Тема: Площа прямокутника і квадрата.
Мета:
• удосконалити вміння обчислювати площу прямокутника та квадрата; домогтися засвоєння залежностей між одиницями вимірювання площі;
• розвивати мову, зорову і слухову пам’ять, увагу, логічне мислення, ерудованість, творчу діяльність, просторові уявлення; відпрацьовувати навички усної лічби;
• виховувати правила поведінки на уроці, охайність, культуру математичних записів, активність, спостережливість і працелюбність;
• формувати процедурну і логічну компетентність.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання: підручник, мікрофон, роздатковий матеріал, комп’ютери.
Форми роботи: робота в парах, робота в групах, робота за комп’ютерами.
Очікувані результати:
• учні повинні вміти знаходити значення виразів, що містять степені;
• обчислювати периметр прямокутника і квадрата;
• обчислювати площу прямокутника і квадрата;
• знати одиниці вимірювання площ.
Хід уроку
Математика вчить мислити
й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму.
Вона виховує волю, характер.
В.О. Сухомлинський
І. Організація початку уроку
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку
3. Вправа «Хороші математики»
Діти отримують хмаринки і записують на хмаринках три риси, які притаманні хорошим математикам (можливі варіанти: допитливість, цікавість, творчість, зосередженість, дисциплінованість, впевненість, ясність, активність, уважність, пізнавальність).
Передаючи мікрофон озвучують результати.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
За підручником О.С. Істер §24, №813, 818, 827
Діти обмінюються зошитами:
1. перевіряють роботу сусіда (відповіді записані на дошці).
2. Вправа «Танграм». З геометричних фігур Танграма скласти геометричну фігуру за малюнком в зошиті сусіда, який він намалював вдома.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
Значна частина питань життєдіяльності людини зводиться до розв’язування різноманітних задач, умови яких містять нематематичні поняття. Наприклад: як визначити, скільки фарби потрібно, щоб пофарбувати двері? Як визначити, скільки треба асфальту, щоб заасфальтувати доріжку? Отже, завдання уроку: удосконалити знання та вміння розв’язувати задачі з реального життя, використовуючи формули для обчислення площ прямокутника і квадрата.
Ці задачі не прості,
застосовуєш їх у житті.
Ну, а щоб їх розв’язати,
площу треба добре знати.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Для подальшого розв’язування вправ і задач нам необхідно перевірити як ви зрозуміли попередній матеріал. Отже, закінчіть речення…
Клоун Бася йшов до вас,
А на дворі дощ якраз.
Тому цифри намочились,
У завданні плями появились.
Тож швиденько поміркуйте
Й цифри вправно намалюйте.
23 га = 230000 ; 2 = 200 ; 23 га = 2300 а;
7 = 70000 ; 16 = 1600 ; 5 = 500 ;
21 а = 2100 ; 3 = 30000 ; 8 = 800 га.
Діти працюють в групах по рядах. Кожний ряд отримує конверт з геометричною фігурою. На звороті потрібно написати якомога більше речей з навколишнього середовища, які нагадують ці фігури. (Квадрат, прямокутник, трикутник).
V. Мотивація навчальної діяльності учнів
Історична хвилинка
Є цілком достовірні відомості про значний розвиток геометричних знань в Єгипті більш ніж за дві тисячі років до нашої ери. У будівництві дуже важливо було знати площу ділянки, відведеної під забудову. Для цього стародавні єгиптяни використовували особливий трикутник, у якого були фіксовані довжини сторін. Єгиптяни правильно обчислювали площі деяких прямолінійних фігур, таких, як прямокутник, квадрат, трикутник і трапеція. Вже 4-5 тисяч років тому Вавілоняни вміли визначати площу прямокутника і трапеції в квадратних одиницях. Квадрат служив еталоном при вимірюванні площ завдяки своєму досконалому вигляду.
VІ. Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться, землі нашій уклоніться
За хороший день вчорашній.
І до сонця потягніться,
в різні боки похиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз — присядьте, два — присядьте,
І за парти тихо сядьте
VIІ. Формування вмінь, закріплення знань
1. На даному етапі уроку наш клас перетворюється у будівельно – ремонтну компанію.
(один із учнів розв’язує задачу біля дошки, решта учнів записують розв’язання у зошитах)
Відповідь. 200 штук кахлю.
2. Робота за комп’ютером в сервісі Геогебра, «Мозаїка Ешера». (https://www.geogebra.org/classic/nQprjD44)
Діти складають мозаїку. Після завершення роботи знаходять площу фігури, яку отримали.
Роблять відповідні записи до зошита.
ІІХ. Домашнє завдання
ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія
Для перевірки рівня засвоєння вами вивченого матеріалу проведемо самостійну роботу.
(Учитель роздає завдання для самостійної роботи. Після написання самостійної роботи, учні обмінюються листками і за відповідями на дошці проводять взаємоперевірку, виставляють оцінки, а потім здають роботи учителю)
Варіант 1 1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 а? А. 1 дм. Б. 1 м. В. 10м. Г. 100м. 2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 2 см і 5 см. А. 7 . Б. 14. В. 20. Г. 10. 3. Площа квадрата дорівнює 81. Чому дорівнює його сторона? А. 18 см. Б. 9 см. В. 8см. Г. 10см. 4. Знайдіть периметр квадрата площею 49. А. 14 см. Б. 28см. В. 7 см. Г. 12см. 5. Скільки у 3 ? А. 30см. Б. 300. В. 3000.Г. 30000. 6. Квадрат поділили на два рівні трикутники. чому дорівнює площа кожного з них, якщо периметр квадрата – 24 дм? А. 9 . Б. 288 . В. 18 . Г. 36 . |
Варіант 2 1.Яку довжину має сторона квадрата площею 1 га? А. 1 км. Б. 1 м. В. 10м. Г. 100м. 2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють 6 см і 7 см. А. 42 . Б. 13. В. 26. Г. 84. 3. Площа квадрата дорівнює 25. Чому дорівнює його сторона? А. 52 см. Б. 5 см. В. 10см. Г. 20см. 4. Знайдіть периметр квадрата площею 64. А. 16 см. Б. 8см. В. 32 см. Г. 14см. 5. Скільки у 4 ? А. 400 мм. Б. 40000.В. 4.Г. 400. 6. Квадрат поділили на два рівні трикутники. чому дорівнює площа кожного з них, якщо периметр квадрата – 16 дм? А. 32 . Б. 1288 . В. 8 . Г. 64 . |
Варіант 1
|
Варіант 2
|
Оцінювання учнів.
До знань ведуть три шляхи:
Шлях наслідувань – він найлегший;
Шлях міркувань - цей шлях благородний;
Шлях досвіду – найтяжчий.
Конфуцій
Учитель
-У мене є чарівний аркуш, на якому зображені різні смайлики. Ваша задача поставити плюс біля того смайлика, який показує ваш настрійна уроці. Поки ви працюєте зі смайликами, я хочу наш сьогоднішній урок
завершити таким віршем:
Наш сьогоднішній урок я хочу завершити таким віршем:
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!