Урок алгебри 9 клас
Вчилель: Агапова Ольга Вікторівна
Тема: Початкові відомості про статистику.
Освітньо-виховні завдання теми: забезпечення комфортних умов в опануванні теми на досягнення особистого прогресу кожного здобувача освіти, ознайомлення з палітрою професій.
Навчальна мета: формувати уявлення про статистику, як науку, її методи та характеристики, компетенцію структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм; формувати ключові компетентності учнів у галузі природничих наук, інформаційно-комунікаційну, культурну, громадянську і соціальну компетентності, підприємливість та фінансову грамотність, інноваційність;
Розвиваюча мета: розвивати критичне та креативне мислення учнів у процесі аналізу й синтезу даних для обробки інформації, розвивати медіаграмотність;
Виховна мета: виховувати ціннісне ставлення до власного здоров′я, формувати усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки; мотивувати на свідомий вибір професії.
Формування наскрізних змістових ліній:
Математична компетентність:
Формування уміння оперувати числовою інформацією, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях:
Формувати вміння будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів.
Інформаційно-цифрова компетентність:
Формувати уміння діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.
Міжпредметні зв’язки: математики з інформатикою.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів
А.Г. Мерзляк, В.В.Полонський, М.С. Якір с.235-247;
Ілюстративний матеріал: Google презентація, опитувальник Kahoot, mentimeter, Google форма, рандомне колесо wheelofnames.com
Хід уроку
І. Організація класу.
Епіграф до уроку: “Кожна людина народжується для якогось діла”. (Е. Гемінґвей)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу
Відповідь:
Математична статистика - розділ математики, що вивчає математичні методи систематизації, обробки та дослідження статистичних данних для наукових та практичних висновків.
Вибірка - скінченна сукупність незалежних результатів спостереження.
Нашу подорож почнемо з моєї професії. Вчитель. Як наша тема використовується в моїй діяльності.
Проаналізуємо результати вашої останньої самостійної роботи:
Бал за с.р. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Кількість учнів |
0 |
0 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
7 |
5 |
2 |
2 |
1 |
Частотна таблиця. В ній числа другого рядка - частоти; вони показують, як часто трапляються у вибірці ті чі інші їх значення. Знайдемо середній бал за самостійну роботу вашого класу.
==7,4647
Середнє значення вибірки називають середнє арифметичне усіх її значень.
Медіана вибірки - це число, яке “поділяє” навпіл упорядковану сукупність усіх значень вибірки. 3,3,4,4,4,5,5,6,6,7,7,8,8,8,8,8,8,8,9,9,9,9,9,10,10,11,11,12
медіана - 8.
Побудуємо частотну таблицю за результатами анкети.
Напрямки |
природничі |
суспільно-наукові |
технічні |
мистецтво |
немає зацікавлень |
філологічні |
математичні |
Кількість учнів |
1 |
7 |
5 |
5 |
3 |
5 |
4 |
Відносна частота |
3,33% |
23,33% |
16,67% |
16,67% |
10% |
16,67% |
13,33% |
Вибірки характеризують цетральними тенденціями: модою, медіаною, середнім значенням.
Мода вибірки - це те її значення, яке трапляється найчастіше. (суспільно-наукові).
Результати статистичного дослідження можна подати у вигляді: таблиці, стовпчастої діаграми (гістограми), кругової діаграми, графіка.
Хвилинка для очей
Погляньте на картинку. Уявіть себе в лісі, відчуйте його прохолоду, занурьтесь в його загадковість. Погляньте на перше дерево, потім загляніть в хащу, зупиніть погляд на самому дальньому дереві. На перше, на останнє. Погляньте донизу, що у вас під ногами, потім догори, знайдіть поглядом верхівку найвищого дерева. Вниз-вгору. Переведіть погляд на найблище дерево справа, потім - зліва. Закрийте очі, уявіть себе в лісі, який подобається саме вам. (Повторити вправу).Відкрийте очі.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
V. Підсумок уроку.
Чому цей урок можна вважати інноваційним?
Цей урок іноваційний тому, що на уроці учень є суб’єктом, рівноправним партнером процессу навчання, розширені межі діалогового поля, залучення учнів до діалогу в процесі оволодіння новим матеріалом, інтеграція реалізується впровадженням в освітній процес цифрових інструментів; урок спрямований на активізацію навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти, шляхом зачипання емоційно-мотиваційної сфери, формує дух командної роботи, збуджує творчі сили, розвиває творче мислення, формує мотивацію навчально-пізнавальної та майбутньої професійної діяльності.
Представлений комбінований тип уроку об’єднує колективну та індивідуальну раціоналізаторську та інноваційну професійно-творчу діяльність педагога та учнів. В умовах як очного так і дистанційного навчання дитина розвивається як індивід, особистість, враховуються її індивідуальні особливості, розвиваються творчі здібності, уміння толерантного спілкування , впроваджуються життєтвотворчі технології, що забезпечують успіх та індивідуальний прогрес кожного здобувача освіти.
Робота над уроком дала можливість поєднати реалізацію, як навчальної мети, так і профорієнтаційні методи роботи з молоддю. Також використаний широкий спектр інформаційних та інтерактивних технологій. Що дає інтеграцію навчальну (математика, інформатика), виховну (здоров’язберігаючі аспекти, профорієнтаційні, усвідомлення важливості математики). Освітній процес є цілісним, в якому у повній мірі реалізується концепція НУШ.