Учимося розв’язувати задачіЗадача 1. Розглядаючи монету за допомогою лупи, оптична сила якої +10 дптр, хлопчик розташував монету на відстані 6 см від лупи. Визначте:фокусну відстань лінзи; на якій відстані від лупи хлопчик спостерігав зображення монети; яким є це зображення — дійсним чи уявним; яке збільшення дає лупа. Аналіз фізичної проблеми. Лупу можна вважати тонкою лінзою, тому скористаємося формулою тонкої лінзи. Фокусну відстань знайдемо, скориставшись означенням оптичної сили лінзи.
Творче завдання. Визначте фокусну відстань лінзи двома методами: отримавши на екрані зображення віддаленого предмета (наприклад, дерева за вікном); отримавши на екрані зображення джерела світла, яке за розміром дорівнює розмірам самого джерела. Які вимірювання та розрахунки ви виконували в кожному випадку?