Дизайн та технології
Тема. Плетіння бісером.Виготовлення оберегу «Український віночок»
Мета:
навчальна: навчити учнів виготовляти український віночок (бісероплетіння); естетично оздоблювати виріб; удосконалювати навички роботи з ножицями; учити економно використовувати матеріал;
розвивальна: розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, образне мислення, дрібну моторику рук, вміння доводити роботу до кінця;
виховна: виховувати охайність у роботі, старанність, естетичні смаки, культуру праці.
Обладнання: крупний бісер жовтого та блакитного кольору, дротик для бісеру (20-30см), ножиці, тоненька атласна стрічка (жовта та блакитна, по 20см кожна).
Хід уроку
І.
Організаційний момент
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
(Перевірка готовності учнів до уроку)
– У кожного на парті має бути крупний бісер, дротик для бісеру (20-30см), ножиці, тоненька атласна стрічка (жовта та блакитна, по 20см кожна).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Слайд
Вишиваночка сорочка,
Фартушок і чобітки,
Й різнокольорні стрічки.
Це Оленка – українка,
Як вона співає дзвінко!
Як сміються оченята,
Як танцюють ноженята!
- Чи сподобався вам цей вірш? Про кого розповідається в ньому? (Про дівчинку – українку). Як би ми не читали цей віршик, можна сказати, що ця дівчинка – українка? (Можна). Чому? (Дівчинка одягнена в українське національне вбрання).
2. Проблемна ситуація ( фото українки без вінка)
- Подивіться на україночку.
- Як ви вважаєте, чого не вистачає до її вбрання?
(Для того щоб дізнатися , саме чого не вистачає до її вбрання , відгадаємо загадку.)
3. Загадка
У гаю, на лузі, в полі —
Скільки там квіток!
Ми нарвали їх доволі,
Потім посідали в полі,
Щоб сплести... (вінок).
- Де всі ці квіти ми можемо разом зустріти?
Фото українки у вінку.
4. Асоціативний кущ.
Подивіться на вінок.
- Коли я промовляю словосполучення «український віночок», які асоціації у вас виникають?
Назвіть слова – асоціації до слова віночок. (прикраса, квіти, оберіг, стрічки).
5. Розповідь
Український вінок – це теж рослинний символ нашої країни, це частина українського національного костюма. Це не тільки прикраса, це – оберіг, «таємничий знахар душі».
Отож недарма кажуть, що плести вінок – то справжнє мистецтво.
Віночок – це квіти, листя, гілки, сплетені в коло. Їх плели тільки дівчата.
Віночки сплітали тільки із живих квітів. Маленькі дітки починали носити віночки з трьох років. Дорослі дівчата вплітали у свій вінок 12 квітів. Квіточок і листочків у віночку 6 – 7-річної дівчинки було вісім .
Дівчинку, яка у віночку мала 12 квітів, уважали щасливою. До віночка вплітаються: мальви,чорнобривці, барвінок, волошка, червоний мак, калина, безсмертник, деревій, незабудка, любисток, ромашка, хміль.
6. Перегляд відео « Символіка українського віночка»
- Про що дізналися? Що запам ‘ятали?
7. Складання « Сенкану» Робота в групах
Віночок.
Чарівний, квітучий.
Вабить, надихає, цвіте.
Здавна прикрашає голову дівчини.
Оберіг.
Руханка « Сонячний віночок»
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Слайд 3
У незалежній Україні, особливо тепер, зважаючи на піднесення патріотичних настроїв народу, увійшла в моду національна символіка – повернулася із забуття і розквітла.
- Які техніки декорування ви знаєте?( Аплікація, вишивка, плетіння з природних матеріалів, бісероплетіння, ткацтво, витинанка)
Для українського народу здавна традиційним оберегом був вінок. Зображення вінків було на одязі, скатертинах, рушниках, досить часто його використовували як елемент декорування будинку. Слайд
- Що таке декор (Сукупність елементів, що становлять зовнішнє оформлення архітектурної споруди або його інтер'єрів.)
- Що таке бісер? (Маленькі різнокольорові намистинки зі скла, металу чи пластмаси з отвором для нани зування на нитку, волосінь або дріт)
- А що таке бісероплетіння? (Бісероплетіння — різновид декоративно-ужиткового мистецтва з використанням дрібних скляних або металевих намистинок.)
- Отже, сьогодні ми будемо виготовляти оберіг - віночок.
Пальчикова гімнастика
Зробила я віночок
Із квітів та стрічок,
Піду в нім танцювати
Веселий гопачок.
Віночок український
У райдужній красі.
У нього в нашій школі
Закохані усі.
Інструктаж
- Приступаємо до роботи, пам’ятаємо про правила безпеки. Слайд
ІV. Практична робота учнів.
V. Виставка та оцінювання робіт учнів.
- Який віночок вам сподобався найбільше?
- Чи все у вас вийшло?
- Що б ви хотіли виправити? Покращити?
VI. Підсумок уроку.
- Над чим ми працювали сьогодні на уроці?
— Який настрій створив у вас урок?
Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»
Доповни речення[3]