24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок географії "Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів. Складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, рози вітрів ; опис погоди".

Про матеріал

Урок формування і вдосконалення умінь.

Метою є навчити дітей опрацьовувати матеріали своїх спостережень за погодою;

робити висновки про стан погоди, давати її опис. Розвивати спосте­режливість , уміння аналізувати показники стану погоди, на їх основі виконувати графічні зображення.
Перегляд файлу

                                                     Урок географії у 6 класі

ТЕМА : Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів. Складання графіка температур, діаграми хмарності й опадів, розн вітрів ; опис погоди.

МЕТА : Навчити опрацьовувати матеріали своїх спостережень за погодою;

робити висновки про стан погоди, давати її опис. Розвивати спосте­режливість , уміння аналізувати показники стану погоди, на їх основі виконувати графічні зображення. Виховувати інтерес до піз­нання природи , уважність , акуратність.

ОБЛАДНАННЯ : Календарі природи , кольорові олівці , простий олівець , лінійка , практикум з курсу « Загальна географія 6 клас », календарі погоди за 5 клас.

ТИП УРОКУ : Урок формування і вдосконалення умінь.

ХІД УРОКУ:

  1. Організація початку уроку.

Перевірка наявності необхідного обладнання для проведення практичної

роботи.

Добрий день , усіх вітаю На практичному занятті.

До роботи закликаю, щоб згадати нам поняття .

В розділі « Атмосфера », що вивчались, щоб графіки й діаграми вірно будувались.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.
  2. Актуалізація опорних знань.

Не будемо гаять дорогоцінний час, інтелектуальна розминка чекає на нас.

1) Гра «Далі , далі»

Дати швидко відповідь , по черзі, на рахунок 1,2,3

  1. Повітряна оболонка Землі називається...
  2. В якому шарі атмосфери відбуваються погодні явища ?
  3. Як називаються люди , які проводять спостереження за погодою ?
  4. Як називають різницю між найвищою і найнижчою температурами
  5. Чому дорівнює « нормальний » атмосферний тиск ?
  6. Що таке вітер ?


  1. Які види хмар є ?
  2. Які опади випадають з хмар ?
  3. Як називається багаторічний режим погоди для певної місцевості ?
  4. Як називається стан нижнього шару атмосфери в даний час і в даному місці ?
  5. Прилад для визначення сили і напряму вітру-це...
  6. Прилад для вимірювання відносної вологості називається...
  1. Гра «Географічний ринг».

Клас ділиться на 2 групи . Учні ставлять запитання гравцям протилежної команди , називаючи прізвище того , хто відповідатиме . Якщо учень не відповів , то дає відповідь сам автор запитання . Потім запитання ставить суперник.

  1. Письмове виконання завдання « Згадай ».( На стор 25 практикума ). Взаємоперевірка.

IV. Виконання практичної роботи.

  1. Використовуючи дані власного календаря погоди , побудуйте графік зміни температури повітря за місяць.

Варіант 1 - за жовтень Варіант 2 - за січень Показники , які характеризують мінусову температуру , відмічайте синім олівцем, а позитивну - червоним.

(Завдання 1 , стор. 25 )

Визначення максимальної (°С , мінімальної °С , амплітуди °С, середньої місячної °С.

Висновки про переважаючу погоду (теплу , холодну , прохолодну).

  1. Побудова діаграми опадів .

Як сонце ввечері закриє хмара сива,

Знай, від солодких снів дівчат розбудить злива...

Діти користуються минулорічними щоденниками спостережень за природою.

а) заповніть таблицю кількості опадів за сезонами, використовуючи показники спостережень.



ПОРИ РОКУ

Кількість опадів, мм

Зима

 

Весна

 

Літо

 

Осінь

 

б) За даними таблиці побудуйте діаграму опадів за сезонами. Стовпчики діаграми кожного сезону зафарбовуйте різним кольором.

(Завдання 2 , стор. 26)

  1. Побудова « рози вітрів » і діаграми хмарності.

Варіант 1 - січень

Варіант 2 - жовтень

а) Проаналізуйте дані спостережень і заповніть таблицю на стор. 26.

Фізхвилинка.

б) На схемі підпишіть напрямки вітру. ( стор. 27 )

в) Над безкраїм степом

 В невідому путь

Хмари чередою

 Білою пливуть...

І.С. Нікітін

Побудова діаграми хмарності на схемі ( стор. 27 ), використовуючи умовні позначення:

  • ясно;
  • хмарно;
  • перемінні хмарність.
  1. Опис погоди на території своєї місцевості за день ( місяць).

Робота виконується з допомогою учителя за планом опису погоди.



ПЛАН


  1. Проміжок часу , за який дається опис.
  2. Найбільша , найменша температура повітря, амплітуда.
  3. Опади, їх кількість, вид , час випадання.
  4. Хмарність , розподіл протягом певного періоду.
  5. Зміна атмосферного тиску.
  6. Вплив погоди на життя , здоров*я , діяльність людей.
  7. Висновок про причини зміни погоди та її тиск.
  1.                                                Підсумок уроку.

Які уміння вдосконалили на уроці ?

Яких нових умінь набули під час заняття ?

Яка частина роботи найбільше сподобалась ?

Ваші побажання учням , учителю щодо подальшої роботи .

  1.                                             Домашнє завдання.

Повторити розділ « Атмосфера » , виконати тести на стор. 163 підручника, бажаючим підготувати реферати за темами , які вказані на стор. 162 ( на вибір).


 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку