Тема: Оздоблення речей за допомогою техніки "декупаж"
Мета: ознайомитися з процесом оздоблення речей за допомогою техніки "декупаж"; навчитися правильно підбирати матеріал для роботи; збагачувати словник; виправляти мовленнєві недоліки; розвивати пам'ять, увагу, дрібну моторику рук; виховувати художній смак, охайність.
Обладнання: основа виробу (пластикові стаканчики), декупажні карти / серветки для декупажа, ножиці, клей для декупажа (клей ПВА), лак та фарби акрилові, пензлі, файли, пластикові картки, зразки виробів.
Хід заняття:
І. Організаційний момент:
ІІ. Актуалізація опорних знань (запитання до дітей):
– Який сьогодні день?
– Як називається заняття, яке ми проводимо щосереди?
– Що зазвичай ми робимо на побутовій годині?
III. Основна частина
1. Повідомлення теми і мети
– Сьогодні ми познайомимося з вами з новою технікою, яка допоможе нам робити гарні вироби, оновлювати старі речі й меблі, оздоблювати предмети побуту.
Як же називається ця техніка?
2. Дидактична вправа "Анаграма"
– Погляньте на дошку. Прочитайте напис (діти читають).
П А Ж Д Е К У
– Тут зашифроване слово. Букви змішалися і слово змінилося. Наше завдання: змінити порядок літер так, щоб вийшла назва техніки, за якою ми будемо оздоблювати стаканчик.
– Завдання зрозуміле? Тоді по черзі називаємо варіанти (діти називають можливі варіанти слова).
– Так, правильно. Ми сьогодні познайомимося з технікою "декупаж".
3. Словникова робота.
Декупаж (від французької decoupage – «те, що вирізане») – це мистецтво прикрашання предметів інтер'єру за допомогою наклеювання красивих вирізок з серветок, тканини та інших матеріалів.
Декупажні карти, серветки для декупажу (демонстрація).
Декор – це оздоблення, прикрашання виробу.
4. Мозковий штурм
Що ми можемо зробити, прикрасити за допомогою техніки "декупаж"? (відповіді дітей).
Так, а ще можна прикрасити шкатулку, годинник, кухонну дошку, зробити ялинкові прикраси, вази, стаканчики для олівців з підручних матеріалів, оформлювати подарунки, тощо.
Сьогодні ми оздобимо пластиковий стаканчик (демонстрація зразка).
– Де можна використати такий стаканчик? (пити воду, поставити олівці, як декоративний вазон для квітки з бісеру, тощо).
ІV. Практична робота
1. Підбір матеріалів для роботи
– Давайте розглянемо, готовий стаканчик і подумаємо, які матеріали та інструменти нам потрібні для його створення (підбір матеріалів для виготовлення виробу).
– Так, а ще нам знадобляться ...
2. Інструктаж
– Давайте пригадаємо, як треба передавати ножиці товаришу? (кільцями вперед).
– Як ми користуємося клеєм? (Обережно. Клей швидко сохне. Тому плями можуть зіпсувати одяг, меблі.)
– Наносити клей і акриловий лак слід за допомогою пензлика, тонким шаром, легкими, немов пір'їнка, рухами. Адже виріб дуже легко зіпсувати.
– Працювати треба охайно, щоб меблі, наші руки й одяг залишалися чистими. Для цього ми будемо користуватися серветками, а парти застелемо газетою.
4. Розповідь та показ виготовлення троянди з гофрованого паперу.
Послідовність виконання:
Отриманий виріб повинен виглядати як розмальований. В ідеалі не повинно бути видно різаних ліній. Чим товща вирізана картинка, тим більше шарів лаку необхідно нанести, щоб замаскувати її лінії вирізки.
5. Практичне виконання, індивідуальна допомога учням.
Фізкультхвилинка (додаток).
6.Аналіз дитячих робіт.
7. Прибирання робочого місця.
VI. Підсумок заняття
– Що навчилися виготовляти на занятті?
– Як можна застосувати техніку "декупаж" у житті?