Початок радянсько-німецької війни. Бойові дії в 1941 – 1942 рр.

Про матеріал
Проаналізувати початок та хід бойових дій 1941-1942 рр. на українських землях, визначивши основні етапи та хронологічну послідовність окупації українських земель; розкрити причини поразки радянських військ; показати на карті території, де відбувались воєнні події Другої світової війни в червні 1941 – листопаді 1942 рр.; розвивати вміння аналізувати, порівнювати зіставляти історичний матеріал, робити висновки та узагальнення.
Перегляд файлу

Адамівський заклад загальної середньої освіти

 

 

 

 

 

 

Конспект урок

з історії України в 10 класі,

на тему: «Початок радянсько-німецької війни. Бойові дії в 1941 – 1942 рр.»

 

unnamed.jpg

 

 

 

Підготувала:

учитель історії

Набока-Пустова

Юлія Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

с. Адамівка

2020 р.

Тема уроку: «Початок радянсько-німецької війни. Бойові дії в 1941 – 1942 рр.»

 

Мета уроку: проаналізувати початок та хід бойових дій 1941-1942 рр. на українських землях, визначивши основні етапи та хронологічну послідовність окупації українських земель; розкрити причини поразки радянських військ; показати на карті території, де відбувались воєнні події Другої світової війни в червні 1941 – листопаді 1942 рр.; розвивати вміння аналізувати, порівнювати зіставляти історичний матеріал, робити висновки та узагальнення.

 

Основні поняття і терміни: агресія, план «Барбаросса», евакуація, мобілізація, окупація.

 

Основні дати  і події: 22 червня – напад Німеччини та її союзників на СРСР;

                                     23-29 червня 1941р. – танкова битва в районі Луцьк

                                                                            Броди – Рівне – Дубно;

                                     11 липня-19 вересня – Київська оборонна операція;

                                     5 серпня-16 жовтня – оборона Одеси;

                                     25 жовтня 1941р. – захоплення Харкова;

                                        30 жовтня 1941-4 липня 1942 р. – оборона Севастополя

                                     22 липня 1942р. – повна окупація українських земель.

 

Особистості: М.Кирпоніс, Г.Жуков, С.Тимошенко.

 

Обладнання: підручник, мультимедійний проектор та презентація уроку: «Україна в 1941-1942 рр.», картки для інфографіки, стінна карта «Україна в роки Другої світової війни», атлас.

 

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

         

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

1. Коли розпочалась Друга світова війна?

2. Які українські землі першими відчули початок війни?

3. Які наслідки «визвольного походу» для західноукраїнських земель?

4. До складу скількох держав входили українські землі напередодні війни проти СРСР?

5. Коли розпочалася так звана Велика Вітчизняна війна?

 

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку

          План уроку

1. Напад на СРСР. Танкова битва 23-29 червня 1941р.

2. Київська оборонна операція радянських військ.

3. Оборона Одеси.

4. Оборона Севастополя.

5. Завершення окупації України німецько-фашистськими загарбниками.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Напад на СРСР. Танкова битва 23-29 червня 1941 р.

  А) Розповідь вчителя. Робота з картою. (План Барбаросса.)

  Б) Робота над термінами: «мобілізація», «евакуація»

  В) Відео «Танкова битва Луцьк-Броди-Рівне-Дубно.» https://www.youtube.com/watch?v=KAlmk_Z4n6I

   

2.Самостійна робота з підручником.

Група 1 – Київська оборонна операція.

Група 2 – Оборона Одеси.

                      

3.Заповнення учнями таблиці.

Оборонна операція

Період

Командуючий

Тривалість

Наслідки

Київська

 

 

 

 

Одеська

 

 

 

 

 

4. Робота з інфографікою. Дітям роздаються картки на яких намальований солдат 1941 – 1942 рр., їхнє завдання по розповіді вчителя моделювати тодішнє життя радянського солдата.

 

5. Відео «Оборона Севастополя».

https://www.youtube.com/watch?v=SFy9iBQ2mB4

 

6. Розповідь вчителя з елементами бесіди. «Завершення окупації України німецько-фашистськими загарбниками».

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Коли відбулася танкова битва «Луцьк-Броди-Рівне-Дубно.»

2. За яким планом відбувалась війна проти СРСР? В чому його суть?

3. Які основні причини поразки Червоної армії на початковому етапі війни?

4. Оборона яких українських міст тривала найдовше? Який статус отримали ці міста?

5. Назвіть найбільшу танкову битву початкового етапу війни?Коли вона відбувалась?

 

Вправа «Вірю не вірю». Оберіть факти, що стосуються Михайла Петровича Кирпоноса:

1. Командувач Київським Особливим військовим округом (з 22 лютого 1941 р.)

2. Командувач Одеським Особливим військовим округом (з 22 лютого 1941 р.)

3. В якості начальника Генерального штабу здійснював загальне командування військами під час прикордонних танкових боїв.

4. Командувач Південним фронтом, бойові з’єднання якого були оточені під Уманню.

5. Командувач Південно-Західним фронтом, бойові з’єднання якого вели оборонні бої на Правобережній Україні

6. У рукопашній сутичці під Полтавою був поранений осколками міни в грудь і помер.

 

VІ. Підсумок уроку

Вправа «Скринька». Кожен учень має сказати «Я кладу у скриньку...» і називає те, чого він сьогодні навчився на уроці. Створюється умовна скринька ідей, які стануть корисними для подальшої роботи.

 

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати підручник § _________________
  2. Самостійно складають хронологічну таблицю перебігу подій на фронтах ІІ Світової війни у 1941 – 1942 рр.

Фронти

Агресори

Жертви

агресії

Основні битви

Наслідки

Дати

Учасники

Західний

 

 

 

 

 

Східний

 

 

 

 

 

Далекий Схід

 

 

 

 

 

Північна Африка

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
2750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку