КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ХІМІЇ У 8 КЛАСІ
(68 год – 2 год на тиждень)
Підручник: Хімія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / О. Г. Ярошенко. — К. : УОВЦ «Оріон», 2016. — 256 с. : іл.
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
Вступ |
|||||
1 |
|
Найважливіші хімічні поняття. |
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; наводить приклади формул і назв простих (метали і неметали) і складних (оксидів, основ, кислот) речовин; рівнянь реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду і води; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом, води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом; реакцій розкладу і сполучення. Діяльнісний компонент обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині. Ціннісний компонент критично ставиться до власних знань і умінь із хімії. |
Вивчити § с.
|
2 |
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. |
|
Вивчити § с.
|
|
3 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
Вивчити § с.
|
|
4 |
|
Масова частка елемента в складній речовині.
|
|
Вивчити § с.
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||||
5 |
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
Навчальні проекти 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. |
Учень/учениця Знаннєвий компонент формулює періодичний закон; записує: електронні та графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів; пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів (№ 1–20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів; наводить приклади лужних, інертних елементів, галогенів. Діяльнісний компонент розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди (великі й малі), головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи; характеризує склад атомних ядер (кількість протонів і нейтронів), розподіл електронів (за енергетичними рівнями та підрівнями) в атомах перших 20 хімічних елементів; хімічний елемент (№ 1–20) за його положенням у періодичній системі, зміни радіусів атомів у періодах і підгрупах, металічних і неметалічних властивостей елементів; структуру періодичної системи (періоди: великі й малі, групи й підгрупи (А і Б); аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента; використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації елементів (металічний або неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих речовин (метал або неметал). Ціннісний компонент усвідомлює значення прийому класифікації в науці; обґрунтовує фізичну сутність періодичного закону; оцінює значення періодичного закону як одного із фундаментальних законів природи. Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність Значення періодичного закону |
Вивчити § с.
|
6 |
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
Вивчити § с.
|
|
7 |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
|
Вивчити § с.
|
|
8 |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. Стан електронів у атомі. Поняття про радіус атома. |
Демонстрації 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
Вивчити § с.
|
|
9 |
|
Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20 |
|
Вивчити § с.
|
|
10 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
|
Вивчити § с. |
|
11 |
|
Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20 |
|
Вивчити § с.
|
|
12 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
Вивчити § с.
|
|
13 |
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). |
|
Вивчити § с.
|
|
14 |
|
Періодична система хімічних елементів, її структура. Представлення результатів навчального проекту: 2. Форми Періодичної системи хімічних елементів. |
Демонстрації
|
Вивчити § с.
|
|
15 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
Вивчити § с.
|
|
16 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
Вивчити § с.
|
|
17 |
|
Значення періодичного закону
|
Представлення результатів навчальних проектів: 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
Вивчити § с.
|
|
18
|
|
Контрольна робота з теми «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
|
Вивчити § с.
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||||
19 |
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів.
|
Лабораторні досліди 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає види хімічного зв’язку, типи кристалічних ґраток; наводить приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками; пояснює утворення йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв'язків. Діяльнісний компонент складає електронні формули молекул; характеризує особливості ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв'язку; визначає вид хімічного зв’язку в типових випадках, полярність ковалентного зв'язку; прогнозує фізичні властивості та практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних ґраток; використовує поняття електронегативності для характеристики хімічних зв'язків. Ціннісний компонент обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток; робить висновки про тип кристалічних ґраток речовин на основі виду хімічного зв’язку в них. Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Вивчити § с.
|
20 |
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
Вивчити § с.
|
|
21 |
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
Вивчити § с.
|
|
22 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
Вивчити § с.
|
|
23 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
Вивчити § с.
|
|
24 |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали |
Демонстрації
|
Вивчити § с.
|
|
25 |
|
. |
Практичні роботи 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
Вивчити § с.
|
|
26 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
Представлення результатів навчальних проектів: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
Вивчити § с.
|
|
27 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
Вивчити § с.
|
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|||||
28 |
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.
|
Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає одиницю вимірювання кількості речовини, молярний об’єм газів за нормальних умов, сталу Авогадро; пояснює сутність фізичної величини кількість речовини. Діяльнісний компонент установлює взаємозв'язок між фізичними величинами (масою, молярною масою, об’ємом, молярним об’ємом, кількістю речовини); обчислює число частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі; молярну масу, масу і кількість речовини; об’єм даної маси або кількості речовини газу за нормальних умов; відносну густину газу за іншим газом, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; Ціннісний компонент робить висновки щодо значущості математичних знань для розв’язування хімічних задач. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність Розв’язування розрахункових задач за даною темою. |
Вивчити § с.
|
29 |
|
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
|
Вивчити § с.
|
|
30 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|