УРОК - СВЯТО у 1 класі
ТЕМА: Подорож до країни Другокласії
МЕТА: Перевірити знання учнів з математики та рідної мови. Повторити склад чисел, типи задач, удосконалити навички додавання та віднімання чисел у межах 20. Удосконалити навички складання речень, ділення слів на склади, звукового аналізу слів. Розвивати мислення, пам'ять, зв’язне мовлення. Виховувати спостережливість, наполегливість у досягненні мети.
ТИП УРОКУ: Узагальнюючий.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації Червоної шапочки, Сови, Барвінка, Дракончика Тишмка, грамзаписи, малюнки човника, корабля, штурвали, якоря, компасу, дельфінів, морських коників, кораблів; таблиці зі словами, математичними виразами, нерівностями; квіточки зі складом чисел; медалі.
ХІД УРОКУ
І Організація класу.
ІІ Повідомлення теми, мети, задач уроку. Сьогодні урок незвичайний. Ми вирушимо у подорож до країни Другокласії. Ось розумниця Сова. Вона увесь час буде спостерігати за вами. Якщо виникнуть проблеми, звертайтесь до неї. Вона допоможе.
ІІІ Актуалізація знань учнів
1. Усне опитування
- Хто це завітав до нас?
(лунає грамзапис, на екрані з’являється
Червона Шапочка)
- Так, це Червона Шапочка, а в її кошику завдання
з письма.
- З чого складається наша мова?
- З чого складаються речення? Слова? Склади?
- Які букви позначають два звуки?
- Які букви вказують на м’якість приголосного?
- А зараз каліграфічна хвилинка
- Наступне завдання: відгадати загадку, відгадку поділити на склади, поставити наголос, підібрати звукову схему.
Сидить вона на городі вся у латках.
(Ка пус та)
-0 -0- -0
Рукавом махнув – дерева зігнув.
(Ві тер)
-0 -0-
Йде слідом за тобою, утікай – не утечеш, доганяй – не доженеш. (Тінь)
=0-0-
Проїхав я весь рідний край, хто я такий? Ану вгадай!
(По їзд)
-0 =0—
Хто хвіст лишає, а від ворогів тікає?
(Я щір ка)
=0 -0- -0
Балерина закружляла,
На підлозі край стола
Притомилася, упала,
І в коробку спать лягла.
(Дзи га)
-0 -0
- Складіть, будь ласка, речення зі словами, що сподобались. (Діти складають речення, кращі речення записують у зошит)
2. Робота з деформованими реченнями
- А зараз до нас завітав ще один гість (Звучить грамзапис, на екрані з’являється Дракон Тишко.) Він захворів, бо у нього болять зуби. Якщо ви виконаєте це завдання, він точно вилікується.(Учні складають речення і записують)
КОЛО ДІТИ БІГАЛИ РІЧКИ.
ЛЕТІЛИ ВИСОКО ЖУРАВЛІ НЕБІ В.
- Подивіться, як повеселішав Дракона.
3. Розвиток зв’язного мовлення. (Лунає грамзапис, а на екрані з’являється Барвінок)
- А Барвінок думає, чи вмієте ви складати розповіді за малюнком. (Учні складають розповіді).
4. Математичний диктант
Подивіться тільки: у кожного на парті лежить човник (малюнок). Зараз ми запишемо математичний диктант і
вирушимо у подорож.
- Запишіть число, у якому 1 десяток 2 одиниці;
- Сусідів числа 12;
- 12 зменшити на 10;
- 2 збільшити на 6;
- На скільки 8 менше 12;
- Записати число, попереднє до 15;
- Наступне до числа 16.
5. Усне опитування
Всі сідаємо на човники і вирушаємо до корабля. Але. Щоб потрапити до нього, треба повторити склад числа. У кожного на парті лежать пелюсточки, а на дошці висять «серединки» квіточок. Вам треба утворити квіточки.
Ми на кораблі. Щоб узятися за штурвал, треба відповісти на питання:
6. Розв’язування задач.
Для подорожі нам потрібен компас. А щоб почати ним користуватися, треба скласти задачі.
(Учні складають задачі за розв’язаннями,
визначають типи задач)
6+7 |
|
12-8 |
7. Розв’язування математичних виразів,
нерівностей.
Назустріч кораблю пливуть дельфіни, морський коник та краб. Вони принесли завдання, ми потрапимо додому.
(Учні працюють самостійно)
Дельфіни |
|
Морський коник |
|
Краб |
8 =12 |
|
9+2 11-3 |
|
12-(3+4)= |
11 =9 |
|
11-4 17-10 |
|
9+4-6= |
9 =13 |
|
7+4 9+2 |
|
15-(12-4)= |
12 =9 |
|
12-3 6+0 |
|
11-2+3= |
8. Одиниці вимірювання довжини.
- Щоб кинути якір, треба перевести одиниці вимірювання.
(Учні виконують завдання)
1дм 9см =…см
13см =…дм…см
1дм 7см =…см
12см =…дм…см
IV Підсумок уроку
Б |
С |
Г |
И |
Ц |
К |
Ч |
Н |
І |
Р |
Л |
Ь |
А |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
19-18 =1 С
12 – 7 =5 К
18 – 9 =9 Р
11 – 8 =3 И
15 – 8 =7 Н
7 + 4 =11 Ь
11 – 6 =5 К
8 + 4 =12 А
Молодці! Скарб у скриньці. Відкриємо її і побачимо, що в нім. А в скриньці лист і медалі.
Діти! Ви добре працювали цілий рік, придбали міцні знання. Вітаємо, ви потрапили до країни Другокласії і нагороджуєтесь медалями
|