Подорож Країною Добра

Про матеріал
Подорож Країною Добра. Розширює уявлення дітей про моральне поняття доброта, формує вміння оцінювати вчинки, розпізнавати ознаки доброго і злого, розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, увагу, розвивати емоційну сприйнятливість, вміння творити добро, викликати бажання іти дорогою добра, виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро
Перегляд файлу

 

Подорож

Країною Добра

 

 

Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття доброта, формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і   злого, розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, увагу, розвивати емоційну сприйнятливість, вміння творити добро, викликати бажання іти дорогою добра, виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро.

Форма: уявна подорож.

Обладнання: карта подорожі, зображення квіткової галявини настрою, дерево гарних вчинків та вирізані листочки до нього, картинки з зображенням героїв казок,     вирізані дитячі долоньки.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Добрий день вам, люди добрі!

Щиро просимо до господи,

Раді вас у нас вітати,

Добра та щастя побажати!

Створення сприятливої атмосфери.

       - Добрий день, діти! Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла, хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.

- Пропоную вам утворити коло. Візьміться за руки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч з вами, а  я бажаю вам, щоб гарний настрій супроводжував вас протягом всього заняття.

-Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.                                       -Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.                                       -Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.                                                                 -Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.                                                                         -Якщо ви хочете бути веселими і здоровими і доброзичливими поплескайте в долоні.

II. Ознайомлення з планом роботи на уроці ( карта подорожі):

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо  у подорож до

 країни, у якій, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як називається вона, ви дізнаєтесь, коли виконаєте цікаве завдання.

Вправа «Прочитай слова переставивши літери місцями»

3 2 4 1 5 6    3 2 1 4 5

                                     а р ї К н а     б о Д  р а

-Ми вирушаємо до Країни Доброти. Як ви гадаєте, які люди живуть у цій чудовій і гарній країні? ( Відповіді дітей.)

-Дійсно, у країні живуть дружні, культурні та ввічливі люди.  Її жителі  мають добрі серця, завжди роблять гарні вчинки, ніколи і  нікого не ображають.  Чи хочите ви бути схожими на них?  Чому? ( Відповіді дітей.)

-Жителі цієї чудової країни запрошують до себе на гостини. Щоб ми не заблукали вони передали нам карту подорожі. На ній відображені найвизначніші місця Країни  Добра.

- Йти Дорогою Добра нелегко, але цікаво. Так само, як і на звичайній дорозі, треба потрудитися.

-Ви готові до мандрівки?

-А ось і карта нашої подорожі

Стежка доброти

 Квіткова галявина настрою

Яр Мудрості

Ліс Глибокої Думки 

Будинок доброзичливих людей

Гора Наполегливості

Озеро поезії

Поляна підсумків

Стежка доброти

-Зараз ми з вами ступаємо на стежку доброти.  Щоб пройти нею, потрібно  виконати наступні завдання.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

      - А як ви розумієте слово добро?

( Добро- це гарний вчинок, корисна справа)

       - А що таке доброта? ( Доброта -це чутливе, дружне ставлення до людей, тварин, птахів, рослин.)

Доброта – найбільша цінність нашого життя. Її неможливо купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку. Нашому народові завжди були притаманні чуйність, доброта, милосердя. Вважалося цілком закономірним і природним допомагати нещасним, знедоленим, давати притулок бездомним, ділитися з голодними шматком хліба, захищати скривдженого, немічного або старого. У житті людей необхідні чуйність, доброта, і не тільки для тих, хто нею ділиться. Допомогти людині може навіть добре слово.

       - Наведіть приклади доброго ставлення людей. ( Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святом, допомагають людям похилого віку, тваринам).

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

      - Є слова, які доповнюють одні одних. Коли чую  слово  сонце мені на думку приходять такі слова , як тепло, ласка, турбота , радість… А які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово доброта?

       щедрість            милосердя            повага

 

                   турбота            Д О Б Р О Т А                  радість

 

           любов і ласка                   допомога

 

Квіткова галявина настрою

-Пройшовши стежиною добра, ми потрапили на квіткову галявину .Чи подобається вам галявина? Чому? Спробуємо передати настрій, який у вас зараз і тим самим доповнити нашу галявину.

(Червоний – мені весело; рожевий – я задоволений;жовтий – я здивований;синій – я спокійний;фіолетовий – мені сумно;чорний – мені не цікаво.)

  Кожний учень зафарбовує  чорно-білу квіточку галявини. (Квітів на галявині – по кількості дітей у класі ).

-Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї подорожі.

Яр Мудрості

-Перед нами глибокий яр. Щоб його перейти, треба пояснити  прислів’я, які склав  український народ про добро та добрих людей.

Робота в групах

1 група : Де є добро, там зникає зло.

              Твори добро, де тільки можеш!

          2 група: З добрим дружись, а злого й лихого стережись

              Добре діло роби сміло.

- Любі діти!  Запам’ятайте : добра людина схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх оточуючих може зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб нам усім жилось добре, необхідно щохвилини, щоденно творити добро.

- Пригадайте, «золоте правило нашого життя».

Стався до людей так,як би ти хотів,щоб ставились до тебе.

Ліс Глибокої Думки

- Ось ми зайшли до лісу.  Скільки різних дерев у ньому росте! Але прийшов час відпочити.

Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить (підіймають руки вгору).

 Добре те, що віє вітер(зображують хитання дерев).

Добре те, що цей ось ліс(присідають)

 Разом з нами ріс і ріс(підіймаються на носочки, потягуючись угору, як дерева).

Хай живуть у ньому в мирі(крокують)

Всі птахи і різні звірі(плескають у долоні).

-Дивіться, яке велике дерево росте у лісі! Це чарівне дерево Гарних вчинків. Та на ньому немає жодного листочка. Давайте «оживемо» його.

У кожної дитини на парті  лежать листочок. (Пригадати   свій  добрий  вчинок, сказати його і прикріпити листочок.)

-Яка краса! Наше дерево замайоріло красою  зелені, а наше життя збагатилося, красою добрих вчинків.

Доброта завжди дає радість оточуючим. Вона, як чарівні ліки, виліковує від багатьох хвороб. Потрібно вчитися бути добрими і милосердними.

    Милосердя і доброта – як два крила, на яких тримається людство. На все гарне, що для нас роблять люди, слід відповідати добром.

     Для того, щоб іти тими шляхами, які ви обрали, необхідно дарувати людям добро, радість і при цьому не чекати віддачі.

Будинок доброзичливих людей

Подивіться! Чудовий  будиночок видніється за лісом.  Прочитайте його назву.( Будинок доброзичливих людей).

- Як ви вважаєте, хто живе у цьому палаці? (Відповіді дітей).

-Дійсно, у цьому будинку поселилися казкові герої.

-Серед поданих героїв казок, мультфільмів обрати лише тих, хто є доброзичливим, хто має добре серце тому і може жити у будинку доброзичливості.

(Кіт Леопольд та миші, Крокодил Гена та Шапокляк, Баба Яга, Кіт у чоботях, Губка Боб та Планктон).

           -У казках завжди добро перемагає зло, тому добрих героїв більше. Нехай же і на вашому життєвому шляху зустрічаються тільки добрі люди.

Гора Наполегливості.

- Ми підійшли до  високої гори Наполегливості. Щоб піднятися на її найвищу вершину Доброзичливості потрібно перевірити ваші вміння говорити  добрі слова.

( Діти один одному передають повітряну кульку у вигляді сердечка і говорять добре слово сусідові.)

Озеро Поезій

-Ми підійшли з вами до гарного озера Поезій. Воно настільки гарне, що коли сидиш біля нього, хочеться читати вірші.

(Діти декламують зазделегіть підготовлені вірші про добро.)

  1. Як добре жити в доброму світі!

Сонце всміхається в ясній блакиті.

Люди веселі, мама і тато.

Дома і в школі друзів багато!

2.  Стану слухняним, буду старатись.

Вчити на совість, частіше всміхатись.

Буду усім я допомагати,

І постараюсь образи прощати.

3.Доброго  усім вам дня!

  Хочу я усіх вітати,

  Хочу всім добра бажати.

  Щоб для тих, кого вітав,  

  День насправді добрим став! 

4. На доброті існує світ.

    Із добротою пахне хліб.

    І мирне небо в школу йти

    Це також вияв доброти.

    І до людей любов свята –

    Це чистота і доброта! 

Поляна підсумків

-Ось і закінчується наша подорож. Перед нами остання зупинка   Поляна підсумків.

III. Підсумок уроку. Рефлексія.

- То  як ви розумієте слово добро?

- А що таке доброта?

- На що схоже добро? (На сонечко). Чому? (Добро як сонечко дарує нам тепло,ласку,ніжність…).

    - У кожній нашій душі живе маленьке сонечко. Це сонечко – доброта, яка живе у наших серцях. Вмійте дарувати тепло своїх сердець всьому живому, всім, хто оточує вас.

-Сьогдні ми потоваришуємо з Сонечком Доброти назавжди,простягнувши йому свої відкриті долоньки, на яких ми напишемо своє ім'я

 - До вас звертаюсь, любі діти!. Хай сьогоднішня виховна година засвітить у кожному вашому серці світло великої любові і доброти, а це є головним завданням і покликанням людини на землі.

Витисніть із серця самолюбство, а впустіть доброту і самовіддачу. Витисніть злобу, а впустіть любов, витисніть образу, а впустіть терпеливість, витисніть самозакоханість, а впустіть прощення і милосердя.

Хай у кожному серденьку живе доброта і любов до людей і навколишнього світу.

docx
Додано
10 січня 2023
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку