Засідання дискусійного клубу "Діти не народжуються поганими чи хорошими, такими вони стають внаслідок виховання"

Про матеріал
Матеріали дискусії призначені для спільної роботи експертних груп з числа класних керівників та батьків, які шукатимуть відповідь на запитання "Як виховувати дитину?". До роботи також залучаються учні, які виступають в якості кореспондентів, і також можуть брати участь в обговоренні.
Перегляд файлу

   Відділ освіти Добропільської міської ради Донецької області

                                  Методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Підготувала і провела:

          заступник директора з виховної роботи

  Білицької ЗОШ І - ІІІ ступенів №10

                                   Добропільської міської ради Донецької області

                                    Трокай Ольга Олексіївна

 

 

 

 

 

 

Засідання методичного об’єднання класних керівників

у формі дискусійного клубу з проблеми

превентивного виховання дитини

 

Методичний кабінет розділений на 3 сектори. Присутні батьки, класні керівники, учні. Учителі та батьки сидять за окремими столами з надписами «Експертна група батьків», «Експертна група класних керівників». Діти сидять за окремим столом з надписом «Кореспонденти»

 

(Слайд 1) Заступник директора з ВР: Шановні присутні! Вітаю вас на засіданні дискусійного клубу. Є давній вислів, що саме в суперечці народжується істина. Тому сьогодні ми разом з вами зібралися, щоб зрозуміти, як правильно виховувати дитину.  Із задоволенням представляю вам наші експертні групи, які будуть вести цікаву й корисну дискусію. А також кореспондентів нашої школи, які проведуть журналістське розслідування і в кінці ознайомлять усіх присутніх із висновками стосовно почутого та побаченого. Отже, перша експертна група «Батьки», і сьогодні вони виступають під гаслом: «Як виховувати дітей, знає кожен, за винятком тих, у кого вони є».  Друга експертна група «Вчителі» і їхнє гасло сьогодні: «У вихованні дітей головне, щоб вони цього не помічали».  Також хочу наголосити всім присутнім на правилах, які обов’язково треба виконувати в нашому дискусійному клубі (Слайд 2):

1. Всі відкрито висловлюють свої думки.

2. Всі точки зору заслуговують на повагу.

3. Слухайте інших не перебиваючи.

4. Не говоріть занадто довго та часто.

5. Водночас говорить лише одна особа.

6. Дотримуйтесь позитивних ідей та стосунків.

7. Не критикуйте себе та інших.

8. Незгоди й конфлікти відносно ідей не повинні бути направлені на конкретну особу.

 Темою нашої дискусії став вислів Я.А. Коменського: «Діти не народжуються поганими, або хорошими, такими вони стають внаслідок виховання».

 

  Історична довідка (Слайд 3)

Я́н А́мос Ко́менський – чеський теолог, мислитель, педагог, письменник, автор книжок «Велика дидактика», «Материнська школа», «Світ чуттєвих речей у картинках». Великою заслугою Коменського було те, що він уперше зібрав і систематизував усі відомості з педагогіки, а також розробив революційні на той час ідеї. Коменський вважав, що потрібно з дитинства виробляти позитивні морально-етичні риси (справедливість, поміркованість, мужність; цікаво зазначити, що під останньою він розумів також наполегливість у праці). Важливу роль в етичному вихованні вчитель відводив прикладу дорослих, систематичному привчанню дітей до корисної діяльності і до виконання правил поведінки.

   (Слайд 4 - вислів Коменського) Шановні батьки та колеги, у вас є 1 хв. для обговорення вислову Коменського. І через хвилину хотілось би почути ваші міркування стосовно його змісту.

 

Обговорення у групах

Висловлювання експертних груп

 

Заступник директора з ВР: Дякую, шановні, за ваші думки. А зараз настала черга роздивитися декілька педагогічних ситуацій і проаналізувати їх. Отож слухайте.

 

Ситуація 1.

 З раннього дитинства учень 1-го класу виявляє схильність до малювання, ліплення, конструювання. Він добре фантазує, створює незвичайні конструкції. Учитель запропонувала батькам віддати його в художню школу. Однак батьки бажали бачити свою дитину в спортивній секції. В класі хлопчик не має друзів. Досить часто виникають конфліктні ситуації з однолітками, якщо вони заважають йому займатися улюбленою справою. Якщо ж хтось виявляє бажання пограти з ним разом, то хлопчик не пускає. Він дуже замкнутий, повільний, його дуже важко відволікти від заняття, можна сказати, що «дитина в собі».

 

Завдання. (Слайд 5)   Дайте оцінку даній ситуації. Як її можна розв’язати? Що можна порадити батькам і  учителям хлопчика?

 

Обговорення ( 1 хв.)

                                Висловлювання експертних груп

 

 Отже, соціально-педагогічні ситуації такого роду можна вирішити різними способами:

1. Дитина з явно заниженою самооцінкою, не визнана своїми батьками. Потрібно постаратися підвищити його самооцінку, пропонуючи брати участь у різних конкурсах, виставляти його роботи на загальний огляд, щоб батьки і діти змогли оцінити його успіх.

2. Класному керівникові разом із психологом потрібно провести в класі соціометрію.  Виявити, до яких  дітей тягнеться  дитина, спробувати зблизити їх, пропонуючи для виконання спільні завдання. Можна дати дитині особливе завдання, після його виконання високо його оцінити, похвалити перед іншими дітьми, підвищивши тим самим його самооцінку.

3. Слід провести роботу і з батьками. Необхідно допомогти їм зрозуміти і побачити захоплення дитини. А також запропонувати їм врахувати думку хлопчика, вибираючи для нього додаткову освіту, щоб він був нею дійсно захоплений. Спортом  можна зайнятися всією сім'єю у вільний час.

 

Ситуація 2.

Учень 7 класу грубо порушує дисципліну. Після бесід з ним класного керівника і шкільної адміністрації запевняє, що більше подібного не повториться. Але виходячи за двері класу, все починає спочатку. Подібна поведінка триває досить довго ...

 

Завдання.  (Слайд 6) Дайте оцінку даній ситуації. Як її можна розв’язати? Що можна порадити батькам і  учителям хлопчика?

 

Обговорення (1 хв.)

                            Висловлювання експертних груп

 

Ситуація 3. Увага на екран. Відеоролик із кінофільму «Вам і не снилося» (монолог «Тільки кохання має право пробуджувати»).

Завдання.  (Слайд 7) Чому саме такі поради учениці дає вчителька?

 

Обговорення (1 хв.)

                            Висловлювання експертних груп

                           

Ситуація 4. Увага на екран. Відеоролик із кінофільму «Канікули суворого режиму»

Завдання. (Слайд 8) Дайте оцінку даній ситуації. Що в ній незвичайного? Чому діти, не дивлячись на таку дивну поведінку вихователя, зуміли стати єдиною командою?

 

Обговорення (1 хв.)

Висловлювання експертних груп

 

 Заступник директора з ВР: Слово надається нашім кореспондентам.

                                                Виступи учнів

Заступник директора з ВР: Дякую, шановні за ваші думки, а зараз настала черга підвести підсумки нашій зустрічі. Отже, повертаємося до висловлювання Яна Амоса Коменського: «Діти не народжуються поганими, або хорошими, такими вони стають внаслідок виховання». Під час зустрічі в нашому дискусійному клубі ми дійшли висновків, що, дійсно, головну роль в становленні дитини відіграє виховання. І тут треба пам’ятати одну просту істину: «Не нашкодь!» І батьки і вчителі повинні про це пам’ятати і виховувати власним прикладом. Говорити всі ми вміємо красиво, але коли наші слова будуть підтверджені нашими вчинками, ми обов’язково досягнемо мети. До нових зустрічей!

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
5 січня 2021
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку