Побутова година на тему "Оздоблення речей за допомогою техніки "декупаж"

Про матеріал
Дана розробка передбачає ознайомлення з процесом оздоблення речей за допомогою техніки "декупаж"; набуття навичок правильно підбирати матеріал для роботи; збагачення активного словника; розвиток правильності вимови; розвток пам'яті, уваги, дрібної моторики рук; виховання художнього смаку, охайності.
Перегляд файлу

Тема: Оздоблення  речей за допомогою техніки "декупаж"

 

Мета: ознайомитися з процесом оздоблення речей за допомогою техніки "декупаж"; навчитися правильно підбирати матеріал для роботи; збагачувати словник; виправляти мовленнєві недоліки; розвивати пам'ять, увагу, дрібну моторику рук; виховувати художній смак, охайність.

 

Обладнання: основа виробу (пластикові стаканчики), декупажні карти / серветки для декупажа, ножиці, клей для декупажа (клей ПВА), лак та фарби акрилові, пензлі, файли, пластикові картки, зразки виробів.

Хід заняття:


І. Організаційний момент:

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (запитання до дітей):

– Який сьогодні день?

– Як називається заняття, яке ми проводимо щосереди?

– Що зазвичай ми робимо на побутовій годині?

 

III. Основна частина

1. Повідомлення теми і мети

– Сьогодні ми познайомимося з вами з новою технікою, яка допоможе нам робити гарні вироби, оновлювати старі речі й меблі, оздоблювати предмети побуту.

Як же називається ця техніка?

 

2. Дидактична вправа "Анаграма"

– Погляньте на дошку. Прочитайте напис (діти читають).

П А Ж Д Е К У

– Тут зашифроване слово. Букви змішалися і слово змінилося. Наше завдання: змінити порядок літер так, щоб вийшла назва техніки, за якою ми будемо оздоблювати стаканчик.

– Завдання зрозуміле? Тоді по черзі називаємо варіанти (діти називають можливі варіанти слова).

Так, правильно. Ми сьогодні познайомимося з технікою "декупаж".

 

3. Словникова робота.

Декупаж (від французької decoupage – «те, що вирізане») – це мистецтво прикрашання предметів інтер'єру за допомогою наклеювання красивих вирізок з серветок, тканини та інших матеріалів.

Декупажні карти, серветки для декупажу (демонстрація).

Декор – це оздоблення, прикрашання виробу.

 

4. Мозковий штурм

Що ми можемо зробити, прикрасити за допомогою техніки "декупаж"? (відповіді дітей).

Так, а ще можна прикрасити шкатулку, годинник, кухонну дошку, зробити ялинкові прикраси, вази, стаканчики для олівців з підручних матеріалів, оформлювати подарунки, тощо.

 

Сьогодні ми оздобимо пластиковий стаканчик (демонстрація зразка).

– Де можна використати такий стаканчик? (пити воду, поставити олівці, як декоративний вазон для квітки з бісеру, тощо).

 


ІV. Практична робота

1. Підбір матеріалів для роботи

– Давайте розглянемо, готовий стаканчик і подумаємо, які матеріали та інструменти нам потрібні для його створення (підбір матеріалів для виготовлення виробу).

Так, а ще нам знадобляться ...

 

2. Інструктаж

– Давайте пригадаємо, як треба передавати ножиці товаришу? (кільцями вперед).

– Як ми користуємося клеєм? (Обережно. Клей швидко сохне. Тому плями можуть зіпсувати одяг, меблі.)

– Наносити клей і акриловий лак слід за допомогою пензлика, тонким шаром, легкими, немов пір'їнка, рухами. Адже виріб дуже легко зіпсувати.

– Працювати треба охайно, щоб меблі, наші руки й одяг залишалися чистими. Для цього ми будемо користуватися серветками, а парти застелемо газетою.

 

4. Розповідь та показ виготовлення троянди з гофрованого паперу.

Послідовність виконання:

  •   Протріть основу виробу (стаканчика)вологою серветкою. Позбавтеся від бруду та пилу. Перед роботою предмет повинен бути сухим і чистим.
  •   Акуратно виріжте або обірвіть малюнок для декупажу з серветки, тканин, тощо.
  •   Серветка складається з кількох шарів. Для роботи нам потрібен лише верхній кольоровий шар. Обережно знімаємо зайві шари.
  •   Намітьте місце розміщення картинки на стаканчику.
  •   Тепер необхідно приклеїти малюнок до стаканчика. Для цього змастіть клеєм і картинку і місце її прикріплення на предметі. (Якщо це серветка, то лише основу).
  •   Зараз беремо наші заготовки. Можемо приклеїти серветку. Для цього необхідно змастити основу виробу й розмістити зображення. Наносимо клей за допомогою пензлика тонким шаром, легкими, мов пір'їнка, рухами.
  •   Кладемо зверху плівку (файл), й обережно розгладжуємо зображення, щоб вийшло повітря і залишки клею з-під серветки.
  •   Обережно знімаємо файл, обережно прибираємо зайвий клей серветкою. (Чому неможна ватою? Бо залишиться ворс, що зіпсує вигляд виробу).
  •   Просушуємо наш виріб біля батареї (або за допомогою обігрівача, фену).
  •   Нанесіть в якості закріплення і в завершенні роботи лак. Лак зазвичай наносять в декілька шарів. Кожен шар повинен добре просохнути, перш ніж за ним піде наступний.
  •   Як будемо наносити акриловий лак? (За допомогою пензлика, тонким шаром).

 

Отриманий виріб повинен виглядати як розмальований. В ідеалі не повинно бути видно різаних ліній. Чим товща вирізана картинка, тим більше шарів лаку необхідно нанести, щоб замаскувати її лінії вирізки.

 

5. Практичне виконання, індивідуальна допомога учням.

 

Фізкультхвилинка  (додаток).

 

6.Аналіз дитячих робіт.

7. Прибирання робочого місця.

 

VI. Підсумок заняття
– Що навчилися виготовляти на занятті?

– Як можна застосувати техніку "декупаж" у житті?
 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
4 січня 2021
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку