Урок "Письмо великої букви Ф"

Про матеріал
Створений з метою навчити дітей писати велику букву Ф окремо і в словах, вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати активний словник учнів; розвивати мислення, вміння аналізувати, зіставляти, узагальнювати, розвивати мовлення учнів, їх творчі здібності, уяву; виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.
Перегляд файлу

Тема. Письмо великої букви Ф. Письмо буквосполучень, слів і речень з великою буквою Ф.

Мета: навчити дітей писати велику букву Ф окремо  і в словах, вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати активний словник учнів; розвивати мислення, вміння аналізувати, зіставляти, узагальнювати, розвивати мовлення учнів, їх творчі здібності, уяву;  виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.

Обладнання: демонстраційна таблиця із зображенням рукописних букв Ф ф, завдання для груп, фея Фарба, предметні малюнки, які будуть використані для створення пейзажу, кольорові трикутники для психологічного тесту, кольорові квадратики, картки зі словами, реченнями, віршами, ілюстрації, презентація, ТЗН, зошит, ручка, указка, смайлики.
Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

1. Організаційний момент. Слайд1.

1.1. Привітання.

В школу всі прийшли ми вчитись,

Постараймось не лінитись.

Тож до праці всі мерщій,

Здолаймо труднощі усі!

 

1.2. Представлення.

Доброго дня, діти! Я – Крістіна Юріївна, студентка педагогічного коледжу, проводитиму сьогодні урок письма, з вами познайомлюся в ході уроку.

 

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

На сьогоднішньому уроці вам буде потрібно: зошит, ручка і щоденник, те що не потрібно – приберіть з парт.

 

1.4. Створення сприятливого настрою.

Перш, ніж розпочати урок, нехай ваші пальчики привітаються один з одним.

- Молодці! Я бачу, що до уроку письма ви вже готові.  Перед вами лежать різнокольорові трикутники. Візьміть до рук той, що найбільше підходить до вашого настрою.

- Підніміть угору ті, хто взяв зелений трикутник. Це означає, що ви впевнені в собі.
Червоний – ви повні сил; фіолетовий – схвильовані; синій – спокійні; жовтий – раді; оранжевий – добре почуваєтесь; коричневий – боїтесь; чорний – байдужі.

 

2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Слайд 2

- Кожен з вас має свої обдарування, свій талант, свої здібності. Хтось гарно співає, танцює, малює, швидко розв'язує задачі, виразно декламує вірші. Але не завжди людина знає про свої здібності, розвиває їх. Сьогодні саме той день, коли кожен з вас відчує себе в ролі художника.

- А ви знаєте, хто такі художники?

- Так, це люди, які створюють картини. І ми, як справжні художники, будемо створювати пейзаж.

- Що означає слово пейзаж? (реальний вигляд якої-небудь місцевості, зображення природи)

- А ще можна сказати, що пейзаж – це музика природи, підслухана художником і перекладена мовою фарб.

- На які групи можна поділити пейзажі за порами року? (Зимові, весняні, літні, осінні.)

  • Як ви думаєте, який пейзаж ми будемо створювати сьогодні? Слайд 3
  • Давайте створимо «павутинку» навколо слова весна. Подумайте, що можна зобразити на весняному пейзажі?

                                                                                                

А щоб дізнатися, хто буде допомагати нам, відгадайте загадку.

               Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля,

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Зачарувати можна нею –

Така вона чудова й гарна!

Ти знаєш, як зовуть цю фею?

ЇЇ ім'я, звичайно, … (Фарба)

 Ось ця чудова фея, яку звуть Фарба. Вона дозволить додавати до пейзажу якусь частинку лише після того, як ви виконаєте її завдання.  То що, готові? Тоді, до роботи!

 

3. Актуалізація опорних знань учнів.

-Перше завдання, яке пропонує нам фея Фарба:

- Пригадайте, над якою буквою ми працювали на минулому уроці?

- З яких елементів складається?

- Який звук позначає буква ф? Охарактеризуйте його. ([ф] – приголосний твердий звук)

- Назвіть слова з літерою ф. (фіалка, фартух, фотоапарат, фікус, фокус, фарба, ферма…)

- Молодці! Фея Фарба дарує небо для нашої картини.

НЕБО (яке?) — синє , високе, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне...

3.1. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма. Слайд 4
Правила сидіння за партою

— Сидіти потрібно зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки ліворуч і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)
Розміщення зошита на парті

— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)

Як тримати ручку під час письма

— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вказів­ним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спираєть­ся на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)

- За правильну відповідь фея Фарба дозволяє нам додати до нашого пейзажу травичку.

ТРАВА (яка?) — зелена, росяна, ніжна, гостренька, духмяна...

 

 

3.2. Каліграфічна хвилинка.

- Відкриваємо зошити, записуємо число і класну роботу. (записую на дошці)

- Позначаємо трикутничком каліграфічну хвилинку і записуємо склади за мною (записую на дошці): фа, фі, фу, фо, фи, фе.

- Діти, чи є в нашому класі учень, в імені якого є буква ф?

- До дошки вийде Софійка і запише, хто допомагає нам сьогодні створювати картину. (фея Фарба)

Учениця записує слово фея, інші учні записують в свої зошити.

- А як звати нашу фею? (Фарба)

- З якої букви потрібно записати її імя? (з великої букви) Чому? (тому що Фарба – це ім'я феї, а імена записуємо з великої літери)

- А чи можемо ми записати її імя? (ні, не можемо ми ще не вчили, як пишеться велика буква Ф)

- Яке зєднання між буквами ф – е, е – я? (середнє і нижнє)

- За правильну відповідь фея Фарба дозволяє нам додати до нашого пейзажу дерево.

ДЕРЕВО (яке?) – коричневе, високе, старе, похиле…

 

4. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Можливо, ви здогадалися, що ми будемо вивчати на уроці?

- Так. Ми будемо вчитися писати велику прописну букву Ф.

- А навіщо потрібно знати, як пишеться велика буква Ф?

- За правильну відповідь на нашій картині з'являються квіти. Як називаються перші весняні квіти? (Первоцвіти: підсніжники, крокуси, проліски)

КВІТИ (які?) — жовті, білі, сині, ніжні, тендітні, несміливі...

 

Фізхвилинка

Фа-фо-фред! Фа-фо-фред!

Ми йдемо вперед.

Фа-фо-фас! Фа-фо-фас!

Уперед схилились — раз!

Фа-фо-фа! Фа-фо-фа!

Розігнули спину два.

Легше стало працювати.

Мабуть, годі спочивати.

 

5. Вивчення нового матеріалу.
5.1. Демонстрація зразка букви. Слайд 5.

- Подивіться уважно на велику букву Ф, скажіть, з яких елементів вона складається?

(Двох овалів та подовженої похилої палички із заокругленням внизу ліворуч.)

- Порівняйте її з малою літерою ф. Що треба зробити, щоб перетворити її на велику? (Збільшити  розмір та добавити ліве заокруглення внизу)

- А на що схожа буква ф? (фонтан, сова, чебурашка)


5.2. Пояснення написання великої літери Ф.

- Велику прописну букву Ф починаємо писати трохи нижче верхньої міжрядкової лінії, піднімаємось угору, заокруглюючи ліворуч, спускаємось вниз до верхньої рядкової і повертаємо праворуч, де поєднуємось із початком написання елемента. Другий елемент починаємо писати від міжрядкової лінії вниз. Ведемо пряму похилу подовжену паличку, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч. Потім починаємо писати третій елемент – овал. Його письмо починаємо від другого елемента, заокруглюючи вгору до міжрядкової, далі ведемо заокруглену лінію вниз до верхньої рядкової, де повертаємо ліворуч, і закінчуємо сполучившись з початком цього елемента.

- Можна писати велику букву Ф під такт: «і – раз – і - два – і – і – три – і».

5.3. Письмо букви в повітрі.
- Діти, візьміть ручки, і, повторюючи за мною, пропишіть велику букву Ф в повітрі.

 

5.4. Письмо великої букви Ф.

- А тепер відкрийте прописи на сторінці 53

 Зошит свій я відкриваю

 І похило покладу,

 Сяду рівно, не зігнуся,

 До роботи я беруся.

- Пропишіть перший рядок, тим  учням, які впораються із завданням: каліграфічно і охайно напишуть рядок великої букви Ф, фея Фарба дозволить приклеїти до пейзажу метеликів. Слідкуємо за правильною поставою!!!

-  А на нашій картині з'являються метелики.

МЕТЕЛИКИ (які?) – різнобарвні, барвисті, яскраві, легкі…

 

Фізхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо ж вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

І за парти посідали.

 

6. Закріплення вивченого матеріалу. Слайд 6.

  1.  Письмо слова з великою буквою Ф.

- Зараз фея Фарба пропонує вам домалювати шпаків.

- Для цього уважно послухайте вірш, який я вам зараз зачитаю (у кожного на парті).

Фіолетові заграви. 

Фіолетові всі трави. 

Фіолетовий і став.

Все це Федя малював. 

Фіолетовий фломастер 

Каже Феді: «Я тут майстер!» 

І заграви, й трави, й став — 

Федя синім змалював.

- Про кого у вірші йдеться?

- Що робив Федя?

- Підкресліть у вірші слова з великою буквою Ф.

- Прочитайте їх.

- Чому слова фіолетові та фіолетовий написані з великої літери? (Початок речення)

- Чому слово Федя написано з великої букви?

- Подивіться, як слово Федір записано в прописах, як поєднується велика буква Ф з наступною малою е. Зверніть увагу, що з'єднувальний елемент великої букви Ф треба прописати вперед довше, щоб буква е не торкалася правого овалу, не опинилася під овалом. (Прописую Фе на дошці)

- Напишіть у своїх прописах слово Федір на рядку двічі, а фея Фарба буде спостерігати, як ви пишете і, якщо гарно напишете, то домалює на нашій картині шпаків.

 ШПАКИ (які?) — чорні, перелітні, співучі, веселі...

 

6.2. Розвиток мовлення учнів. Слайд 7.

- Діти, а чим можна малювати картини? (Фарбами, олівцями, фломастерами)

- А які бувають фарби?  (Акварельні, медові, масляні, темні, світлі…)

- Що можна робити фарбами? (Малювати, фарбувати, змішувати…)

- А фея Фарба додає на нашу картину будиночок для шпаків. Як він називається? (шпаківня)

ШПАКІВНЯ (яка?) – коричнева, дерев'яна, зручна…

 

6.3. Письмо речень.

а) Самодиктант.
–Чи любите ви малювати фломастерами?

- Якого кольору бувають фломастери? (Гра «Називай швидше». Учні передають м'яч і називають кольори).

- Ви назвали багато кольорів. Як це сказати одним словом?  (Різнокольорові)

- Зверніть увагу на дошку, прочитайте речення: Фломастери різнокольорові.

- Повторіть хором слово різнокольорові. Вимовте його по складах: різ-но-ко-льо-ро-ві. Запишіть в зошити речення: - продиктовуючи слова.

Збираю три зошита і перевіряю.

 

б) Гра «Називай швидше».

– Діти, ви грали цим м'ячем у дидактичну гру «Називай швидше».  В які ще ігри можна грати м'ячем?

- А ви любите грати у футбол?

- А дивитися футбол?

- Де можна побачити цю гру?

- Прочитайте речення, яке записане на дошці: «Футбол – цікава гра.».

- Спишіть речення на вільний рядок.

Всі добре впоралися з цим завданням, і тому на нашій картині засяяло сонечко.

СОНЕЧКО (яке?) — жовте, веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле...

 

Пальчикова гімнастика

У понеділок ми прали,

Підлогу у вівторок підмітали.

У середу ми пекли калач,

Весь четвер шукали м’яч,

 Чашки в п’ятницю помили,

А в суботу торт купили.

Всіх ми друзів у неділю

Покликали на новосілля.

 

 

 

 

7. Підсумок уроку.

  • Чи закінчили ми створювати пейзаж? Закінчується і наш урок. Які нові знання ви здобули на уроці?
  • Хто ж зможе написати на дошці ім'я феї, що весь урок допомагала нам?(Один учень на дошці, решта в зошитах на вільному рядку записують: фея Фарба)
  • Що на уроці було найцікавішим?
  • А що найважливішим?
  • Що для вас було важким?
  • Чи здолали труднощі?
  • Ви – молодці! Погляньте, яку картину створили! А вдалося це завдяки вашій старанності, увазі, спостережливості та наполегливості. А ще я впевнена, що урок не пройшов для вас марно, бо таку картину могли створити лише люди, які люблять природу і відчувають красу серцем.
  • А тепер виберіть трикутник, який найбільше підходить до вашого настрою.
  • Я рада, що після уроку ваш настрій покращився.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Dnipr Dnipro
Додано
20 березня 2020
Переглядів
3096
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку