Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи. Урок 30 Фізика 9 клас
Номер слайду 2
Експеримент
Номер слайду 3
Побудова зображення
Номер слайду 4
Побудова зображення у збиральній лінзі
Номер слайду 5
Побудова зображення у збиральній лінзіПредмет розміщений на відстані більшій за подвійну фокусну відстань лінзи. Зображення дійсне, обернене, зменшене.
Номер слайду 6
Побудова зображення у збиральній лінзіПредмет розміщений на відстані рівній подвійній фокусній відстані лінзи. Зображення дійсне, обернене, рівне об’єкту.
Номер слайду 7
Побудова зображення у збиральній лінзіПредмет розміщений між фокусом і подвійним фокусом лінзи. Зображення дійсне, обернене, збільшене.
Номер слайду 8
Побудова зображення у збиральній лінзіПредмет розміщений на фокусі лінзи. Зображення не існує.
Номер слайду 9
Побудова зображення у збиральній лінзіПредмет розміщений між фокусом і лінзою. Зображення уявне, пряме, збільшене.
Номер слайду 10
Побудова зображення у розсіювальній лінзі
Номер слайду 11
Формула тонкої лінзи
Номер слайду 12
Учимося розв’язувати задачіЗадача 1. Розглядаючи монету за допомогою лупи, оптична сила якої +10 дптр, хлопчик розташував монету на відстані 6 см від лупи. Визначте:фокусну відстань лінзи; на якій відстані від лупи хлопчик спостерігав зображення монети; яким є це зображення — дійсним чи уявним; яке збільшення дає лупа. Аналіз фізичної проблеми. Лупу можна вважати тонкою лінзою, тому скористаємося формулою тонкої лінзи. Фокусну відстань знайдемо, скориставшись означенням оптичної сили лінзи.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Творче завдання. Визначте фокусну відстань лінзи двома методами: отримавши на екрані зображення віддаленого предмета (наприклад, дерева за вікном); отримавши на екрані зображення джерела світла, яке за розміром дорівнює розмірам самого джерела. Які вимірювання та розрахунки ви виконували в кожному випадку?