Виховна година "Пожежна безпека"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про причини виникнення пожежі, вчити цінувати людське життя та берегти своє здоров’я, ознайомити з працею пожежників, з їх діями при пожежі; розвивати пам'ять, увагу, творчу уяву учнів, мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати навички обережного поводження з вогнем.
Перегляд файлу

Виховна година на тему : «Пожежна безпека»

Мета:

  •       поглибити знання учнів про причини виникнення пожежі, вчити цінувати людське життя та берегти своє здоров’я, ознайомити з працею пожежників, з їх діями при пожежі;
  •       розвивати пам'ять, увагу, творчу уяву учнів, мовлення, збагачувати словниковий запас;
  •       виховувати навички обережного поводження з вогнем.

Обладнання: ІКТ,роздатковий матеріал, ілюстрації, предметні малюнки, посібники А.Волкової «Весна», сигнальні картки,  ручки, вірші. 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Добрий день, діти. Відгадайте,  будь ласка, таку загадку.

Червоне кошенятко по жердочці біжить. (Вогонь)

 

ІІ. Оголошення теми і мети. Отже, мова сьогодні піде про вогонь. Тема нашого уроку звучить так: «Про вогонь нам треба знати, з ним не можна жартувати».

Вихователь: Пожежа – стародавнє слово, від якого палахкотить вогнем і пахне гірким димом. У житті людини вогонь відіграє виняткову і важливу роль. Зігрівання наших жител, приготування їжі, розвиток науки і техніки пов’язані з вогнем. Але були часи, коли люди не знали вогню. Вони вживали сиру їжу, у зимову холоднечу мерзли від холоду, великі хижі звірі нападали на людину. Тисячоліття знадобилися людині для того, щоб навчитися добувати вогонь і користуватися ним. Прадавні люди вклонялися вогню як незрозумілому і грізному божеству, загадковому брату сонця.

Учень 1. Вогонь – друг

Оволодіння цією найбільшою стихійною силою природи дало людині можливість забезпечити себе світлом і теплом. Вогонь допоміг їй розселитися по Землі, навіть у неможливих для життя людини кліматичних умовах. Завдяки вогню  залежність людини від природи почала стрімко зменшуватися.

Учень 2. Вогонь дарує людям світло.

Вогонь дарує їм тепло.

Коли б тепло і світло зникли,

Життя б на світі не було.

 

Учень 3. Вогонь символ

Зі схиленими головами люди дивляться на вічний вогонь біля пам’ятників героям, які беззавітно боролися за Батьківщину. Вогонь, запалений від сонячного проміння в далекій Олімпії, несуть у смолоскиповій естафеті бігуни, велосипедисти, веслярі, гімнасти, віддаючи данину благородним традиціям античного світу.

 

Вихователь:Так, важко уявити навіть незначний відрізок часу, який можуть прожити люди без світла, без тепла, що дарує нам вогонь. Але, на жаль, вогонь приносить людям не тільки радість. Коли з ним неправильно поводитись, може стати великим злим ворогом.

- Коли вогонь може стати Ворогом?  (Коли виникають пожежі) 

- А чому виникають пожежі? (Від неправильного поводження з вогнем від різних природних явищ). 

 

Учень 4. Вогонь – ворог

Вогонь залишив свої сліди в історії всіх епох і народів. Тисячі міст і сіл зникли з лиця Землі в гігантських язиках полум’я. Безцінні витвори розуму і талановитих рук попередніх поколінь перетворилися на порох. Вогонь знищив мільйони людських життів. За своїми трагічними наслідками пожежі не поступалися епідеміям, посухам та іншим лихам.

 

Вихователь: Вогонь може виникнути стихійно під час якихось природних явищ: під час землетрусів, виверження вулканів, під час грози, коли блискавка вдаряє в якийсь предмет. Це, звичайно, катастрофа. (Показую малюнок, звертаю увагу на малюнок зліва, вгорі вішаю на дошці). Але й пожежа може виникнути ще й від халатності самих людей, а тим більше дітей, коли неправильно з ним поводитись. Вогонь – це велике багаття, а пожежа охоплює дуже велику територію або приміщення. 

Загадка 
Відгадайте, будь ласка, діти, таку загадку.

 Живуть у тісній темниці 

Без страху темноти 

Хлоп’ята яснолиці – 
Вогню малі брати. 
І мають душу щедру, 
Хоч дерева сини, 
Згоряючи дощенту, 
Вогонь дають вони. 
(Сірники) 
Проблемне запитання дітям 
- А які ви знаєте ще причини виникнення пожежі? 


Доповнення. Вихователь: Так, діти, пожежі можуть виникнути від кинутого сірника, від пилососа, від не вимкнутої електропраски (утюга), від електричної та газової плити, у транспорті, у лісі, на полі, у лузі. Вогонь охоплює спочатку дрібні, а потім більші предмети, горить спочатку кімната, а потім цілий будинок, на полі від одного запаленого колоска може згоріти ціле поле пшениці, на лузі може загорітись сіно, у лісі від маленького незатушеного багаття може згоріти ціла площа дерев, гинуть звірі, птахи, бо вони не встигнуть вчасно втекти. 


Ознайомлення з професією пожежників та діями учнів під час пожежі 
Отже, під час виникнення пожежі дітям потрібно обов’язково не розгубитись і погукати на допомогу дорослих. А ще зателефонувати по телефону за номером 101, щоб вам допомогли пожежники.

 Пожежники, хоробрі люди. Вони за лічені хвилини прибудуть на місце виникнення пожежі і приступлять до своїх обов’язків – гасити пожежу. Пожежними можуть бути вертольоти, кораблі, літаки, поїзди, машини. На всіх видах транспорту працюють пожежні команди, які гасять пожежі. 
- Чим займаються пожежники, коли немає пожежі? 

 Так, коли немає пожежі, то пожежники тренуються, змагаються на швидкість і силу, спритність, знання, винахідливість, дисципліну, кмітливість, взаємовиручку. Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. Пожежники – професія героїчна. Пожежники – мужні, безстрашні, сильні, спритні бійці, звичайні прості люди. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека. 

 

Ось послухайте деякі віршовані поради.

1.  Для розваги і для гри

     Сірників ти не бери,

     Бо з вогнем  погані жарти.

     Жартувати з ним не варто!

 

                                                 2.   Не  розпалюй сам багаття

                                                       Ані в лісі, ані в хаті.

                                                       Легко вогник запалити –

                                                       Та не легко погасити.

                

                    3.   З грубки жару не беріть

                          Жар в собі вогонь таїть.

                          Хоч маленька жарина –

                          Для пожежі все ж причина.

         

                                                4.     Пам’ятайте кожен раз –

                                                        Де бензин, мастило, гас –

                                                        Там вогонь – не підпускай!-

                                                        Спалахне усе і край!

 

                       5.   Телевізор, плитку, праску

                             Умикать самим не слід.

                             Пам’ятайте це, будь ласка,

                             Бо від цього стільки бід!

                          

                                               6.    У розетку встромлять речі –

                                                     Дуже-дуже небезпечно!

                                                      Іскра може полетіти

                                                      І навколо все спалити!

Робота в парах. « Хто більше назве прислів’їв про вогонь»

- Не жартуй із вогнем. Це небезпечно

- Вогонь  не вода – вхопить не спливеш.

- З малої іскри – великий вогонь.

- Не грайся з вогнем – обпечешся.

- Хай дитина знає кожна – жартувать з вогнем не можна.

- Коробка сірників хоч і мала, багато може спричинити зла.

- Запам’ятай це, дітвора, - газ і сірники не гра!

- Вогонь наш друг, та не завжди. Чекати можна від нього біди.

- Іскру гаси до пожару – Біду відводь від удару

- Сірники не тронь – в сірниках вогонь.

 

Робота в групах. Завдання. Пам’ятка для учнів. Доповніть речення найбільш вдало.

 
а) Коли палає вогонь, треба швидко вибігати на вулицю… (через двері чи через вікно, розбивши його).

 
а) Коли загорівся одяг, то треба … (впасти на підлогу і качатися, щоб загасити полум’я).

 в) Спасати потрібно малюків, взявши … (їх на руки).

 
г) Якщо пожежа невелика, загасити її … (піском, або грубою тканиною, накинувши її зверху (ватне одіяло, шуба тощо)). 


Класний керівник. Не кожен вогонь можна гасити водою! Вода – провідник тепла. Про це ви будете вивчати пізніше, в старших класах. 


д) При опіках звернутись по телефону до швидкої допомоги за номером … (103).
 

Робота в групах. Завдання. Дати відповіді на запитання, обговоривши попередньо в групах. Картки вибирають учні самі.

Підведення підсумків

Як можна загасити маленький вогонь?

 ·   Чому всі предмети на пожежному щитку червоного кольору?

 ·   Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі?

 ·   Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ?

 ·  Чи можна тушити бензин, який горить, водою?

 ·  Чому полум’я гасне, якщо його накрити важкою тканиною?

 ·  Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі?

 ·  Чому не можна гасити водою телевізор?

 ·  Чому не можна вмикати електроприлади чи запалювати вогонь,  якщо в приміщенні відчувається запах газу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
8 грудня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку