умовні позначення:
Робота виконується з допомогою учителя за планом опису погоди.
ПЛАН
Які уміння вдосконалили на уроці ?
Яких нових умінь набули під час заняття ?
Яка частина роботи найбільше сподобалась ?
Ваші побажання учням , учителю щодо подальшої роботи .
Повторити розділ « Атмосфера » , виконати тести на стор. 163 підручника, бажаючим підготувати реферати за темами , які вказані на стор. 162 ( на вибір).