Урок - презентація з теми " Подібність трикутників". В ньому пропонуються різні види роботи для здобувачів освіти. Розглядаються задачі прикладного змісту, розв'язок яких націлений на розвиток критичного та логічного мислення.
СЬОГОДНІ НА УРОЦІ Використання подібності трикутників для розв'язування задач : за описом ; за малюнком; практичної направленості;
Номер слайду 3
Робота в групах Вміти слухати Шанувати думку іншого Поважай свого товариша. Не згоден – пропонуй!
Номер слайду 4
Перевірка домашнього завдання № 17.12 Сторони трикутника відносяться як 5:4:7. Знайти сторони подібного йому трикутника , у якому периметр дорівнює 64 см. №18.7 АВСД - трапеція ВО: ОД = 3:7, ВС= 18 см АД - ? 1.Назвати подібні трикутники.( Ознака) 2. Скільки пар подібних трикутників ви бачите? ВОС і АОД, чи ДОА, чи ОАД ? 4. ВО: ОД= 18: х, х= 42 см. 5х+4х+7х= 64 х= 4 -? 20 см, 16 см, 28 см. В О А Д С Чи можуть бути такими сторони даного трикутника : 15 см, 12см, 21 см? Чому дорівнює відношення периметрів цих подібних трикутників?
Номер слайду 5
Бліц - інтерв'ю Трикутник МНК подібний трикутнику АВС. Що з цього випливає? Що можна сказати про трикутники , у яких відповідні сторони пропорційні? Два кути трикутника є рівними. Що можна сказати про його сторони? Дві сторони трикутника пропорційні . Чи подібні ці трикутники? Якої умови не вистачає в п. 4 , щоб трикутники були подібні? Чи є вірним твердження , що всі рівнобедрені трикутники подібні ? Чи є вірним твердження , що рівнобедрені прямокутні трикутники подібні? Які трикутники завжди подібні? Чому дорівнює відношення медіан в подібних трикутниках? Як відносяться висоти подібних трикутників? Чому дорівнює відношення бісектрис в подібних трикутниках? Чому дорівнює відношення периметрів подібних трикутниках?
Номер слайду 6
Перевір себе Знайти подібні трикутники.
Номер слайду 7
“Ти – мені, я – тобі” (робота в парах) Важке розв'язання в якій ся мірі входить до поняття задачі: там де немає труднощів, немає і задачі. Д. Пойа
Номер слайду 8
Задача 1. 1 рівень Довести: ΔХZR ~ ΔRZY Z Y 40° X 40° R
Номер слайду 9
Задача 2. ABCD - трапеция Довести: ΔBCА ~ ΔСАD B C A D 2 рівень
Номер слайду 10
Задача 3. BD || AF Знайти: АC; АВ C 2 см B D 3 см A 12 см F 2 рівень
Номер слайду 11
Задача 4. KM || FH Знайти: FH H 4 см K 7 см 5 см F M L 2 рівень
Номер слайду 12
Задача 5. Знайти: ВD В 2 см F D 5,5 см 2см А С 3 рівень
Номер слайду 13
Задача6. АВСD - паралелограм Знайти: ВТ В 16 см С 12 см 8 см Т А К D 3 рівень А R F
Номер слайду 14
Практичне використання подібності трикутників Рано чи пізно всяка правильна математична ідея знаходить своє використання. А.Н. Крилов
Номер слайду 15
ДревняяГреція Мілет гроші Чоловічий костюм Древній Єгипет Виміряв висоту піраміди, не залізаючи на неї. Жив 640-548 р.р. до н.е
Номер слайду 16
Солнячні промені B C виміри тінь K E D Θαλῆςὁ Μιλήσιος A
Номер слайду 17
Задачі практичного напрямку 1. Визначте відстань від берега до корабля в морі, знаючи висоту щогли 20м, довжину великого пальця - 4см, відстань від очей до руки – 60см. (1 рівень) 2. Довжина тіні дерева 21 м. В ту ж саму годину доби тінь людини зростом 180 см становить 2,7 м. Яка висота дерева? (1 рівень) 3. Як можна визначити ширину BB1 ріки, якщо є два подібних треугольника ABC и A1B1C1. Знайти BB1, якщо AC = 100 м, AC1 = 32 м, AB1 = 34 м. (3 рівень) 4. Треба визначити відстань АВ (точка А недоступна). Для цього побудували на місцевості направлення за допомогою стовпчиків( віх) , так що ВС АВ и ВD AC. Як вирахувати АВ? (2 рівень )
Номер слайду 18
Задача 1. Визначте відстань від берега до корабля в морі, знаючи висоту щогли 20м, довжину великого пальця - 4см, відстань від очей до руки – 60см.
Номер слайду 19
Задача 2. Довжина тіні дерева 21 м. В ту ж саму годину доби тінь людини зростом 180 см становить 2,7 м. Яка висота дерева?
Номер слайду 20
Задача 3. На малюнку показано, як можна визначити ширину BB1 ріки, якщо є два подібних треугольника ABC и A1B1C1. Знайти BB1, якщо AC = 100 м, AC1 = 32 м, AB1 = 34 м.
Номер слайду 21
Задача 4. Треба визначити відстань АВ (точка А недоступна). Для цього побудували на місцевості направлення за допомогою стовпчиків( віх) , так що ВС АВ и ВD AC. Як вирахувати АВ?
Номер слайду 22
Задача 1. Визначте відстань від берега до корабля в морі, знаючи висоту щогли 20м, довжину великого пальця - 4см, відстань від очей до руки – 60см. Розв’язання:
Номер слайду 23
Задача 2. Довжина тіні дерева 21 м. В ту ж саму годину доби тінь людини зростом 180 см становить 2,7 м. Яка висота дерева? Х = ( 21• 2,7) : 1,8 = 31,5 м
Номер слайду 24
Задача 3. На малюнку показано, як можна визначити ширину BB1 ріки, якщо є два подібних треугольника ABC и A1B1C1. Знайти BB1, якщо AC = 100 м, AC1 = 32 м, AB1 = 34 м. АС: АС1= АВ: АВ1 100: 32= (34+х) : 34 100• 34 = 32 •(34+х) Х= 72, 25 м
Номер слайду 25
Задача 4. Треба визначити відстань АВ (точка А недоступна). Для цього побудували на місцевості направлення за допомогою стовпчиків (віх), так що СВ АВ і ВD AC. Як вирахувати АВ?
Номер слайду 26
Чому я навчився на уроці? Не роби ніколи того ,що не знаєш,але навчись всьому, що треба знати. Піфагор
Номер слайду 27
Домашнє завдання Задачі практичного змісту № 18.19, №17.7 №18.20