До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

ПОДОРОЖ ІЗ ПІСНЕЮ, ТАНЦЕМ, МАРШЕМ

Про матеріал

Мета:

• навчальна: навчати учнів визначати зміст і характер музики, звертаючи увагу на засоби виразності; повторити поняття музичних жанрів; засвоїти поняття «пісня», «танець», «марш»;

• розвивальна: розвивати музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, передавати його у виконанні;

• виховна: виховувати зацікавленість авторською музикою та фольклорною творчістю.

Музичний матеріал: П. Чайковський «Вальс снігових пластівців», марш з балету «Лус-кунчик»; колядка «Ой коляда-колядниця»; щедрівка «Ой там за горою»; поспівка «Коляд, коляд, колядниця»; А. Мігай «Зимонька-зима».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети А. Мігай, П. Чайковського.

Обладнання:Синтезатор, комп'ютер; фонохрестоматія.

Перегляд файлу

Урок № 17. ПОДОРОЖ ІЗ ПІСНЕЮ, ТАНЦЕМ, МАРШЕМ

 

Дата______

Мета:

• навчальна: навчати учнів визначати зміст і характер музики, звертаючи увагу на засоби виразності; повторити поняття музичних жанрів; засвоїти поняття «пісня», «танець», «марш»;

• розвивальна: розвивати музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, передавати його у виконанні;

• виховна: виховувати зацікавленість авторською музикою та фольклорною творчістю.

Музичний матеріал: П. Чайковський «Вальс снігових пластівців», марш з балету «Лус-кунчик»; колядка «Ой коляда-колядниця»; щедрівка «Ой там за горою»; поспівка «Коляд, коляд, колядниця»; А. Мігай «Зимонька-зима».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети А. Мігай, П. Чайковського.

Обладнання:Синтезатор, комп'ютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

До підручника «Музичнемистецтво»

(авт. В.В. Сергієнко, Л.Аристова)

Усі уроки музичного мистецтва на сайті «Шкільне життя»

Хід уроку

 

Учні входять до класу під музичний супровід

(марш з балету «Лускун-чик» П. Чайковського).

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання

 

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

♦ 3 якими музичними «китами» ми знайомилися на попередніх уроках?

♦ Які українські танці вам відомі?

♦ Чим різняться пісня, танець та марш?

 

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Як же називають наших друзів-«китів» у музичному світі? Якщо ви будете уважними на уроці, то сьогодні вдома зможете розповісти про це своїм батькам.

 

 

 

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Робота з поняттями

Пісня, тапець і марш — це жанри музики.

 

Слухання музики

Учитель. Сьогодні ці музичні жанри запросили нас до відомої казки про Лускунчика.

Ви знаєте, що події цієї казки розгортаються під час новорічного свята, коли здійснюються бажання, мрії та відбуваються чарівні події.

Годинник у вітальні пробив дев'ять разів. Стрепенулася велика сова на годиннику і заплескала крилами.

Здається, усе готово. Можна розпочинати свято.

— Заходьте, діти! — Пан радник відчинив навстіж двері. Галасливою зграйкою увірвалися дітлахи в кімнату і... застигли на порозі від подиву і захвату.

Посеред кімнати сяяла вогнями красуня ялинка. На її гілках росли горіхи, солодкі яблука і строкаті цукерки, світилися золоті та срібні кулі, сотні маленьких свічок, як зірочки, виблискували в густій зелені, чудові гусари

на білосніжних конях були готові будь-якої миті кинутися в атаку, а ошатні ляльки стежили за ними захопленими поглядами.

Але ось грянув марш, і господар будинку почав роздавати подарунки.

Який тут здійнявся галас! Та ще цей завзятий марш: не помітиш, як ноги самі починають відбивати ритм. І ось вже Марі, Фриц та їхні гості марширують навколо ялинки, притискаючи до грудей дорогоцінні подарунки.

 

Послухайте музику до цього фрагмента казки та дайте відповідь на запитання.

♦ До якого музичного жанру належить ця музика?

 

Слухання маршу

з балету «Лускунчик» П. Чайковського

♦ Яким є характер цього маршу?

І тут сталося диво — Лускунчик розплющив очі. Проте це був уже не Лускунчик, потворна дерев'яна лялька. Це був Принц-красень, який простягав руки до своєї рятівниці.

Марі довірливо сперлася на руку Принца, готова йти за ним куди завгодно.

 

Слухання «Вальсу снігових пластівців»

з балету «Лускунчик» П. Чайковського

♦ Яку музику почули Марі та Принц, милуючись кружлянням снігових пластівців?

♦ Чим різняться марш та вальс до балету «Лускунчик»?

Цю музику створив російський композитор Петро Чайковський. У його творах ми відчуваємо святковий настрій, як, наприклад, сьогодні у марші та вальсі до балету «Лускунчик». Але є ще один жанр, без якого не обходиться жодне свято. Що це за жанр? Так, це пісня.

♦ Які пісні виконують на новорічні свята?

Послухайте колядку «Ой коляда-колядниця» та щедрівку «Ой там за горою» та дайте відповідь на запитання.

♦ Яким є характер цих пісень?

 

Слухання колядки «Ой коляда-колядниця»

та щедрівки «Ой там за горою»

Вокально-хорова робота

Вивчення та виконання

поспівки «Коляд, коляд, колядниця»

Продовження роботи

над піснею А. Мігай «Зимонька-зима»

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

Учитель. Отже, у нашій подорожі країною Музика нас супроводжували основні жанри музики.

♦ Про які музичні жанри ви дізналися?

♦ Чим різняться ці три жанри?

 

Учні виходять із класу під музичний супровід

(марш з балеті/ «Лускунчик» П. Чайковського).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
8 листопада
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку