Подорож-гра "У країні дитячих прав"

Про матеріал
За допомогою ігрових ситуацій ознайомити учнів з правами дітей («Конвенція про права дитини»), продовжити формування правових знань школярів; розвивати вміння висловлювати власні погляди і думки з різних питань; виховання громадянських рис і переконань, дотримання законів; виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любов до людей.
Перегляд файлу

Тема: подорож-гра «У країні дитячих прав».

Мета: за допомогою ігрових ситуацій ознайомити учнів з правами дітей («Конвенція про права дитини»), продовжити формування правових знань школярів; розвивати вміння висловлювати власні погляди і думки з різних питань; виховання громадянських рис і переконань, дотримання законів; виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любов до людей.

Обладнання: плакат «Про права дитини», плакат «Правове дерево», путівник «По країні Прав дитини».

ХІД ЗАХОДУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ.

– Дорогі діти! Сьогодні я не випадково розпочинаю нашу з вами зустріч з такого розумного епіграфа: «Не меркнуть зорі…». Адже Наша сьогоднішня зустріч і буде присвячена правам дитини. Права дитини відображені в Конвенції про права дитини, прийнятій 20 листопада 1989 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН. У ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Конвенцію ООН підтримала 193 країна, крім США та Сомалі. В Україні вона набула чинності 27 вересня 1991 р. Конвенція ООН містить 40 прав, які має дитина. Цей документ повинні знати всі діти світу. Знати свої права дуже важливо. Цьому навчає нас вірш:

Дитя моє, права дитини

Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевне знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять,

Порадь і друзям почитать.

Хай прочитають тато й мама –

закони всім потрібно знать!

                    (Ірини Жиленко)

ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ ГРИ.

Якщо ви не проти, ми із вами проведемо цікаву подорож по країні дитячих прав. Ви згодні? На березі Моря Любові є Країна прав Дитини. Це дуже гарна країна, в якій живуть добрі щасливі діти, які посміхаються навіть незнайомцям, де немає сварок та бійок, де всі вміють дружити. На вулицях і площах Країни Прав Дитини ви зможете почути веселі голоси і дзвінкий сміх, побачити привітні щирі посмішки і відчути атмосферу миру та злагоди, що панує навколо. Впевнена, що ви хотіли б потрапити до цієї країни! Оскільки до неї не дістанешся поодинці, ми вирушимо у дорогу разом.

У країні прав Дитини живуть дуже розумні законослухняні і справедливі правознайлики. Кредо цієї країни, тобто, основне правило нашої країни – «Закон, право і справедливість – понад усе!». Адже без цих основних понять ми – ніхто. Але сьогодні пропоную вам не просто поговорити про ваші права та обов’язки, а пограти, позмагатися одне з одним.

Країна Прав дитини знаходиться далеко, шлях туди неблизький, але ми з вами підемо Дорогою Закону, і я вірю, що ви подолаєте всі перешкоди на нашому шляху, будете шукати один в одному найкращі якості, будете дружніми і згуртованими. Тоді наша подорож буде вдалою!

Щоб досягти успіху ви повинні будете долати труднощі на своєму шляху. Вам також доведеться застосовувати свої знання та винахідливість, подорожуючи цією казковою країною.

Країн на світі є чимало —
Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право —
Країну мрій людей всіх на Землі.
Хоч не знайдеш її на карті.
Вона порадник добрий у житті.
Дає знання громадянина
Заради спільної мети:
Щоб розквітала ненька Україна —
Велика, рідна, мила Батьківщина.

Ми вже на порозі Країни прав дитини. Ось Ми з вами прибуваємо на 1 зупинку, яка називається «Пункт охорони прав дитини». Щоб можна було йти далі, треба впоратися із таким завданням.

Відгадай право за віршами

Невід’ємне право дитини на життя

Хто я на древі нашого життя?

Я – той листок, що перейде в коріння.

Будуть світити нові покоління

У них озветься і моє життя!

Право на імя

І дівчатка, і хлопя

Мають право на імя.

Ти Надійка, я Василь.

Мають Дмитрик і Оленка

Ще й по батькові імя.

Усі діти мають право на любов і піклування

Як мені вас не любити,

Рідний тату, мамо;

Та ж ви згодували

І дбали про мене.

Батько розуму навчає,

Мама приголубить,

Ніхто мене так на світі,

Як вони, не любить.

Право на освіту

Гей, прокидайтеся, діти:

Ранок – до книжки пора!

Сонечко встигло зігріти

Все посереду двора!

Змалку читайте книжки

Вчитися треба усім.

Вас поважатимуть в світі,

Школу шануйте, як дім!

 

Всі діти мають право на повноцінне харчування


Вітаміни – добра штука

Це доказує наука.

Харчування повноцінне

Для дитини незамінне.

Вітамінів як дадуть,

Діти всі умить ростуть.

А  щоб в школі добре вчитись

І у армії служити,

Та  здоров’я  добре мати

Треба добре харчуватись.

Тож держава хай подбає

Про чудові урожаї:

Помідори і капусту,

Дині, гарбузи, петрушку,

Сливи, яблука, гранати,

Ріпку, моркву і салати,

І цукіні – кабачки,

І зелені огірки.

Руки вимили чистенько –

Йдуть обідати хутенько.

Пахне страва на столі,

Пригощайтеся, малі!

Їмо правою рукою,

Хліб беремо до борщу.

І жуємо без оглядки

Запашні м’які оладки.


Всі діти мають право на медичне обслуговування

Коли в дитини щось болить –

Терпіти біль негоже,

До лікаря їй слід сходить –

І він їй допоможе.

Гра «Мішанина»

Картки зі словами, які позначають якесь право, розрізані на частини. Кожне право має свій колір. Треба скласти назву права.

Наприклад:

ОС + ВІТА = ОСВІТА

ВІД + ПО + ЧИ + НОК = ВІДПОЧИНОК

І +М’Я = ІМ’Я

ЖИТ + ТЯ = ЖИТТЯ

ХАР + ЧУ + ВА + ННЯ = ХАРЧУВАННЯ

ЛЮ + БОВ = ЛЮБОВ

Молодці! Добре попрацювали! Продовжуємо нашу подорож!

Ігрове завдання «Розшифруй криптограму»

Діти, це – криптограма. Вам потрібно прочитати за годинниковою стрілкою через одну літеру право всіх дітей.

Наприклад:

(Право на життя)

Ігрове завдання «Розв’яжи цікавинку»

Розв’яжи цікавинку і прочитай статтю 9 «Конвенції про права дитини».

 

                        !

 

(Дитина має право на життя разом із батьками).

 

Гра «Склади пазл»

(Додаток 1 «Право на імя та громадянство», Додаток 2 «Право на свободу та захист гідності»).

Молодці! Ви впорались! Йдемо далі!

Щоб піднятися на Гори Поваги і досягти вершин Честі, Гідності, Совісті, вам належить знайти гідний вихід зі запропонованих ситуацій. Отже, ми на 2 зупинці Стежка правдивості.

 

Конкурс «Про що мовчать речі»

Педагог по черзі показує дітям речі, а учні відгадують, з яким правом дитини можна поєднати цю річ.

Наприклад:

Дитячий журнал

Право на отримання інформації

Вата

Право на медичну допомогу

Зошит

Право на освіту

Ложка

Право на повноцінне харчування

Конверт

Право на таємницю листування

Темні окуляри

Право на відпочинок

Іграшкове серце

Право на любов і піклування

Яблуко

Право на харчування

 

Складання таблиці «Режим правового дня»

Багато хто, можливо, здивується, дізнавшись, що наші повсякденні вчинки часто мають правову оцінку.

Завдання: дайте відповіді на запитання, які допоможуть знайти зв’язок між вашим повсякденним життям і правами людини. Команди відповідають по черзі.

Що я робив сьогодні

Як це пов’язано з правами людини (які права я реалізував).

Уночі спав.

Право на відпочинок.

Чистив зуби.

Право на здоров’я.

Робив зарядку.

Право на здоров’я.

Снідав, обідав.

Право на повноцінне харчування.

Дивився телевізор.

Право на доступ до інформації ЗМІ.

Ходив до школи.

Право на освіту.

Ходив до лікаря.

Право на медичну допомогу.

Ходив на гурток.

Право на розвиток талантів.

Катався на роликах.

Право на відпочинок та дозвілля.

Ходив в зоопарк.

Право на відпочинок.

Грав у м’яча.

Право на відпочинок.

 

Нумо, подорожуємо далі!

Болото байдужості

Щоб потрапити до Долини Миру і Взаєморозуміння, ми повинні подолати Болото байдужості. Як це зробити? Я пропоную вам перетворити болото в квіткову галявину – зіграти в гру «Розквітаючий бутон».

● Крок 1. Всі учасники кожної команди мають стати в коло, присісти в колі навпочіпки і взятися за руки.

● Крок 2. Постарайтеся одночасно встати, не відпускаючи рук. Ви можете попередньо обговорити, хто поруч з ким буде стояти, щоб краще виконати це завдання.

● Крок 3. Кожна команда перетвориться в розквітаючі бутони. Для цього ви повинні відхилятися назад, міцно тримаючи один одного за руки.

Молодці, діти, ви дружно впоралася з перешкодою. Тепер на місці болота будуть рости гарні квіти, і ми зможемо йти вперед.

Гра «Листи від казкових героїв»

Рух продовжуємо і ось за хвилину ми прибудемо на проспект Феміди. Тут працює «Справедливий Суд», який захищає права всіх-всіх скривджених. Уявіть, що ви – судді Справедливого Суду. Ваше завдання – прослухати листи, які надіслали скривджені герої казок до Будинку захисту прав дитини, впізнати цих героїв та згадати, яке саме право щодо них було порушено.

(Вчитель зачитує листи казкових героїв, в яких вони потрапили у неприємні ситуації. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя).

1) Лист від козенят.

(Казка «Вовк і семеро козенят», де Вовк хотів проникнути в дім до козенят і їх з’їсти. Яке право козенят хотів порушити хижак? (Право на життя).

Дорогі учні!

Наша мама пішла у місто за молочком, а нас залишила самих вдома. Та коли вона поверниться – невідомо. До нас у двері стукає Сірий Вовк. Підробив свій голосок і став нам співати: «Ваша мама прийшла – молочка принесла!» Але здогадалися ми: Вовк не наша мати.

Що нам робити?

До кого звернутися?

Підкажіть, допоможіть!

 

2) Лист від Попелюшки. (Інсценівка)

(Мультфільм «Попелюшка», де мачуха змушує дівчинку зранку до ночі працювати. Яке право дівчинки порушує мачуха? (Право на відпочинку).

Дорогі друзі!

Прошу вашої допомоги!

Я живу разом із мачухою та її доньками у великому будинку. Мені, як і моїм сестрам, хочеться гратися, навчатися, але я позбавлена цього. Зла мачуха змушує мене працювати з ранку до вечора. Я нашу брудний одяг, у мене немає іграшок.

Допоможіть мені!

З повагою, Попелюшка.

 

3) Лист від Колобка.

Казка «Колобок», де Ведмідь намагається з’їсти Колобка. Яке право Колобка порушено? (Право на життя).

Шановні товариші!

Мені так набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я узяв і покотився,

Щоб побачити весь світ.

Через сад, через місток

Покотився у лісок.

Зайчик весело стрибав –

Мене не спіймав.

Вовк сердито загарчав –

Мене не спіймав.

А лисичку я зустрів…

Горе-лишенько – пропав!

Рятуйте!

Ваш вірний Колобок!

 

4) Лист від Івасика-Телесика.

Казка «Івасик-Телесик», де Змія викрала Івасика-Телесика. Яке право хлопчика порушила змія? (Право на життя та право не розлучати дитину з батьками).

Любі друзі!

Благаю про допомогу!

Я, Івасик-Телесик, жив разом із мамою і татом, а Змія заманила мене у пастку, змінила свій голосок і викрала.

Віднесла мене за тридевять земель у тридесяте царство. Я потайки передаю Вам цього листа, бо Зміючка Оленка натопила піч та так, що аж каміння розпадається.

Прошу Вас допоможіть!

Вона мене зараз спече!

Буду дуже вдячний, Івасик-Телесик, якого викрала Змія.

 

5) Лист від Червоної Шапочки.

(Казка «Червона шапочка», де Вовк вирішив з’їсти дівчинку. Яке право Червоної Шапочки порушив Вовк? (Право на життя).

Дорогі друзі!

Прошу вашої допомоги!

Моя старенька бабуся у лісі жила,

Я її у корзині обід і гостинці несла.

Раптом – Сірий Вовк із хащі

Роззявляє хижу пащу.

Та чого отут блукаєш?

Хмуро він мене питає,

Хижо клацнувши зубами,

Весь, як є, –

Жорстока лють,

Очі в нього так і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей – Сірий Вовк.

Допоможіть, прошу Вас!

 

6) Лист від Зайчика.

(Казка «Коза-дереза», де Коза-дереза захопила житло зайчика. Яке право Зайчика порушила Коза-дереза? (Право на недоторканість житла).

Усім, хто мене почує!

Допоможіть у скруті!

Жив я собі спокійно у своїй хатинці, та одного разу прийшла Коза-дереза й вигнала мене з оселі на голод і холод, а сама там оселилася.

Що маю робити? Де шукати допомогти?

Чекаю з нетерпінням, Зайчик.

 

Молодці! Добре попрацювали! Продовжуємо нашу подорож!

Від перехрестя мандруємо вуличками і зупиняємося на Ш зупинці -«Мої права».

Бліц-тест

(Гра « Будь уважним»)

Вивчили усі права,

І тепер в нас буде гра.

Якщо право є в Законі,

Дружно скажемо ми так.

А якщо його нема –

Буде в класі тишина.

Чи знаєш ти зміст Конвенції ООН про права дитини?

Для виконання завдання ти маєш відрізнити «правильні» права (права, гарантовані Конвенцією ООН) від «неправильних» прав. Кожному номеру відповідає своя літера. На запитання відповідай коротко: так або ні. Якщо відповідь на запитання – так, літера буде зафарбована в інший колір.

Запитання:

1. Усі діти мають право на любов і піклування? (Так).

2. Кожна дитина має право їсти лише гамбурги, чіпси та хот-доги? (Ні).

3. Жодна дитина не повинна мити посуд? (Ні).

4. Усі діти рівні в своїх правах? (Так).

5. Кожна дитина може битися? (Ні).

6. Всі діти мають право на освіту? (Так).

7. Всі діти мають право на повноцінне харчування? (Ні).

8. Діти мають право на інформацію? (Так).

9. Діти мають право на медичну допомогу? (Так).

10. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату? (Ні).

11. Кожна дитина має право відмовлятися від обіду? (Ні).

12. Діти мають право не виконувати домашнє завдання? (Ні).

13. Всі діти мають право відвідувати гуртки? (Так).

14. Діти мають право на свободу совісті, думки і релігії? (Так).

15. Всі діти мають право вільно висловлювати свої погляди? (Так).

16. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці? (Так).

17. Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена? (Так).

18. Кожна дитина має право на життя з батьками? (Так).

19. Діти мають право на вільне спілкування? (Так).

20. Кожна дитина має право на м.’я? (Так).

21. Діти мають право на житло? (Так).

22. Кожна дитина має право отримувати сніданок не стаючи з ліжка? (Ні).

23. Діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні отримувати від них гроші? (Ні).

24. Кожна дитина має право на життя? (Так).

25. Всі діти мають право на відпочинок? (Так).

26. Всі діти мають право знати свої права? (Так).

 

Дорога Справедливості привела нас до Правового Дерева. Зверніть увагу на цьому дереві ви бачите жовто-голубі листочки (сині листочки – права дітей, жовті – обов’язки дітей). Твої права дійсні тільки в тому випадку, якщо ти не порушуєш права інших людей: якщо сьогодні ти порушуєш чиїсь права, завтра обов’язково знайдеться той, хто знехтує твоїми правами і порушить їх. Кожне право породжує обов’язок: права без обов’язків призводять до беззаконня, а обов’язок без прав – до свавілля.

Діти, наша подорож підходить до кінця. Бачу широку площу, а там і назва її: «Майдан Загальнолюдських цінностей». Тут нас чекає допитливий представник мас-медіа, який вже приготувався взяти інтерв’ю у кожного з вас. Відповідайте змістовно, бо це дуже важливо для преси:

- Що вам дала ця подорож? Про які права ви дізналися?

- Чи сподобалося вам подорожувати?

У жителів Країни Прав Дитини є добра традиція – висаджувати на бульварах алеї Дерев Щастя. Пропоную прикрасити наше Дерево Щастя різнобарвними стрічками. Всі, хто зав’язує стрічку, мають сказати, що їм найбільше сподобалося в нашій подорожі, що робить їх щасливими, які бажання вони загадали (наприклад: «я щасливий, що мені допомагали товариші, і бажаю надалі ні з ким не сваритися»).

IV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДЦУМКІВ.

Настав час прощатися з Країною прав дитини. Я впевнена, що ви дізналися багато цікавого і повчального для себе. Сподіваюсь, що отримані сьогодні нові знання допоможуть вам правильно користуватися своїми правами, захищати їх та виконувати свої обов’язки.

Дякую вам, дорогі діти, за те, що так активно сьогодні працювали, і вам, дорогі гості, що до нас завітали. До нових зустрічей! Будьте щасливі!

Вірш «Я маю право»

Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять.

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вірою зустріти.

Я маю право на веселку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

 

 


Епіграф

 

 

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.


 

 

 


Додаток1


Додаток2

doc
Додав(-ла)
Лахманюк Лілія
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку