Подорож до країни Звукляндії

Про матеріал
Підсумкове інтегроване заняття з логіко-математичного розвитку і грамоти на кінець навчального року. Виховувати бажання працювати в колективі.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття «Подорож до країни Звукляндії»

 (математика – грамота) для дітей старшої групи

Мета: Закріпити знання про цифри в межах 10, навики прямої i зворотної, кількісної й порядкової лічби; продовжувати вчити складати з частин цілі геометричні фігури; вчити виконувати звуковий аналіз слів, розрізняти голоснi i приголосні звуки; розвивати у дітей фонетичний слух, дрібну моторику рук, увагу; виховувати працьовитість.

 Maтepiaл: картки зображенням настрою; з геометричними фігурами; цифр від 1 до 10; закодовані схеми до казки «Котик i півник»; фішки голосних i приголосних звуків.

Хід заняття:

 Вихователь: 

- Діти, незабаром ви ідете до школи. На вас там чекає багато цікавого, особливо для тих, хто не боїться труднощів. А я знаю, що ви любите вci дізнаватися про щось нове i труднощів не боїтеся.

- Я пропоную вам відправитись у подорож до знайомої вам країни Звукляндії. Ми знаємо, що в ній можна дізнатися про все, все на світі. Сьогоднi ви знайдете багато нових відповідей на ваші запитання «Чому?». Але шлях наш нелегкий, будуть pізні перешкоди. Тому давайте будемо уважними, кмітливими i витриманими. Надішлемо мешканцям  країни Звукляндії телеграму. Приготувались? Поки телеграма дійде до країни Звукляндії, я хочу знати з яким настроєм ви зібрались подорожувати. Коли людина буває сумною, веселою? Як ви гадаєте, які на смак смуток і радість? Виберіть co6i настрій, який буде вам допомагати подорожувати, щоб вам не нашкодив. (Діти беруть малюнок настрою i «одягають» на себе)

- А зараз я пропоную вам скористатися чарівними килимками. Але що з ними трапилося? Килимки порвалися, нещодавно були цілі. Що треба з ними зробити?

Діти: Залатати.

Вихователь: То ж мерщій до роботи. (Діти розкладують перед собою картки-килимки i зашивають: вибирають конверти, а в них латки)

-Діти, хто впорався iз завданням, швидко ставайте на чарівний килимок.

-Але, що це? Знову перешкода? Треба його запустити. I щоб він злетів, рахуємо від 1 до 10. Діти: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Пуск!

-Дорога небезпечна, довга, а щоб ви не нудьгували давайте потренуємося. Дайте відповіді на мої запитання:

1) Скільки кольорів у світлофорі?

2) Скільки сонечок на небі?

3) Скільки днів у тижня?

4) Не стоїть i не стрибає, жодного кута не має. Що це?

5) Коли Червона Шапочка йшла до лісу, чого було багато? А чого одне?

6) Якщо вовк прийшов до 6a6yci раніше, то коли прийшла Червона Шапочка? 7) Киця кубики купила, та 1 десь загубила. Ой біда мені, біда, було 3, а стало(2).  8) Є 2 груші у Сергійка i 3 груші у Андрійка. Скільки мають груш хлоп'ята, ви зуміли відгадати? Молодці!

-А тепер зверніть увагу на дошку, (на дошці - картки від 1 до 10)

- Скільки карток iз цифрами є на дошці? (10)

-Які числа стоять поруч із числами 5,7, 4, 8?

Дидактична гра «Пропущене число»

Вихователь: Діти, у вас на столі є по дві картки з квіточками. Квіточки розміщені у два ряди. Кожна квіточка має свій номер. На середній квіточці сидить метелик. Подумайте i скажіть, на номер якої квіточки cів метелик?

А щоб перевірити себе, пропоную прибрати метелика.( Діти показують карточку з числом) Молодці! Добре ви знаєте суміжні числа.

- Зараз я пропоную вам для мешканців країни Знань, які полюбляють математику залишити на згадку малюнок iз завданням. (Діти берутъ аркуш паперу i малюють)

Завдання: Намалюйте у верхньому правому куточку - трикутник, у нижньому лівому - прямокутник, посередині - коло, вгopi - хмаринку, у верхньому лівому - квадрат, у нижньому правому - овал.

-А зараз, увага! Діти, уявіть себе Сонечком i поділіться добротою i теплом. Освітлює сонечко i нашу дорогу по якій ми подорожуємо i посилає свої промінці на дерева, квіти, землю. Давайте зробимо зупинку i приземлимось.    

 -Biзьміть свої промінчики i вийдіть на килимок. Від ваших теплих промінчиків все оживає, прокидається. Земля зігрілася i треба її засівати.

 Діти: А ми просо сіяли, сіяли

            У земельку чорную, чорную.

            I з'явились пepшi листочки,

            До сонечка повернулись

            І сонечку усміхнулись.

            Biтep колоски хитає

           До зерняток промовляє:

           Ви повненькі, ви жовтенькі

           Буде добрий урожай.

Вихователь: Діти, а у нас знову завдання.

 (Діти стають біля дошки, а вихователь виставляє 2 піктограми. В них закодовані персонажі до казки)

-Подивіться уважно на дошку. Які закодовані персонажі? З якої вони казки? (Відповідь: казка «Котик i півник». На дошці з'являється картинка з півнем.) Вихователь: Півник пропонує зробити звуковий аналіз слова «півник». Спочатку пригадаємо: які бувають звуки? Якими фішками їx позначаємо? (Діти проводять звуковий аналіз слова «півник»)

 Ми розмовляємо реченнями. 3 чого складається речення? (із слів), на що поділяються слова? (на склади).  Скільки складів може бути у слові? (1,2,3 і багато складів.  Давайте з вами пригадаємо назву меблів, щоб було 2 склади (ліжко, диван, комод); транспорту, щоб було 3 склади ( машина, ракета) - тварин, щоб був 1 склад ( тигр, лев, рись)

А зараз, я пропоную вам слова: ВЕСНА, ДІТИ, КВІТИ, СОНЕЧКО – придумайте і викладіть фішками самостійно речення. Пригадаємо,  як правильно викладати речення? Який знак ставиться в кінці речення?(Самостійна робота дітей)

- Молодці! Ну що, діти, я думаю всі труднощі, які були на нашому шляху ми пересилили. Ви були уважними, кмітливими. А хто вам у цьому допоміг?  Звичайно ваш добрий настрій. Подорож наша закінчилась, давайте будемо повертатись у свій дитячий садочок. Тож знову скористаємося килимками, але вже будувати будете самостійно із пазлів - букв речення «Дорога додому». (Діти стають поряд, рахують разом від 10 до 1)

Діти: Пуск. Полетіли.

Вихователь: Ось і повернулись ми додому. Чи сподобалась вам наша подорож? Чи такий настрій, який ви обрали, весь час вас супроводжував? Зараз давайте всі разом  візьмемося за руки, повернемося один до одного і подаруємо свою усмішку товаришам.

docx
Додано
10 січня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку