Планування з "Здоров'я, безпека та добробут" 7 клас НУШ

Про матеріал
Планування рекомендовано для вчителів які викладають ЗБД у 7 класах в наступному навчальному році. якщо на цей предмет навантаження 1 година.
Перегляд файлу

Планування ЗБД 7 клас НУШ

 Планування  склала  вчитель хімії та ЗБД  Бабицька Валентина Петрівна

СЗШ №288 м. Києва Святошинського району

(Планування  створено на основі модельної програми ЗБД для 7-9 класу, автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич, Н. В. Андрук)  2024р.

 

(1 год на тиждень, всього 35 год, 1 год резервний час)

 

Пропонований зміст навчального

предмета/інтегрованого курсу

Види навчальної діяльності

Очікуванні результати навчання

(учень/учениця)

РОЗДІЛ 1. БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ (8 год)

1

Безпека життєдіяльності

Безпека, небезпека, ризик. Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки мирного часу.

Небезпеки воєнного часу (в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях).

Екологічні проблеми й техногенні аварії внаслідок воєнних дій.

 

Оцінювання ризиків

щоденного життя у мирний і

воєнний час

 

Обстеження оселі на наявність

найбезпечніших місць у разі

надзвичайних ситуацій

воєнного характеру.

-складає алгоритм дій у небезпечних

ситуаціях на основі знань і власного досвіду

− демонструє безпечну поведінку в побуті,

закладі освіти, на вулиці, у громадських

місцях i у разі потреби звертається по

допомогу до дорослих

− користується попередженнями та інструкціями про небезпеку

2

Дії населення у разі загрози або надзвичайних ситуацій воєнного характеру.

Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека».

Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки  надійного і ненадійного укриття.

Позначення/маркування

небезпечних територій

(«Небезпечно міни» та інші).

 

− досліджує та оцінює рівень ризиків у

навколишньому середовищі для

особистого здоров’я і безпеки,

передбачає способи уникнення або зменшення виявлених небезпек

− оцінює ймовірність ризику виникнення

небезпечної ситуації внаслідок власної діяльності

− обґрунтовує рівень ризику неналежного

використання речовин, що можуть

становити небезпеку (ліки, алкоголь,  побутова хімія тощо)

− розрізняє прийнятні чи неприйнятні

ризики в небезпечних ситуаціях

природного, техногенного, соціального  характеру і побутового походження

− вибирає доцільні (ефективні) стратегії

прийняття рішень з користю для власної

безпеки і безпеки інших осіб, здоров’я та  добробуту

− використовує протоколи реагування в  небезпечних ситуаціях

− діє за стандартними моделями у разі виникнення небезпеки певного характеру

− визначає особливості поведінки у

безпечних і небезпечних життєвих

ситуаціях

− визначає ступінь складності ушкоджень і травм, надає долікарську допомогу собі та іншим особам у випадку ушкоджень чи травм у межах своїх можливостей

− ідентифікує способи можливості надання долікарської допомоги та

звертається до необхідних служб

відповідно до ситуації

3

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.

Ознаки небезпечних територій. Ідентифікація загроз: міни, боєприпаси, детонатори/підривники,

саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту

на мінному полі. Небезпека самостійного

маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.

Моделювання взаємодії з рятувальними службами при

виявленні незнайомих чи  вибухонебезпечних предметів.

4

Безпека на дорозі

Безпека пішохода, велосипедиста в місті та за

містом, пасажира легкового і вантажного

автомобіля, автобуса, поїзда. Заходи безпеки під час руху на велосипедах/ інших засобах індивідуальної мобільності (електросамокат, моноколесо тощо). Рух через залізничні переїзди.

Небезпечні вантажі.

Створення пам’яток безпеки для пішохода, велосипедиста в місті та за містом, пасажира

легкового і вантажного

автомобіля, автобуса, поїзда

5

Дорожньо-транспортні пригоди

Види ДТП. Засоби захисту, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Перша допомога постраждалим у ДТП.

Моделювання поведінки

свідків ДТП

6

Пожежна безпека у громадських приміщеннях

Правила пожежної безпеки у закладі освіти.

Оповіщення про пожежу. Первинні засоби  пожежогасіння. Знаки пожежної безпеки.

Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Дослідження засобів

пожежогасіння та знаків

пожежної безпеки у закладі

освіти.

Відпрацювання алгоритму дій

під час пожежі в громадському

приміщенні.

 

7

 

 

 

 

 

 

 

Самодопомога і невідкладна допомога

Керування стресом в екстремальних ситуаціях.

Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках.

 

 

 

Відпрацювання прийомів

психологічної самодопомоги в

екстремальних ситуаціях.

Відпрацювання умінь надавати

першу домедичну допомогу

при травмах, опіках

 

8

 

Презентування результатів роботи. Оцінювання результатів роботи учнів. Підведення підсумків.

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (5 год)

9

Цілісність здоров'я

Сучасне уявлення про здоров’я. Чинники впливу на здоров’я. Здоров’я і потреби

Самооцінювання рівня

здоров’я

-демонструє модель безпечної поведінки відповідно до суспільних та особистих

цінностей у соціальному та природному середовищі

− вибирає доцільні (ефективні) стратегії прийняття рішень з користю для власної безпеки і безпеки інших осіб, здоров’я та

добробуту

− розробляє план власних дій, визначає мотивацію, фіксує результати, адекватно

оцінює свої сили, формує корисні звички через систематичність повторення

− переконливо презентує свої (спільні) ідеї іншим особам у різний спосіб, зокрема з

використанням цифрових засобів

− встановлює емоційний контакт у групі

− корегує власні цілі, зважаючи на цілі та інтереси групи

10

Значення звичок і навичок для здоров’я

Звички і спосіб життя. Як формуються звички.  Як змінити небажану звичку.

Вправа «Хіт-парад звичок»

11

Здоров’я і спосіб життя

Переваги здорового способу життя. Користь рухової активності і здорового харчування для здоров’я. Навички, сприятливі для здоров’я.

Дослідження переваг

здорового способу життя.

Складання плану здорового

способу життя.

Конкурс мотиваційних роликів

для адвокації здорового

способу життя

12

Профілактика захворювань

Які бувають хвороби. Захисні реакції організму.

Шляхи зараження і бар'єри на шляху інфекції.

Імунітет. Методи профілактики захворювань.

Взаємодія лікаря і пацієнта

Мозковий штурм: «Види

захворювань»

Групова робота: «Шляхи

проникнення інфекції в

організм людини»

Створення групової

презентації до теми

«Профілактика інфекційних

захворювань».

13

Презентування результатів роботи. Оцінювання результатів роботи учнів. Підведення підсумків.

 

РОЗДІЛ 3. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (5 год)

14

Складові і показники фізичного здоров’я

Складові фізичного здоров’я.

Показники фізичної форми. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. Моніторинг фізичної складової здоров’я.

Визначення індивідуальних

показників фізичної складової

здоров’я.

Ознайомлення з практиками

покращення показників

фізичного розвитку.

− моделює власну стратегію здорового способу життя (достатня рухова активність, здорове харчування

− керує власною поведінкою для

збереження здоров’я тадобробуту (власного та інших осіб)

− доводить переваги здорового способу життя для збереження здоров’я та особистого добробуту

− застосовує формули, графічні та статистичні методи, розрахунки, моделі

для експрес-оцінки і моніторингу стану здоров’я, розуміння соціальних явищ, вирішення побутових питань і життєвих

15

Рухова активність

Види рухової активності. Вплив рухової

активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла

 

16

Особиста гігієна підлітків.

Гігієнічні процедури. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. Особливості покращення функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням її типу.

Визначення типу шкіри і

волосся.

Вибір косметичних засобів із

урахуванням віку та типу

шкіри (проект).

17

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. Види відпочинку. Планування часу.

Дослідження значення сну в юнацькому віці.

Створення режиму робочого і

вихідного дня з урахуванням

норм активного і пасивного

відпочинку.

18

Презентування результатів роботи. Оцінювання результатів роботи учнів. Підведення підсумків.

 

 

РОЗДІЛ 4. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 6 год)

19

Психічний і духовний розвиток

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

Дослідження особливостей

психічного і духовного

розвитку підлітків.

Обговорення притчі про

життєві цінності.

− аналізує вплив ставлення людей до власного тіла і його змін на їх здоров’я,

самооцінку і поведінку

− досліджує і пояснює зміни власного емоційного стану та емоційного стану інших осіб

− застосовує прийоми активного слухання, надання зворотного зв’язку, невербальної

підтримки, фокусування уваги на

ресурсах тощо для вирішення

конфліктної ситуації

− поводиться впевнено, здійснюючи са небезпечних життєвих ситуаціях

− обирає і допомагає іншим обрати ефективну стратегію поведінки в конфліктній ситуації

− обирає доцільну стратегію поведінки в конфлікті

− виступає посередником у запобіганні чи вирішенні конфлікту

− дотримується правил комфортного співіснування, розробляє власні. моконтроль у конфліктних і

20

Психологічна рівновага і здоров’я

Емоційний інтелект. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів.

Ознаки психологічної рівноваги.

Відпрацювання навичок

самоконтролю, планування

часу.

21

Самооцінка і здоров’я

Види самооцінки. Вплив ставлення людей до власного тіла і його змін на їх самооцінку і здоров’я. Конструктивне сприймання критики.

Розробка плану щодо

формування адекватної

самооцінки.

Обговорення притчі про негативне мислення.

22

Стрес і здоров’я. Види стресу. Чинники стресу. Стрес і здоров’я.

Причини й наслідки емоційного вигорання.

Способи керування стресом.

Алгоритм вибору адекватних

способів керування стресом.

23

Конфлікти і здоров’я

Причини виникнення і стадії розвитку

конфліктів. Негативні наслідки ескалації

конфліктів. Способи конструктивного

розв’язання конфліктів. Вибір доцільної стратегії поведінки в конфлікті.

Моделювання прийомів

конструктивного розв’язання

конфліктів.

24

Презентування результатів роботи. Оцінювання результатів роботи учнів. Підведення підсумків.

 

 

РОЗДІЛ 5. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (5 год)

25

Соціальні чинники здоров’я

Держава на захисті прав дитини. Соціальна безпека населеного пункту. Роль громади у формуванні здорового способу життя молоді.

Джерела медичної та психологічної допомоги для молоді.

Дослідження елементів

соціального середовища

свого населеного пункту.Створення пам’ятки з

інформацією про телефони

довіри для дітей і молоді,

клініки дружні до молоді,

підліткові кабінети та інші

джерела допомоги у населеному пункті. Екскурсія в державну чи. громадську організацію, яка

працює з молоддю

− дотримується правил міжособистісного

спілкування, поважаючи право

співрозмовника на особистий простір

− відстоює право кожної людини на індивідуальне (відмінне від інших) сприйняття дійсності

− виокремлює прояви дискримінації, виникнення стереотипів, когнітивних

викривлень, ідеалізації

− виявляє ознаки булінгу, насилля, зокрема в цифровому середовищі, знаєспособи протидії насиллю і цькуванню,

ресурси для повідомлення про виявлені випадки

− обґрунтовує наслідки і шкідливість маніпулятивних та інших небезпечних стосунків для фізичного та емоційного здоров’я

− визначає наслідки соціальних впливів на прийняття рішення щодо власного здоров’я, безпеки, добробуту та здоров’я, безпеки, добробуту інших осіб

(реклама, вплив інших осіб, медійна інформація тощо)

− конструктивно спілкується в різних \життєвих ситуаціях, що стосуються

здоров’я, безпеки та добробуту

− уникає небезпечного/ шкідливого контенту

− виробляє критерії оцінки контенту на основі знань і власногожиттєвого досвід

26

Вплив цифрового середовища на здоров’я Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Вплив комерційної реклами на здоров’я.

Ґаджетозалежість, інтернетзалежність. Інформаційна «гігієна». Захист особистих даних в інтернеті. Протидія кіберзлочинам.

Критичний аналіз реклами

товарів та послуг, постів у

соціальних мережах, відео

тощо, які пропагують насилля,

підштовхують до поведінки,

що може загрожувати життю і

здоров’ю людей, національній

безпеці.

27

Неінфекційні захворювання та їх

Профілактика. Соціальні чинники «хвороб цивілізації». Вплив неінфекційних захворювань на показники

громадського здоров’я. Профілактика ожиріння, серцево-судинних, онкологічних захворювань,

діабету 2 типу. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотичних речовин.

Аналіз причин і наслідків

«Хвороб цивілізації».

 

28

Інфекційні захворювання, що набули

соціального значення.

Заходи профілактики на державному і

особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України

у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Протидія стигмі і дискримінації.

Моделювання ситуацій

відмови від небезпечних

пропозицій, протидії стигмі та

дискримінації.

29

Презентування результатів роботи. Оцінювання результатів роботи учнів. Підведення підсумків.

 

РОЗДІЛ 6. ДОБРОБУТ (5год+1 год резерв)

30

Громадський добробут. Складові громадського добробуту. Економічний розвиток держави. Раціональне

природокористування, дбайливе ставлення до  довкілля. Створення можливостей для розвитку та самореалізації. Значення інклюзивної,

позашкільної, дистанційної освіти, самоосвіти.

Групова дискусія про

екологічні проблеми населеного пункту та шляхи їх вирішення (забруднення, бездомні тварини тощо). Аналіз доступності

можливостей для розвитку та

самореалізації у галузі науки,

освіти, культури, мистецтва,

спорту для кожного члена

громади.

− дотримується правил комфортного

співіснування, розробляє на їх основі − критично оцінює надмірність потреб і

перебільшене споживання

− планує витрати родини (свої) для

підтримання здоров’я, безпеки і

добробуту

− ощадно використовує ресурси, зважаючи

на можливість повторного використання,

ремонту і переробки

− визначає мотивацію власної діяльності,

формулює мету і цілі діяльності.

31

Особистий добробут

Добробут людини, як міра задоволення її потреб.

Вплив добробуту на якість і тривалість життя людини. Спосіб життя і добробут. Самореалізація  і добробут.

Створення о інфографіки, що

ілюструє взаємозв'язок між

добробутом та якістю життя

людини.

32

Уміння вчитися

Навчання, як важливий елемент самореалізації. Умови і бар’єри ефективного навчання. Навички

самоорганізації і планування. Техніки

ефективного навчання. Взаємодія із програмами штучного інтелекту для ефективного навчання.

Вправи для концентрації

уваги, розвитку пам’яті, для

критичного і креативного

мислення.

33

Презентування результатів роботи. Оцінювання результатів роботи учнів. Підведення підсумків.

 

34

Підсумкова атестація.

 

 

35

Резервна година

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Калиновська Ірина Павлівна
    Дякую! Дуже допомогло! Бажаю творчих успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Слівінська Oльга
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Gudan Liliana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Міщенко Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
21 травня
Переглядів
12654
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку