"Подорож чарівним лісом"

Про матеріал
Урок математики на тему "Порівняння чисел. Задача на зменшення числа на кілька одиниць. Побудова відрізка заданої довжини " за підручником "Математика. 1 клас" автора Н.П.Листопад. НУШ
Перегляд файлу

                               Урок математики  в 1 класі.

                                  Подорож чарівним лісом

Тема:  Порівняння чисел. Задача на зменшення числа на кілька одиниць. Побудова відрізка заданої довжини.

Мета: повторити десятковий склад числа, вчити порівнювати одноцифрові з двоцифровими числами, двоцифрові з двоцифровими числами; розв’язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць; будувати відрізки заданої довжини;розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання:Незнайко, малюнок  казкового лісу, білочки, зайців, ведмедя, лисиці, вовка, роздаткові картки,

  Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • До нас на урок завітав казковий герой,

Який все забуває і нічого не знає.

Хто це?

  • Так, Незнайко. Картинки по запросу малюнок незнайко
  • Нагадаємо Незнайкові, що вивчає математика?
  • Що таке цифри?Для чого вони потрібні?
  • Які бувають числа?(одноцифрові, двоцифрові)
  •  З яких розрядів складаються двоцифрові числа? (одиниці, десятки)
  • Незнайко дякує вам за правильні відповіді.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми будемо вчитися  порівнювати  числа, розв’язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць та  будувати  відрізки заданої довжини.

ІV. Усний рахунок

1. Розв`яжемо приклади не прості, а закодовані і дізнаємося, куди ми потрапили:

10 + 6 = 16 (Л)

10 + 9 = 19 (І)

10 + 4 = 14 (С)

І ми у Чарівному лісі.. Похожее изображение

2. Дивіться, у Білочки розсипалися горішки. Допоможемо їх позбирати: розташуйте горішки за номерами у порядку зростання.

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу білка взимку малюнок 

Похожее изображениеПохожее изображение 

15            1 2            17           20             13

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение 

18          11        14           16           19

 

  • Молодці!   Дякує вам Білочка. А ми рухаємося далі Чарівним лісом.

 Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кудлатий.

 Одягнувся в кожушину,

Мед шукає й ожину,

Літом любить полювати,

А узимку — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vedmedya/ 

Похожее изображение

-Щось не спить Ведмедик, ходить , бродить…

 Давайте допоможемо Ведмедику. Він виконав завдання , але просить нас перевірити, чи правильно обчислив вирази? І він знову буде спати в своєму барлозі.     (Записи на дошці)

10 + 7 = 17                      10 + 10 = 19

10 + 3 = 15                       10 + 8 = 16

  • Молодці! Подякував вам Ведмедик і пішов спати у барліг. А ми мандруємо далі.

Руханка.

Раз, два, три, чотири,

Разом в лісі ми ходили.

Там пташок ми зустрічали –

Разом з ними політали.

І з зайчиками пострибали,

І від вовка повтікали.

Наші ручки - раз, два,три.

Наші ніжки  - раз, два, три.

На носок, на каблучок-

Раз, два, три.

На носок, на каблучок-

Раз, два, три.

Руку вліво, руку вправо

Затанцюєм гопачок.

Раз при сіли, два присіли

І за парти тихо сіли.

 

   V. Робота над новим матеріалом   

- Ми подорожуємо Чарівним лісом, а на зустріч нам…

 Пара довгих вушок,

 Сіренький кожушок,

 Швидкий побігайчик,

А зветься він … (зайчик)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-zaychika/ 

  • Та не один, а скільки? (два)                                                      

Похожее изображение                                Похожее изображение   

                       15                                                                      5

  • Два зайчики сперечаються, у кого число більше. Давайте допоможемо!
  • Яке число знайшов зайчик праворуч? (5)   , а яке число знайшов зайчик ліворуч? (15)
  • Яке число більше? Хто знає? 5 чи 15?
  • Чому?
  • 15 -    це 1 дес. і 5 од.,  а 5 – це  5 од.
  • Яке ж число більше?  1 дес. і 5 од. чи 5 од.?
  • Отже, 15 > 5 і навпаки 5 < 15
  • Запамятайте! Двоцифрове число ЗАВЖДИ більше одноцифрового
  • А яке число в числовому ряді стоятиме першим? (5), а другим (15)
  • Молодці!
  • О, ще один вухань!                      Картинки по запросу малюнок зайця взимку
  • А він знайшов яке число?                         17
  • Порівняємо 15 і 17.    15 – це 10 і 5,     а        17 – це 10 і 7.
  • Щоб порівняти два двоцифрових числа, треба порівняти їх одиниці: 5 і 7,
  • 5 < 7,   тобто  15 < 17.
  • VІ. Закріплення нового матеріалу.
  1. Порівняння відрізків
  • А у чарівному лісі нам на зустріч біжить …
  • В темнім лісі проживає,
    Довгий хвіст пухнастий має.
     Їй на місці не сидиться.
     Як зовуть її?
    (Лисиця) Картинки по запросу малюнок зайця
  • І вона теж просить допомоги.
  • Лискі  необхідно порівняти довжини відрізків.
  • Давайте нагадаємо Лисичці, як правильно вимірювати довжину відрізка? (необхідно лінійку прикласти до відрізка так, щоб 0 був на початку відрізка!)

___________________________________

⁞________________________________    

⁞_____________________                         

⁞__________________                              

                                                                         

                                                                 

                                                                 

Картинки по запросу малюнок лінійки

  1. см  <  8 см                     8 см < 12 см              12 см  <   13 см

– Молодці! Ви впоралися із цим завданням.

 

  1. Робота на д задачею

А тут і Вовчик, Картинки по запросу малюнок вовка

 яке ж у нього завдання?

Задача.

  • Згадаємо з яких частин складається задача? (умова, запитання, розв’язання, відповідь)
  • Прочитаємо задачу.
  • На обід при готували 5 бутербродів із ковбасою, а з сиром – на 2 бутерброди менше. Скільки бутербродів із сиром приготували на обід?
  • Скільки бутербродів приготували на обід з ковбасою? (5)
  • А з сиром відомо скільки  приготували? (ні)
  • А що сказано про бутерброди із сиром? (що їх на 2 менше)
  • Якщо «менше», яку дію необхідно виконати? (віднімання)
  • Складіть вираз для розв’язування задачі.

                           5 – 2

  • Скільки бутербродів із сиром приготували на обід? (3 бутерброди )

Молодці! А ще Вовчик просить замінити слово «менше» на слово «більше».

  • Яка задача утворилася?
  • Як її розв’язати? (5+2 = 7 бутербродів )
  • У якій задачі розв’язком є більше число?
  • Вовчик вам дякує за допомогу, а ми повертаємося до себе в клас.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чого навчилися?
  • Що взнали нового?
  • Чи знадобляться вам ці знання ?
  • Оцініть свою роботу на уроці смайликами:

Картинки по запросу duim omhoog smiley                          Картинки по запросу duim omhoog smiley                        Картинки по запросу смайлик - сумно

 

Картинки по запросу смайлики картинки

 

 

 

 

 

 

  •  

 

  •  
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку