Історія України, 9 клас
ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ВІДРОДЖЕННЯ
НА ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ
Очікувані результати:
- учень/учениця знає період діяльності «Руської трійці»;
- розуміє ідейні засади діяльності гуртка «Руська трійця», історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»;
- уміє визначати наслідки діяльності «Руської трійці».
Основні поняття та терміни: «Будителі», товариство галицьких греко-католицьких священників для поширення письмами просвіти й культури веред вірян.
Основні дати та події: 1816 р. – створення «Товариства галицьких греко-католицьких священників»; 1837 р. – «Русалка Дністровая».
План уроку:
1. «Будителі» Закарпаття .
2. Товариство галицьких греко-католицьких священників.
3. «Руська трійця».
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання для фронтальної бесіди:
Які були найбільші виступи селянства в західноукраїнських землях?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Завдання для обговорення:
Хто став зачинателями національного відродження в підросійській Україні?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Іван Могильницький – «Товариство галицьких греко-католицьких священників».
Олександр Духнович – представник «будителів» Закарпаття.
«Руська трійця»: Маркіян Шашкевич, Іван Вагилевич, Яків Головацький.
V. Рефлексія
Завдання для учнів:
Якими фактами можна підтвердити провідну роль греко-католицької церкви в українському національному русі в Галичині та на Закарпатті?
VІ. Домашнє завдання
Завдання для учнів:
Опрацювати матеріал підручника.