«ПОГОДЖЕНО» «Затверджую»
Завідувач НМР Директор
КУ «Центр обслуговування Веселівського ліцею
закладів освіти Межівської селищної ради
Межівської селищної ради» _________________Н.В. Сідаш
_______________Н.В. Сметана
План
Роботи практичного психолога
Веселівського ліцею Межівської селищної ради
На 2021-2022 навчальний рік
Практичний психолог К.В. Мединська
Вступ
Річний план практичного психолога Веселівського ліцею складений на основі Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-XIV., «Положення про психологічну службу в системі освіти України» від 22.05.2018 № 509., «Про особливості діяльності практичних психологів(соціальних педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів» лист МОУ №1/9-272 від 02.08.2001., лист МОН України від 27.08.2000 р. №1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України», збірників наказів №18 та №20 , Конвенція ООН «Про права дитини», Загальної Декларації прав людини та інших нормативних документів , які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.
Аналітична частина
1.1 Аналіз результатів роботи.
Психологічна служба школи працювала згідно навчально- виховної проблеми школи по впровадженню інноваційних технологій в навчально- виховний процес. Проводилась діагностична та корекційно розвивальна робота з учнями , які цього потребують ,а також робота по запиту вчителів та батьків. Успішно застосовувалась психологом методика роботи з консультування учнів ,вчителів та батьків.
1.2 Аналіз змісту діяльності:
Найбільш вдалою в психологічній службі школи була індивідуальна робота з учнями та з класними колективами. Достатньою була робота психолога з адміністрацією , та з педколективом.
2. Завдання шкільного психолога:
- сприяти повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку та вихованню особистості в колективній діяльності на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- вивчати професійні наміри учнів з метою самовизначення та самореалізації. Розвиток та зміцнення почуття дорослості;
- допомогти учням адаптуватися до негативних впливів середовища.
- виявлення дітей «групи ризику.»;
- забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
- профілактика і корекція в інтелектуальному та особистісному розвитку дитини;
- психологічний супровід інклюзивної освіти;
- профорієнтаційна робота;
- сприяти формуванню в учнів здорового способу життя;
- профілактика девіантною поведінки серед учнів школи;
- робота з обдарованими дітьми;
- сприяння розвитку творчого потенціалу учнів.
Основні види діяльності психологічної служби:
ІІ.Цілепокладаюча частина
Перспективи на 2021-2022 навчальний рік:
• психологічне забезпечення захисту прав і свобод здобувачів освіти,
створення безпечного освітнього середовища (запобігання насильству, булінгу,
конфліктів серед здобувачів освіти, правопорушень, профілактика та
запобігання домашньому насильству;
• допомога учням в адаптації до умов навчання у закладі освіти;
• діагностика особистісних рис та якостей з метою стимулювання
розвитку та самовиховання учнів;
• психологічний супровід початку професійного становлення,
психологічна підготовка до зустрічі з роботодавцями, до працевлаштування на
підприємствах;
• психологічний супровід учнів випускних груп, батьків під час
підготовки та здачі ЗНО;
• надання психологічної допомоги дітям із внутрішньо переміщених
сімей та членам їх родини;
• робота з учнями, батьки яких перебувають в зоні АТО;
• психологічний і соціальний супровід усіх учасників навчальновиховного процесу в умовах інклюзивного навчання;
• сприяння попередженню та недопущення виникнення суїцидальної
поведінки;
• профілактика комп’ютерної та Інтернет-залежності в учнівському колективі;
• підвищення психологічної компетентності педагогів та батьків.
ІІІ. Змістова частина
№ |
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
Примітка |
1. 2. |
Спостереження процесу адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників, що впливають на процес адаптації |
Вересень – листопад |
Учні 1-х класів |
|
Спостереження за учнями 5 –х класів.Вивчення загальних зон труднощів у адаптації п’ятикласників; виявлення дітей, що відчувають стан дезаптації, вивчення психологічного клімату в учнівських колективах; дітей з проблемами у спілкуванні і поведінці |
Вересень – жовтень |
Учні 5-х класів |
|
|
3. |
Спостереження за учнями 9-х класів в процесі адаптації до навчання в 10-х класах. |
Вересень-листопад |
Учні 9-х класів |
|
4. |
Анкетування вивчення стану вживання учнівською молоддю наркотичних речовин, алкоголю, тютюнопаління. |
Жовтень |
Учні 7-9 класи |
|
5. |
Анкета «Визначення актуальності проблеми насильства та проявів жорстокості серед учнівської молоді». |
Грудень |
Учні 5-11 класи |
|
6. |
Анкетування «Суїцидальних тенденцій учнівської молоді». |
Січень |
Учні 7-8 класів |
|
7. |
Дослідження профорієнтаційних нахилів учнів 9-х класів. |
Лютий-березень |
Учні 9-х класів |
|
8. |
Провести анкетування обдарованих дітей з метою виявлення труднощів у навчанні, забезпечення умов для реалізації індивідуальних здібностей кожної дитини. |
Квітень-травень |
Учні 7-9 класів |
|
9. |
Анкетування батьків 1-х класів з метою визначення особливостей та характеру первинної адаптації дітей у школі. |
Жовтень - листопад |
Учні 1-х класів |
|
10 |
Визначити рівень тривожності учнів з метою порівняння результатів минулого року. |
Протягом року |
Учні 5-11 класи (на запит) |
|
11. |
Дослідження ціннісних орієнтацій молоді (учні) |
До 20.12.2021 |
Учні 9-11 класів |
|
12. |
Проведення профілактичних та просвітницьких заходів (шкідливі звички) для учасників навчально-виховного процесу. |
До 20.12.2021 |
Учні 6,7,8 класів |
|
13. |
Виявлення обдарованих дітей та здібних. |
Протягом року |
Учні 2-11 класів |
|
14. |
Вивчення особливостей виховання в сімї . |
Протягом року |
Учні 1 класів |
|
15. |
Дослідження готовності учнів 4-го класу до переходу в основну школу. |
Квітень |
Учні 4 класів |
|
16. |
Анкетування учнів , вчителів школи на запит адміністрації. |
Протягом року |
Учні школи, вчителі |
|
Робота з вчителями |
||||
1. |
Вивчити рівень емоційного вигоряння. |
Січень |
Вчителі |
|
2. |
Шкала професійного стресу. |
Березень |
Вчителі |
|
3. |
На запит адміністрації. |
Протягом року |
Вчителі |
|
Робота з батьками |
||||
1. |
Анкетування батьків на запит адміністрації |
Протягом року |
Батьки |
|
2. |
Тематичне анкетування батьків до батьківських зборів та на запит адміністрації. |
Протягом року |
Батьки |
|
|
|
|
|
|
ІІІ.Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота.
№ |
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
Примітка |
1. |
Допомога учням перших класів адаптуватися до школи |
Жовтень - грудень |
Учні 1 класів |
|
2. |
Зниження агресії у учнів |
Протягом року |
8-11 класи |
|
3. |
Адаптація учнів під час переходу з молодшої ланки в середню. |
Грудень - січень |
Учні 5 класів |
|
4. |
Корекційна робота з учнями за реультатами досліджень. (за потребою) |
Протягом року |
Учні школи |
|
5. |
Група ризику – заняття з елементами тренінгу. |
Протягом року |
Учні 1-11 класів |
|
6. |
Подолання проблем в стосунках з однолітками. |
Грудень |
Учні 5-11 класів |
|
7. |
Подолання проблем в спілкуванні. |
Протягом року |
Учні 5-11 класів |
|
|
|
|
|
|
ІV. Навчальна діяльність.
№ |
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу |
Термінпроведення |
Де і з ким проводиться |
Примітка |
1 |
Корекційно-розвивальні заняття з учнями інклюзивної форми навчання. (визначених Примірним положенням про команду психолого-педагогвчного супроводу дитини з особливими освітніми потребами від 08.06.18 № 609) |
Протягом року |
Учні інклюзивної форми навчання |
|
V. Консультативна робота.
№ |
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
Примітка |
1. |
Індивідуальні та групові консультації учнів відносно проблем у спілкуванні з однолітками та дорослими, в навчанні. |
Протягом року |
Учні, батьки, вчителі. |
|
2. |
Індивідуальні консультації з особистих питань вчителів та батьків. |
Протягом року |
Учні, батьки, вчителі. |
|
3. |
Консультації профорієнтаційного напрямку. |
Протягом року |
Учні, батьки, вчителі. |
|
4. |
Індивідуальні бесіди з вчителями предметниками з метою вивчення проблем у навчанні та вихованні. |
Протягом року |
Вчителі. |
|
5. |
Консультації вчителів 1-х класів щодо перебігу адаптації. |
Вересень – листопад |
Вчителі 1-х класів |
|
6. |
Консультації вчителів індивідуальної та інклюзивної форми навчання. |
Протягом року |
Вчителі інд. Форми навчання |
|
7. |
Консультації класним керівникам та вчителям-предметникам з питань адаптації учнів 5-х класів. |
Вересень – жовтень |
Вчителі, класні керівники 5 класів |
|
8. |
Консультації по запиту. |
Протягом року |
Батьки, учні, вчителі |
|
9. |
Консультація підлітку, як розвивати увагу, пам'ять, мислення й уяву. |
Протягом року |
5-11 класи |
|
10. |
Консультативні бесіди щодо профілактики дитячої бездоглядності та правопорушень. Правова та психологічна підтримка дітей та молодих людей, що потрапили у складні соціальні умови. |
Лютий – березень |
Вчителі, батьки, учні |
|
11. |
Консультативна інформація в куточку психолога. |
Протягом року |
Учні, батьки, вчителі. |
|
12. |
Диспут на тему «Чому дитина втрачає бажання вчитися?» |
Квітень |
Вчителі-предметники |
|
13. |
Консультативна допомога в підготовці до ДПА та ЗНО. |
Протягом року |
Учні 9-х класів |
|
|
|
|
|
|
VІ. Психологічна просвіта.
Робота з учнями.
№ |
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками навчального закладу |
Термінпроведення |
Де і з ким проводиться |
Примітка |
1 |
Формувати в учнів почуття дорослості, ознайомити учнів з прийомами та методами спілкування. |
Протягом року |
Учні 9-11 класів |
|
2. |
Сформувати вміння професійного самовизначення, розглянути проблеми при виборі професії, розширити уявлення про світ професій. |
Протягом року |
Учні 9-11 класів |
|
3. |
Знайомство з власною особистістю, засвоїти поняття «спілкування» . |
Протягом року |
Учні 2-4 класів |
|
4. |
Ознайомити з поняттям стрес, емоції , почуття, настрій, навчити засобами керування емоціями |
Протягом року |
Учні 8-9класів |
|
5. |
Бесіди по темі «Мої права та права людей» |
Протягом року |
Учні 1-11 класів |
|
6. |
Спілкування по темі «Розвиток та зміцнення почуття дорослості». |
Протягом року |
Учні 5-11 класів |
|
7. |
Поновлення інформації в «Куточку психолога» |
Протягом року |
Учні школи |
|
8. |
Групові консультація для учнів «Виховуємо впевненість у собі» |
Протягом року |
Учні 7-х класів |
|
9. |
Бесіда на тему «Професії моїх батьків» |
Січень – лютий |
Учні 1- 4 класів |
|
10. |
Диспут на тему «Будь толерантним» |
Вересень |
Учні 6 класів |
|
11. |
Бесіда на тему «Що таке емоції?» |
Листопад |
Учні 8 класів |
|
12. |
Підготовка до ДПА та ЗНО |
Протягом року |
Учні 9-х, 11-х класів |
|
Робота з педколективом. |
||||
1. |
«Визначення профілів за результатами діагностуваня.» |
Березень |
Вчителі |
|
2. |
ї «Про емоційне вигоряння педагогів.» |
Квітень |
Вчителі |
|
3. |
ї «Притнципи наступності у вивченні навчальних предметів у 5-х класах»(Адаптація) |
09.10.21 |
Класні керівники |
|
4. |
«Виховання у школярів позитивного ставлення до мистецтва, як до важливої цінності життя». |
15.01.21 |
Класні керівники |
|
5. |
«Адаптація учнів 5 класів до навчання всередній ланці. Психолого-педагогічні чинники успішності соціальної адаптації учнів.» |
Жовтень |
Вчителі |
|
6. |
«Забезпечення психолого-педагогічної допомоги учнів, що навчаються на індивідуальній формі навчання» |
Листопад |
Вчителі |
|
7. |
«Адаптація перших класів» |
Листопад |
Вчителі |
|
8. |
«Забезпечення психолого-педагогічної допомоги 10-11 класи» |
Грудень |
Вчителі |
|
9. |
Звіт практисного психолога за І семестр. |
Грудень |
Адміністрація |
|
10. |
«Психолого-педагогічний супровід учнів 6-8 класів» |
Лютий |
Вчителі |
|
11. |
«Потреба в організації профільної та до профільної підготовки .» |
Березень |
Вчителі |
|
12. |
«Готовність учнів 4-х класів до переходу в основну школу.» |
Квітень |
Вчителі |
|
13. |
Виступ «Психолого-педагогічні засади попередження тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії та інших негативних явищ в підлітково середовищі.» |
Грудень |
Вчителі |
|
14. |
Виступ «Психологічні аспекти попередження та подолання агресивних проявів та різних форм насильства в учнівському середовищі.» |
Січень |
Вчителі |
|
15. |
«Інтерактивні технології формування ціннісного ставлення до мистецтва». |
12.03.22 |
Вчителі |
|
16. |
«Виховання системи цінностей особистості, ґрунтованих на пріоритетах духовності». |
09.04.22 |
Вчителі |
|
17. |
«Формування історичної памяті та національної гідності» |
Травень |
Вчителі |
|
18. |
Виступи за результатами анонімного анкетування. |
Протягом року |
Вчителі |
|
19. |
«Звіт практичного психолога за навчальний рік» |
Червень |
Адміністрація |
|
Робота з батьками. |
||||
1. |
Виступ на батьківських зборах «Адаптація та її особливості». |
Жовтень-листопад |
Батьки |
|
2. |
Батьківська просвіта «Батьківський університет психолого-педагогічних знань» |
Протягом року |
Батьки |
|
3.. |
Виступ на батьківські збори «Розвиток та зміцнення почуття дорослості». |
Протягом року |
Батьки |
|
4.. |
Висвітлення актуальних питань в куточку психолога. |
Протягом року |
Куточок психолога |
|
5. |
Виступ на батьківські збори «Допрофільна та профільна підготовка – вибір майбутнього.» |
Протягом року |
Батьки |
|
VІІ.Інше
№ п/п |
Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
Примітка |
1. |
Складання та затвердження річного плану роботи |
До 30 вересня |
Практичний психолог |
|
Складання плану роботи на тиждень Щоденний план роботи |
Щотижня |
Практичний психолог |
|
|
2. |
Написання звітів про виконану роботу:
|
Грудень Травень До 30.11.2021
До 30.10.2021 до 12.10.2021
до 27.12.2021
до 03.12.2021
до 14.12.2021
до 20.12.2021 до 18.01.2022
до 20.02.2022
до 11.02.2022 до 25.03.2022
23.04.2022 |
Практичний психолог |
|
3. |
Підготовка до проведення занять з елементами тренінгу з учнями, батьками, педпрацівниками. |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
4. |
Підготовка до педагогічних консиліумів:
|
Листопад Жовтень Квітень |
Практичний психолог Практичний психолог |
|
5. |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів. |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
6. |
Підготовка до виховних годин з учнями, годин спілкування. |
За запитом. Протягом року |
Практичний психолог |
|
7. |
Робота в бібліотеці, самопідготовка. |
Протягом року Методичні дні |
Практичний психолог |
|
8. |
Участь в навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів. |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
9. |
Підготовка психологічно супроводу адаптації, готовності дитини в школі. |
Вересень Березень |
Практичний психолог |
|
10. |
Оформлення та ведення, документації. |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
11. |
Поповнення куточка психолога. |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
12. |
Ведення документації дітей «групи ризику», девіантної поведінки…. |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
13 |
Забезпечувати якісний психологічний супровід учнів початкової школи, в зв’язку з переходом на новий Державний стандарт. |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
14. |
Брати участь в процесі залучення дітей з особливими освітніми потребами до шкільних та загальноосвітніх заходів в навчальних закладах; співпраця з ІРЦ; розробка програми психологічного супроводу |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
15. |
Розробляти та запроваджувати психологічні програми, спрямовані на профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля тощо), труднощів у адаптації, навчання і виховання, порушень в поведінці. |
Постійно |
Практичний психолог |
|
16 17 18 |
Підготовка до нарад при директору:
|
Жовтень Листопад
Листопад
Грудень
Лютий
Березень
Квітень
Протягом року
|
Практичний психолог |
|
19 20 21 |
Використовувати у роботі психологічний інструментарій ( діагностичні методики, корекційно-відновлювальні програми тощо) затверджені МОН України, міською експертною комісією, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дитини. Налагоджувати та забезпечувати зв'язок між службами і структурами, які здійснюють патронат і супровід дітей особливо тих, котрі опинились у складних життєвих обставина, віднесених до так званих «груп ризику». Вживати заходів для підвищення рівня обізнаності щодо протидії торгівлі дітьми серед учнів, батьків та осіб, що їх замінюють. |
Постійно
Постійно
Постійно |
Практичний психолог Практичний психолог Практичний психолог |
|
22 |
Відвідування учнів в дома, бесіди з батьками. (За запитом) |
Протягом року |
Батьки |
|