Інтегроване заняття «Подорож до країни Звукляндії»
(математика – грамота) для дітей старшої групи
Мета: Закріпити знання про цифри в межах 10, навики прямої i зворотної, кількісної й порядкової лічби; продовжувати вчити складати з частин цілі геометричні фігури; вчити виконувати звуковий аналіз слів, розрізняти голоснi i приголосні звуки; розвивати у дітей фонетичний слух, дрібну моторику рук, увагу; виховувати працьовитість.
Maтepiaл: картки зображенням настрою; з геометричними фігурами; цифр від 1 до 10; закодовані схеми до казки «Котик i півник»; фішки голосних i приголосних звуків.
Хід заняття:
Вихователь:
- Діти, незабаром ви ідете до школи. На вас там чекає багато цікавого, особливо для тих, хто не боїться труднощів. А я знаю, що ви любите вci дізнаватися про щось нове i труднощів не боїтеся.
- Я пропоную вам відправитись у подорож до знайомої вам країни Звукляндії. Ми знаємо, що в ній можна дізнатися про все, все на світі. Сьогоднi ви знайдете багато нових відповідей на ваші запитання «Чому?». Але шлях наш нелегкий, будуть pізні перешкоди. Тому давайте будемо уважними, кмітливими i витриманими. Надішлемо мешканцям країни Звукляндії телеграму. Приготувались? Поки телеграма дійде до країни Звукляндії, я хочу знати з яким настроєм ви зібрались подорожувати. Коли людина буває сумною, веселою? Як ви гадаєте, які на смак смуток і радість? Виберіть co6i настрій, який буде вам допомагати подорожувати, щоб вам не нашкодив. (Діти беруть малюнок настрою i «одягають» на себе)
- А зараз я пропоную вам скористатися чарівними килимками. Але що з ними трапилося? Килимки порвалися, нещодавно були цілі. Що треба з ними зробити?
Діти: Залатати.
Вихователь: То ж мерщій до роботи. (Діти розкладують перед собою картки-килимки i зашивають: вибирають конверти, а в них латки)
-Діти, хто впорався iз завданням, швидко ставайте на чарівний килимок.
-Але, що це? Знову перешкода? Треба його запустити. I щоб він злетів, рахуємо від 1 до 10. Діти: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Пуск!
-Дорога небезпечна, довга, а щоб ви не нудьгували давайте потренуємося. Дайте відповіді на мої запитання:
1) Скільки кольорів у світлофорі?
2) Скільки сонечок на небі?
3) Скільки днів у тижня?
4) Не стоїть i не стрибає, жодного кута не має. Що це?
5) Коли Червона Шапочка йшла до лісу, чого було багато? А чого одне?
6) Якщо вовк прийшов до 6a6yci раніше, то коли прийшла Червона Шапочка? 7) Киця кубики купила, та 1 десь загубила. Ой біда мені, біда, було 3, а стало(2). 8) Є 2 груші у Сергійка i 3 груші у Андрійка. Скільки мають груш хлоп'ята, ви зуміли відгадати? Молодці!
-А тепер зверніть увагу на дошку, (на дошці - картки від 1 до 10)
- Скільки карток iз цифрами є на дошці? (10)
-Які числа стоять поруч із числами 5,7, 4, 8?
Дидактична гра «Пропущене число»
Вихователь: Діти, у вас на столі є по дві картки з квіточками. Квіточки розміщені у два ряди. Кожна квіточка має свій номер. На середній квіточці сидить метелик. Подумайте i скажіть, на номер якої квіточки cів метелик?
А щоб перевірити себе, пропоную прибрати метелика.( Діти показують карточку з числом) Молодці! Добре ви знаєте суміжні числа.
- Зараз я пропоную вам для мешканців країни Знань, які полюбляють математику залишити на згадку малюнок iз завданням. (Діти берутъ аркуш паперу i малюють)
Завдання: Намалюйте у верхньому правому куточку - трикутник, у нижньому лівому - прямокутник, посередині - коло, вгopi - хмаринку, у верхньому лівому - квадрат, у нижньому правому - овал.
-А зараз, увага! Діти, уявіть себе Сонечком i поділіться добротою i теплом. Освітлює сонечко i нашу дорогу по якій ми подорожуємо i посилає свої промінці на дерева, квіти, землю. Давайте зробимо зупинку i приземлимось.
-Biзьміть свої промінчики i вийдіть на килимок. Від ваших теплих промінчиків все оживає, прокидається. Земля зігрілася i треба її засівати.
Діти: А ми просо сіяли, сіяли
У земельку чорную, чорную.
I з'явились пepшi листочки,
До сонечка повернулись
І сонечку усміхнулись.
Biтep колоски хитає
До зерняток промовляє:
Ви повненькі, ви жовтенькі
Буде добрий урожай.
Вихователь: Діти, а у нас знову завдання.
(Діти стають біля дошки, а вихователь виставляє 2 піктограми. В них закодовані персонажі до казки)
-Подивіться уважно на дошку. Які закодовані персонажі? З якої вони казки? (Відповідь: казка «Котик i півник». На дошці з'являється картинка з півнем.) Вихователь: Півник пропонує зробити звуковий аналіз слова «півник». Спочатку пригадаємо: які бувають звуки? Якими фішками їx позначаємо? (Діти проводять звуковий аналіз слова «півник»)
Ми розмовляємо реченнями. 3 чого складається речення? (із слів), на що поділяються слова? (на склади). Скільки складів може бути у слові? (1,2,3 і багато складів. Давайте з вами пригадаємо назву меблів, щоб було 2 склади (ліжко, диван, комод); транспорту, щоб було 3 склади ( машина, ракета) - тварин, щоб був 1 склад ( тигр, лев, рись)
А зараз, я пропоную вам слова: ВЕСНА, ДІТИ, КВІТИ, СОНЕЧКО – придумайте і викладіть фішками самостійно речення. Пригадаємо, як правильно викладати речення? Який знак ставиться в кінці речення?(Самостійна робота дітей)
- Молодці! Ну що, діти, я думаю всі труднощі, які були на нашому шляху ми пересилили. Ви були уважними, кмітливими. А хто вам у цьому допоміг? Звичайно ваш добрий настрій. Подорож наша закінчилась, давайте будемо повертатись у свій дитячий садочок. Тож знову скористаємося килимками, але вже будувати будете самостійно із пазлів - букв речення «Дорога додому». (Діти стають поряд, рахують разом від 10 до 1)
Діти: Пуск. Полетіли.
Вихователь: Ось і повернулись ми додому. Чи сподобалась вам наша подорож? Чи такий настрій, який ви обрали, весь час вас супроводжував? Зараз давайте всі разом візьмемося за руки, повернемося один до одного і подаруємо свою усмішку товаришам.