КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ХІМІЇ У 7 КЛАСІ
(51 год, 1,5 год на тиждень, 5 год — резервні)
Підручник: Хімія : підручник для 7 класу загальгоосвітніх навчальних закладів /Буринська Н.М. — К. : Педагоічна думка, 2015. — 112 с.
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
ВСТУП |
|||||
1 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ТБ Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії; знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії. Діяльнісний компонент виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Ціннісний компонент висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання; усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин. |
Вивчити §1,2 с.8
|
2 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. |
|
Вивчити с.15 |
|
3 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ТБ Навчальні проекти 1. Хімічні речовини навколо нас 2. Історичне значення вогню.
|
Практичні роботи 1.Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. |
с.18 |
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||||
4 |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі; наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті; пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій. Діяльнісний компонент розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули; спостерігає хімічні й фізичні явища; описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції; використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів; складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей; визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук; обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей; Ціннісний компонент усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин; висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Підприємливість і фінансова грамотність Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині». |
Вивчити §3 с.25
|
5 |
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. |
Лабораторні досліди 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
Вивчити § с.
|
|
6 |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей |
|
Вивчити § 4 с.29
|
|
7 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ТБ
|
Практичні роботи 2. Розділення сумішей. |
Вивчити § 1-4 |
|
8 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ «Початкові хімічні поняття» |
|
|
|
9 |
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. |
Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів. |
Вивчити § 5с. 35
|
|
10 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
Вивчити § 6 с. 41
|
|
11 |
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. |
Лабораторні досліди 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. |
Вивчити § 7с. 44
|
|
12 |
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
Демонстрації 4. Зразки металів і неметалів. |
Вивчити § 7с. 44
|
|
13 |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
Вивчити § 8с. 50
|
|
14 |
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
Вивчити § 8 с. 50
|
|
15 |
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
Вивчити § 5-8
|
|
16 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «Початкові хімічні поняття» |
|
|