ПОДОРОЖ ІЗ ПІСНЕЮ, ТАНЦЕМ, МАРШЕМ

Про матеріал
Мета: • навчальна: навчати учнів визначати зміст і характер музики, звертаючи увагу на засоби виразності; повторити поняття музичних жанрів; засвоїти поняття «пісня», «танець», «марш»; • розвивальна: розвивати музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, передавати його у виконанні; • виховна: виховувати зацікавленість авторською музикою та фольклорною творчістю.
Перегляд файлу

Урок № 17. ПОДОРОЖ ІЗ ПІСНЕЮ, ТАНЦЕМ, МАРШЕМ

Мета:

 навчальна: навчати учнів визначати зміст і характер музики, звертаючи увагу на за­соби виразності; повторити поняття музичних жанрів; засвоїти поняття «пісня», «та­нець», «марш»;

 розвивальна: розвивати музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, передавати його у виконанні;

 виховна: виховувати зацікавленість авторською музикою та фольклорною твор­чістю.

Музичний матеріал: П.Чайковський  «Вапьс снігових пластівців» марш з бапету «Лускунчик»; колядка «Ой коляда-колядниця»; щедрівка «Ой там за горою»; поспівка «Коляд, коляд, колядниця»; А. Мігай «Зимонька-зима».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети А. Мігай,

П. Чайковського.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід (марш з балету «Лускунчик» П. Чайковського).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

 3 якими музичними «китами» ми знайомилися на попередніх уроках?

 Які українські танці вам відомі?

 Чим різняться пісня, танець та марш?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Як же називають наших друзів-«китів» у музичному світі? Як­що ви будете уважними на уроці, то сьогодні вдома зможете розповісти про це своїм батькам.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Робота з поняттями

Пісня, танець і марш — це жанри музики.

Слухання музики

Учитель. Сьогодні ці музичні жанри запросили нас до відомої казки про Лускунчика.

Ви знаєте, що події цієї казки розгортаються під час новорічного свята, ко­ли здійснюються бажання, мрії та відбуваються чарівні події. Годинник у вітальні пробив дев’ять разів. Стрепенулася велика сова на го­диннику і заплескала крилами.             

Здається, усе готово. Можна розпочинати свято.

— Заходьте, діти! — Пан радник відчинив навстіж двері. Галасливою зграй­кою увірвалися дітлахи в кімнату і... застигли на порозі від подиву і захвату.

Посеред кімнати сяяла вогнями красуня ялинка. На її гілках росли горі­хи, солодкі яблука і строкаті цукерки, світилися золоті та срібні кулі, сот­ні маленьких свічок, як зірочки, виблискували в густій зелені, чудові гусари на білосніжних конях були готові будь-якої  миті кинутися в атаку, а ошатні ляльки стежили за ними захопленими поглядами.

Але ось грянув марш, і господар будинку почав роздавати подарунки. Який тут здійнявся галас! Та ще цей завзятий марш: не помітиш, як ноги самі почи­нають відбивати ритм. І ось вже Марі, Фриц та їхні гості марширують навколо ялинки, притискаючи до грудей дорогоцінні подарунки.

Послухайте музику до цього фрагмента казки та дайте відповідь на запи­тання.

 До якого музичного жанру належить ця музика?

 

Слухання маршу

з балету «Лускунчик» П. Чайковського

 Яким є характер цього маршу?

І тут сталося диво — Лускунчик розплющив очі. Проте це був уже не Лус­кунчик, потворна дерев’яна лялька. Це був Принц-красень, який простягав руки до своєї рятівниці.

Марі довірливо сперлася на руку Принца, готова йти за ним куди завгодно.

Слухання «Вальсу снігових пластівців» з балету «Лускунчик» П. Чайковського

 Яку музику почули Марі та Принц, милуючись кружлянням снігових пла­стівців?             

 Чим різняться марш та вальс до балету «Лускунчик»? 

Цю музику створив російський композитор Петро Чайковський. У його творах ми відчуваємо святковий настрій, як, наприклад, сьогодні у марші та вальсі до балету «Лускунчик». Але є ще один жанр, без якого не обходиться жодне свято. Що це за жанр? Так, це пісня.

 Які пісні виконують на новорічні свята?

Послухайте колядку «Ой коляда-колядниця» та щедрівку «Ой там за го­рою» та дайте відповідь на запитання.

 Яким є характер цих пісень?

Слухання колядки «Ой коляда-колядниця» та щедрівки «Ой там за горою»

Вокально-хорова робота

Вивчення та виконання поспівки «Коляд, коляд, колядниця»

Продовження роботи над піснею А. Мігай «Зимонька-зима»

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

Учитель. Отже, у нашій подорожі країною Музика нас супроводжувала основні жанри музики.

 Про які музичні жанри ви дізналися?

 Чим різняться ці три жанри?

Учні виходять із класу під музичний супровід (марш з балету «Лускун­чик» П. Чайковського).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку