Квест – гра «Подорож країною «Дружляндія»»
Підготувала: соціальний педагог, Юлія Сергіївна Бруяка
Тема: «Подорож країною «Дружляндія»
Мета: дати поняття, що таке дружба.
Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.
Розвивати усне мовлення.
Виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми, чемне ставлення учнів одне до одного
Очікувані результати.
Обладнання. Мультимедійна дошка; комп’ютер; клей-олівець; малюнки рукавичок, чашок, шкарпеток; конверти зі словами-якостями: малюнки з дітьми; картки з прислів’ями;
Хід уроку:
І. Вступна частина
1. Вступне слово соціального педагога.
2. Гра «Передай по колу посмішку».
3. Оголошення теми та мети квесту-гри.
Ви вже багато чули і знаєте про правила дружби і кожен з вас має багато друзів і в класі, і вдома. Друг – це та людина, яка підтримає та прийде першою на допомогу. Я сподіваюся, що і у вас є такі товариші, якими ви дорожите і до яких прислуховуєтеся. Сьогодні я вам пропоную перевірити на скільки ви добре вмієте дружити і дорожити своїми товаришами. Тож розпочнемо. Посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.
ІІ. Основна частина
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
Якщо відповідь про вас, промовляємо хором враз: «Це все я, це все я, це мій кращий друг і я», якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
Соціальний педагог. Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу.
1 стежка Мозковий штурм «Дружба – це …»
Соціальний педагог. Діти, скажіть , що ж таке «дружба»? (метод «Мікрофон»)
Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові. Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога.
Соціальний педагог підводить підсумки і дає визначення поняття «дружба».
Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємнійдопомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.
(перегляд мультфільма «Корисні підказки «Який друг справжній?»)
2 стежка Вправа «Хвиля»
Ось наступна стежка. Як відомо, на шляху мандрівників зустрічається багато перешкод. Ваше завдання сісти в одне велике коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всі разом, не створюючи хвилю.
3 стежка Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен».
Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен».
Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то випідіймайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні, то нічого не робите.
4 стежка «Як пахне дружба?»
Соціальний педагог:
-Як пахне дружба?
– Яка вона на дотик?
– На смак?
– З якою погодою ви б порівняли дружбу?
– З якими тваринами можна пов’язати слово дружба?
– Які фарби ви візьмете, щоб «намалювати» дружбу?
– Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини.
– А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини?
– Посміхніться один одному.
-Що ви відчули, посміхаючись іншій людині? А що відчули, коли посміхалися вам?
( Діти діляться своїми враженнями.) Запам’ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка – це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.
5 стежка Вправа «Дерево дружби»
Роздати дітям малюнки з зображенням дерева без коріння.
Завдання:
Розмалювати своє дерево і намалювати стільки корінців, скільки друзів ви маєте.
Як же почуває себе дерево, у якого мало або зовсім немає корінців? Так само почуває себе людина у якої мало або немає друзів. Свої дерева ми повісимо на дошку малюнків.
6 стежка Інтерактивна вправа «Протилежності»
– Давайте визначимо «ворогів» і «помічників» дружби.
«Помічники» дружби.
(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,
любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )
– Які слова-якості залишились в конвертах? Чому?
«Вороги» дружби.
(жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )
ІІІ. Заключна частина
Соціальний педагог. Ось і підійшла до кінця квест-гра «Стежками дружби»
Рефлексія
Завершення квесту-гри. Вправа «Давайте дружно жити».
Беручись за руки всі тричі промовляють слова: « Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.» Перший раз на місці, другий - підійшли ближче і обнялися, третій – ще ближче.