Планування практичного психолога на 2021-2022 н.р.

Про матеріал
Річний план практичного психолога складений на основі Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-XIV., «Положення про психологічну службу в системі освіти України» від 22.05.2018 № 509., «Про особливості діяльності практичних психологів(соціальних педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів» лист МОУ №1/9-272 від 02.08.2001., лист МОН України від 27.08.2000 р. №1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України», збірників наказів №18 та №20 , Конвенція ООН «Про права дитини», Загальної Декларації прав людини та інших нормативних документів , які охоплюють питання планування роботи психологічної служби. Містить Вступ, Аналітичну частину ,Завдання та основні види діяльності психологічної служби в школі
Перегляд файлу

«ПОГОДЖЕНО»      «Затверджую»

Завідувач НМР       Директор

КУ «Центр обслуговування      Веселівського ліцею

закладів освіти       Межівської селищної ради

Межівської селищної ради»     _________________Н.В. Сідаш

_______________Н.В. Сметана

 

 

 

 

 

  

 

     План

Роботи практичного психолога

Веселівського ліцею Межівської селищної ради

На 2021-2022 навчальний рік  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог  К.В. Мединська

     Вступ

Річний план практичного психолога Веселівського ліцею складений на основі Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-XIV., «Положення про психологічну службу в системі освіти України» від  22.05.2018 № 509., «Про особливості діяльності практичних психологів(соціальних педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів» лист МОУ №1/9-272 від 02.08.2001., лист МОН України від 27.08.2000 р. №1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України», збірників наказів №18 та №20 , Конвенція ООН «Про права дитини», Загальної Декларації прав людини та інших нормативних документів , які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.

    Аналітична частина

 1.1 Аналіз результатів роботи.

Психологічна служба школи працювала згідно навчально- виховної проблеми школи по впровадженню інноваційних технологій в навчально- виховний процес. Проводилась діагностична та корекційно розвивальна  робота з учнями , які цього потребують ,а також робота по запиту вчителів та батьків. Успішно застосовувалась психологом методика роботи з консультування учнів ,вчителів та батьків.

1.2 Аналіз змісту діяльності:

Найбільш вдалою в психологічній  службі школи була індивідуальна робота з учнями та з класними колективами. Достатньою була робота психолога з адміністрацією , та з педколективом.

2. Завдання шкільного психолога:

- сприяти повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку та вихованню особистості в колективній діяльності на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;

- вивчати професійні наміри учнів з метою самовизначення та самореалізації. Розвиток та зміцнення почуття дорослості;

- допомогти учням адаптуватися до негативних впливів середовища.

 - виявлення дітей «групи ризику.»;

- забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;

- профілактика і корекція в інтелектуальному та особистісному розвитку дитини;

- психологічний супровід інклюзивної освіти;

- профорієнтаційна робота;

- сприяти формуванню в учнів здорового способу життя;

- профілактика девіантною поведінки серед учнів школи;

- робота з обдарованими дітьми;

- сприяння розвитку творчого потенціалу учнів.

Основні види діяльності психологічної служби:

  • Діагностика – психологічне обстеження дітей і підлітків, їх груп та колективів, вивчення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
  • Корекція –здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
  • Профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
  • Реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, молоді, які перебувають у кризовій ситуації, з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності.

 

ІІ.Цілепокладаюча частина

Перспективи на 2021-2022 навчальний рік:

• психологічне забезпечення захисту прав і свобод здобувачів освіти,

створення безпечного освітнього середовища (запобігання насильству, булінгу,

конфліктів серед здобувачів освіти, правопорушень, профілактика та

запобігання домашньому насильству;

• допомога учням в адаптації до умов навчання у закладі освіти;

• діагностика особистісних рис та якостей з метою стимулювання

розвитку та самовиховання учнів;

• психологічний супровід початку професійного становлення,

психологічна підготовка до зустрічі з роботодавцями, до працевлаштування на

підприємствах;

• психологічний супровід учнів випускних груп, батьків під час

підготовки та здачі ЗНО;

• надання психологічної допомоги дітям із внутрішньо переміщених

сімей та членам їх родини;

• робота з учнями, батьки яких перебувають в зоні АТО;

• психологічний і соціальний супровід усіх учасників навчальновиховного процесу в умовах інклюзивного навчання;

• сприяння попередженню та недопущення виникнення суїцидальної

поведінки;

• профілактика комп’ютерної та Інтернет-залежності в учнівському колективі;

• підвищення психологічної компетентності педагогів та батьків.

ІІІ. Змістова частина

Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

Примітка

1.

2.

Спостереження процесу адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників, що впливають на процес адаптації

Вересень – листопад

Учні 1-х класів

 

Спостереження за учнями 5 –х класів.Вивчення загальних зон труднощів у адаптації п’ятикласників; виявлення дітей, що відчувають стан дезаптації, вивчення психологічного клімату в учнівських колективах; дітей з проблемами у спілкуванні і поведінці

Вересень – жовтень

Учні 5-х класів

 

3.

Спостереження за учнями 9-х класів в процесі адаптації до навчання в 10-х класах.

Вересень-листопад

Учні 9-х класів

 

4.

Анкетування вивчення стану вживання учнівською молоддю наркотичних речовин, алкоголю, тютюнопаління.

Жовтень

Учні 7-9 класи

 

5.

Анкета «Визначення актуальності проблеми насильства та проявів жорстокості серед учнівської молоді».

Грудень

Учні 5-11 класи

 

6.

Анкетування «Суїцидальних тенденцій учнівської молоді».

Січень

Учні 7-8 класів

 

7.

Дослідження профорієнтаційних нахилів учнів 9-х класів.

Лютий-березень

Учні 9-х класів

 

8.

Провести анкетування обдарованих дітей з метою виявлення труднощів у навчанні, забезпечення умов для реалізації індивідуальних здібностей кожної дитини.

Квітень-травень

Учні 7-9 класів

 

9.

Анкетування батьків 1-х класів з метою визначення особливостей та характеру первинної адаптації дітей у школі.

Жовтень - листопад

Учні 1-х класів

 

10

Визначити рівень тривожності учнів з метою порівняння результатів минулого року.

Протягом року

Учні 5-11 класи

 (на запит)

 

11.

Дослідження ціннісних орієнтацій молоді (учні)

До 20.12.2021

Учні  9-11 класів

 

12.

Проведення профілактичних та просвітницьких заходів (шкідливі звички) для учасників навчально-виховного процесу.

До 20.12.2021

Учні  6,7,8 класів

 

13.

Виявлення обдарованих дітей та здібних.

Протягом року

Учні 2-11 класів

 

14.

Вивчення особливостей виховання в сімї .

Протягом року

Учні 1 класів

 

15.

Дослідження готовності учнів 4-го класу до переходу в основну школу.

Квітень 

Учні 4 класів

 

16.

Анкетування учнів , вчителів школи на запит адміністрації.

Протягом року

Учні школи, вчителі

 

                                                                Робота з вчителями

1.

Вивчити рівень емоційного вигоряння.

Січень

Вчителі

 

2.

Шкала професійного стресу.

Березень

Вчителі

 

3.

На запит адміністрації.

Протягом року

Вчителі

 

                                                                    Робота з батьками

1.

Анкетування батьків на запит адміністрації

Протягом року

Батьки

 

2.

Тематичне анкетування батьків до батьківських зборів та на запит адміністрації.

Протягом року

Батьки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота.

Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

Примітка

1.

Допомога учням перших класів адаптуватися до школи

Жовтень  - грудень

Учні 1 класів

 

2.

Зниження агресії у учнів

Протягом року                           

8-11 класи

 

3.

Адаптація учнів під час переходу з молодшої ланки в середню.

Грудень - січень

Учні 5 класів

 

4.

Корекційна робота з учнями за реультатами досліджень. (за потребою)

Протягом року

Учні школи

 

5.

Група ризику – заняття з елементами тренінгу.

Протягом року                           

Учні 1-11 класів

 

6.

Подолання проблем в стосунках з однолітками.

Грудень

Учні 5-11 класів

 

7.

Подолання проблем в спілкуванні.

Протягом року

Учні 5-11 класів

 

 

 

 

 

 

                                             

 

 

                                         ІV. Навчальна діяльність.

Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу

Термінпроведення

Де і з ким проводиться

Примітка

1

Корекційно-розвивальні заняття з учнями  інклюзивної форми навчання. (визначених Примірним положенням про команду психолого-педагогвчного супроводу дитини з особливими освітніми потребами від 08.06.18 № 609)

Протягом року

Учні інклюзивної форми навчання

 

 

 

 

V. Консультативна робота.

Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

Примітка

1.

Індивідуальні та групові консультації

учнів відносно проблем у спілкуванні з однолітками та дорослими, в навчанні.

Протягом року

Учні, батьки, вчителі.

 

2.

Індивідуальні консультації з особистих питань вчителів та батьків.

Протягом року

Учні, батьки, вчителі.

 

3.

Консультації профорієнтаційного напрямку.

Протягом року

Учні, батьки, вчителі.

 

4.

Індивідуальні бесіди з вчителями предметниками з метою вивчення проблем у навчанні та вихованні.

Протягом року

Вчителі.

 

5.

Консультації вчителів 1-х класів щодо перебігу адаптації.

Вересень – листопад

Вчителі 1-х класів

 

6.

Консультації вчителів індивідуальної та інклюзивної форми навчання.

Протягом року

Вчителі інд. Форми навчання

 

7.

Консультації класним керівникам та вчителям-предметникам з питань адаптації учнів 5-х класів.

Вересень – жовтень

Вчителі, класні керівники

 5 класів

 

8.

Консультації по запиту.

Протягом року

Батьки, учні, вчителі

 

9.

Консультація підлітку, як розвивати увагу, пам'ять, мислення й уяву.

Протягом року

5-11 класи

 

10.

Консультативні бесіди щодо профілактики дитячої бездоглядності та правопорушень. Правова та психологічна підтримка дітей та молодих людей, що потрапили у складні

соціальні умови.

Лютий – березень

Вчителі, батьки, учні

 

11.

Консультативна інформація в куточку психолога.

Протягом року

Учні, батьки, вчителі.

 

12.

Диспут на тему «Чому дитина втрачає бажання вчитися?»

Квітень

Вчителі-предметники

 

13.

Консультативна допомога в підготовці до ДПА та ЗНО.

Протягом року

Учні 9-х класів

 

 

 

 

 

 

VІ. Психологічна просвіта.

Робота з учнями.

Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу

Термінпроведення

Де і з ким проводиться

Примітка

1

Формувати в учнів почуття дорослості, ознайомити учнів з прийомами та методами спілкування.

Протягом року

Учні 9-11 класів

 

2.

Сформувати вміння професійного самовизначення, розглянути проблеми при виборі професії, розширити уявлення про світ професій.

Протягом року

Учні 9-11 класів

 

3.

Знайомство з власною особистістю, засвоїти поняття «спілкування»

.

Протягом року

Учні 2-4 класів

 

4.

Ознайомити з поняттям  стрес, емоції , почуття, настрій, навчити засобами керування емоціями

Протягом року

Учні 8-9класів

 

5.

Бесіди  по темі «Мої права та права людей»

Протягом року

Учні 1-11 класів

 

6.

Спілкування по темі «Розвиток та зміцнення почуття дорослості».

Протягом року

Учні 5-11 класів

 

7.

Поновлення інформації в «Куточку психолога»

Протягом року

Учні школи

 

8.

Групові консультація для учнів «Виховуємо впевненість у собі»

Протягом року

Учні 7-х класів

 

9.

Бесіда на тему «Професії моїх батьків»

Січень – лютий

Учні 1- 4 класів

 

10.

Диспут на тему «Будь толерантним»

Вересень

Учні 6 класів

 

11.

Бесіда на тему «Що таке емоції?»

Листопад

Учні 8 класів

 

12.

Підготовка до ДПА та ЗНО

Протягом року

Учні 9-х, 11-х класів

 

                                                              Робота  з педколективом.

1.

 «Визначення профілів за результатами діагностуваня.»

Березень

Вчителі

 

2.

ї «Про емоційне вигоряння педагогів.»

Квітень

Вчителі

 

3.

ї  «Притнципи наступності у вивченні навчальних предметів у 5-х класах»(Адаптація)

09.10.21

Класні керівники

 

4.

 «Виховання у школярів позитивного ставлення до мистецтва, як до важливої цінності життя».

15.01.21

Класні керівники

 

5.

 «Адаптація учнів 5 класів до навчання всередній ланці.

 Психолого-педагогічні чинники успішності соціальної адаптації учнів.»

Жовтень

Вчителі

 

6.

 «Забезпечення психолого-педагогічної допомоги учнів, що навчаються на індивідуальній формі навчання»

Листопад

Вчителі

 

7.

 «Адаптація перших класів»

Листопад

Вчителі

 

8.

«Забезпечення психолого-педагогічної допомоги 10-11 класи»

Грудень

Вчителі

 

9.

Звіт практисного психолога за І семестр.

Грудень

Адміністрація

 

10.

 «Психолого-педагогічний супровід учнів 6-8 класів»

Лютий

Вчителі

 

11.

 «Потреба в організації профільної та до профільної підготовки .»

Березень

Вчителі

 

12.

 «Готовність учнів 4-х класів до переходу в основну школу.»

Квітень

Вчителі

 

13.

Виступ «Психолого-педагогічні засади попередження тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії та інших негативних явищ в підлітково середовищі.»

Грудень

Вчителі

 

14.

Виступ «Психологічні аспекти попередження та подолання агресивних проявів та різних форм насильства в учнівському середовищі.»

Січень

Вчителі

 

15.

 «Інтерактивні технології формування ціннісного ставлення до мистецтва».

12.03.22

Вчителі

 

16.

 «Виховання системи цінностей особистості, ґрунтованих на пріоритетах духовності».

09.04.22

Вчителі

 

17.

 «Формування історичної памяті та національної гідності»

Травень

Вчителі

 

18.

Виступи за результатами анонімного анкетування.

Протягом року

Вчителі

 

19.

 «Звіт практичного психолога за навчальний рік»

Червень

Адміністрація

 

                                                                         Робота з батьками.

1.

Виступ на батьківських зборах «Адаптація та її особливості».

Жовтень-листопад

Батьки

 

2.

Батьківська просвіта «Батьківський університет психолого-педагогічних знань»

Протягом року

Батьки

 

3..

Виступ на батьківські збори «Розвиток та зміцнення почуття дорослості».

Протягом року

Батьки

 

4..

Висвітлення актуальних питань в куточку психолога.

Протягом року

Куточок психолога

 

5.

Виступ на батьківські збори «Допрофільна та профільна підготовка – вибір майбутнього.»

Протягом року

Батьки

 

 

VІІ.Інше

№ п/п

Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

Примітка

1.

Складання та затвердження річного плану роботи

До 30 вересня

Практичний психолог

 

Складання плану роботи на тиждень

Щоденний план роботи

Щотижня

Практичний психолог

 

2.

Написання звітів про виконану роботу:

  • І семестр
  • За рік
  • Звіт про готовність та адаптація учнів 1 класів
  • Звіт про готовність та адаптація учнів 5 класів
  • Звіт про проведення заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми
  • Звіт про проведення профілактичних та просвітницьких заходів (шкідливі звички) для учасників навчально-виховного процесу.
  • Інформація про проведені заходи щодо протидії торгівлі людьми.
  • Аналітична довідка про адаптацію учнів 5-х та 10-х класів.
  • Інформація про проведені заходи по профілактиці боулінгу.
  • Звіт про проведення ігрового марафону з учнями 5-х класів «Станція – 5 клас»
  • Аналітична довідка за результатами двагностики суїцидальних тенденцій учнівської молоді. (7,8 кл)
  • Статистичний звіт за І семестр.
  • Аналітична довідка про результати профорієнтаційної роботи (9 кл)
  • Інформація про проведені заходи в рамках Дня психології.

 

Грудень

Травень

До 30.11.2021

 

До 30.10.2021

до 12.10.2021

 

 

до 27.12.2021

 

 

 

до 03.12.2021

 

до 14.12.2021

 

 

до 20.12.2021

до 18.01.2022

 

 

до 20.02.2022

 

до 11.02.2022

до 25.03.2022

 

 

23.04.2022

Практичний психолог

 

3.

Підготовка до проведення занять з елементами тренінгу з учнями, батьками, педпрацівниками.

Протягом року

Практичний психолог

 

4.

Підготовка до педагогічних консиліумів:

  • «Адаптація 1-х класів до навчання в школі»,
  • «Адаптація 5-х класів на час переходу в середню ланку.»
  • Про готовність учнів 4-х класів до переходу в основну школу

Листопад

Жовтень

Квітень

Практичний психолог

Практичний психолог

 

5.

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів.

Протягом року

Практичний психолог

 

6.

Підготовка до виховних годин з учнями,

годин спілкування.

За запитом.

 Протягом року

Практичний психолог

 

7.

Робота в бібліотеці, самопідготовка.

Протягом року

Методичні дні

Практичний психолог

 

8.

Участь  в навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів.

Протягом року

Практичний психолог

 

9.

Підготовка психологічно супроводу адаптації, готовності дитини в школі.

Вересень

Березень

Практичний психолог

 

10.

Оформлення та ведення, документації.

Протягом року

Практичний психолог

 

11.

Поповнення куточка психолога.

Протягом року

Практичний психолог

 

12.

Ведення документації дітей «групи ризику», девіантної поведінки….

Протягом року

Практичний психолог

 

13

Забезпечувати якісний психологічний супровід учнів початкової школи, в зв’язку з переходом на новий Державний стандарт.

Протягом року

Практичний психолог

 

14.

Брати участь в процесі залучення дітей з особливими освітніми потребами до шкільних та  загальноосвітніх заходів в навчальних закладах; співпраця з ІРЦ; розробка програми психологічного супроводу

Протягом року

Практичний психолог

 

15.

 Розробляти  та запроваджувати  психологічні програми, спрямовані на профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля тощо), труднощів у адаптації, навчання і виховання, порушень в поведінці.     

Постійно

Практичний психолог

 

16

17

18

Підготовка до нарад при директору:

  • «Рівень адаптації учнів 5-х класів до школи.»
  • «Забезпечення психолого-педагогічної допомоги учнів, що навчаються на індивідуальній формі навчання.»
  • «Рівень адаптації 1-х класів»
  • «Профільне навчання. Забезпечення психолого-педагогічної допомоги»
  •  «Забезпечення психолого-педагогічного супроводу учнів 6-8 класів»
  • «Організація профільного навчання у 9-х класах»
  • «Про готовність учнів 4-х класів до переходу в основну школу»

 

Жовтень

Листопад

 

Листопад

 

Грудень

 

Лютий

 

Березень

 

Квітень

 

Протягом року

 

Практичний психолог

 

19

20

21

Використовувати у роботі психологічний інструментарій ( діагностичні методики, корекційно-відновлювальні програми тощо) затверджені МОН України, міською експертною комісією, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дитини.

Налагоджувати та забезпечувати зв'язок між службами і структурами, які здійснюють патронат і супровід дітей особливо тих, котрі опинились у складних життєвих обставина, віднесених до так званих «груп ризику».

    Вживати заходів для підвищення рівня обізнаності щодо протидії торгівлі дітьми серед учнів, батьків та осіб, що їх замінюють.

Постійно

 

 

 

 

Постійно

 

 

 

 

Постійно

Практичний психолог

Практичний психолог

Практичний психолог

 

22

Відвідування учнів в дома, бесіди з батьками. (За запитом)

Протягом року

Батьки

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лубенець Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
2 вересня 2021
Переглядів
10942
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку